Egy kérdéssel fordulnék hozzátok hátha valaki találkozott hasonlóval. Egy 2006-os 9-5 ös 1.9 dth motoros Saab tulaja vagyok. Az autó egy ideje olyat produkál, hogy erősebb gyorsításnál megtorpan 2-3 szor, és hallhatóan "hullámzik" a turbó nyomás. Van egy másik Saab a családban amiből átraktam próbára a Map szenzort, EGR-t, turbó szabályzó szelepet, kicseréltem a vákuum csöveket, kipucoltam a folytószelepet, turbó csövek átnézve, cooler is, nem lyukasak, de a szindróma ugyanaz. Check Engine nem világít, hibakód nincs. Porlasztó csatlakozók is cserélve vannak, szűrők stb rendben. Van valakinek ötlete mitől lehet ez? Esetleg turbo geometria szórakhat?
sziasztok, sajnos nem az impregnálással van a baj. Saab Racz-ék szerint a teljes külső flanelt cserélni kell, mert a sós tengeri levegő és a napsütés kifektette. amit kicsit furcsálok egy 6 éves autó esetében. van valakinek esete kabrió beázással úgy, hogy vásznat kellett cserélni? ahogy nézem nem olcsó mulatság.
...a sufniban szokás úgy autót szerelni,hogy sorra kicseréljük az alkatrészeket aztán hátha előbb-utóbb meglesz a hibás alkatrész.
Nagyon igaz.
Túl vagyok két légtömegmérő cserén,és egy bontott folytószelepházat is felrakattam már az autóra de a hiba megmaradt.
Ami azt illeti, Te sem vagy éppen a helyzet magaslatán.
Annyiszor leírtam, hogy belefáradt már a kezem: emberek, az ég áldjon bennetek, ne higgyetek kritikátlanul a hibaüzeneteknek, mert az sokba kerülhet!
Az emberek túlnyomó része viszont megváltoztathatatlanul hisz a "kiolvasásban", és fizeti a tanulópénzt. Megérdemlik.
A hibád feltárása egyáltalán nem reménytelen, de oszcilloszkóp (is) kell hozzá. Felsorolok néhány lehetséges hibaokot:
-fojtószelep
-vezérlőegység
-szívócső nyomás érzékelő
-testpontok
-tápellátás
-kábelköteg
-légtömeg mérő
...stb,
...stb.
A diagnosztika teljesen más megközelítést, eszköztárat, háttérinformációt igényel, mint az általános autószerelés, így még egy egyébként kitűnő szerviz is mellé-mellényúlhat olykor.
Tisztelt fórumozók, segítséget szeretnék kérni tőletek. Lassan egy éve szívok az autómmal, és arra gondoltam hátha van itt valaki aki már tapasztalt olyan hibát amit az én autóm produkál,és megosztaná velem a hiba okát.
Az autó Saab 93 1.9 z19dt motorral.
A hibakód olvasó belépő levegő hőmérséklet érzékelő hibát jelez,plusz még folytószelepház hibát is.
Túl vagyok két légtömegmérő cserén,és egy bontott folytószelepházat is felrakattam már az autóra de a hiba megmaradt.(érdekes módon néha megjavul magától, és megy mint a régi szép időkben)
Valahol egy opel fórumon olvastam hasonló hibáról,és ott valamelyik kábel volt a hibás,de sajnos már nem találom a témát.
Köszönöm,de olyan jótanácsokat nem kérek hogy, vigyem saab szervízbe, mert ezen már túl vagyok.
Az egyik saab "szevízben" azt tudták mondani 30 000-ért, hogy cseréljek folytószelepházat,ha ez nem segít akkor motorvezérlő elektronikát. A véleményemet inkább most nem írnám le róluk,de a sufniban szokás úgy autót szerelni,hogy sorra kicseréljük az alkatrészeket aztán hátha előbb-utóbb meglesz a hibás alkatrész.
Valaki esetleg találkozott már az említett hibával?
A végtagjaim hosszúak csak, azokat relatíve könnyű összehajtogatni. Ha testes is lennék, akkor sztem nem menne.
Amúgy kiderült, h a Sharan is le van ültetve, bár már átvizsgáláskor mondták, h nem gyáriak a rugók. Azt hittem, h a sport felszereltség alacsonyabb rugói miatt, de nem, ez annál is lejjebb van, a normálhoz képest 5 cm-el. Így 17 cm van az alsó peremtől az aljáig.. Rossz úton ráz, az igaz, de kategóriától idegen módon durván lehet vele kanyarodni. :-)
Gyakran eszembe jutsz, amikor egy MX5 van tesztelés alatt.
Egy 25 dekás kávésdoboz magasságának a kétharmada is fennakadással, sérüléssel jár, szinte a földön ülsz, a 9 centiméteres aknaperem már túl magas neki, ki-beszállás még egy közepes testalkatú embernek sem nagy öröm. Hogy férsz egy ilyenbe be? (A tulajdonosa is magas ember...)
Menet közben persze vidám az élet, a tető nélküli világ, még a relatíve kis teljesítményű motorral is.
> Peruba! A Macchu Picchu megmászása az Inca trail-en van most a legfelül a bakancslistámon. :-) nahát, téged is oda kűtt'ek? :D engem is, mondták a helyiek, hogy ők mind inkák, de szerintem én még inkább vagyok :D (amúgy sza(b)sztok, olvtársak :D )