Ma megkergettem kicsit, h meleg legyen az olaj az e-cvt-ben csere előtt, s meglepődtem, milyen jól megy. Vazz még 50-nél is eltekerte az elejét, ha jobban odaléptem (mintha turbós lenne), pedig új Michelin gumi van rajt.. naggyon tuti kis anyataxi ez. :-)
Ez kb. normálisnak tűnik: a turbó-automata Saab-jaim sosem ettek kelentősen kevesebbet. ;-)
Előrebocsájtva a Saab érdemeit (a Porsche mellett) a legnagyobb ász volt a turbótechnika fejlesztésében, teljesen rendben van a 9,2-es fogyasztás.
De hogy 20-25 év alatt mit fejlődött az autógyártás, az is érdekes.
Adott ez a Saab, 2,0 liter, 150 Le, visszafogott teljesítménnyel, a maga korában korszerű, szimpatikus 9,2-es fogyasztással.
Anno 10 (11?) Saab után most egy Peu 508 GT kombival gurulok.
1,6 liter, 181 Le, visszafogott teljesítménnyel, 5 és 8 liter közötti fogyasztással. A jelzett úton, a jelzett tempónál kb. 6,5 litert kér. A két autó tömege, mérete hasonló, a Peu kicsit nagyobb.
A különbség elgondolkoztató, 40%.
Az egy másik oldala a kérdésnek, hogy a közvetlen befecskendezés sokaknak riasztó lehet. Az ördög nem annyira fekete, 100-130 ezrenként egy dióhéjas sz.szelep tisztítás alig-megbontással pár óra. A koreai ilyen járgányok riasztó arányú motorcsere ügye némi odafigyeléssel megelőzhető lenne, 60-80 e km-ként bef.szelepek szállítás ellenőrzése, ami nem kap elég figyelmet.
A víz elfolyás sokkal sunyibb, nehezebben érzékelhető. Nincs átható szag, nincs kékes füst. Az említett vízcső repedésnél mázlim volt. Mintha vmi kis gőzfoszlányt véltem volna látni, szerencsére nagyon közel voltunk egy (ritka) félreálló-szigethez. Könnyen bejöhet ilyenkor egy motorgenerál :-(
Nem sikerült a szelepfedéltömítést rendesen visszatennie és mire megálltam, alig maradt benne olaj (cserébe az autó alján, a generátorban, önindítóban volt böven). Természetesen rögtön vettem és 2,5 litert utána is töltöttem egy benzinkúton, de a turbó már megrágódhatott. Akkor ez még nem derült ki, de az elsö hosszabb úton igen, mint a lenti kép is mutatja.
Ez egy hosszú történet, de volt egy olajhiányos pár kilométer egy osztrák szerelő hibájából, ami megviselte a turbó tengelyét. Aztán az első hosszabb úton beérett a mű.
Megint vettem egy újat. Már kész van. :-)
És soha többet nem megyek osztrák szerelőhöz, még ha jó barát is. Inkább eltrélerezem Klagenfurtból Magyarországra az autót.
A Saab-os összetartás gyönyörű példáját láttam a találkozó után :-DD
Hazafelé eldurrant a pályán a vízcsövem :-( Másfél órán keresztül dekkoltam, vészvillogóval, amíg megérkezett a segítség, a kollégám. Megálló autók száma: 0,00. Minimum 30-40 márkatárs húzott el mellettem. Ha legalább vki közülük kikiáltott volna emígyen: "Tarcsákibaszki", de nem :-DDD
JAh, írtad anno, h Vignale-t kell nézni a Mondiban, itt meg Európába csak ezt a fullosat hozták, C-Max Energi a neve. 2016, 168E km. Azt nem tudták eddig megmondani, h mennyi ebből a tisztán elektromos km.
Ford esetében (is) ajánlott a legmagasabb felszereltségi szintet választani. Ahol rendelhető: Vignale. Használtan nem sokkal drágább, mint a "fapados" verziók.
Igen, európai verzió csak a plug-in-ből van. Nagyon tetszik amúgy, ez is agyig extrás (Bőr, üvegtető, digit műszerfal, magátol parkol, stb), tiszta prémium autó érzetem van benne, s nagyon csendes is. Találtam már hozzáértő szervizt Fóton (Sztyopa), viszem majd hozzájuk átvizsgálásra, hogy minden rendben van e, meg hogy mit kell majd esetleg cserélni. Állítólag a hajtómű olajra kényes..
Egy ideig éreztem rá vágyat / késztetést hogy elmenjek egy saab találkozóra, de mindig közbe jött valami. Aztán egyre jobban elillant a vágy is már. : D