Az indítómotor a BSM-en keresztül kapja meg az indítótekercsre az áramot. A 2 érintkezős fekete csatlakozó 1-es lábáról megy a behúzótekercsre a kábel. Az indítómotorhoz a gyújtáskapcsolótól az áram a BSM-be meg a 16 lábú szürke csatlakozó 1-es lábáre érkezik. Én azt mérném meg első körben, hogy ez utóbbira jön-e áram indítózás(i próbálkozás) közben.
Ha nem, akkor a gyújtáskapcsolótól már ki se jut az áram a motortérbe. Ha igen, akkor meg a korábban felsorolt szakaszokat és érintkezéseket vizsgálnám. Fontos még, hogy egy tisztességesebb teljesítményű próbalámpával (izzóval pl. H7) teszteld, mert a multiméter tud jelezni 12V-ot 0,01 A-nél is, ami kb. semmihez sem elég és félrevezet.
Én a gyújtáskapcsoló védelmében a motortérbe a 2-es csatlakozó utánra bekötöttem egy relét, az kapcsolja az indítómotorra a nagy áramot és nem a gyújtáskapcsoló.
Két héttel ezelőtt egyik reggel előadta magát nem akart indulni, na akkor új gyújtáskapcsoló és működött, egy napig.
Gyújtás ráadva műszerfal ok bsi-ben hallhatók a relék kattogása, önindító állásban nem indul.
Önindító tekercsre akkuról vezeték és indul egyből.
Most például simán forgatja az önindítót induláskor, kipróbáltam chip nélküli kulccsal is és tekert az önindító csak nem adott rá gyújtást így immot kizártam.
Melyik relé szarakodhat a bsi-n vagy valami tipp hol keresgélhet az ember.
Megoldódótt. Nem tudom az elözö gazda mit csinált a kuccsal. de az inmo csip el volt rpedve. A kis kulccsa simán indúl. Lehet valahol pótolni a csippet?
Elemcsere után a gépsárkányt nem lehet indítani, és nem nyitja a táirányító az ajtókat. A manuálban leírtak:( távirányító újrainicializálása☞Vegyük le a gyújtást.☞Adjuk rá a gyújtást.☞Nyomjuk meg az Agombot.☞Vegyük le a gyújtást és vegyük kia kulcsot a gyújtáskapcsolóból. Atávirányító újból működőképes.) nem működnek. Valaki esetleg....
206 tulaj vagyok, kérdeznék is: műszerfalon stop felírat világít. A hiba jobb hátsóajtó nyitott álpotban. Hol alálom a hibás érintezőt? Az ajtó zárt állapotban van.
Nekem csak terpesztett az egyik oldal. Nem nyikorgott, csak egyik irányba furcsán kanyarodott (nem kellett annyira forgatni a kormányt mint amikor visszafelé jöttem).
Simán lóghat (terpeszt) nyikorgásnélkül - van benne zsir csak a görgők és a persely kopott el, de lehet, hogy úgy beállt, hogy megszorul és nem rugózik.
Én 4 év és 50.000 km után adtam el a felújítás után, semmi baja nem volt...
Köszönöm a választ. Tegnap volt műszakin az autó, levizsgázott, de a szerelő szerint tropára van a híd. Felemeltem ma két emelővel a hátulját, hogy tehermentesüljön a híd kiengedett kézifékkel. Meg sem moccan egyik kerék sem semerre. Csomagtartónál lenyomkodtam nem hallok semmit. Menetközben is stabilnak érzem a kocsit nem hallok ropogó hangot. Meg annyit mondott típushibája a kocsinak amit tudtam is amikor megvettem, és hogy max 1 2 évet bírnak a felújított hidak. Szerintem nincs ember a földön aki évente hidat cserél.
Nyikorog, recseg. Megszűnik a rugózása. Másik autóm van, és nekem legfőképp ez volt. Pl. kanyarban, rosszab út esetén pattogott, és kifarolt, kidobta a hátulját. Jó szerelő, mint pl. a szadai esetén a javítás után kiszolgálja az autó teljes életét. Ismerősi körben 3-an csináltatták ott, Peugeot és Citroenen, azóta hibátlan.
Magam is 206 tulaj vagyok, kérdeznék is a hátsó híd témában a nálam jártasabbaknál. Mi a tünete ha megadja magát a híd? Az oké hogy terpesztenek a kerekek, de van vmi egyéb hangja is? Illetve kb mennyit bír egy felújított híd? Köszönöm a válaszokat.
Pár napja miután kiszálltam az autóból Peugeot 206 CC 1.6) láttam, hogy az udvar betonján folyadékcseppek vannak, a kocsi alá néztem és erősen csepegett a hűtvíz, mint később kiderült a hűtóvíz fele (kb. 3 liter) elfolyt, a hűtővízhőmérő ennek ellenére még normális értéket mutatott a motor nem károsodott. Szerencse, hogy mindez otthon történt és időben észrevettem.
A hiba oka az volt, hogy termosztát pereméből kitört egy darab, ahogy az a képen fehér nyíllal jelölve látszik. Élt 18 évet azután elfáradt és megadta magát.
A Kovács Kft -től 2 nap alatt megérkezett a képen is látható új termosztát (Maxgear) szállítással, utánvéttel együtt 8822 Ft-os áron. Beszereltem, a próbaút is megvolt, ha kíbír fele annyit mint a régi akkor az nekem bőven elég.
Nekem az a problémám ezzel, hogy valaki nem tudja hogy álljon neki egy csapágy cserének, akkor a futómű + fék + kormány szét + össze hogy fog biztonságosan megtörténni. A kérdés feltevő minimális műszaki érzékkel (bocs ha tévedek) ,szeretne csapágyat cserélni, azért az nem egy ablaktörlő lapát csere, ami legfeljebb elszáll. Mondom ezt úgy, hogy én is magam cseréltem a csapágyakat, vezérlést, fékbetéteket, fűtőradiátort (2001-es a gép, 2002- ben vettem ) nem vagyok autószerelő.
Ha már az utastérben is hallod, akkor saccold meg melyik oldali, és emeld meg azt
oldalt. A kereket megforgatva már lesz hangja a hibás csapágynak. Innen lehet tovább menni. Első keréknél a igazából mindent szét kell szedni a futóművön. Talpas, kormánygömbfej.. A teló maradhat fenn, csavarlazítót fujkálva az aljára szép lassan le tudod ütni róla az agyat. (ha nincs összerohadva.) Ha nem jön szét, akor érdemes ki venni a telóval együtt az agyat, kiszerelve könnyebb dolgod lesz. A kerékagyban lesz a csapágy, keress egy gépműhelyt, kipréselik neked.
Hátsó kerék esetén a fékdobban van a csapágy. A középrész kupakját kipattintod, ott a nagy anyát lecsavarod, dobot lehúzod, majd mehetsz a gépműhelybe préselni. A fékpofa esetleg fogja a dobot, próbált apró kalapácsütésekkel "rezgetni" a dobot ezzel egyidőben húzd lefelé a dobot.
Másik lehetőség, ha nem jön le a dob, hogy a dob mögötti takarólemezen egy csavarhúzóval az automata önbeállót visszacsavarod, hogy a pofák visszább álljanak. Így lejön a dob.
Minden motor hengerfejes lesz valamikor. A 8 szelepes 1,4-esnél a hüvelyek alatti tömítések egy idő után összeesnek, a hüvelyek előfeszítése emiatt csökken és ez segíti a hengerfejesedést, valamint a gyárilag használt hengerfejtömítésben van egy gumibetét, ami idővel szétreped és ott meg az olaj kezd el "szökni".
A nedvesperselyes motoroknál idővel a tömítés elporlad, az sem segít a dolgon. Az olyan banális dolgokat meg sem említem, hogy termosztát hiba, hűtőventilátor hiba, szivárgó hűtőrendszer is hozzá tud járulni a kialakulásához, ill. az, ha megfőzik ezek miatt a hűtőfolyadékot benne párszor.
Típushibának nem mondanám, mert ennek leginkább az idő az oka, azonban ha a motor konstrukcióját nézzük, akkor ezek nyilván hozzájárulnak a hengerfejességhez, jobban, mint egy fix hüvelyes motornál, ahol pl. nincsen hüvelyek alatti tömítés. ;-)
Azt te látod, hogy a "függőlegeshez" képest mennyit terpeszt. Meg melyik oldal. De ha nagyon terpeszt és megemeled, akkor majd látod, hogy mennyit lóg.
Amit irtam(unk) odaállsz az autóval, kiveszik a régit és beraknak egy felújítottat. Mivel ezzel foglalkoznak igy kisebb az esélye, hogy nem jól újítják fel vagy rakják be a javító készletet.
Köszönöm a válaszodat! Sajnos a környéken csak maszek szerelök vannak meg olyan műhelyek a hova a kocsimat semmi pénzért nem vinném!! Csak nem tudom mekkora a baja! Szerintem csapágycserével megoldható. Valami lesz.!