Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 4 órája 0 0 38478

T halitibi!

 

"... Kizárt hogy ártanék ..."

 

Ha te mondod, akkor az így van.

 

 

Előzmény: halitibi (38477)
halitibi Creative Commons License 9 órája 0 0 38477

Köszi!  Valóban teljesen így van ez az 5w-40 vs 10w-40 téma, én is erősen hajlok rá, hogy az áprilisi olajcserénél 10w-40-et teszek bele, október körül úgyis cserélek, szóval ha valami nem tetszene télre még mindig tehetek bele 5w-s olajat. Kizárt hogy ártanék a motornak a 35 fokos nyárban majd ha éppen 10w-40 lesz benne 6000 km-t.

Motul, Fuchs, Valvoline kb. ezekben gondolkodom.

Előzmény: IDF (38476)
IDF Creative Commons License 30 órája 0 0 38476

Szia! Régi Poloba (6N1) lesz, de csak valamikor tavasszal kerül bele. Az 5W40 is szóba került, de itt voltak ellentmondások, pl túl híg, nem is híg, jobban fogyasztja, nem fogyasztja jobban, mert a meleg oldali rész mindkettőnél 40-es, de ez így nem is igaz és igenis van különbség, halkabb lesz, nem lesz halkabb, szóval a tököm teli lett azzal, hogy mindenki mást mond. Nincs lehetőségem kísérletezgetni. Mindenesetre a hivatalos, márkaszervizes VW-s kolléga is azt mondta, hogy ők is a 10W40-est javasolják, de ettől függetlenül mehetne bele 5W40 is. Az olajfogyasztással kapcsolatban így is meg kell oldani egy-két dolgot az autónál, úgyhogy, majd ha átesik a nagyobb szervizelésen idén, akkor esetleg a következő télre majd megpróbálom az 5W-s olajat. 

Előzmény: halitibi (38475)
halitibi Creative Commons License 2 napja 0 0 38475

Hát igen, a FilterABC elég jó hírű. Megkérdezhetem hogy milyen kocsiba megy a Motul 10w-40 6100 synergie+ ?

Előzmény: IDF (38474)
IDF Creative Commons License 2 napja 0 0 38474

Sziasztok, megosztanám a tapasztalataim, néhány kép kíséretében.

 

FilterABC-től jöttek. A szállítás gyors volt, 1-2 nap a rendeléstől számítva, ha minden van raktáron (pick-pack pontra kértem). Két külön rendelés volt, a másodikban volt a hűtőfolyadék is, ez az ami nem volt azonnal kéznél, így várni kellett rá néhány napot. A csomagolással meg voltam elégedve, elég jól bebugyoláltak mindent, illetve a maradék helyet a dobozban rendesen kitöltötték légpárnás fóliával.

Az ügyfélszolgálat is normális. A kérdésekre igyekeznek válaszolni és eléggé türelmesek.. utóbbit azért írom, mert néhány levélváltás alatt ki tudok akasztani bármilyen ügyfélszolgálatot a kérdéseimmel és a különböző, nem éppen szokványos kéréseimmel a termékekkel és a szállítással kapcsolatban :D

 

egyelőre ennyi, 1-2 termék nem is volt fent az oldalon, de attól még meg lehetett rendelni,

 

- Mann Filter olaj, pollen, üzemanyag és motor levegőszűrő

- Motul DOT 5.1 fékfolyadék (2*500ml) gyártási idő (2017/03)

- Motul Synergie 6100+ 10W40 motorolaj (5*1L) gyártási idő 2017/09*4 és 2017/7*1

- Motul Inugel Optimal Ultra (tömény) hűtőfolyadék (3*1L) gyártási idő 2017/05

- NGK 3172 BUR6ET gyújtógyertya (4db)

 

  

  

  

Polgár Attila Creative Commons License 4 napja 0 0 38473

Sziasztok

 

Nissan VQ30DE 3.0  motorba milyen motorolajat ajánlotok.

85 ezer van benne.

Azt a specifikációknál olvastam hogy elég széles spektrumban bele lehet tenni de milyen gyártótól származzon.

Esetleg valakinek tapasztalatai ilyen motoros autóval esetleg.

 

köszönöm

tökfejű Creative Commons License 5 napja 0 0 38472

Köszi a hozzászólást.

 

Üdv: NIZS

Előzmény: xxmadden (38470)
''csiga Creative Commons License 5 napja 0 0 38471

Xxmadeen fórumtárs ajánlásai mellé tudnám még tenni :

 

-Castrol Power1 Racing 

-Repsol moto cometicion

- Elf moto 2 tech

 

A Jaso FD és ISO-L-EGD minősítés bármelyike jó neked.  Részemről az Elf-et használom, az a legolcsóbb és teljesen jó. ( amatőr krosszosok, Simson verseny szakosztály is használja) A másik kettővel sem volt gondom, csak drágábbak.

Előzmény: tökfejű (38469)
xxmadden Creative Commons License 5 napja 0 0 38470

Én ezeket használom 9000-et pörgő robogóba:

  Agip I-synt de a Top feliratos ,asszem FC,meg a jobbik

 Motul 710 2T  ez FD.ez a jobb,dugattyutető mintha uj lenne,semmi lerakódás. (Néztem).

Az ár ne befolyásoljon,mert későbbiekben a szétszedés,kipueltömődés stb többet elvisz majd.

Előzmény: tökfejű (38469)
tökfejű Creative Commons License 5 napja 0 0 38469

Köszönöm.

 

Megtaláltam:legalább: Jaso FC minősítésű olajat (2T) kell használnom.

 

 

Info:JASO FA, FB, FC, FD
A fenti teljesítményszinteket 1994-ben a JASO léptetette érvénybe léghűtéses kétütemű motorok alacsony hamutartalmú kenőanyagaira. A kenőanyagok elvárt tulajdonságait illetően az alábbi négy fontos területre helyezi a hangsúlyt:
    •  Detergens képesség (tisztítóhatás)
    •  Kenőképesség
    •  Emisszió-csökkentés
    •  Füstkibocsátás mérséklése
A vizsgált olaj tulajdonságait adott referenciaolajhoz viszonyítva határozzák meg. A JASO FC előírás alacsony füstkibocsátást ír elő, ez a követelmény az ázsiai országok nagyvárosaiban tapasztalt szmogproblémák miatt merült fel. A JASO FD az FC-hez képest fokozott tisztítóhatást követel meg a dugattyútisztaság tekintetében. A JASO FA teljesítményszint elavult, már nincs érvényben.

 

 

Előzmény: mantec (38467)
tökfejű Creative Commons License 5 napja 0 0 38468

Mint pl: a motorolajoknál az ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES.

 

Kétütemű motorolajokra (2T)van e valami összefoglaló dokumentáció?

 

Probléma : kétütemű katalizátoros (Euro 2), robogóhoz vennék olajat! 2T!!

Előzmény: mantec (38467)
mantec Creative Commons License 5 napja 0 0 38467

T tökfejű!

 

"... milyen szabvány ..."

 

API, JASO, ISO.

Előzmény: tökfejű (38466)
tökfejű Creative Commons License 5 napja 0 0 38466

Kétütemü (2T motorolajok) minősítésével milyen szabvány foglalkozik?

 

IDF Creative Commons License 5 napja 0 0 38465

Mi van akkor, ha semmi más nincs feltüntetve csak hogy "API GL 4 és GL5 / MIL-L-2105D"

 

Motulnál csak ilyet látok és szeretnék ennél a márkánál maradni. A motorolaj, fagyálló és a fékfolyadék is tőlük jött.

 

https://www.motul.com/hu/hu/products/motylgear-75w80

 

https://www.motul.com/hu/hu/products/motylgear-75w90

https://www.motul.com/hu/hu/products/gear-300-75w90

Előzmény: mantec (38462)
IDF Creative Commons License 6 napja 0 0 38464

Itt van egy érdekes történet 97-es 1.4-es poloról

 

http://www.azauto.hu/2009/03/16/vw-polo-1-4-1997/

 

"Eredetileg (valószínűleg a márka szervizek jóvoltából) a váltó kb. 1 literrel túl van töltve, ha ennyivel több olaj van benne, akkor a hiba nem jelentkezik. Olajcsere után, ha ezt nem tudják, akkor csak a szintjelzőig töltik, így a nyelestengely csapágya nem kap elegendő kenést. "

 

Mivel nálam is Poloba (1.0, 97-es) kellene majd friss váltóolaj, jó lenne tudni hogy ez tényleg így van-e, ahogy írja, túl kellene tölteni? ..

Előzmény: Tommmer (38461)
IDF Creative Commons License 6 napja 0 0 38463

"A motornak van egy tervezett élettartama."

 

Ezek szerint régen tényleg minden jobb volt, elég megnézni a mentős Toyotákat amikkel millió km-eket is futottak annak idején, képzelhetjük milyen körülmények között. Ezeknek a többsége valószínű még ma is ott döcög valahol Afrikában. De ismerősi körben is volt olyan Carina II (88-92) ami több, mint 1 millió km-t futott. A 90-es évek környéke egyébként is erős időszak volt a japán gyártók szempontjából, nagyon jó autók születtek ebben az időszakban.

mantec Creative Commons License 6 napja 0 0 38462

T Tommmer!

 

"... VW Polo 1999 1.4 AKV ..."

 

Követelmény: VW 501 50 / G 050 150 / TL 501 50

Feltöltési mennyiség: 2,7 liter.

Ellenőrzés: 1 év / 30 ekm.

 

olajmarket.hu,

mytyres.co.uk,

opieoils.co.uk,

idealo.de.

 

 

Előzmény: Tommmer (38461)
Tommmer Creative Commons License 6 napja 0 0 38461

tudom ez a topic motorolajról szól de nem találtam váltóolajjal foglalkozó fórumot.

tudnátok segíteni hogy a 99-es benzines 1.4 vw polo-ba (AKV)milyen váltóoljat és hány l kell tenni? szerelőm szerint 75w90-es Castrol jó lesz de inkább a tutira mennék.

azt tudom hogy motorolajból a vw 502.00-as kell, nem tudom váltóolajnál van-e ilyen gyári előírás? és ha igen mi?

SLX-350 Creative Commons License 6 napja 0 0 38460

" .... ha már a SAE 0W-20 volt a kiindulás, azt sem gondolnám, hogy ilyen viszkozitású termék jelentené bármelyik olajgyártó cég eladott darabszámának meghatározó hányadát.:) .... "

 

Én sem gondolom..... még nem.

Előzmény: oLayos (38459)
oLayos Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38459

  :)

 

... most az első mondatra nem is reagálok.

 

" ... Nem gondolom hogy ennek a cégnek ez lenne a legtöbbet eladott terméke ... "

 

Nem ismerem a nevezett cég marketingeseinek ez irányú érdemi eredményeit …  nem is kell …  de én sem gondolom, mivel nem átlagos autóhasználók a célközönség.

 

... bár ha már a SAE 0W-20 volt a kiindulás, azt sem gondolnám, hogy ilyen viszkozitású termék jelentené bármelyik olajgyártó cég eladott darabszámának meghatározó hányadát.:)

Előzmény: SLX-350 (38458)
SLX-350 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38458

Amint írtam is: nem kételkedek abban hogy gyártható 0W-10-es olaj.

Nem gondolom hogy ennek a cégnek ez lenne a legtöbbet eladott terméke.

Előzmény: oLayos (38457)
oLayos Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38457

Lehet, hogy módosítanak a SAE viszkozitási osztályokon, de ez az olaj pl többek között a SAE 0W-20 után került piacra és van ott a mai napig.

 

... és én is csak speciális lehetőségeimnek köszönhetően ismerem ezt az osztályt. Ez van használva, ha a körülmények ezt kívánják.

 

https://aaoil.co.uk/product/driven-xp10-0w-10-synthetic-engine-oil/

Előzmény: SLX-350 (38456)
SLX-350 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38456

" ... Ezt a 2015-ös doksit is ismerem, sőt ... de ez nem zárja ugye ki a SAE 0W-10-es olaj létezését. .... "

 

Természetesen lehetne 0W-10-es olajat is gyártani de miért erőlködne bárki is a a 0W-10-el amikor a 0W-8 és a 0W-12 teljesen lefedi ezt a tartományt?

Másrészt - amennyire én tudom - az új motorolaj SAE osztályokat azért is így határozták meg hogy még véletlenül se lehessen azokat összekeverni az ipari olajoknál alkalmazott ISO VG viszkozitási osztályokkal (ahol ugye már ott van az ISO VG 10)

Előzmény: oLayos (38455)
oLayos Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38455

A felvezető kör valóban arról szól hogy a gumikat és a fékeket amennyire lehet versenykörülményeknek megfelelő üzemállapotra hozzanak. Igen a gumikat kell melegíteni, főleg a nem bekoptatottakat, a fékeket szintén üzemmelegre próbálják felmelegíteni a felvezető körben ... de az olaj ... gondolom nem feltételezed, hogy ennek felmelegítését erre az egy körre bíznák ... meg meg úgy általában a folyadékok hőmérsékletét. 

 

Bár ezekkel ne is foglalkozzunk itt, mert nem lehet párhuzamot vonni egy mindennapi, több százeres futásteljesítményt feltételező átlag user használatára bízott, indít/leállít üzemmód, minusz tarományokra lehül/plusz tartományokra felmelegszik, alapjáraton ketyegve araszoló, megyek/áll forgalomba elvárt teljesítést nyújtó "utcai" autóval.

 

Az F1 motorok teszt és versenykörülmények között elvárt futásteljesítménye, szinte állandó üzemi állapotban elenyésző ... bár nem lebecsülendő. Más!

 

Gondoltam, hogy nem Te találtad ki a SAE osztályokat. Ezt a 2015-ös doksit is ismerem, sőt ... de ez nem zárja ugye ki a SAE 0W-10-es olaj létezését. Csak ennyit kérdeztem ugyanis és nem szakmai felkészültséged kérdőjeleztem meg.

Előzmény: SLX-350 (38453)
xxmadden Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38454

Na akkor itt a tanárur újabb videója egy kis 0w-20 al is fűszerezve. DEne legyen háboru belőle.

 

https://youtu.be/pLTOqCHBZUI

SLX-350 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38453

" ... Bár lehet nem a területed, de van hidegindítás az F1 motoroknál? .... "

 

Nem tudom.... a gumikat melegítik, a fékeket hűtik...... a felvezető kör szvsz megfelel bemelegítésnek.

 

" ..... Biztosan tudod, hogy mind  SAE 0W-20-as többfokozatú olajhoz közel álló olajat használ? Mi a közel álló behatároltsága. Mert ez így tág utat ad a magyarázkodásra. Egyáltalán többfokozatút?  .... "

 

Csak a halál a biztos.... :(  Legjobb ismereteim szerint a F1 csapatok többsége 0W-20 körüli viszkozitási osztályú motorolajat használ.

 

... még a SAE 0W10-es olaj létét is megkérdőjelezted. Pontosabban azt állítottad, hogy nem lesz. ..... "

 

Nem én találtam ki, a SAE így alkotta meg.

 

http://www.behranoil.com/upload/upload/1471065124.pdf

 

Előzmény: oLayos (38452)
oLayos Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38452

Bár lehet nem a területed, de van hidegindítás az F1 motoroknál? Biztosan tudod, hogy mind  SAE 0W-20-as többfokozatú olajhoz közel álló olajat használ? Mi a közel álló behatároltsága. Mert ez így tág utat ad a magyarázkodásra. Egyáltalán többfokozatút? 

 

... még a SAE 0W10-es olaj létét is meglérdőjelezted. Pontosabban azt állítottad, hogy nem lesz.

 

 

Előzmény: SLX-350 (38451)
SLX-350 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38451

" .... Honda 10.generáció. 1.5 turbo. Szegénynek nem merném küldeni rendesen egy 0w-20 olajjal. .... "

 

A F1-es szekerek többségében is a 0W-20-as SAE osztályhoz közel álló olaj biztosítja a kenést. Ott elég rendesen küldik.

Előzmény: xxmadden (38447)
oLayos Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38450

Tán csak nem 0W-16-ost szeretnél, vagy esetleg 0W-10-est - bár SLX-350 szerint ilyen nem lesz ...

 

... bár már van!

Előzmény: xxmadden (38449)
xxmadden Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38449

Oks.Nem gondoltam volna.De ezt majd a megtett százezrek ugyis megmondják..(vagy majd már  nem tudják).

Előzmény: oLayos (38448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!