Az általad említett AMX "csak" félszintetikus, erre a célra (ezekhez az autókhoz) továbbra is a (teljesen szintetikus) Transmax Z-t tartom a jobb megoldásnak (persze az AMX sem egészen elvetendő).
A (szintén 75W-140-es) SAF-X már nincs gyártásban, a normál difihez általam ajánlott SAF-XO a maga 75W-90-es viszkozitási osztályával közelebb áll a gyári elképzelésekhez (ha minden jól megy akkor belátható időn belül megjelenik az 1 literes kiszerelésben is).
Szia! Az ASR-hez is 85w-90 a gyári oil, te írtad hozzá a SAF-XJ-t, ezért gondoltam a sima SAF-X-re a normál difihez. A 201 autváltóba AMX-re gondoltam.
Szia! Az ASR-hez is 85w-90 a gyári oil, te írtad hozzá a SAF-XJ-t, ezért gondoltam a sima SAF-X-re a normál difihez. A 201 autváltóba AMX-re gondoltam.
jogos a kérdés: szvsz a 201-es automata váltó "elviseli" a szintetikus ATF-et (vagyis nyugodtan használható hozzá), a "nomál" difi viszont nem feltétlenül "örül" a SAF-XJ-nek, mivel ezekhez SAE 80W-90-es hajtóműolajat írnak elő. A tapasztalat(om) szerint egyes difik az előírtnál lényegesen "vastagabb" hajtóműolajra fokozott melegedéssel reagálnak (a SAF-XJ SAE 75W-140-es).
mindenképpen legalább félszintetikus de méginkább teljesen szintetikus (célszerűen ISO-L-EGD minősítésű) kétütemű olajat válasszál, mivel a (korszerű) robogók szinte kivétel nélkül szivattyús kenési rendszerűek (vagyis a motorolaj egy külön tartályból kerül a motorba). A keverési arány ezeknél a motoroknál alacsony terhelésnél elmehet 1:150 fölé is amit az ásványi bázisú kétütemű motorolajok már "nem szeretnek" (és a motor viszont nem szereti az ásványi bázisú kétütemű olajokat - kész szerelmi dráma).
egyetértek veled abban hogy a jellemzően rövidtávú igénybevételhez (elsősorban a gyakori hidegindítások miatt) célszerű egy alacsonyabb SAE osztályú motorolajat (pl. az eddig is használt 5W-40-est) választani. Áttérhetsz a még kedvezőbb hidegindítási sajátságokat eredményező 0W-s olajokra (aminek egy 26 ezer km-et futott autónál nem látom különösebb kockázatát) és így egyben megleled azt a kategóriát amely (az autó szempontjából) minden követelménynek megfelel, mivel a GM-LL-A-025 jóváhagyású (az általad említett GM-LL-B-025 a dízelmotorok motorolajára vonatkozó jóváhagyás, bár a megfelelő 0W-s olajoknál ezek jellemzően párban futnak) 0W-s motorolajok (pl. a Castrol SLX Longtec) kivétel nélül rendelkeznek az ACEA A3/B3/B4 minősítésekkel is.
Ehhez a típushoz egyébként (ismereteim szerint) a "csak" (a megfelelő) ACEA minősítésekkel rendelkező motorolajok is korlátozások nélkül használhatóak.
A 201-es automata váltója szinte mindenevő, ehhez még 6 különböző MB jóváhagyású ATF is használható: szvsz a legcélszerűbb megoldásnak a Dexron IID ATF használata tűnik - sok helyen beszerezhető és (szinte kivétel nélkül) megfelel az MB 236.6 jóváhagyásnak (a Castrol TQ-D pl. megfelel, a cseréhez 5.5 liter szükséges). A "normál" difihez (a Castrol választékából) az EPX 80W-90 vagy a SAF-XO használható (ez utóbbi szintetikus olaj, a beszerzése nyűgösebb mivel jelenleg csak 25 literes kannában van forgalomban), a feltöltési mennyiség 0.7 liter.
A 202-es már kissé rázósabb eset, mivel a típushoz hét(!) különböző automata váltót építhettek be, ebből négyhez (722.328, 722.423, 722.424, 722.436) használható a 201-esnél említett MB 236.6-os jóváhagyású ATF, a másik (722.6.. típusszámú) háromhoz viszont (a Castrol választékából) csak a Transmax Z használható. Ha az automata váltó típusa valamiért nem azonosítható, biztonsági megoldásként a Transmax Z mindegyikhez alkalmas (viszont a feltöltési mennyiségek típustól függően 5.5 és 8 liter között szórnak). A 202-es ASR difijéhez 1.1 liter SAF-XJ szükséges.
Lehetséges hogy valamelyik ismertebb olajcég terméke van a csomagolásban?
Az lehetseges, de az olaj minositese ilyen SH meg SJ -- reges regi szabvanyok, csak nagyon oreg autohoz jok. Ehhez kepest annyira nem olcso. Nezd meg a Totalcar aruhaz arait...
Egyszer már kérdeztem, de nem kaptam választ, szal bepróbálkozom mégegyszer!:)
96-os Ford escort kombi 1.3-as ford endura motorjába milyen olaj való!(8v-s, nem hidrotőkés). Egyébként eszi az olajat:kb 1 liter/1000km. Vajon egy szelepszár szimering csere elég lenne, vagy a motor kopott?
Sziasztok! Meg szeretném kérdezni tőletek, hogy a CORA olajok milyen minőséget képviselnek. Lehetséges hogy valamelyik ismertebb olajcég terméke van a csomagolásban? 14 éves szívódízelem van, nem szoktam szuper minőségű olajat adni neki. 270e km van a motorban, a 10W40-est nem eszi. Az eseleges válaszokat előre is köszönöm!
Mondjuk Igol Racing 2T-s észter bázisú full szintetikus verseny olaj! De a repsol 2T-s robogó olaj is frankó, bár árban a kettő között csak párszáz forint van.
vw Bora 1.4 kocsim van és 45000 km-es olajcserét szeretnék végeztetni. Az olaj minőségére vonatkozóan vw 500 00 illetve 502 00 ajánlást ad a gyártó. Ezek alapján két terméket találtam :
Bár nem engem kérdeztél, de nekem is hasonló gépem van, más márka, de hasonló. Vegyél 5w40 Opel olajat, vidd be a szervizbe, és azt öntesd bele. Bp-n fele annyiba kerül autósboltban, mint vidéken (tapasztalat). Márkaszervizekről meg ne is beszéljünk. Ha nagyon übergútot akarsz, vegyél Castrolt, bár az lehet, hogy kétszeresébe kerül. Ha keveset mész vele, és évente úgyis cseréled, sok hidegindítással, jobb az 5w40. Az enyémben télen 10w40 volt, ez nyárra tökéletes, télre meg megy bele majd az 5w-s.
Olajcserére érett idén is a 3 éves Corsa C 1.2-esem. Gyárilag 5w40-es opel olaj volt benne, amit kétszer is ( a gar. szervizeléseknél) 10w40-el cseréltek le. Télen nem volt valami szép hangja (lehet, hogy nem függ össze az olajjal).
A kocsi keveset megy (26ekm került bele 3 év alatt) , viszont nagyon sok a hidegindítás 4-5 km, pár óra álldogálás, megint hidegindítás stb.. -tavasztól őszig átlag kéthetente autópálya 100-200km. Olajfogyást nem vettem észre.
A fórumon olvasottakból azt szűrtem le -- Nem tudom helyesen-e, ha nem, kérlek javíts ki! -- hogy a hidegindítások miatt jobb lenne bele valamivel hígabb olaj. Elnézést a pongyola fogalmazásért, nem szakmám... Az autóra szeretnék vigyázni, sokáig használni, mert nem egyhamar lesz pénzem másikra, de gagyi olajjal nem akarok spórolni, mert az nagyon sokba fog kerülni.
A kérdésem az volna hogy ragaszkodjak-e a szervizben az 5w40-es olajhoz - ott azt hiszem "eredeti" opel olajat tesznek bele, vagy vegyek (a kollegáim által is használt és dícsért) Castrol palettáról - de melyiket? A könyvem ACEA-A3/B3 GM-LL-B-025-öt ír de ezt így együtt konkrétan nem láttam egy flakonon sem. Lehet, a szemem sem tökéletes... Tudom nem szívesen mondasz márkákat, neveket, de kérlek tégy most kivételt!
T. SLX! Szeretném megtudni, hogy MB W201 automataváltóba ill. difibe melyik Castrol termék/ek/ lenne a legmegfelelőbb? Az autó 2.0 benzin, 1988-as évjárat. A másik kérdésem ugyanez /aut.váltó, difi - milyen olaj/ csak az autó MB W202 280 benzin 1997-es évjárat. A választ előre is nagyon szépen köszönöm! Ui. A W201 difi sima, a W202 ASR.
(a Te autód esetében) a Longlife III-at nem állítanám be jobb olajnak, inkább egy lehetőségnek (az RS 0W-40 mellett) elsősorban azok számára akik valamilyen okból idegenkednek a 0W-s motorolajok használatától (a Longlife III 5W-30-as).
a Formula RS 0W-40 valóban rendelkezik a VW 502 00 jóváhagyással és (teljesen szintetikus olaj lévén) minőségi előrelépést jelent a TXT Softec Plus-hoz viszonyítva.
Tudomásom szerint ennél a modellnél (ha akarod) még tovább lehet "überelni" az olajat, a VW 504 00 jóváhagyású Longlife III-as olajok is használhatóak.