Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8893

Szia RS 5W-60,

 

"Ha tehát egy PRISTA olaj azokkal a jóváhagyásokkal rendelkezik, mint egy MOBIL, akkor valszeg az előállítási költségekben és a minőségben nem fogsz még fékpadon sem orbitális különbségeket találni!"

 

A jóváhagyás(oka)t különböző tesztek teljesítése (vagy nem teljesítése) alapján lehet megszerezni (vagy elbukni). A teszteket egy olaj teljesítheti a lécet súrolva vagy magasan átugorva is....

Előzmény: RS5W60 (8891)
Kefferi Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8892

Üdv SLX-350 "egyszerű műszaki tanácsadó".

 

Megkérnélek, hogy adj egy "egyszerű műszaki tanácsot". Néhány nappal ezelőtt motorolajat  cseréltem. Gyári Opel 10-40 félszintetikus, illetve az új, kék dizájn szerint GM. Az originál 5 literes flakon felbontásánál viszonylag erős, égett szagát éreztem az olajnak, amit  eddig soha nem tapasztaltam. Nem szoktam klönösképp szimatolni az olajat, ezt sem szagolgattam, de a normál munkafázis során észlelhető volt. Az állagán, és üvegbe kiöntve a színén sem láttam különösebb eltérést, egy árnyalattal talán sötétebb volt egy korábbi olajcseréből visszamaradt üres doboz alján maradt összehasonlítási mintánál. A doboz alján sem maradt vissza üledék, hát beletöltötem. Ez pár napja történt. a motorüzemelésben sem tapasztaltam semmi változást, de a betöltő sapkát lecsavarva, a motorból is árad az a jellegzetes égett szag. 

Visszamentem az autószerelő spanomhoz, akitől az olajat kapom, állandóan van nála 5 - 6 kanna, az összeset felbontottuk, és még egy flakonnál éreztük a szagot.  A többinek enyhe normál "olajszaga" volt.

 

Szerinted mi lehet ez, és okozhat-e hosszú távon gondot ?    

 

Előre is köszönöm "egyszerű műszaki tanácsodat".

 

                                                                                                  Kefferi

RS5W60 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8891

<i>Ha jobb olajat tehetek be, miért ne tegyem? Úgy gondolom, hogy nem az elérhető legjobb minőségű olajat teszik bele a gyárban. </i>

 

Minél jobbat?

Gondolom azt hiszed, hogy minden gyártó más-más receptúrákat használ a termékeihez, és ettől más lesz minden termék!

 

Kérdezd meg SLX-et, hogyan racioalizálja a BP a termékpalettát...

Ugyanúgy, mint minden gyártó!

ARAL-BP-CASTROL hordó és ugyanaz az anyag, csak van köztük kisker árban 1-2000 Ft.

 

Persze, ugyanez van mindenkinél, SŐT az előállítási költségek miatt - nem fogod elhinni, de így van - Shell és Agip olajok, zsírok készülnek/tek Almásfüzitőn a MOL gyárában!

Ja, ugyanazzal a receptúrával is, mint a MOL termék!

De a Shell az lényegesen jobb, mert drágább... :/

 

<i>Ha jól sejtem van különbség az olajok között.</i>

 

Természetesen van, csak nem akkora, mint amekkorát az árak tükröznek!

A dobozon látható jóváhagyásokat a receptúrák alapján kapja meg a gyártó.

Ha tehát egy PRISTA olaj azokkal a jóváhagyásokkal rendelkezik, mint egy MOBIL, akkor valszeg az előállítási költségekben és a minőségben nem fogsz még fékpadon sem orbitális különbségeket találni!

 

A különbség a két termék között főleg a marketing és "vízfej" költségekben rejlik.

Míg a Pristának nem kell egy egész európai apparátust eltartani, addig a MOBIL vagy a BP nagyon nagy (túl nagy) apparátussal rendelkezik, akiknek (most az európai vezetőkről beszélek) rendes havi jövedelmük és prémiumuk van...

 

EZT kell megfizetni egy drága olaj esetén!

 

Ja, nem csak okoskodok! Tapasztalat! ;)

 

Előzmény: Sumitomo (8876)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8890

Szia RS 5W-60,

 

a motornak az olajhoz hozzáadott színezőanyagtól semmi baja sem lesz, alapvetően két okból:

  1. mint említettem, mindössze pár ppm (milliomod résznyi) festéket adnak az olajhoz.
  2. nem (tecsó gazdaságos) zománcfestékről van szó.
Előzmény: RS5W60 (8888)
RS5W60 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8889
Persze, remélem mindenki tudja, hogy csak vicceltem! :)
Előzmény: RS5W60 (8888)
RS5W60 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8888

Hali!

 

Tehát, ha túl sok az olajban a festék, meg a színes adalék, akkor összeragad a motor, amikor leáll, lehül és megszárad a festékanyag? ;)

 

Castrol olajokkal vigyázni! :)

 

Előzmény: SLX-350 (8887)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 8887

Szia BarG,

 

a  Castrol szintetikus motorolajai (így köztük az SLX-ek is) PAO (hosszabbik nevén poli-alfa olefin) alapolajból készülnek ami természetes szűz állapotában olyan átlátszó mint a víz. Ezeknek az olajoknak a színét alapvetően nagyon tömény, néhány ppm-ben adagolt színezőanyagok (és kisebb részben az adalékok) határozzák meg.

Előzmény: BarG (8886)
BarG Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8886

SLX 350,

 

Köszönöm!

Azt meg tudja-e mondani valaki, hogy mi a túrótól olyan érdekes zöld az SLX LLII olaj? Papírzsebkendőre cseppentve viszont teljesen olajsárga színű. És érdekes módon az RS-ben is felfedezhető ez a zöld árnyalat, csak gyengébben, a BMW jóváhagyásos SLX-ekben viszont semmi zöldség nincs.

Üdv!

Előzmény: SLX-350 (8870)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8885

Szia Gallacko,

 

A Castrol választékából a VW 500 00 követelménynek az 5W-40-es és a 10W-40-es SAE osztályokban a Powertec 10W-40, a magnatec 10W-40, a Magnatec 5W-40 és a TXT Softec 5W-40 motorolajok felelnek meg. Esetleg egy pillanatra még érdemes elgondolkodni a SAE 5W-30-as TXT Softec Plus-on is.

Előzmény: gallacko (8882)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8884

Szia Sumitomo,

 

egy egyszerű műszaki tanácsadó vagyok, az utóbbi 8 évben nem adtam el olajat (és sajnos nem is áll módomban), de időnként itt a fórumon is tiszteletüket szokták tenni a Kereskedő Urak, ők majd segítenek Neked.

Előzmény: Sumitomo (8877)
gallacko Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8883
hülye kérdés, tudom de új legyen? :-))
Előzmény: Sumitomo (8881)
gallacko Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8882

köszönöm válaszod :-)

 

VW 500 00as jóváhagyásnak, ha jól értem amit írsz jellemzően a 5W-40-es, 10W-40-es olajok felenek meg!?

ezek castrolban melyikek? 

Előzmény: SLX-350 (8862)
Sumitomo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8881

defendit,

 

mondj egy autót 3M alatt

legyen 4wd, klima, cd, ülésfűtés benne, lehetőleg 90 ló fölötti

hallgatlak

Előzmény: Törölt nick (8878)
Seville_ Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8880
Kimerítő válaszod köszönöm. :)
Előzmény: SLX-350 (8842)
_MrB_ Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8879
A "jobb" elég relativ. ~ : )
Előzmény: Törölt nick (8878)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8878
ha ennyi pénzem lenne, jobb autót vettem volna
Előzmény: Sumitomo (8876)
Sumitomo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8877

SLX-350

 

Az információkon túl értékesítéssel is foglalkozol?

Azért kérdem, mert olajat vennék.

4l Castrol Magnetic 5w40

3l TAF-X

Vidéki boltokban nagyon pimasz árakat mondanak a neten elérhetőekhez képest.

Előzmény: SLX-350 (8871)
Sumitomo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8876

Stevie,

 

gondolom azért néha te is bekapsz egy kis vitamint :)

 

Ha jobb olajat tehetek be, miért ne tegyem? Úgy gondolom, hogy nem az elérhető legjobb minőségű olajat teszik bele a gyárban.

Ha jól sejtem van különbség az olajok között.

 

Előzmény: stevie wonder (8875)
stevie wonder Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8875

Sumitomo,

 

Most megy első szervizre az ignis, és mindenből a legjobbat szeretném beletenni. Cserélném az osszes olajat a gyári előírástól függetlenül.

 

Elso szervizen valtoolaj-csere???? :-)

 

Ha makkegeszseges vagy es beveszel egy Kalmopirint, attol nem fogod jobban erezni magad....

 

:-)

Előzmény: Sumitomo (8869)
bossery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8874
akkor a válaszod alapján az olaj elvben felhasználható, majd megnézem, mikori gyártású, egyébként shell ultra 5w-40, fullszint olajról van szó...
Előzmény: SLX-350 (8873)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8873

Szia Bossery,

 

nálam a "láma" kérdés kb ott kezdődik hogy "mik lesznek a jövő heti lottószámok?"

A legutóbbi olajcseréből kimaradt olaj felhasználhatóságát alapvetően két tényező határozza meg: az alapolaj típusa és az olaj gyártási időpontja (az ásványi alapolajból készült termékekre három év, a félszintetikus alapolajból készült termékekre négy év, teljesen szintetikus alapolajból készült termékekre 5 év szavatosságot adunk). A kérdést egy csöppet bonyolítja hogy mindez (hivatalosan) csak a bontatlan gyári csomagolású olajokra vonatkozik (ha egy flakont felbontunk, az olaj már érintkezik a "kinti" levegővel amelynek vízpára tartalma az olajba jutva - kismértékben ugyan, de mégis - elindítja az olaj öregedését).

Előzmény: bossery (8872)
bossery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8872
Sziasztok!

Még a múltkori olajcserém után maradt bő egy liternyi a kannában, ami azóta a garázsban figyel, természetesen lezárva. Ezt még érdemes felhasználni, a következő olajcseréhez? mivel akkor csak két liter kell vennem, és az nem mindegy árban. Az olaj minőségét, használhatóságát nem befolyásolja, hogy már egyszer kinyitott dobozban van?
Tudom, kissé láma a kérdés..:))))

köszi
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8871

Szia Sumitomo,

 

a (teljesen szintetikus, API GL-4/5-ös) TAF-X szvsz azért nem egy átlag váltóolaj...

Előzmény: Sumitomo (8869)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8870

Szia BarG,

 

abban igazad van hogy az SLX motorolajok több változata is rendelkezik BMW jóváhagyással (SLX LL04: BMW LL04, SLX Longtec: BMW LL01), viszont a Longlife II - a VW/Audi csoport hosszú szervízperiódusú motorjaihoz fejlesztett motorolaj lévén - nem rendelkezik semminemű BMW jóváhagyással. A 15 ezres csereciklus során amiatt hogy a Longlife II volt a motorban szvsz nem szabad bekövetkeznie semmi jóvátehetetlennek.

A BMW és a Castrol közösen és külön-külön is elég alaposan tesztelte a 0W-30-as motorolajokat (BMW motorokban) ahhoz, hogy a legkisebb aggodalom nélkül használhasd (télen-nyáron) ilyen olajjal az autót (akár még űzöttebb tempóban is).

Az RS 0W-40 és az SLX Longtec 0W-40 (melegoldali) viszkozitási értékei (12.9 vs 12.2) között nincs olyan számottevő különbség, ami az RS használatát (ehhez a motorhoz) különösebben megindokolná.

Előzmény: BarG (8866)
Sumitomo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8869

Köszönöm a választ,

 

A TAF-X -et nem konkrétan más olajhoz, hanem az átlag váltóolajak 1500-1700 HUF-os árához hasonlítottam, amit itt a neten 3700 körül láttam.

 

Most megy első szervizre az ignis, és mindenből a legjobbat szeretném beletenni. Cserélném az osszes olajat a gyári előírástól függetlenül.

Előzmény: SLX-350 (8868)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8868

Szia Sumitomo,

 

nem érdemes egy mákszemnyit sem hezitálnod a 0W-40-es RS-en, az Ignistől nagyobb teljesítményű és fordulatszámú motorokban (pl Corolla WRC) is kifogástalanul teljesít. Ha mégsem sikerül túltenned magad a 0W-s olajokkal szemben fennálló aggályaidon természetesen választhatsz az 5W-40-es motorolajok közül is (Castrolból pl TXT Softec, GTX Magnatec 5W-40), bár ezek többnyire "csak" félszintetikusak (az RS teljesen szintetikus alapolajokból készül).

A TAF-X értékelésével kapcsolatban érdeklődnék, melyek az általad  a TAF-X-szel összevetett "többi váltóolajok"? (azok ismerete nélkül értelmetlen bármiről is beszélni).

Előzmény: Sumitomo (8865)
SLX-350 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8867

Szia Alfa2,

 

a típushoz szvsz harmonikusan passzolnak a 15W-40-es motorolajok (a gyári ajánlásban még a 20W-50-es "kocsikenőcs" is szerepel), nyugodtan használhatod.

Előzmény: alfa2 (8864)
BarG Creative Commons License 2006.02.07 0 0 8866

Szia SLX 350!

 

"BMW recommends Castrol"

 2004-es 330D-be töprengek, hogy mi a legjobb választás. A gyári BMW Longlife01 előírást teljesítik az SLX 0W-30 verziók és az RS 0W-40 is. Melyikkel teszek jobbat a motornak? A használati körülményekről csak annyit, hogy az üzemidő 90%-ában vidéki városok közti nyugodt, max 120km/h utazás, 10% autópálya néha max terheléssel...Erre az üzemmódra vékonynak tűnik a 0W-30. A 30000-es csereciklust sose várom ki, 15000-nél mindig új olaj kerül bele. (60000-es szervíz következik.)

A márkaszervízben egyszer  LonglifeII-őt kaptam bele, remélem nem követtek el ezzel merényletet ellene. 

Melyiket ajánlanád?

 

Üdv!

Sumitomo Creative Commons License 2006.02.07 0 0 8865

Szia SLX-350,

 

Ignisbe keresnék jó minőségű olajat. Az ignisklubban az RS 0w40-et javallották. Nem túl vékony az az olaj neki? 5w40-ből tudnál ajánlani jóminőségű oilt?

A TAF-X annyival jobb is a többi váltóolajtól, mint amennyivel drágább?

 

Köszönöm :)

alfa2 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 8864

Üdv!

 

Kérdésem az lenne, hogy egy 92-es benzines (1.3-as) Corollába hiba-e Valvoline MaxLife 15w40 olajat tenni? (11.000-et már elmentem vele, most cseréltem megint, ugyanerre...) Ha nem jól választottam, akkor mi lenne a helyes?

(A 100.000-nél többet futott szlogen alapján döntöttem ez mellett.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!