megtisztelő, hogy az SMX-S-re gondoltál de a BX váltóba még véletlenül se öntsd be: oda API GL-5 ös (de min GL 4/5-ös) hajtóműolaj (pl az általad is említett Total Transmission BV 75-80W) való, az SMX-S pedig inkább a GL-3 irányába lóg ki a GL-4-ből (természetesen ez alól is vannak kivételek: az első BX-eknél a motor és a váltó közös kenési körben dolgozott).
A Transmax Z-nek nincs meg a szükséges VW jóváhagyása, de egyebekben teljesen megfelel a gyári folyadéknak vagyis a garin túl a Tiptronichoz is használható.
fékfolyadék dolgában szerencsére nincs semmiféle varázslat: (bármelyik) DOT-4-es minősítésű fékfolyadék (pl Castrol Response DOT-4) megfelelő az autódhoz (feltéve ha időközben még el nem cserélted valami egzotikus autóra a VW-t).
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy Citroen BX-em aminek a váltójába olajat kellene cserélni. Eredetileg Total Transmission BV 75-80W való bele. Én Castrol SMX-S olajat tudnék szerezni. Beletehető? Milyen paraméterekre kell figyelni?
Anejo
ha valóban a "hagyományos" automata váltóról (és nem a Tiptronicról) van szó, akkor a Castrol Transmax Z a megfelelő megoldás, a feltöltési mennyiség 9.7 liter. Nem tudom számodra hol kezdődik a horror ár kategória, ennek a hajtóműolajnak a bruttó listaára 5320 Ft/liter (amiből sok helyen nyilván kaphatsz több-kevesebb engedményt).
Opelben nem vagyok 100%-ig naparakész, nem tudom hogy idehaza forgalmazzák-e már a CDTi dízeleket részecskeszűrővel. Ettől fontosabb kérdés, hogy a Te autódban van-e ilyen szerkezet (gondolom nincs)?
Ha (valóban) nincs az autóban részecskeszűrő, egy ACEA A3/B3/B4 minősítésű (célszerűen 5W-40-es, rosszabb esetben 10W-40-es) motorolajjal nyugodtan nekifuthatsz a 15 ezer km-es szervízciklusnak (annál is inkább, mivel ilyen tudású motorolajjal az Opel 30 ezer km-t is engedélyez).
A6 4.2 Quttrom van. Cseréltettem benne autómata sebválltó olajat a szakszervízbe, ahol is egy zsák pénzt kértek a gyári olajért.
Az volna a kérdésem, hogy milyen Castrol olajjal lehetne kiválltani a gyári horror árú olajat? Még azt is eltudom képzelni, hogy a Castrol szállítja be az Audinak, és ők gondosan átcimkézik, és kb 3szoros áron adják.
Idén váltottam Astra benzinesről dízelre(új cdti) és valahogy az 50e km szerviz nekem nem tetszik, csere olajnak mit javasolnál a gyári helyett 15e csereciklus esetén (szűrővel persze).
A kérdésem az lenne hogy néhány hete ugyanezen márka manuális váltóolaja felöl érdeklődtem...akkor csak közelítőleg tudtál mondani TAF-X de inkább TRANSMAX ajánlottál de azt is feltételesen.Ezek szerint vannak új infóid??? Ha igen akkor légyszi oszd meg velem.Köszi
Nem nyertél, mert az autó Punto 1.3 multijet, a "33" másra utal.
A Selenia pedig szerintem drága, mert a forgalmazó Olive kft honlapján a nekem jó RW diesel 5W-40 olaj literje 3000.-Ft, ehhez képest a Castrol GTD Magnatec 5W-40 megvehető 2150.-Ft/l áron.
Egyébként érdekes amit írsz az Alfáról, mert éppen egy vidéki olajkereskedő említette nekem, hogy Ő simán kiöntötte az Alfájából a Seleniát friss olajcsere után is, mert nem vált be. Szóval nem tudom.....
a Peugeot (másodlagos ajánlásként) elfogadja az ACEA B3 minősíésű motorolajokat is, de szvsz hosszú távon megéri a (jobb minőségű) B4-es motorolaj használata.
Minden olaj besűrűsödik hidegben, csak az egyik jobban, másik kevésbbé. Egyébként meg az, hogy -20 fokban kicsit nehezebben jár a váltó az teljesen természetes.
Az lehet hogy a VW-nek nem TAF-X néven szállítja a Castrol a hajtóműolajat de az biztos hogy azzal az utolsó csöppig egyező olajról van szó. Biztos hogy még a gyári olaj van a váltódban (és biztos hogy nem valami olajtól független hibáról van szó)?
A nevedből itélve, Alfa 33 tulaj vagy. Abba Selénia 20K Alfa Romeo 10W 40-es olaj való bele. Egyértelműen ez a gyári ajánlás is. Egyébként nem drágább, mint a többi márka.
Más! Passat tiptronicban a váltóolajat mikor kell cserélni? És kézi váltósnál sima 5 gang? Más forumon a tipptronikra 60000Km-ert írnak akik cseréltek azt mondták koszos lutyok volt benn. Gyár szerint nem tudom pontosan de sokkal több km-ert adnak meg. Milyen hokuszpokusz ez, hogy az olajat melegítve bizonyos hőmérsékletre kell cserélni?
a kenőanyag minősítéseket - ugyanúgy mint az olajokat és az autókat - folyamatosan fejlesztik, így ma az API (benzines) jóváhagyások közül hvatalosan csak az SL és az SM van érvényben. Az API osztályoás szerint a jobb minősítés egyértelműen "felülírja" a korábbiakat, tehát nyugodtan válogathatsz az üzletekben ma kapható (jellemzően SJ, SL minősítésű) motorolajok közül. A BMW annak idején a Te autódhoz egyébként egész éves használatra 5W-30-as vagy 5W-40-es olajokat "álmodott meg", ez jó állapotú motornál szvsz ma is érvényes.
a Suzuki "rajtaütésszerű" szervízciklus növekedésére (annak idején 10 ezer km-ről 15 ezer km-re) nem tudok logikus magyarázatot mondani - időközben talán kiderült, hogy a motorolajban biztonsággal maradt 5 ezer km-nyi tartalék.
Más autóknál ugyanúgy kérdés, hogy a gyár mennyire pontosan becsülte meg a motor és az olaj igénybevételét illetve ezek figyelembevételével a szervízciklust.
A Peugeot HDI motorhoz célszerű az ACEA B4-es minősítésű SAE 10W-40-es, 5W-40-es vagy 5W-30-as motorolajok közül választani, a szervízciklust szvsz még nagyon erőltetett üzemeltetési körülmények mellett sem szükséges 15 ezer km alá csökkenteni.