meglepő dologra leltem: a (teoretice) Fiat-klónhoz VW 500 00 jóváhagyású motorolajat írnak elő! Szvsz ez komoly gondot nem okozhat, hiszen így a téli időszak előtt egyébként is érdemes egy 10W-40-es (vagy akár 5W-40-es) motorolajban gondolkodni, ezeknek az olajoknak pedig sacc/kb 90%-ban helyből megvan ez a jóváhagyásuk (de ebben az esetben az sem tragédia ha mégsincs meg). A feltöltési mennyiség a szűrő cserével együtt 3.8 liter.
valóban borzasztóan hasonlít a két modell (121-es/Fiesta), de valamilyen okból a Mazda mégsem követte a Ford motorolajra vonatkozó követelményét (vagy a Ford nem követte a Mazdát: ki tudja?). Lényeg a lényeg, gyakori városi használat esetén szvsz érdemes a (félszintetikus) 10W-40-es vagy 5W-40-es motorolajok közül válogatni. A feltöltési mennyiség (természetesen az olajszűrő cseréjével együtt) 3.75 liter.
ehhez az évjárathoz a Ford M2C-186A jóváhagyású hajtóműolajra van szükség, erre a célra a Dexron II-es ATF-ek megfelelnek, a feltöltési mennyiség 2.4 liter.
Köszi az infót....5W-40 mellett döntöttem....viszont a feleségem kocsijában is olajcsere szükséges, ez egy 97-es Mazda 121, 1.3 baby, a fiesta klón....110e van benne, 95%-ban városi használatra megy a gép....szint, félszint vagy ásványi olaj kell e bele??
milyen típusú (és milyen évjáratú) Mondeo-ról van szó? (Szinte) az összes Mondeo-ba az MTX 75-ös váltót építik (építették) ugyan be, de ezekhez eleinte a Ford M2C-166H, később a (nagyon hasonló) M2C-186A, végül a Ford M2C-200C jóváhagyású hajtóműolajat írták elő. A 166-os és 186-os egyaránt ATF-szerű folyadékot, a 200-as pedig API GL-4 közeli hajtóműolajat takar, a feltöltési mennyiségek a típustól és az évjárattól függően 1.9-2.6 liter között mozognak.
A három különböző Ford követelményt a Castrol SMX-S hajtóműolaj egyébként elég jó hatásfokkal átfedi.
Hidd el, a gyár legalább 40 ezer km-ig nyúzta a motort (és persze vele együtt az olajat is), miután megállapíották a 30 ezer km-es csereciklust - használd ki nyugodtan ezt a lehetőséget.
Az olajra vonatkozó követelmény egyébként az ACEA B3 vagy a B4, vagyis az általad választott olaj is megfelel erre a célra (furcsa is lenne ha Renault házi kenőanyagos cégének ne lenne alkalmas olaja).
Ugyanis az én autómban (Bora) is ez a motor van, és én, szintén SLX javaslatára Castrol TXT Softec 5w40-es olajat tettem a motorba. Teljesen bevált, nyugodt szívvel ajánlom másnak is ilyen motorba. Ez nem fullszint olaj. (Esetleg kérdezz rá, hogy egy fullszint, 0w40-eshez mit szólna a géped.)
Tudnátok segíteni? Megane 1,5 dCI 2005-ös autóm van, most van benne 15000 km. Az a kérdésem, hogy lecseréljem-e az olajat v. nyugodtan menjek az előírt olajcseréig ami 30000 km?
A másik kérdésem, hogy az ELF EXCELLIUM LDX 5W40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4 típusú olaj jó-e bele?
Valóban benzines a motor. 1,4-es. Köszi a választ. VW 502 00 minűsítésű olajat veszek. Pl. szintetikus: Valvoline SYN POWER 5W40 Shell Helix Ultra motorolaj - 5W40 Aral SuperTronic 0w40 ... Melyiket érdemes?
Mi alapján válasszak? Ár (esetleg az ár arányban van a minőséggel)? Márkanév alapján?
Szűrő csere is. Néztem boltban, kicsit drágá(bb). Aki tud ajánlani helyet, ahol megrendelhető motorolaj és OlajSzűrő VW Golf V. 2004 évjárat, 1.4-es benzines. Találtam:http://aruhaz.totalcar.hu http://www.homasita.hu (itt lehet vajon rendelni?)
a követelmény ehhez a váltóhoz API GL-5-ös SAE 75W-80W-s hajtóműolaj, a feltöltési mennyiség 2.6 liter. A Castrol ilyen SAE osztályú hajtóműolajat (Magyarországon ) nem forgalmaz, szvsz a (75W-90-es) TAF-X vagy a (80W-90-es) EPX 80W-90 megfelelő.
megfogtál ezzel a kérdéssel, hiszen akárhány forrást nézek a VW váltóolajra, mindenhol a GL-4/5 vagy a GL-4+ követelmény (vagy annak a G50 jóváhagyással körülírt változata) köszön vissza. Ha beöntöd a GL-4-est megragadhat a (közös házban és kenési körben dolgozó) difi, ha beöntöd a GL-5-öst akkor (valószínű) nehezebben tudsz váltani - talán az utóbbi a kisebb rossz....
Köszi a kérdésemre adott választ, csak annyi a gondom, hogy a látott olajokon egyiken sem volt " GL 4/5" és "GL 4+". Vagy GL4, vagy GL 5 volt rájuk írva.Tehát akkor nekem melyik a jobb? Azt már megtanultam tőled, hogy olajokról általánosan nem lehet azt írni, hogy ez, vagy az jobb, hanem azt kell nézni, hogy az adott autó mit "kíván",szal e miatt kérdezem.
a TAF-X API GL-4/5-ös hajtóműolaj, a Bora váltóhoz természetesen bármilyen más hasonló paraméterekkel rendelkező (SAE 75W-90, API GL-4/5 vagy GL-4+) hajtóműolaj megfelel.
Rákérdeztél Tibor autójára: az általa felsorolt VW jóváhagyásokból számomra annyi jön le, hogy ez egy benzines üzemű normál (15 ezres) csereciklusú VW motor.
a felsorolt VW jóváhagyások közül egyértelműen az 502 00 a király, ilyen olajat többnyire SAE 5W-40-es, 5W-30-as, 0W-30-as vagy 0W-40-es viszkozitási osztályban találhatsz, az 5W-sek jellemzően félszintetikus termékek a 0W-sek pedig kivétel nélkül teljesen szintetikusak. A hivatalos verdikt szerint ebben a motorban a kilométer teljesítménytől függetlenül évente egyszer mindenképp esedékes egy olajcsere, de ezt a Te esetedben (kb évi 10 ezer km) teljesen szintetikus olaj használatával szvsz át lehet ugrani, vagyis elegendő a 15 ezrenkénti olajcsere. Hasonló autót hajtok, én biztos nem cserélem le az első feltöltésű olajat (sem) a normál csereciklus lejárta előtt. Természetes, hogy minden oljcserénél szűrőt is kell cserélni, mivel egyébként az olaj egy idő után nem képes lepakolni az egyre inkább eltömődő szűrőben a koszt, végső esetben kinyit a megkerülő (elegánsabban: by-pass) szelep, vagyis mintha nem is lenne a motoron olajszűrő....
Kedvező beszerzési forrásban a tőlem ezen a téren avatottabb Urak biztosan tudnak segíteni (ha akarnak).
Akinek van lehetősége korrektebb árakon venni az nyugodtan tegye meg.Ha valami nem tetszik a moderátorok majd kiszedik.Nekem sem tetszik ez a horror áron vásárlás "image"-e.
Arról nem is beszélve, hogy a helyi XXXXxx kereskedőnek mondom hogy szükségem lenne Y tipusú olajra,ááááááááááááá az nem megy mert csak min 12 db-ot tud rendelni.Pesten tudnak adni 1 db-ot is..................BÉNA.....és akkor kér érte 6000ft/liter.2900-ért vettem meg máshonnan,annyi nehezítéssel,hogy kapcsolatokat kellett mozgatni Pesti átvéttel.De ez az én esetem vidéken,Pesten még egyszerűbb a helyzet.Mire körbeérsz az autón olajcserék ügyében,bizony komoly összegeket tudsz másra fordítani ha nyitott szemmel jársz............