Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 7601

Szia Danika77,

 

ha megadod az e-mail címed, akkor inkább átküldöm a táblicskut (a nem VW-s Urakat nem kívánom ezzel untatni ill boszantani).

Előzmény: Danika77 (7599)
bossery Creative Commons License 2005.10.11 0 0 7600
Olajos Urak!

Holnap vinném az autómat olajcserére, de nem szeretém a márkaszervíz 80-100%-os felárral adott olaját "megvásárolni"...Szóval hol tudnék jó áron venni olajat az 1.2 12v-s Fabiámba, AZQ a motorkód...ill. milyet javasoltok így tél előtt, viszonylag sokat megy az autó, és nem garázsban áll...sürgős lenne...

előre is köszi....
Danika77 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 7599

SLX!

 

Ha mondok egy motorkodot akkor meg tudod mondani,hogy jo -e az én automba a Longlife 3?

Előzmény: SLX-350 (7597)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 7598

Szia Szőri,

 

a Toyota ehhez a típushoz (is) 5W-30-as motorolajat javasol egész éves használatra, ami az általad leírt gyakori rövid távú használat mellett kimondottan jótékony megoldás. Persze a Muszti által javasolt 5W-40-es olaj sem nem áll nagyon messze ettől....

Előzmény: szőri (7595)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 7597

Szia Danika77,

 

a Longlife II (0W-30-as) motorolajok a VW 503 00, 506 00 és 506 01 jóváhagyásoknak, míg a Longlife III (5W-30-as) motorolajok a VW 504 00 és 507 00 jóváhagyásoknak felelnek meg. A két fajta olaj között jelenleg korlátozott az átjárás, vagyis bizonyos motorkódokhoz csak az egyik vagy csak a másik, másfajta motorkódokhoz mindkét Longlife olaj választható. Szerintem az a biztos, ha (egyenlőre) maradsz a Longlife II-nél.

Előzmény: Danika77 (7594)
muszti Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7596
Helló! Hasonló gépem van, nekem gyári Toyota 5W40-es olaj ketyeg benne kiválóan. Occsóért tudok szerezni, de bármilyen más olajat is akár, főként Castrolt! Ha érdekel, csörögj rám: 70/2890526
Előzmény: szőri (7595)
szőri Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7595
Kedves topic,
gyors tanácsot szeretnék kérni:
7 éves 1300-as, 70 ezer km-t futott Corollába milyen olajat ajánlotok? Főleg városi használat, Bp-i klíma :)
Köszönöm a tanácsokat előre is.
Danika77 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7594

Szia SLX!

 

A longlife 2 és a longlife 3 olaj között mi a különbség a viszkozitáson kivül?

Az autoba egy 1.9 PDTDI motor van.

Jelenleg a longlife2-t használom.

Előzmény: SLX-350 (7592)
_pepa Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7593
Köszönöm a gyors választ! Üdv!
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7592

Szia Pepa,

 

ehhez az autóhoz (pontosabban ehhez a motorhoz) a SAE 10W-40-es ACEA B3 minősítésű motorolajok jelentik a minimum követelményt, vagyis a jelenleg általad használt motorolaj (is) megfelel a gyári követelménynek (akár még az eredeti 30 ezres olajcsereciklussal is). Nyilván biztonságot jelent, ha az előírtnál gyakrabban cserélsz motorolajat de a 10 ezres cseréket - főleg a motor és a motorolaj számára egyaránt ideális hosszú távú használat esetén - enyhe túlzásnak tartom.

Jól érzed, hogy a télbe menve célszerű áttérni egy 5W-40-es (vagy akár 0W-40-es) olajra - ezek persze (általában) drágábbak mint egy 10W-40-es de ha sokat mégy és sokáig tervezed megtartani az autót akkor töbszörösen visszahozzák az árukat (elsősorban a motor élettartamára gondolok).

A motor nem érzi, hogy Te 2000 vagy 4000 Ft-ot költöttél az olajra, a jobb minőséget viszont meghálálja.

A külön "dízel" motorolajnak szvsz nincs különösebb jelentősége - az ACEA ma már nem is ad ki motorolajra külön dízel (B sorozatú) minősítést.

Legyen bárrmilyen kitűnő ez a Renault motor, szerintem nem érzékeli hogy adott esetben az Elf vagy valamelyik másik cég 5W-40-es olaját töltöd bele....

Előzmény: _pepa (7591)
_pepa Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7591
Sziasztok!

 

2003-as 1,5-ös dci Renault Cliom van. Mivel már nem garanciális az autó, az olajcserét nem Renault szakszervízben végeztetem. A gyári szervízperiódus 30 000 Km lenne 5W-40-es ELF olajjal. Azonban több szerelőtől hallottam, hogy célszerű az olajat ennél sűrűbben cseréltetni, mert növeli a motor+turbó élettartamát.

 

Jelenleg Castrol GTX SAE 10W-40-es olaj van a kocsiban, amelyet 10 000 Km-enként cseréltetek. Ez megfelelő, vagy túlzott az aggodalmam és lehet 15 000, esetleg 20 000-es szervízperiódust alkalmazni?

 

Érdemes-e olyan olajat vásárolni, melyet kifejezetten diesel motorokba javasolnak (a flakonon diesel felirat van)?  Érdemes-e télen 5W-40-es olajat tenni a motorba a hideg miatt? Mennyi különbség van egy 2000Ft/l és egy 4000 Ft/l árú motorolaj között? 

 

Említésre érdemes, hogy kb. havi 4000 Km-t autózom, (ennek jelentős részét autópályán). Szeretnék az autóm és (lehetőség szerint) a pénztárcám számára is megfelelő megoldást találni.

 

A válaszokat köszönöm előre is!

SLX-350 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7590

Szia Saválló,

 

a két szóban forgó olaj közül én (műszaki ember lévén) csak annyi különbségről tudok hogy a Castrol 505 01-et már nem gyártják - az árakról tőlem okosabb emberek döntenek.

Előzmény: saválló (7585)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7589

Szia C20NE,

 

annyira jó kérdést tettél fel, hogy nem is tudok rá 100%-os választ adni.  Az élettartam feltöltés valóban arra enged következtetni, hogy a gyári első feltöltéshez szintetikus ATF-et használtak és az Aral ATF 55 valóban ásványi alapú ATF, viszont a cserével és az utántöltéssel kapcsolatban csak annyi megjegyzést találtam hogy az erre a célra használt folyadéknak Mercon és Dexron IIE vagy Dexron III minősítésekkel kell rendelkeznie, ennek pedig az ATF 55 megfelel.

Előzmény: C20NE (7586)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 7588

Szia 166,

 

elnézést a késői válaszért: az Edge sorozatról (még) nem tudok túl sokat, az eddigi információk szerint valóban az RS - SLX család egyes tagjaiból készült "klónokról" van szó.

Előzmény: 166 (7576)
C20NE Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7587

TAF=ATF

 

:-)

Előzmény: C20NE (7586)
C20NE Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7586

Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz!

 

Motorolajnál ugye nem illik ásványi és szintetikus olajat keverni. Azonban egy automata váltónál az olajnak csak kb. felét lehet lecserélni. Az én 98 - as V40 váltómban (Aisin-Warner AW 50-42) benne lévő olajat kevertem Aral ATF 55 - el. Az Aral adatbázis szerint ez tökéletesen jó bele, ám felötlött bennem, hogy előfordulhat az is , hogy szintetikus volt a gyári én meg rátöltöttem ásványit (az ATF 55 tudtommal ásványi).

 

Mi a jó megoldás? Keverhető - e TAF esetében eltérő olaj?

 

Előre is köszönöm a választ:

 

Zoli

saválló Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7585

Üdv!!

 

Nem bírom megállni,kénytelen vagyok rákérdezni.

 

Tisztelt SLX!

Azt szeretném megtudni,hogy mi a különbség,ha egyáltalán van,a két azonos márkájú olaj között?Mindkettő 505 01-es,a bal oldali a TC-áruházból,a jobb oldali pedig máshonnan származik több,mint dupla árért.

Mindkettő hátulján ez olvasható:MANUFACTURED IN THE EU

 

 

Castrol

 

850 Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7584
Sziasztok, nem olvastam végig a 4800 hozzászólást, úgyhogy ha volt már erről szó, akkor elnézést érte. Szeretném azoktól megkérdezni, akik értenek hozzá (nem elfogultak), hogy melyi ka jobb 1.9TDI-hez: a Castrol vagy a Q8? És általában melyik a jobb?
166 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7583
Szeva! Kössz a kiegészítést, igazából a W124-be érdeklődőnek írtam,- ami neki a lényeg, hogy nyugodtan rakhatja a Dexron IID helyett a D.III-at. A 7576sz. hozzászóláshoz valami?
Előzmény: SLX-350 (7582)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7582

Szia 166,

 

jól leírtad a GM Dexron minősítéseket, amit csak annyival egészítenék ki hogy a Dexron III-nak 1997 óta létezik egy Dexron III G jelű, elsősorban az elekronikus vezérlésű automata váltókhoz "hangolt" változata ill. egyes gyártók nem a GM Dexron lista alapján adják meg az ATF-re vonatkozó követelményeket (pl a Jatco Mercon követelményt ír elő).

Előzmény: 166 (7577)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7581

Szia VizilóWilly,

 

Normál (15 ezer km-es) csereciklusnál valóban nincs túl sok jelentősége a VW 506 01-es (PD TDI "Longlife") motorolajok használatának.

Gyakori rövidtávú használatnál esetleg érdemes számolgatni a (0W-30-as) 506 01-es olajjal elérhető kedvezőbb (kb 3-8%-kal kisebb) üzemanyagfogyasztással, de ezzel az olajjal a motor olajfogyasztása persze megnő(het).

Előzmény: VizilóWilly (7579)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7580

Szia Eger.Jeno,

 

a Fiat valóban nem nyújt túl sok választási lehetőséget: ACEA A3 minősítésű SAE 10W-40-es vagy ACEA A1-es SAE 5W-30-as motorolajok közül lehet választani. A Selenia gyakorlatilag "Fiat olaj"-nak tekinthető, így természetes hogy a kézikönyv ezt ajánlja, de ennek megfelelő olajat minden gyártónál, forgalmazónál találhatsz.

Az ACEA A1-es 5W-30-as ("Ford") olaj használatán szvsz elsősorban gyakori rövidtávú, városi forgalom esetén érdemes gondolkodni.

Ha nem ragaszkodsz szigorúan a gyári javaslatokhoz, akkor egy 5W-40-es motorolaj is jó megoldás lehet (a feltöltési mennyiség 3.1 liter).

Előzmény: eger.jeno (7578)
VizilóWilly Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7579

 

Üdv Mindenkinek!

 

Tisztelt SLX!

 

Egy 10E km-t futott VW CaddyLife típusú PDTDI motoros verdát hajtok, véleménye szerint Castrol TXT 505.01 helyett (ez került bele 8E-nél) a  következő olajcserénél TXT 506.01 mehet bele minden gond nélkül, vagy felesleges és jobb, ha maradok az elsőnél és inkább cserélgetem gyakrabban?  

 

Előre is köszönöm a választ!

eger.jeno Creative Commons License 2005.10.07 0 0 7578
Szia SLX !

Most vettem egy Punto 1.2 16V (2001) . Milyen motorolajat ajánlasz ehhez ?

A kézikönyv a Selenia 10W-40 olajat ajánlja, de én ezt a márkát nem ismerem.
Amikor megnéztem az árakat, még magasabb az ára mint más márkás azonos minőségü motorolajoknak.

Jenő
166 Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7577
Szeva! A DEXRON III a Dexron szabvány legújabb fejlődési foka. Mindenütt alkalmazható, ahol a Dexron, Dexron B, Dexron II D, Dexron II E szabvány van előírva.
Előzmény: Törölt nick (7568)
166 Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7576
Szeva SLX! Ez a Castrol Edge10W-60 ill.Castrol Edge Sport 10W-60 új termékek vagy v.mi RS-TWS klónok? Esetleg van v.mi bővebb infód az Edge szériáról?
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7575

Szia Wizard,

 

a követelményeknek biztos megfelel a kiválasztott olaj, ezen túlmenően konkrét termékeket nem szeretnék minősíteni.

Előzmény: WiZARD (7574)
WiZARD Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7574
thx.

mobil1 5w-50 jó választás lehet?
mi a véleményed erről az olajról?
vagy esetleg milyen konkrét típust ajánlasz?
Előzmény: SLX-350 (7573)
SLX-350 Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7573

Szia Wizard,

 

mivel az első hozzászólást valahogy úgy kezdted hogy "nem a motorolaj a fő téma" engedelmeddel lapoztam (cipész maradjon a kaptafánál). Az olajfogyasztás kérdésében nehéz okosat mondani: mi (az autót használók) persze azt szeretnénk hogy ezzel ne is kelljen foglalkozni (vagyis a motorok ne fogyasszanak semennyi olajat) ugyanakkor a gyárak többnyire 0.5-1.0 liter/1000 km-es határértékeket adnak meg, szerintük az attól csekélyebb olajfogyasztás még elfogadható(?).

Visszatérve magához az olajhoz: a Renault ACEA A1, A3 vagy A5 minősítésű motorolajokat ajánl a típushoz. Ezek közül az A1 és az A5 nem kimondottan olajfogyasztás csökkentő célú kategória, tehát marad az A3, azon belül is érdemes a magasabb SAE osztályú (pl 10W-40, 5W-50) olajok közül választani.

A Renault a Longlife szót nem ismeri (vagy legalább is nem használja), ettől függetlenül ezek a motorok az elöbb említett bármelyik "utcai" olajjal alkalmasak a 30 ezer km/2 év cserecikklusra. Korábban bármikor kicserélheted az olajat, csak később nem.

WiZARD Creative Commons License 2005.10.06 0 0 7572
mint picit lejjebb írtam egy 2001-es Renault Megane coupé 2.0 IDE.

nem ragaszkodok mindenféle longlife cucchoz 10ezrenként cserélek, de jó legyen :)

meg picit lejjebb írtam az olajfogyasztásomról is, arra van 5leted?
Előzmény: SLX-350 (7570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!