A következő kérdéssekkel fordulok a hozzáértőkhöz : -Castrol RS-t GTX magnatecet (10W-40) barátomtól elég jó áron tudok szerezni ugye egy 91-es BMW E30 1.8IS M42 (190eKM)-be mindenképp jobb választás az RS? -Milyen motorba nem szabad 10W-60at rakni ? -Más mi a különbség a különböző feliratok között gondolok itt pl arra: az RS nél létezik olyan hogy Sport, Racing ugyanazzal a viszkozitással... -Kaptam egy Új 0W-40-es viszkozitású RS formula nevezetű olajat is... Ha jól gondolom talán az most télre még jobb választás lenne ??
Én rendeltem tőlük, végülis megkaptam mindent, amit kértem.
De, más címet adtam meg számlázáshoz, és mást szállításra, erre kihozták a számlázási címre, igaz előtte legalább telefonáltak, bár ezt meg nem kértem. A szállítási díj pedig nem 6% volt, hanem 6%+áfa, és késtek is 1-2 napot.
Mindennek ellenére nekem messze velük volt a legjobb az ár, így legközelebb is hozzájuk fogok menni.
Az "S" teljesítményszintek különböző fékpadi vizsgálati módszereket, határérték előírásokat tartalmaznak.Többek között: csapágy tömegveszteség-értékszám, iszaplerakodás-értékszám /hengerfejen,szelepfedélen stb./, dugattyúszoknya-értékszám,viszkozításnövekedés % . Az S-t követő, abc sorrendben növekvő betü ezen előírások szigorítása ill. új vizsgálati módszerek meghatározása,előírása.
Önzáró difi: nézd meg a müszerfalon ha van olyan kijelződ, hogy ASD, ASR akkor önzáró. Ebben az esetben csak olyan difiolajat használj, amelyiken fel van tüntetve:LS-el. A gyári difiolaj viszkozítása ebben az esetben 85w-90 ennek megfelel pl. az Aral Getriebeöl HYP LS SAE 85W-90.
Azért gondoltam ajánlani a SAF-XJ-t,mert a merciknek a difi az egyik leggyengébb pontjuk,és ha ez a helyzet akkor adjuk meg neki a legjobbat.:-)Legalábbis én így vagyok vele.
a Kacagógerle által ajánlott SAF-XJ mindkét ("normál" vagy önzáró) fajta differenciálműhöz alkalmas, bár a gyári javaslat inkább alacsonyabb SAE osztályú (pl 80W-90-es) hajtóműolajokról szól (a SAF-XJ 75W-140-es). Talán érdemesebb (és egyúttal olcsóbb) lenne egy egyfokozatú LS olaj (pl a Castrol Hypoy LS 90)?
Köszönöm a válaszodat. Sajnos nem vagyok műszaki ember, nem tudom hogy a difi önzáró-e vagy sem. Ez egy sima utcai személyautó. Mennyiben változtatna a dolgokon a tény, hogy önzáró? Az általad javasolt olaj jó az önzáróba és a nem önzáróba is?
Most Shell Helix Plus 10W40 lett beletéve , előtte Castrol TXT .... 5W40 ,de a szervizben egy hordóból tették bele , asszem ez volt ráirva nem láttam pontosan . De lehet hogy ebbe gyűjtik a leeresztett olajat :)))) Ugy látszik szereti ezt az olajat a motor.
tény és való, hogy 50 év alatt a dolgok átalában javultak, jobbak lettek (hacsak a magam korát nem veszem számításba).
Azt viszont továbbra is tartom, hogy a hajtóműolaj dolgában bizony súlyosan mellé lehet nyúlni. A példa kedvéért tegyük föl, hogy a Volvo annak idején (a koraabeli gyártási színvonal szerinti) API GL-3-as hajtóműolajat írt elő, ami helyett most - a legjobb szándékkal - egy hiper-szuper API GL-5-ös hajtóműolajat töltünk be, akkor borítékolhatóak a váltási nehézségek. Fordított esetben (vagyis GL-5-ös előírás mellett GL-3-as olajat töltünk be) gondoskodtunk arról, hogy a váltó gyorss és dicstelen véget érjen.
Ezekből talán sejthető, hogy az arany középút egy (80W-90-es) API GL-4-es hajtóműolaj lenne.
"A márkatársak szerint csak gyári olajat érdemes belé önteni."
Először is,a mercedes nem gyárt kenőanyagot,ők is valamelyik kenőanyaggyártó cég termékeit használják legfeljebb átnevezik(bár még MB olajról nem hallottam).
Ebbe a difibe csakis API GL-5-ös hajtóműolaj jöhet számításba,és azt is figyelembe kell venni,hogy önzáró-e vagy sem.
A Castrol választékából a SAF-XJ 75W140-es fullszintetikus hajtóműolajnál nem tudok jobbat,ez több mint jó ebbe a hajtóműbe.:-)
1991-es 124-es 300D Mercim difijébe szeretnék olajat cserélni. A márkatársak szerint csak gyári olajat érdemes belé önteni. Nem értem, hogy miért? Ennyire érzékeny műszer lenne a differenciálmű? Ha vannak ilyen irányú tapasztalataitok, kérlek osszátok meg velem is! Ugyanakkor tippeknek is örülnék! Előre is köszönöm!
Csak érdekességképpen mondom: nem tudom , hogy az uj olajtól , vagy annak tisztitó képességétől van - e ugyanis mást nem csináltam ua benzin , és a szürő is . Lényeg az autóm megtáltosodott , megy mint a golyó . Alacsonyabb fordulaton sokkal könnyebben gyorsul ,álló helyzetből kettesben simán indul, közepes fordulaton nagyon húz még emelkedőn is , és mindezt könnyedén és fürgén .Az olajcsere óta kb 5-700 km tettem meg , és most kezdtem csak érezni, de nagyon birom!Lehet , hogy átmosta a motort és feloldotta a mocskot bizonyos helyekről ? A dobozon lévő reklámszöveg igaz lehet? "megfiatalitja a motort "Vagy el volt valami dugulva?
hát izé... Webes formátumban nem találom... Viszont itt vigyorog rám a szekrény tetejéről, és asszondja, hogy "hello, itt vagyok":) De ha áttúrod a www.mondeo.hu honlapot meg a fórumot, ott asszem fentvan valahol:)
egy 50-60 éves hajtómű kontrukció talán nem túl érzékeny az olajra. Azaz ami egy régebbi típusú, igénytelen egyéb terepjárónak (pl.Niva, GAZ69 ) megfelel , az jó lesz talán nekem is. Gondolom 50 éve sokkal gyengébb minőségű olajakat gyártottak.
nem véletlenül lapulok, mint sz..r a fűben.... még halvány segédfogalmam sincs, hogy milyen olajokat takarhattak (és takarhatnak) az általad megadott minősítések. Motorolajban a ma kapható választékból talán egy 15W-40-essel lehetne próbálkozni, a hajtóműolaj ügyében viszont teljesen a sötétben tapogatódzom: API GL-3? GL-4? GL-5?
Ne haragudj, de ez a kérdésed meghaladja ismereteimet.