Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TSR125 Creative Commons License 2005.09.11 0 0 7401

ÜDV Mindenkinek !

 

A következő kérdéssekkel fordulok a hozzáértőkhöz :
-Castrol RS-t GTX magnatecet (10W-40) barátomtól elég jó áron tudok szerezni
ugye egy 91-es BMW E30 1.8IS M42 (190eKM)-be mindenképp jobb választás az RS?
-Milyen motorba nem szabad 10W-60at rakni ?
-Más mi a különbség a különböző feliratok között gondolok itt pl arra: az RS nél létezik olyan hogy Sport, Racing ugyanazzal a viszkozitással...
-Kaptam egy Új 0W-40-es viszkozitású RS formula nevezetű olajat is...
Ha jól gondolom talán az most télre még jobb választás lenne  ??

Pont most állok olajcsere előtt...
TSR

_zeno Creative Commons License 2005.09.11 0 0 7400
Szia nakan,

én tippem:

Castrol TXT Softec 5W40
Előzmény: nakan (7398)
timla Creative Commons License 2005.09.11 0 0 7399

Hi!

 

Én rendeltem tőlük, végülis megkaptam mindent, amit kértem.

 

De, más címet adtam meg számlázáshoz, és mást szállításra, erre kihozták a számlázási címre, igaz előtte legalább telefonáltak, bár ezt meg nem kértem. A szállítási díj pedig nem 6% volt, hanem 6%+áfa, és késtek is 1-2 napot.

 

Mindennek ellenére nekem messze velük volt a legjobb az ár, így legközelebb is hozzájuk fogok menni.

Előzmény: nakan (7398)
nakan Creative Commons License 2005.09.10 0 0 7398

Hi!

 

A totalcar áruházat ismeri valaki?

 

Úgy látom, hogy nagyon barátságos árak vannak oljjal kapcsolatban. Érdemes tőlük rendelni? Megbízhatóak?

 

Ja egyébként az olaj egy 96-os BMW-be kellene 2ezres.

A kiszemelt versenyzők:

1. Castrol TXT Softec 5W40 vs Castrol GTX Magnatec 5w40 vs Aral High Tronic 5W40

 

Na ezekből melyiket érdemes?

 

-üdv-

Csabipici Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7397

Természetesen Mijen=MILYEN... :)

Előzmény: Csabipici (7396)
Csabipici Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7396

Szia SLX-350!

 

Mijen olajat ajánlanál egy Seat Leon 1.8T 20V-be. (180LE-s; 2000-es évjarat; 90ekm)

A Castrol RS 10W-60 jó, vagy túl 'sűrű'?

 

Előzmény: SLX-350 (7388)
166 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7395
Az "S" teljesítményszintek különböző fékpadi vizsgálati módszereket, határérték előírásokat tartalmaznak.Többek között: csapágy tömegveszteség-értékszám, iszaplerakodás-értékszám /hengerfejen,szelepfedélen stb./, dugattyúszoknya-értékszám,viszkozításnövekedés % . Az S-t követő, abc sorrendben növekvő betü ezen előírások szigorítása ill. új vizsgálati módszerek  meghatározása,előírása.
Előzmény: NeomatiK (7394)
NeomatiK Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7394

Sziasztok!

 

Milyen technikai/beltartalmi különbséget jelöl az API SF, SG.... SL jelölés?

166 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7393

Önzáró difi: nézd meg a müszerfalon ha van olyan kijelződ, hogy ASD, ASR akkor önzáró. Ebben az esetben csak olyan difiolajat használj, amelyiken fel van tüntetve:LS-el. A gyári difiolaj viszkozítása ebben az esetben 85w-90  ennek megfelel pl. az Aral Getriebeöl HYP LS SAE 85W-90.

Előzmény: SLX-350 (7388)
vwlaca Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7392

Kacagógerle, SLX-350:

 

köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket!

 

üdv

Laca 

Előzmény: SLX-350 (7385)
HB1 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7391
Köszönöm a segítséget!
Előzmény: _zeno (7341)
kacagógerle Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7390
Szia Béla!

Azért gondoltam ajánlani a SAF-XJ-t,mert a merciknek a difi az egyik leggyengébb pontjuk,és ha ez a helyzet akkor adjuk meg neki a legjobbat.:-)Legalábbis én így vagyok vele.
Előzmény: SLX-350 (7388)
kacagógerle Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7389
Igen,ez az olaj jó az önzáró diferenciálművekbe is.
A lényeg annyiban változik,hogy a "sima"difibe 0.7 lityi kell,az önzáróba pedig 1.1 lityi.
Előzmény: N-E-1 (7387)
SLX-350 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7388

Szia N-E-1,

 

a Kacagógerle által ajánlott SAF-XJ mindkét ("normál" vagy önzáró) fajta differenciálműhöz alkalmas, bár a gyári javaslat inkább alacsonyabb SAE osztályú (pl 80W-90-es) hajtóműolajokról szól (a SAF-XJ 75W-140-es). Talán érdemesebb (és egyúttal olcsóbb) lenne egy egyfokozatú LS olaj (pl a Castrol Hypoy LS 90)?

Előzmény: N-E-1 (7387)
N-E-1 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7387

kacagógerle,

Köszönöm a válaszodat. Sajnos nem vagyok műszaki ember, nem tudom hogy a difi önzáró-e vagy sem. Ez egy sima utcai személyautó. Mennyiben változtatna a dolgokon a tény, hogy önzáró? Az általad javasolt olaj jó az önzáróba és a nem önzáróba is?

Előzmény: kacagógerle (7384)
MGX Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7386
Hali !

Most Shell Helix Plus 10W40 lett beletéve , előtte Castrol TXT .... 5W40
,de a szervizben egy hordóból tették bele , asszem ez volt ráirva nem láttam pontosan .
De lehet hogy ebbe gyűjtik a leeresztett olajat :))))
Ugy látszik szereti ezt az olajat a motor.


Üdv MGX
Előzmény: kacagógerle (7382)
SLX-350 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7385

Szia Wlaca,

 

tény és való, hogy 50 év alatt a dolgok átalában javultak, jobbak lettek (hacsak a magam korát nem veszem számításba).

Azt viszont továbbra is tartom, hogy a hajtóműolaj dolgában bizony súlyosan mellé lehet nyúlni. A példa kedvéért tegyük föl, hogy a Volvo annak idején (a koraabeli gyártási színvonal szerinti) API GL-3-as hajtóműolajat írt elő, ami helyett most - a legjobb szándékkal - egy hiper-szuper API GL-5-ös hajtóműolajat töltünk be, akkor borítékolhatóak a váltási nehézségek. Fordított esetben (vagyis GL-5-ös előírás mellett GL-3-as olajat töltünk be) gondoskodtunk arról, hogy a váltó gyorss és dicstelen véget érjen.

Ezekből talán sejthető, hogy az arany középút egy (80W-90-es) API GL-4-es hajtóműolaj lenne.

Előzmény: vwlaca (7377)
kacagógerle Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7384
"A márkatársak szerint csak gyári olajat érdemes belé önteni."

Először is,a mercedes nem gyárt kenőanyagot,ők is valamelyik kenőanyaggyártó cég termékeit használják legfeljebb átnevezik(bár még MB olajról nem hallottam).

Ebbe a difibe csakis API GL-5-ös hajtóműolaj jöhet számításba,és azt is figyelembe kell venni,hogy önzáró-e vagy sem.

A Castrol választékából a SAF-XJ 75W140-es fullszintetikus hajtóműolajnál nem tudok jobbat,ez több mint jó ebbe a hajtóműbe.:-)
Előzmény: N-E-1 (7383)
N-E-1 Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7383

Sziasztok!

 

1991-es 124-es 300D Mercim difijébe szeretnék olajat cserélni. A márkatársak szerint csak gyári olajat érdemes belé önteni. Nem értem, hogy miért? Ennyire érzékeny műszer lenne a differenciálmű? Ha vannak ilyen irányú tapasztalataitok, kérlek osszátok meg velem is! Ugyanakkor tippeknek is örülnék! Előre is köszönöm!

kacagógerle Creative Commons License 2005.09.09 0 0 7382
Milyen olaj volt,ill. milyen van most benne?
Előzmény: MGX (7381)
MGX Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7381
Sziasztok !

Csak érdekességképpen mondom: nem tudom , hogy az uj olajtól , vagy annak tisztitó képességétől van - e ugyanis mást nem csináltam ua benzin , és a szürő is .
Lényeg az autóm megtáltosodott , megy mint a golyó . Alacsonyabb fordulaton sokkal könnyebben gyorsul ,álló helyzetből kettesben simán indul, közepes fordulaton nagyon húz még emelkedőn is , és mindezt könnyedén és fürgén .Az olajcsere óta kb 5-700 km tettem meg , és most kezdtem csak érezni, de nagyon birom!Lehet , hogy átmosta a motort és feloldotta a mocskot bizonyos helyekről ? A dobozon lévő reklámszöveg igaz lehet? "megfiatalitja a motort "Vagy el volt valami dugulva?

Üdv MGX
G.Atti Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7380
köszi a segítséget...megpróbálok egy pucolás utáni 5w-40 est .
Előzmény: 208D (7335)
kacagógerle Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7379
Ha logikusan gondolkodunk,a váltóba egy ásványi API GL-4-es olaj valószínűleg megfelelő lenne.A difibe meg logikusan egy ásványi API GL-5-ös.:-)
Előzmény: vwlaca (7377)
vikiviki Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7378
hát izé... Webes formátumban nem találom... Viszont itt vigyorog rám a szekrény tetejéről, és asszondja, hogy "hello, itt vagyok":) De ha áttúrod a www.mondeo.hu honlapot meg a fórumot, ott asszem fentvan valahol:)
Előzmény: czollli (7373)
vwlaca Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7377

szia SLX,

 

köszi szépen a választ,

 

egy 50-60 éves hajtómű kontrukció talán nem túl érzékeny az olajra. Azaz ami egy régebbi típusú, igénytelen egyéb terepjárónak (pl.Niva, GAZ69 ) megfelel , az jó lesz talán nekem is. Gondolom 50 éve sokkal gyengébb minőségű olajakat gyártottak.

Ennek tükrében milyen besorolású olajat keresek?

 

kösz

üdv

Laca

 

Előzmény: SLX-350 (7375)
bunker Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7376

Köszönöm a válaszokat!

A TXT Softec Plusz 5W-30-at vettem végülis.

Előzmény: SLX-350 (7371)
SLX-350 Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7375

Szia Wlaca,

 

nem véletlenül lapulok, mint sz..r a fűben.... még halvány segédfogalmam sincs, hogy milyen olajokat takarhattak (és takarhatnak) az általad megadott minősítések. Motorolajban a ma kapható választékból talán egy 15W-40-essel lehetne próbálkozni, a hajtóműolaj ügyében viszont teljesen a sötétben tapogatódzom: API GL-3? GL-4? GL-5?

Ne haragudj, de ez a kérdésed meghaladja ismereteimet.

Előzmény: vwlaca (7374)
vwlaca Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7374

Kedves Olajszakértők!

 

a 7355, és 7356-os hozzászólásommal kapcsolatosan tudnátok tanácsot adni?

 

köszi

Laca

czollli Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7373

Kösz az a kimerítő infókat vikiviki ! :)

 

Akkor várom a gépkönyvet.

 

Zoli

Előzmény: vikiviki (7360)
SLX-350 Creative Commons License 2005.09.08 0 0 7372

Szia Blueye,

 

Két apró helyesbítés:

1. az Aral nem szűnt meg, csak a magyarországi kútjait adta el de a kenőanyagok értékesítése változatlanul folytatódik.

2. az Aral kutakon (Magyarországon) sosem forgalmaztak Mobil olajat.

Előzmény: blueye (7366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!