15.000ként. Meg fékfolyadékcsere 3évente, hűtővízcsere 5évente (ha a Fordos trutyi van benne), gyertyacsere 60.000ként és vezérműszíjcsere görgőkkel 120.000ként:) Röviden:) Ja, meg a szilentblokkok tönkre szoktak menni a jó kis útjainkon kb 80.000 km-ként, az enyémben már a harmadik szett figyel:( Még jó, hogy nem drága..
Nem vagyok nagy autófenomén, inkább csak használom, de szeretném ha még sokáig jól működne nekem. Nagyon meg vagyok vele elégedve :)
A gépkönyv is érdekelne !
Meg az - ha nincs a gépkönyvbe, - hogy pl. olajcserét hány kilométerenként ajánlatos megejteni meg hasonlók. Tudom, hogy ez függ a használat módjától is. Én főleg nagyobb utazásokra használom, városi használatnak kicsi a szerepe.
5W-30ast:) Fentvan a gépkönyve valahol a neten, de ha akarod bemásolom az enyémet (97-es év végi 1,8 Mondeo volt... Most 94-esem van...)
www.nagyauto.hu -n lehet kapni Ford Motorcraft olajat, 5W-30ast vmi 6.000 Ft / 5 literért, az enyém 120.000 km óta olyat kap, most van benne 260.000 km, és egyenlőre semmi baja, nem eszi, szépen megy. De egyéb 5W-30, 5W-40 is jó bele, esetleg nagy duzzogva 10W-40, de az már nem olyan jó.
Jó lenne tudni pontosan milyen tipusú és milyen évjáratú a kocsi,mert lehet benne van már az autodatában.Igaz ott csak 1959-től felfelé vannak benne a tipusok,de valószínűleg ehhez a tipushoz is ki lehetne bogarászni,hogy megközelítőleg mi kell bele.
ha az életkoron túl megadnád a gyártót és a típust, könnyebb lenne megtalálni a (jó) megoldást - bekötött szemmel ménkű könnyen tévútra tévedhet az emberfia.
Javítsuk ki azt a 3,6ot 3,25nek, mivel 3,6al üres szűrővel is bőven 4cm-vel felső nívó fölé töltené a motort. Elvan írva sok katalógusban az értéke ~: (
Az olyan , mintha egy fiat regatta dizel -ben ülnél , vagy amikor olajcsere után még üres a motor , pár másodpercig lehet hallani, olyan kerepelő hang.
a típushoz viszonylag sokféle (min. API SH minősítésű) motorolaj használható. A gyár által leginkább a SAE 10W-30-as viszkozitási osztály ajánlott (ilyen pl a Castrol Performance GDI 10W-30) de szvsz egy 5W-40-es vagy 10W-40-es motorolaj legalább ilyen jól megfelel, a csereciklus 15 ezer km, a feltöltési mennyiség 3.6 liter.
A váltóval még ráérsz foglalkozni mivel a hajtóműolajat 45 ezrenként kell csak cserélni. Ide a SAE 75W-90-es API GL-4-es vagy GL-5-ös hajtóműolajok jelentik a legjobb megoldást (a gyár egyébként elfogadja a szerintem sehol sem kapható egyfokozatú SAE 75W-s és a nyilvánvalóan ásványi 80W-90-es olajokat is). Ide a Castrol hajtóműolajai közül pl a TAF-X vagy az SMX-S használható, a feltöltési mennyiség 2.4 liter.
Most cseréltem olajat Shell Helix Plus 10W40 , gyári olajszűrővel . Tapsztalatok : reggeli hideginditásnál mintha egy kicsit gyorsabb olajzás, a lánccsörgés ? sajnos nem szünt meg, viszont hamarabb elmúlik.Szelephang (hidrotőke) viszont nincs. Amit viszont észrevettem , de lehet hogy csak a friss olaj miatt van , az alacsonyabb fordulatszámokon 1500-2000 től jobban húz az autó.Kanyarban , vagy kereszteződésnél nem kell hármasból visszaváltanom , le lehet engedni 1500 környékére és még innen is dinamikusan gyorsul.De emelkedőn gyorsulásnál is okozott meglepetést . Mintha könnyedebben menne a motor.Ja és halkabb amotor mint az 5W40 nel. Kiváncsi vagyok az öntiszttitó adalék miatt meddig marad tisztább az olaj.
Köszönöm SLX-350! Szeretem a gyors válaszokat, így amennyiben a Ewing olajtársaságnál üresedés lesz jó eséllyel pályázhatsz egy igazgatótanácsi helyre!:)
Szia Jockie Ewing (végre egy igazi olajbáró a csapatban),
az Aral ATF 55 színtiszta ásványi alapú hajtóműolaj. Az Aral választékában az ATF E-S a teljesen szintetikus automata váltókhoz használható (Dexron IIE minősítésű) hajtóműolaj.
Meg lehet próbálni 5W-40 olajjal, melegen talán azzal elhallgat minden hidrotőke pucolás nélkül. Persze ha mégsem, ne nyújtsd be az olaj számláját nekem. :-)))