Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

boci555 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39519

Üdv. Segítséget kérnék a hozzáértőktől. Nissan Atleon teherautóhoz keresek olajat BD30-Ti motorkódú , 2000-es évjárat. 

Olajkeresők egymástól nagyon különböző olajakat ajánlanak. pl. castrol edge 5w-40-et , shell Rimula R4 X 15W-40 -et. stb.

Vagy szinte bármilyen A3/B4-es olaj jó lesz? köszönöm

Csab74 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39518

Xado Vitaflush motor belsó mosót használ már valaki ?Ha igen, mi a vélemény?

Egy 1.4TSI motroba önteném.Köszönöm.

BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39517

 kifejezetten az üzemi hőfok alatti üzemállapotra szeretnék külön figyelmet fordítani

 

Nem tudom milyen élethelyzet ez, mert egy benzines turbós motor gyorsan melegszik és tribológus se vagyok de 0W-30-as olaj és max közepes fordulatszám biztos megoldást nyújt

Előzmény: kisp113 (39516)
kisp113 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39516

Akár az is lehet, csak a kérdésre nem jött válasz.

Előzmény: BenHur63 (39515)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39515

Akkor elméletileg amit küldtem tökéletes lesz ha megfelel a gyártónak...

Előzmény: kisp113 (39511)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39514

Én Mobil1 ESP 5W-30-t javaslok.

Előzmény: zsoooc2 (39513)
zsoooc2 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39513

Akkor Te mi alapján döntesz? Olajon nem fogok spórolni, igyekszem racionális döntést akarok hozni, ami persze nem egyszerű. A szabványokat, viszkozitást, illetve az előírásokat vezsem figyelembe. Én igazából az alacsony HSTS-től félek a TopTec4300 esetén. Talán job lenne ACEA C3-ast venni, mert úgy látom ma már az A3-mal nem igazán foglalkoznak a gyártók. Persze logikus, hiszen a mai modern (értsd ipari hulladék) motorok ezt igénylik, az olajgyártók gyártók pedig ezekhez fejlesztenek. Az autóm motorja kb. 2000-es fejlesztés, kevésbé kényes talán az olajra, mint a legújabbak, de azért a megfelelő olajat akarom adni neki, mert hosszú távra tervezek vele.  

Előzmény: mantec (39508)
IDF Creative Commons License 2018.09.05 0 2 39512

Erre már én is rájöttem, felesleges nézegetni az adatlapokat, azt írnak amit akarnak. Általában csak a hasukra ütnek és odakanyarítanak valami számokat. Én a flakon színéből indulnék ki, ez az egyik legjobb támpont, ha az olaj minőségére vagyunk kíváncsiak. A forma is sokat elmond, pl ha trapezoidba hajló konkáv hatszögből alakították ki a flakon nyakát, az tuti hogy jó olajat jelent.

Előzmény: mantec (39508)
kisp113 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39511

Köszönöm. Nem véletlen nem írtam márkát; ezt tekintsük egy elméleti kérdésnek amire egy elméleti választ szeretnék.

Előzmény: BenHur63 (39509)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39510

Előzmény: kisp113 (39506)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39509

Ezt javaslom noha márkát nem írtál

Előzmény: kisp113 (39506)
mantec Creative Commons License 2018.09.05 -1 0 39508

T zsoooc2!

"... Product Data Sheet ..."

Én értem, hogy a PDS-ben vannak számok.
Azt is, hogy azokat össze lehet hasonlítani.
De miből gondolod, hogy a magasabb szám és a magasabb minőség (jobb) között bármilyen kapcsolat/összefüggés van?

Egyszerűbben:
Mennyivel okosabb/szebb/jobb az a lány, akinek nem 24 cm hosszú a haja, hanem 27 cm?

Előzmény: zsoooc2 (39505)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.05 0 1 39507
Előzmény: zsoooc2 (39505)
kisp113 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39506

Valaki el tudná mondani, hogy motorvédelem szempontjából (downsized turbo benzin alany) abban az esetben ha kifejezetten az üzemi hőfok alatti üzemállapotra szeretnék külön figyelmet fordítani melyik út a követendő és miért? Pl.:

1. elsődleges legyen a magas viszkozitású index (vagy a 40 fokon megadott minél alacsonyabb viszko), hogy a térfogatáram a lehető legközelebb legyen az üzemi hőmérsékletre tervezetthez (viszont ezzel általában együtt jön a low saps C3, alacsony TBN és épp 3.5 hths)

2. a 40 fokon mért alacsony viszkozitás csak a fogyasztáson csökkent, a fenti célra megfelelőbb a full saps, magas TBN és akár 3.8 feletti hths?

3. más ???

(1,2 esetekben természetesen a gyártói előírásnak is megfelelő termékekről van szó, rövidített fix szervízciklus mellett)

 

Köszi!

zsoooc2 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 39505

A Product Data Sheet alapján mondom ezt.

SUSTINA PDS-ek: amcsi és európai:

http://www.eneos.us/wp-content/uploads/2016/01/ENEOS-SUSTINA-Product-Data-Sheet-2015.pdf

http://eneos.eu/wp-content/uploads/2016/11/ENEOS-SUSTINA-5W30-pds.pdf

LM PDS:

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000325/3740-TopTec43005W-30-21.0-en.pdf

 

Viszkozitási indexe magasabb, mint a Liqui Moly TopTec 4300 5W-30-é (194 vs.159), továbbá dermedési hőmérséklete alacsonyabb (-45 vs. -39), lobbanáspontja magasabb (238 vs. 320), illetve a Sustina ILSAC GF-5-ös, míg az LM csak GF-3-as, a HTHS-e magasabb, mint az LM-é: 3,1 vs. 2.9 (ettől kicsit tartok, hogy hosszú távon talán nem olyan jó a motornak az alacsonyabb HTHS). Ami számomra még fontosabb:a SUSTINA elvileg ACEA A3/B4 minősítéssel is rendelkezik. Mondjuk ez kicsit gyanús, mert a magyar oldalon írják, a hivatalos PDS-ben nincs benne, csak a C3, ez fura...

Előzmény: mantec (39500)
IDF Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39504

jav. Le Mans = WEC

Előzmény: IDF (39503)
IDF Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39503

Nem troll kérdés. Ha már a bizonyítás szóba került, a Liqui Moly hol bizonyított? vagy mitől kétszer drágább sok esetben még egy Motulnál is? Megnéztem a hivatalos oldalt és azon kívül hogy német újságok német olvasóitól megkapta az ilyen olyan legjobb márka díjat (jelentsen ez bármit) nem sok mindent látok még a motorsport menüpont alatt sem. Egy-két kivételtől eltekintve kb teljesen ismeretlen versenysorozatok szereplőit látom. Sehol egy F1, Le Mans, Nascar, Indycar, Moto GP csapat, de még DTM se, ha már Németország.

Előzmény: halitibi (39496)
IDF Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39502

Engem az érdekelne, hogy a japánok hol vannak a képben és hogy mit takar pontosan az az állítás hogy Japán első számú motorolaja plusz hogy a Sustina tényleg Japánban készül-e.

Előzmény: Törölt nick (39501)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39501

"Az Eurol márkán túl, egyéb nemzetközileg is ismert márkának agy értékesítési hálózatnak gyárt termékeket. Ilyen például a Magyarországon jól ismert ENEOS motorolaj márka is amelynek több terméke is itt készül. Ügyfélkérésre, a Eurol a teljes folyamatot kínálhatja, a designtól a termelésig."

Előzmény: technoid34 (39499)
mantec Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39500

T zsoooc2!

 

"... Specifikációi alapján nagoyn jónak tűnik ..."

 

Mitől "nagyon jó" neked a specifikáció?

Előzmény: zsoooc2 (39495)
technoid34 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39499

Nyugat-Európában nincs is ENEOS. Miért nincs?

Előzmény: halitibi (39496)
M63FUN Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39498

a marketingtől eltekintve hol bizonyított az eneos? (nálam nem top a megítélése, hogy finoman mondjam, igaz ez nem is szempont)

Előzmény: gsis (39497)
gsis Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39497

Azért érdemes megemlíteni,hogy a Sustina nem játszik egy ligában a síma Eneos olajokkal.Egy kicsit többet tud!

Előzmény: halitibi (39496)
halitibi Creative Commons License 2018.09.04 0 1 39496

A Liqui Moly-t le nem cserélném ENEOS-ra...

Előzmény: zsoooc2 (39495)
zsoooc2 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 39495

Sziasztok!

 

ENEOS SUSTINA 5W-30-cal mik a tapasztalatok? Toyota Corolla 1,4 benzines (2005) autómba raknám. Specifikációi alapján nagoyn jónak tűnik. ACEA A3/B4 és C3 minősítésű. Jelenleg Liqui Moly TopTec 4300 5W-30-at használok, 10 ezer km-enként cserélem. Nincs vele gondom, nincs mérhető olajfogyás sem. Ugyanakkor, most azt olvastam, ebbe az autóba inkább A3-as olaj kellene, a jobb nyírásstabilitása miatt (nagyobb HTHS érték). Olyan olajat szeretnék használni, amely hosszú távon is megfelelő, magyarul a motorkopás mértékét minimalizálja. Mi a véleményetek, miat ajánlotok?

SLX-350 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 39494

Mantec,

 

Ismét sikerült megfognod a lényeget: Én nem az Edge 0W-40 forgalmazásáról hanem a gyártásáról írtam, az pedig változatlanul folytatódik. Mindennek semmi köze ahhoz hogy az Opel tulajdonosa a GM, a PSA vagy éppen Mészáros Lőrinc.

Az már megint egy más kérdés hogy egy adott termék mely országokban kerül forgalomba.

Előzmény: mantec (39491)
C200UF Creative Commons License 2018.09.02 0 0 39493

Erdemes lenne. Nekem - szinten vw - csak mobil olajjal jott elo a sarga jelzes.

Előzmény: Dak0 (39467)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 39492

Na jó, akkor teszek bele Mobil1 ESP 0W-40-et... nem is használtam eddig Castrolt, csak egy kósza gondolat volt. A 0W-30 meg szerintem túlzás bele, mégis lassan 20 éves konstrukció...

 

Előzmény: mantec (39491)
mantec Creative Commons License 2018.09.01 0 0 39491

T SLX-350!

 

"... nem tudok arról ..."

Az Opel értékesítésével a GM-nek már nem fűződik üzleti érdeke az egyik legkorszerűbb személygépjármű motorolaj GM elfogadással való értékesítéséhez.

A 463998-t az EMEA régióban felváltja a 467465.

No-ban már megtörtént, Mo-on még nem.

Előzmény: SLX-350 (39489)
BenHur63 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 39490
Előzmény: SLX-350 (39489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!