kifejezetten az üzemi hőfok alatti üzemállapotra szeretnék külön figyelmet fordítani
Nem tudom milyen élethelyzet ez, mert egy benzines turbós motor gyorsan melegszik és tribológus se vagyok de 0W-30-as olaj és max közepes fordulatszám biztos megoldást nyújt
Akkor Te mi alapján döntesz? Olajon nem fogok spórolni, igyekszem racionális döntést akarok hozni, ami persze nem egyszerű. A szabványokat, viszkozitást, illetve az előírásokat vezsem figyelembe. Én igazából az alacsony HSTS-től félek a TopTec4300 esetén. Talán job lenne ACEA C3-ast venni, mert úgy látom ma már az A3-mal nem igazán foglalkoznak a gyártók. Persze logikus, hiszen a mai modern (értsd ipari hulladék) motorok ezt igénylik, az olajgyártók gyártók pedig ezekhez fejlesztenek. Az autóm motorja kb. 2000-es fejlesztés, kevésbé kényes talán az olajra, mint a legújabbak, de azért a megfelelő olajat akarom adni neki, mert hosszú távra tervezek vele.
Erre már én is rájöttem, felesleges nézegetni az adatlapokat, azt írnak amit akarnak. Általában csak a hasukra ütnek és odakanyarítanak valami számokat. Én a flakon színéből indulnék ki, ez az egyik legjobb támpont, ha az olaj minőségére vagyunk kíváncsiak. A forma is sokat elmond, pl ha trapezoidba hajló konkáv hatszögből alakították ki a flakon nyakát, az tuti hogy jó olajat jelent.
Én értem, hogy a PDS-ben vannak számok. Azt is, hogy azokat össze lehet hasonlítani. De miből gondolod, hogy a magasabb szám és a magasabb minőség (jobb) között bármilyen kapcsolat/összefüggés van?
Egyszerűbben: Mennyivel okosabb/szebb/jobb az a lány, akinek nem 24 cm hosszú a haja, hanem 27 cm?
Valaki el tudná mondani, hogy motorvédelem szempontjából (downsized turbo benzin alany) abban az esetben ha kifejezetten az üzemi hőfok alatti üzemállapotra szeretnék külön figyelmet fordítani melyik út a követendő és miért? Pl.:
1. elsődleges legyen a magas viszkozitású index (vagy a 40 fokon megadott minél alacsonyabb viszko), hogy a térfogatáram a lehető legközelebb legyen az üzemi hőmérsékletre tervezetthez (viszont ezzel általában együtt jön a low saps C3, alacsony TBN és épp 3.5 hths)
2. a 40 fokon mért alacsony viszkozitás csak a fogyasztáson csökkent, a fenti célra megfelelőbb a full saps, magas TBN és akár 3.8 feletti hths?
3. más ???
(1,2 esetekben természetesen a gyártói előírásnak is megfelelő termékekről van szó, rövidített fix szervízciklus mellett)
Viszkozitási indexe magasabb, mint a Liqui Moly TopTec 4300 5W-30-é (194 vs.159), továbbá dermedési hőmérséklete alacsonyabb (-45 vs. -39), lobbanáspontja magasabb (238 vs. 320), illetve a Sustina ILSAC GF-5-ös, míg az LM csak GF-3-as, a HTHS-e magasabb, mint az LM-é: 3,1 vs. 2.9 (ettől kicsit tartok, hogy hosszú távon talán nem olyan jó a motornak az alacsonyabb HTHS). Ami számomra még fontosabb:a SUSTINA elvileg ACEA A3/B4 minősítéssel is rendelkezik. Mondjuk ez kicsit gyanús, mert a magyar oldalon írják, a hivatalos PDS-ben nincs benne, csak a C3, ez fura...
Nem troll kérdés. Ha már a bizonyítás szóba került, a Liqui Moly hol bizonyított? vagy mitől kétszer drágább sok esetben még egy Motulnál is? Megnéztem a hivatalos oldalt és azon kívül hogy német újságok német olvasóitól megkapta az ilyen olyan legjobb márka díjat (jelentsen ez bármit) nem sok mindent látok még a motorsport menüpont alatt sem. Egy-két kivételtől eltekintve kb teljesen ismeretlen versenysorozatok szereplőit látom. Sehol egy F1, Le Mans, Nascar, Indycar, Moto GP csapat, de még DTM se, ha már Németország.
Engem az érdekelne, hogy a japánok hol vannak a képben és hogy mit takar pontosan az az állítás hogy Japán első számú motorolaja plusz hogy a Sustina tényleg Japánban készül-e.
"Az Eurol márkán túl, egyéb nemzetközileg is ismert márkának agy értékesítési hálózatnak gyárt termékeket. Ilyen például a Magyarországon jól ismert ENEOS motorolaj márka is amelynek több terméke is itt készül. Ügyfélkérésre, a Eurol a teljes folyamatot kínálhatja, a designtól a termelésig."
ENEOS SUSTINA 5W-30-cal mik a tapasztalatok? Toyota Corolla 1,4 benzines (2005) autómba raknám. Specifikációi alapján nagoyn jónak tűnik. ACEA A3/B4 és C3 minősítésű. Jelenleg Liqui Moly TopTec 4300 5W-30-at használok, 10 ezer km-enként cserélem. Nincs vele gondom, nincs mérhető olajfogyás sem. Ugyanakkor, most azt olvastam, ebbe az autóba inkább A3-as olaj kellene, a jobb nyírásstabilitása miatt (nagyobb HTHS érték). Olyan olajat szeretnék használni, amely hosszú távon is megfelelő, magyarul a motorkopás mértékét minimalizálja. Mi a véleményetek, miat ajánlotok?
Ismét sikerült megfognod a lényeget: Én nem az Edge 0W-40 forgalmazásáról hanem a gyártásáról írtam, az pedig változatlanul folytatódik. Mindennek semmi köze ahhoz hogy az Opel tulajdonosa a GM, a PSA vagy éppen Mészáros Lőrinc.
Az már megint egy más kérdés hogy egy adott termék mely országokban kerül forgalomba.
Na jó, akkor teszek bele Mobil1 ESP 0W-40-et... nem is használtam eddig Castrolt, csak egy kósza gondolat volt. A 0W-30 meg szerintem túlzás bele, mégis lassan 20 éves konstrukció...