Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

40-0832-2 Creative Commons License 2018.01.24 -2 0 38494

"Az a gondom, hogy nemigen létezik nyilvánosan elérhető objektív teszt, ahol az olajok megmutathatnák, mit tudnak."

 

Az utakon járó autók és kamionok százezrei nem elég objektív?

Előzmény: technoid34 (38492)
-prokee- Creative Commons License 2018.01.24 0 3 38493

Ez nagyjából annyira tartalmas hozzászólás, mint bármelyik másik, ami a neved alatt fut.

A Mannol különböző olajai közül elég soknak - például éppen a szóban forgó Energy Combi LL-nek - nyilvánosan is elérhetőek azok a gyári jóváhagyásai, amelyek valóban jóváhagyások, és amelyekről az autógyártók adnak is ki ilyet.

 

Az Energy Combi LL-t például megvizsgálta a Mercedes-Benz és a Volkswagen, erről állított is ki tanúsítványt.

 

Tehát amit állítasz, az nem igaz - teljesen mindegy, hogy tudatlanságból, trollkodásból vagy rosszindulatból fakadóan.

Előzmény: Nori10 (38491)
technoid34 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 38492

Én tavaly ősszel kekeckedtem a márkával, de végül márkás olajakat vettem a családi kocsikba (Mobil1, Castrol, Total).

 

Az a gondom, hogy nemigen létezik nyilvánosan elérhető objektív teszt, ahol az olajok megmutathatnák, mit tudnak.

 

Marad a gyártóban való bizalom.

Főleg úgy, hogy a tanúsításokat se kéri senki számon (vagy igen?)

 

 

Előzmény: Nori10 (38491)
Nori10 Creative Commons License 2018.01.24 -4 0 38491

0 múltja, nagyobb autógyárak nem a Mannolt ajánlják/használják. 

http://www.mobil1.co.uk/synthetic-engine-oils/partnerships/bentley.aspx

Majd ha a Bentley nek a Mannol lesz a gyári olaja akkor tud valamit.

https://mobiloil.com/en/article/why-the-mobil-advantage/automakers-trust-mobil-1/why-car-manufacturers-recommend-mobil-1-motor-oil

 

Senki nem jegyzi a Mannolt.

Semmit nem tett le még az asztalra, nem bizonyított!

Hamis Castrol magnatec is jobb mint a Mannol.

Előzmény: technoid34 (38490)
technoid34 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 38490

Miért?

Előzmény: Nori10 (38489)
Nori10 Creative Commons License 2018.01.23 -3 0 38489

Mannol olaj Ladákba való, vagy gazt begyújtani.

Előzmény: jutin (38482)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38486

A Toyota ezekbe a Prius modellekbe ezt az olajat javasolja:

Toyota Fuel Economy 5W30:

https://oilgroupbg.com/pdf/toyota/toyota-genuine-motor-oil-5w30.pdf

 

De szerintem nem lehet gondod egy hasonló ACEA A5/B5 API SL/CF olajjal sem.

 

 

 

Előzmény: varjúistván (38480)
jutin Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38482

Sziasztok.
2012 es Skoda SuperB 1.4tsfi -be tegnap lecserélték az olajamat.
Mannol combi LL 5w-30 at töltöttek bele.
azóta sokkal zajosabbak hallom a motort.
Ez mitől lehet?


mantec Creative Commons License 2018.01.23 -2 0 38481

T varjúistván!

 

"... Használhatom ..."

Igen.

 

Sőt.

A Castrol Edge 5W-30 C3-t is.

Előzmény: varjúistván (38480)
varjúistván Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38480

Sziasztok!

 

Toyota Prius II olajválasztásban kérnék segítséget. A gyári specifikáció api sl/sj 5w-30, a castrol olajválasztója magnatec 5w-30 A3/B4 start stop-ot ajánl, az autósboltban meg magnatec 5w-30 C2 start stop-ot hoztak. Használhatom ezt hozzá?

halitibi Creative Commons License 2018.01.20 0 0 38479

Ó, de tudtam...   :D 

Előzmény: mantec (38478)
mantec Creative Commons License 2018.01.20 -2 1 38478

T halitibi!

 

"... Kizárt hogy ártanék ..."

 

Ha te mondod, akkor az így van.

 

 

Előzmény: halitibi (38477)
halitibi Creative Commons License 2018.01.20 0 1 38477

Köszi!  Valóban teljesen így van ez az 5w-40 vs 10w-40 téma, én is erősen hajlok rá, hogy az áprilisi olajcserénél 10w-40-et teszek bele, október körül úgyis cserélek, szóval ha valami nem tetszene télre még mindig tehetek bele 5w-s olajat. Kizárt hogy ártanék a motornak a 35 fokos nyárban majd ha éppen 10w-40 lesz benne 6000 km-t.

Motul, Fuchs, Valvoline kb. ezekben gondolkodom.

Előzmény: IDF (38476)
IDF Creative Commons License 2018.01.19 0 0 38476

Szia! Régi Poloba (6N1) lesz, de csak valamikor tavasszal kerül bele. Az 5W40 is szóba került, de itt voltak ellentmondások, pl túl híg, nem is híg, jobban fogyasztja, nem fogyasztja jobban, mert a meleg oldali rész mindkettőnél 40-es, de ez így nem is igaz és igenis van különbség, halkabb lesz, nem lesz halkabb, szóval a tököm teli lett azzal, hogy mindenki mást mond. Nincs lehetőségem kísérletezgetni. Mindenesetre a hivatalos, márkaszervizes VW-s kolléga is azt mondta, hogy ők is a 10W40-est javasolják, de ettől függetlenül mehetne bele 5W40 is. Az olajfogyasztással kapcsolatban így is meg kell oldani egy-két dolgot az autónál, úgyhogy, majd ha átesik a nagyobb szervizelésen idén, akkor esetleg a következő télre majd megpróbálom az 5W-s olajat. 

Előzmény: halitibi (38475)
halitibi Creative Commons License 2018.01.17 0 0 38475

Hát igen, a FilterABC elég jó hírű. Megkérdezhetem hogy milyen kocsiba megy a Motul 10w-40 6100 synergie+ ?

Előzmény: IDF (38474)
IDF Creative Commons License 2018.01.17 0 0 38474

Sziasztok, megosztanám a tapasztalataim, néhány kép kíséretében.

 

FilterABC-től jöttek. A szállítás gyors volt, 1-2 nap a rendeléstől számítva, ha minden van raktáron (pick-pack pontra kértem). Két külön rendelés volt, a másodikban volt a hűtőfolyadék is, ez az ami nem volt azonnal kéznél, így várni kellett rá néhány napot. A csomagolással meg voltam elégedve, elég jól bebugyoláltak mindent, illetve a maradék helyet a dobozban rendesen kitöltötték légpárnás fóliával.

Az ügyfélszolgálat is normális. A kérdésekre igyekeznek válaszolni és eléggé türelmesek.. utóbbit azért írom, mert néhány levélváltás alatt ki tudok akasztani bármilyen ügyfélszolgálatot a kérdéseimmel és a különböző, nem éppen szokványos kéréseimmel a termékekkel és a szállítással kapcsolatban :D

 

egyelőre ennyi, 1-2 termék nem is volt fent az oldalon, de attól még meg lehetett rendelni,

 

- Mann Filter olaj, pollen, üzemanyag és motor levegőszűrő

- Motul DOT 5.1 fékfolyadék (2*500ml) gyártási idő (2017/03)

- Motul Synergie 6100+ 10W40 motorolaj (5*1L) gyártási idő 2017/09*4 és 2017/7*1

- Motul Inugel Optimal Ultra (tömény) hűtőfolyadék (3*1L) gyártási idő 2017/05

- NGK 3172 BUR6ET gyújtógyertya (4db)

 

  

  

  

Polgár Attila Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38473

Sziasztok

 

Nissan VQ30DE 3.0  motorba milyen motorolajat ajánlotok.

85 ezer van benne.

Azt a specifikációknál olvastam hogy elég széles spektrumban bele lehet tenni de milyen gyártótól származzon.

Esetleg valakinek tapasztalatai ilyen motoros autóval esetleg.

 

köszönöm

tökfejű Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38472

Köszi a hozzászólást.

 

Üdv: NIZS

Előzmény: Törölt nick (38470)
''csiga Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38471

Xxmadeen fórumtárs ajánlásai mellé tudnám még tenni :

 

-Castrol Power1 Racing 

-Repsol moto cometicion

- Elf moto 2 tech

 

A Jaso FD és ISO-L-EGD minősítés bármelyike jó neked.  Részemről az Elf-et használom, az a legolcsóbb és teljesen jó. ( amatőr krosszosok, Simson verseny szakosztály is használja) A másik kettővel sem volt gondom, csak drágábbak.

Előzmény: tökfejű (38469)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38470

Én ezeket használom 9000-et pörgő robogóba:

  Agip I-synt de a Top feliratos ,asszem FC,meg a jobbik

 Motul 710 2T  ez FD.ez a jobb,dugattyutető mintha uj lenne,semmi lerakódás. (Néztem).

Az ár ne befolyásoljon,mert későbbiekben a szétszedés,kipueltömődés stb többet elvisz majd.

Előzmény: tökfejű (38469)
tökfejű Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38469

Köszönöm.

 

Megtaláltam:legalább: Jaso FC minősítésű olajat (2T) kell használnom.

 

 

Info:JASO FA, FB, FC, FD
A fenti teljesítményszinteket 1994-ben a JASO léptetette érvénybe léghűtéses kétütemű motorok alacsony hamutartalmú kenőanyagaira. A kenőanyagok elvárt tulajdonságait illetően az alábbi négy fontos területre helyezi a hangsúlyt:
    •  Detergens képesség (tisztítóhatás)
    •  Kenőképesség
    •  Emisszió-csökkentés
    •  Füstkibocsátás mérséklése
A vizsgált olaj tulajdonságait adott referenciaolajhoz viszonyítva határozzák meg. A JASO FC előírás alacsony füstkibocsátást ír elő, ez a követelmény az ázsiai országok nagyvárosaiban tapasztalt szmogproblémák miatt merült fel. A JASO FD az FC-hez képest fokozott tisztítóhatást követel meg a dugattyútisztaság tekintetében. A JASO FA teljesítményszint elavult, már nincs érvényben.

 

 

Előzmény: mantec (38467)
tökfejű Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38468

Mint pl: a motorolajoknál az ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES.

 

Kétütemű motorolajokra (2T)van e valami összefoglaló dokumentáció?

 

Probléma : kétütemű katalizátoros (Euro 2), robogóhoz vennék olajat! 2T!!

Előzmény: mantec (38467)
mantec Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 38467

T tökfejű!

 

"... milyen szabvány ..."

 

API, JASO, ISO.

Előzmény: tökfejű (38466)
tökfejű Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38466

Kétütemü (2T motorolajok) minősítésével milyen szabvány foglalkozik?

 

IDF Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38465

Mi van akkor, ha semmi más nincs feltüntetve csak hogy "API GL 4 és GL5 / MIL-L-2105D"

 

Motulnál csak ilyet látok és szeretnék ennél a márkánál maradni. A motorolaj, fagyálló és a fékfolyadék is tőlük jött.

 

https://www.motul.com/hu/hu/products/motylgear-75w80

 

https://www.motul.com/hu/hu/products/motylgear-75w90

https://www.motul.com/hu/hu/products/gear-300-75w90

Előzmény: mantec (38462)
IDF Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38464

Itt van egy érdekes történet 97-es 1.4-es poloról

 

http://www.azauto.hu/2009/03/16/vw-polo-1-4-1997/

 

"Eredetileg (valószínűleg a márka szervizek jóvoltából) a váltó kb. 1 literrel túl van töltve, ha ennyivel több olaj van benne, akkor a hiba nem jelentkezik. Olajcsere után, ha ezt nem tudják, akkor csak a szintjelzőig töltik, így a nyelestengely csapágya nem kap elegendő kenést. "

 

Mivel nálam is Poloba (1.0, 97-es) kellene majd friss váltóolaj, jó lenne tudni hogy ez tényleg így van-e, ahogy írja, túl kellene tölteni? ..

Előzmény: Tommmer (38461)
IDF Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38463

"A motornak van egy tervezett élettartama."

 

Ezek szerint régen tényleg minden jobb volt, elég megnézni a mentős Toyotákat amikkel millió km-eket is futottak annak idején, képzelhetjük milyen körülmények között. Ezeknek a többsége valószínű még ma is ott döcög valahol Afrikában. De ismerősi körben is volt olyan Carina II (88-92) ami több, mint 1 millió km-t futott. A 90-es évek környéke egyébként is erős időszak volt a japán gyártók szempontjából, nagyon jó autók születtek ebben az időszakban.

mantec Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 38462

T Tommmer!

 

"... VW Polo 1999 1.4 AKV ..."

 

Követelmény: VW 501 50 / G 050 150 / TL 501 50

Feltöltési mennyiség: 2,7 liter.

Ellenőrzés: 1 év / 30 ekm.

 

olajmarket.hu,

mytyres.co.uk,

opieoils.co.uk,

idealo.de.

 

 

Előzmény: Tommmer (38461)
Tommmer Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38461

tudom ez a topic motorolajról szól de nem találtam váltóolajjal foglalkozó fórumot.

tudnátok segíteni hogy a 99-es benzines 1.4 vw polo-ba (AKV)milyen váltóoljat és hány l kell tenni? szerelőm szerint 75w90-es Castrol jó lesz de inkább a tutira mennék.

azt tudom hogy motorolajból a vw 502.00-as kell, nem tudom váltóolajnál van-e ilyen gyári előírás? és ha igen mi?

SLX-350 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38460

" .... ha már a SAE 0W-20 volt a kiindulás, azt sem gondolnám, hogy ilyen viszkozitású termék jelentené bármelyik olajgyártó cég eladott darabszámának meghatározó hányadát.:) .... "

 

Én sem gondolom..... még nem.

Előzmény: oLayos (38459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!