Ez nagyjából annyira tartalmas hozzászólás, mint bármelyik másik, ami a neved alatt fut.
A Mannol különböző olajai közül elég soknak - például éppen a szóban forgó Energy Combi LL-nek - nyilvánosan is elérhetőek azok a gyári jóváhagyásai, amelyek valóban jóváhagyások, és amelyekről az autógyártók adnak is ki ilyet.
Az Energy Combi LL-t például megvizsgálta a Mercedes-Benz és a Volkswagen, erről állított is ki tanúsítványt.
Tehát amit állítasz, az nem igaz - teljesen mindegy, hogy tudatlanságból, trollkodásból vagy rosszindulatból fakadóan.
Sziasztok. 2012 es Skoda SuperB 1.4tsfi -be tegnap lecserélték az olajamat. Mannol combi LL 5w-30 at töltöttek bele. azóta sokkal zajosabbak hallom a motort. Ez mitől lehet?
Toyota Prius II olajválasztásban kérnék segítséget. A gyári specifikáció api sl/sj 5w-30, a castrol olajválasztója magnatec 5w-30 A3/B4 start stop-ot ajánl, az autósboltban meg magnatec 5w-30 C2 start stop-ot hoztak. Használhatom ezt hozzá?
Köszi! Valóban teljesen így van ez az 5w-40 vs 10w-40 téma, én is erősen hajlok rá, hogy az áprilisi olajcserénél 10w-40-et teszek bele, október körül úgyis cserélek, szóval ha valami nem tetszene télre még mindig tehetek bele 5w-s olajat. Kizárt hogy ártanék a motornak a 35 fokos nyárban majd ha éppen 10w-40 lesz benne 6000 km-t.
Szia! Régi Poloba (6N1) lesz, de csak valamikor tavasszal kerül bele. Az 5W40 is szóba került, de itt voltak ellentmondások, pl túl híg, nem is híg, jobban fogyasztja, nem fogyasztja jobban, mert a meleg oldali rész mindkettőnél 40-es, de ez így nem is igaz és igenis van különbség, halkabb lesz, nem lesz halkabb, szóval a tököm teli lett azzal, hogy mindenki mást mond. Nincs lehetőségem kísérletezgetni. Mindenesetre a hivatalos, márkaszervizes VW-s kolléga is azt mondta, hogy ők is a 10W40-est javasolják, de ettől függetlenül mehetne bele 5W40 is. Az olajfogyasztással kapcsolatban így is meg kell oldani egy-két dolgot az autónál, úgyhogy, majd ha átesik a nagyobb szervizelésen idén, akkor esetleg a következő télre majd megpróbálom az 5W-s olajat.
Sziasztok, megosztanám a tapasztalataim, néhány kép kíséretében.
A FilterABC-től jöttek. A szállítás gyors volt, 1-2 nap a rendeléstől számítva, ha minden van raktáron (pick-pack pontra kértem). Két külön rendelés volt, a másodikban volt a hűtőfolyadék is, ez az ami nem volt azonnal kéznél, így várni kellett rá néhány napot. A csomagolással meg voltam elégedve, elég jól bebugyoláltak mindent, illetve a maradék helyet a dobozban rendesen kitöltötték légpárnás fóliával.
Az ügyfélszolgálat is normális. A kérdésekre igyekeznek válaszolni és eléggé türelmesek.. utóbbit azért írom, mert néhány levélváltás alatt ki tudok akasztani bármilyen ügyfélszolgálatot a kérdéseimmel és a különböző, nem éppen szokványos kéréseimmel a termékekkel és a szállítással kapcsolatban :D
egyelőre ennyi, 1-2 termék nem is volt fent az oldalon, de attól még meg lehetett rendelni,
- Mann Filter olaj, pollen, üzemanyag és motor levegőszűrő
- Motul DOT 5.1 fékfolyadék (2*500ml) gyártási idő (2017/03)
- Motul Synergie 6100+ 10W40 motorolaj (5*1L) gyártási idő 2017/09*4 és 2017/7*1
Xxmadeen fórumtárs ajánlásai mellé tudnám még tenni :
-Castrol Power1 Racing
-Repsol moto cometicion
- Elf moto 2 tech
A Jaso FD és ISO-L-EGD minősítés bármelyike jó neked. Részemről az Elf-et használom, az a legolcsóbb és teljesen jó. ( amatőr krosszosok, Simson verseny szakosztály is használja) A másik kettővel sem volt gondom, csak drágábbak.
Megtaláltam:legalább: Jaso FC minősítésű olajat (2T) kell használnom.
Info:JASO FA, FB, FC, FD A fenti teljesítményszinteket 1994-ben a JASO léptetette érvénybe léghűtéses kétütemű motorok alacsony hamutartalmú kenőanyagaira. A kenőanyagok elvárt tulajdonságait illetően az alábbi négy fontos területre helyezi a hangsúlyt: • Detergens képesség (tisztítóhatás) • Kenőképesség • Emisszió-csökkentés • Füstkibocsátás mérséklése A vizsgált olaj tulajdonságait adott referenciaolajhoz viszonyítva határozzák meg. A JASO FC előírás alacsony füstkibocsátást ír elő, ez a követelmény az ázsiai országok nagyvárosaiban tapasztalt szmogproblémák miatt merült fel. A JASO FD az FC-hez képest fokozott tisztítóhatást követel meg a dugattyútisztaság tekintetében. A JASO FA teljesítményszint elavult, már nincs érvényben.
"Eredetileg (valószínűleg a márka szervizek jóvoltából) a váltó kb. 1 literrel túl van töltve, ha ennyivel több olaj van benne, akkor a hiba nem jelentkezik. Olajcsere után, ha ezt nem tudják, akkor csak a szintjelzőig töltik, így a nyelestengely csapágya nem kap elegendő kenést. "
Mivel nálam is Poloba (1.0, 97-es) kellene majd friss váltóolaj, jó lenne tudni hogy ez tényleg így van-e, ahogy írja, túl kellene tölteni? ..
Ezek szerint régen tényleg minden jobb volt, elég megnézni a mentős Toyotákat amikkel millió km-eket is futottak annak idején, képzelhetjük milyen körülmények között. Ezeknek a többsége valószínű még ma is ott döcög valahol Afrikában. De ismerősi körben is volt olyan Carina II (88-92) ami több, mint 1 millió km-t futott. A 90-es évek környéke egyébként is erős időszak volt a japán gyártók szempontjából, nagyon jó autók születtek ebben az időszakban.
tudom ez a topic motorolajról szól de nem találtam váltóolajjal foglalkozó fórumot.
tudnátok segíteni hogy a 99-es benzines 1.4 vw polo-ba (AKV)milyen váltóoljat és hány l kell tenni? szerelőm szerint 75w90-es Castrol jó lesz de inkább a tutira mennék.
azt tudom hogy motorolajból a vw 502.00-as kell, nem tudom váltóolajnál van-e ilyen gyári előírás? és ha igen mi?
" .... ha már a SAE 0W-20 volt a kiindulás, azt sem gondolnám, hogy ilyen viszkozitású termék jelentené bármelyik olajgyártó cég eladott darabszámának meghatározó hányadát.:) .... "