Egyszer használtam ezen gyártó olaját,hát azon kívül hogy marha drága volt meg csak ennél volt olajzabálás egyéb tapasztalatot nem szereztem.Inkább a Mannol. :-)
" ... Már szinte csodával határos, mi mindennek felel meg ez az olaj... "
Számomra a kérdés inkább úgy szól hogy egyáltalán megfelel-e bárminek is ez az olaj?
Az adatlap szerint a TBN értéke 6.0 mgKOH/g és megvan az ACEA A3/B4 valamint az A5/B5 minősítése is.
Az ACEA érvényben lévő tesztkövetelményei szerint az ACEA A3/B4 minősítés egyik követelménye a min. 10.0, az A5/B5 minősítésnél pedig a min. 8.0 mgKOH/g TBN érték.
Üdvözlök mindenkit! Most fordulok elő nálatok elősször.Szeretném megkérdezni, hogy van egy öreg 2107-es Ladám /23 év/ ami olajcserére vár.Nem az a gondom, hogy mílyen olajat használjak mert ezt eddig is megoldottam. Viszont örököltem 5l bontatlan Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 5L szintetikus olajat. Használhatom-e a lada motorba, mivel többen állítják, hogy a motor tönkre megy mert a kopások végett nem alakul ki megfelelő olajnyomás a higabb és alacsonyabb viszkozitás végett. Egy szakszerű választ szeretnék kapni. Köszönöm.
Ez nagyon érdekes, hogy 5W-50-est ír, ami viszonylag ritka, és nem olcsó, ehhez képest egyfokozatút is enged (ami szerintem már nincs is) Vagy igen?
Hajtóműbe, ezeket a franc se tudja, gondolom arra számítanak, hogy úgyis elfelejti a tulaj, vagy mittudomén. Mindenesetre a mkp-oknál is általában 6000 km a csereintervallaum, de ott egyben van a váltó, meg a motorolaj (meg a kuplung) De hogy robinál miért 2000 km azt nem lehet tudni.
Ha már a gyártó (nem ritka) csak ellenőrzést ír elő, akkor nem keresek okot. Az Opel (is) már nagyon régen nem ad csereintervallumot a váltóihoz. Ha meg ellenőrzéskor - mert azt jelez - kevés a mennyiség, akkor nem pótolni kell, hanem cserélni.
A robogóknál a végkihajtásnál néha kérnek limited slip olajat, de nálad még a márkát sem tudom. A SAE 90 meg nem jelent automatikusan gyenge minőséget.
... és mint írtam, nem tudom a robogód márkáját, de nagyon soknál nincs olajszűrő és ez (is) indokolhatja a gyakoribb cserét.
Ahol olajfürdős a kuplung ott koszolódik is rendesen, bár ha a manual 5w-50-et ír akkor valószínű nem az.
Szerintem érezhető volt, hogy nem az a kérdés, gyári olajat hol kapok hozzá, ahhoz felesleges kérdezni, google fél perc alatt kiír egy csomó találatot.
Annak mi lehet az oka, hogy pl. nekem is F17 váltóval szerelt H Astrához nincs előírva egyáltalán váltóolaj csere (most jár 200 ezernél), addíg a 250-es robogómban 4 ezer kilométerenként cserélendő?
Nem gondolnám hogy akkora igénybevételt kaphat 20 lóerőtől. Az lehet az igazi ok hogy gyenge specifikációra szabták az intervallumot? (az előírás SAE 90, semmi több)
A motorolajjal egyébként ugyanez a helyzet, 2000km a csereintervallum, míg előírt az 5W-50 API SJ de megengedett akár az egyfokozatú is a gépkönyv szerint.
Erre végül is választ kaptál. Max. nem nyerte el a tetszésed, de ettől a válasz még válasz ám!
A váltóba javítás után 1,9 l belemegy, cserekor csak 1,6 l. A 93165290 GM csomagolású, Opel 1940182 OEM váltóolaj pedig API GL4, SAE 75W-85.
Szervóba én is ajánlanám a gyárit - maradok ennél -, bár több gyártónak is van ajánlata, amely szerintük megfelel a gyártómű által ajánlott 93160548 szervóolajnak. Állításukat én nem vitathatom. Teljes töltés - bár ez csak saját tapasztalat - 1,1 liter.
Astra G Y17DT-ben kellene váltóolajat cserélnem. Az olajválasztók egyik fele GL4-et ír, a másik GL-5-öt, az autó könyve csak a gyári olajat ajánlja hozzá. Tudnátok segíteni, mit öntsek bele? Ugyanez lenne a kérdésem a kormányszervó folyadékával is.
A vezess.hu-ra felkerült egy cikk egy régi Fabiáról, amelyik 1,3 millió km-t futott. Van egy ilyen mondat a cikkben:
"A kilométer-milliomos Fabia nem a fix 15 ezres, hanem a rugalmas szervizintervallummal futott és a longlife-olajat csak a ciklus legfelső határát elérve, 30 000 kilométerenként cserélte a márkaszerviz."
Ez is azt az álláspontot erősíti, hogy aki normál üzemben , de főleg aki sokat fut autópályán, annak elegendő betartani a gyári 20 ezer vagy akár gyári 30 ezres periódust. Természetesen megfelelő olajjal.
A sűrített olajcsere - ilyen esetben - pénzkidobás és fölösleges környezetszennyezés.
Ők az Autoteile Meile Németországból, mindenféle leányvállalatokkal és tematikus webshopokkal mindenféle országban.
Komoly cég, vásároltunk már tőlük mi is nagyobb mennyiséget, csak hát az informatikájuk érdekes. Én egyszer elküldtem nekik egy rendelést egy termékből 1260db-ra, el is utaltam, és kiküldtek 127db-ot, mert rosszul volt konfigolva az adatbázisban a mező. Ez került a számlára is, kiszállítani viszont már 132db-ot sikerült, mert úgy jött ki kerek kartonra. Amikor jeleztem, azt mondták, lehetetlen, hát itt írja a gép, hogy 127db van kiadva. Azóta kiderült, hogy az is programhiba volt. Végül megoldottuk, de nem volt egyszerű sztori.
Szóval nagy cég, tuti, nem hamis cuccokkal, de elég sok a hibalehetőség náluk, figyelj oda minden részletre! :)
A Reifendirekt.at-től jön az olaj. Látszatra megbízható európai hálózatú cég. Magyar honlapjukon (gumik.hu) érdekes módon csak gumikkal foglalkoznak. Itt van olaj, hólánc, egyéb autós tartozék is. Venném én otthon is, ahogy tettem az előző években, de itt kint dolgozom, élek, itt tudom csak átvenni.
Nyugodtan használd, keverd, nem lesz gond belőle. Nincs érdemi különbség régi és új csomagolás között, legalábbis az nem jelent különbséget, hogy közben kaptak egy új VW-minősítést.
Magnatec Diesel 10w40 B4 motorolajat vásároltam, melynek fele az előző, fele az legújabb csomagolásban érkezett. Állítják - u.a. mindkettő, mégis meglepve látom, hogy az új némely szabvány teljesítésében különbözik az előzőtől (pl. a régi csak a VW 501 00 - et teljesíti, az új a VW 502 00-t) stb.
Látod, te is "hivatalos"nak mondod azt, amikor a magyar vezető importőrtől vásárol a kereskedő. Pedig ez nem egy jogi kategória. A kereskedő megveheti azt a pozsonyi Tescoban is, vagy egy spanyol kiskereskedőtől, a dán importőrtől, sőt, a perui benzinkútról is, ha arról számla van és az áfa rendben meg van fizetve utána. Az eltérő árképzések miatt bármelyik megérheti még szállítással is (persze inkább EUn belül).
És bizony a dán, szlovák, német Castrol is Castrol.
Hamis olajjak kb 10 éve találkoztam,az akkor elhíresült Opel gyári olaj néven.Feltűnhetett volna nekem és sokaknak,hogy miért kerül 3 E Ft-ba 5L,na mind1. 1 v 2 csereperiódust nálam is lefutott gond nélkül dízelbe.
Az hogy a nagy szervek valamire rámondják hogy Hamis,az általában azért van mert nem fizette be utána a befizetendőt vagy megkerülte a hivatalos beszerzési utat az eladó.Attól még nem hamis az olaj.