Üdvözletem! Yamaha lánchajtású robogóban szeretnék hajtóműolajat cserélni. A szervizkönyv előírása szerint Yamalube 4 SAE 10W30-as, vagy SE minősítésű olaj kellene bele. Mivel lehet helyettesíteni? Milyen olajat lehet alternatívaként beletölteni? Köszönöm.
Anélkül hogy sokadszorra is belemennénk, ki szerint mennyi a "hamis" hamisítvány és mennyi a hamisnak kikiáltott, de egyébként tök eredeti, a "hivatalos", "kizárólagos" importőrökön át nem ment, "szürkeimportos" olaj, maradjunk abban, hogy nem minden rozsdás, ami nem fénylik.
Persze akkora a hype ekörül, hogy megértem, hogy mindenki szeretne biztosra menni. A csapból is az olajhamisítás folyik, nyilván mindenki igyekszik nem aknára lépni.
Azt garantálom nektek, hogy nálunk eredeti olaj van mindenből.
Visszatérően hivatkoztok az olajmarket.hu oldalra. Ebből azt szűrtem le, hogy megbízható hely. Esetleg valakinek van konkrét tapasztalata - kérdezem a mindig feldobott hamis Castrol termékek miatt (mert Castrol ATF és kézi váltóolaj lenne a kiszemelt)?
Ezzel a motorral szerelt Hyundai i30 autóknál, ha részecskeszűrőt is tettek a kipufogó rendszerbe az országonként változó környezetvédelmi normák teljesítése érdekében, akkor ACEA C2 cagy C3 teljesítményszintű olajat ír elő a gyártó, ha nem akkor ACEA B4-et.
A motor egyforma, így a C2/C3 sem károsíthatja(gyártó szerint) ... az más kérdés miért nem használsz ACEA B4-et teljesítő olajat?
Egy 2008-as 1,6 Crdi részecskeszűrő nélküli Hyundai i30-am van. Évek óta TOTAL QUARTZ INEO HKS D 5W30-as olajat használok bele mert ennek van Hyundai ajánlása. Más márkatársakkal beszélgetve merült fel a probléma hogy ezt az olajat lehet-e használni ebbe a motorba mert a gyári előírás Acea B4 viszont ennek a Total olajnak Acea C2-es minősítése van. Okozhat ez bármi problémát? Vagy álljak át más olajra?Ha igen milyet ajánlotok?
" .... lényeges eleme a Start-Stop 5w-30 A5. ... Valóban új, vagy csak én voltam felületes? Miben tér el a Magnatec Prof. 5w-30 A5-től? .... "
A Magnatec Stop Start változatok minősítéseiket és jóváhagyásaikat tekintve megegyeznek a korábbi ("Stop-Start" nélküli) változatokkal. A korábbi - Stop-Start nélküli - Magnatec 5W-20-as és 5W-30-as változatok gyártása megszűnik.
Ami a választékban újdonság: forgalomba került a Ford WSS-M2C950-A jóváhagyású Magnatec Stop-Start 0W-30 D.
Azért sokan használják hasonló körülmények között az autót. Lehet, hogy 6 az a 4 km, de ez itt mindegy, így nehezen rakódik bele a néhány százezer is....
" .... Neked is azt tudom írni , mint SLX-nek , ha birtokában vagyok egy bizonyos tudásnak , akkor segítsek a fórumtársaknak , mert őket a konkrétumok érdeklik .... "
Nem szokásom információkat eltitkolni, ebben az esetben is leírtam amit a konkrét kérdésről tudok. Egyértelműen API GL-4-es besorolású hajtóműolajról van szó de - amint azt le is írtam - ezen belül többféle, különbözőképp adalékolt olajok találhatóak amelyek egymással nem minden esetben helyettesíthetőek. Amint azt korábban már leírták: ehhez a Meriva váltóhoz egy GM 1940768 jóváhagyású olajra van szükség.
4km-en (hacsak nincs teli lámpánál ácsorgással és dugóban állással) egy rendes dízelmotor nem melegszik be. Ez azt jelenti, hogy az üzemidő döntő többségét hidegen tölti majd. Ha feltételezzük, hogy nem reped el a hengerfej és más, hasonlóan vidám halálnemek sem lépnek fel emiatt, akkor is sokkal jobban kopik majd, mint ahogy az melegen történne.
Erre sajnos nincs megfelelő olaj és csereintervallum.
Talán jobb választás lett volna egy ezres Swift. A benzinesnek sem jó egy ilyen üzemeltetés, de valamivel jobban bírja, és talán olcsóbb a javítása.
Ha már szóba kerültek a jóváhagyások, ajánlások, minősítések:
Én a dpf-es dízel Kiába (2.0 crdi, 2008) ezt vettem, állítólag megvan a Hyundai-Kia minősítése, ugyanakkor ezt is annak írják, de itt csak mint ajánlás szerepel. Mi a különbség, illetve én jól gugliztam-e?
Az eredetiségét jelző jegyeket nem ismerem, majd talán valaki más. De azt szögezzük le gyorsan, hogy amit a hivatalos magyar importőr sokszor eredetiséget igazoló elemként állít be, az a gyakorlatban inkább csak annyit jelent, hogy a termék áthaladt a magyar importőr raktárán.
Mondtam, linkeltem is, hogy annak az olajnak nincs Opel jóváhagyása. Tudtommal másnak sincs, én még nem láttam ilyet, még virtuálisan sem.
Azt is leírtam kicsit lentebb, hogy a 1940768 (később 1940182) cikkszámú gyári hajtóműolaj helyett azok a komolyan vehető Opelos szakik, akik mondjuk többet tudnak a váltóolajról, mint hogy kézi meg automata, nem javasolnak mást betölteni, még 75W-80-ast sem. Nem azért, mert csak, hanem mert próbálták, és nem vált be.