Én megnéztem ezt az említett Valvoline olajat, de nem látok Opel jóváhagyást vagy minősítést. Csak ezeket: API GL-4 Alfa Romeo BMW Citroën Dacia Fiat Mini Mercedes-Benz Honda Peugeot Renault Seat Skoda Smart VW Volvo
Igen, megköszönném, ha segítenél (segítenétek) választani.
Valóban, 75w80 GL-4 olajokból (is) nagy a választék, de széttúrva a guglit, már egyértelmű Opel (pláne Meriva!) ajánlottat sehogy sem találtam.
Még annyit kérdeznék, itt is van valami rafinéria a cserénél (pl.: feltölteni a betöltő nyílásig, utána kiszívni x decit, stb.)? Vagy leengedni, kimérni azt az 1.6 litert, beönteni és menni vele?
Nem probléma ha E46 330d sima difibe - 75W-140 sperrbe való Castrol Limited Slipet teszek - a belevaló 75W-90 helyett. Gondolom ennek jobb a hőtűrése, tehát csak jót teszek vele úgy gondolom.
A Castrol lett végül. Sokkal jobb mint az Eneos amit leengedtem. Inkább az a kérdés, hogy meddig bírja? Mert az Eneos motor és váltó olajjal is az a tapasztalatom, hogy nem bírják sokáig. Úgy értem, hamar olyan érzésem lesz, hogy elfáradt az olaj, nem ken eléggé. Hangosabb lesz a motor és a váltó se jár már olyan simán. Remélem ez a Castrol jól fogja bírni. Szerencsére Shell üzlet van itt a környéken, ahonnan be fogom tudni szerezni az következő cseréhez. Az Eneos amúgy 45.000-ig volt benne és már elég gáz volt a váltás vele, a mostani új olajhoz képest.
A Total olaj is nagyon bejön most nekem amit a motorba tettem. Nagyon halk, csendes lett az autó motorja és azóta is nagyon halknak hallom. Total 9000 energy 0W-30 van benne.
" ..... nem racionális a teljes befecskendező rendszer felújítani annyiért, mint az autó piaci értéke. ... "
Valóban nem, én nem is arra gondoltam hanem az autó (jó) állapotának fenntartására, megfelelő karbantartással.
Az persze egy más kérdés ha már eleve rossz állapotban kerül hozzánk egy autó. Ebben az esetben a motorolajjal való "bűvészkedés" szvsz nagyjából annyit ér mint az idősebb hölgyeknél a púderréteg (vastagsága).
Azért gondoltam a variálást, mert egy ilyen idősebb autónál már nem az igazi a befecskendezés, így keveredik a motorolaj gázolajjal, amelynek kártékony hatását kompenzálná egy magasabb TBN szám. Gondolom én, bár lehet rosszul.
Sokat keresgéltem a márkával kapcsolatban és rengetegszer hangzik el, ill. van leírva (itt ezen a fórumon is), hogy az a titokzatos európai mértékkel nézve meghatározó olajcég a MOL. Ami persze nem rossz, de valahogy úgy érzem, hogy így hogy titkolóznak, többet ártanak mintha elmondanák, hogy a MOL csomagol nekik, de pl. spec. adalékolást kérnek, ha kérnek ilyesmit egyáltalán. Mert ha úgy nézzük, a Castrol sem olajcég, csak 1 nagy olajcég 1 márkája több közül. HA jól fogtam fel, a Mannol is keverő, csomagoló cég. Nem termel ki olajat hanem vesz alapolajat és xy (kész) adalékcsomaggal keveri be, majd palackozza. De úgy látom visszamegyek az autószerelő műhelybe és megnézem mi van ott.
Az A.Z. Meisterteile márkának van saját honlapja? Olajválasztója? Egy autószerelőnél a falon láttam egy táblázatot autó típusok --> hozzá való motor és váltó olajok és hűtőfolyadékok. Ez a táblázat elektronikus formában is elérhető?
Az van, hogy az Energy Formula JP egy japán és távol-keleti autókra hangolt olaj, ami nagyjából azt jelenti, hogy ezekhez illő minősítései, jóváhagyásai vannak. Mivel ettől alapvetően nem lesz nagyon speciális, van neki API SN is. ACEA viszont pl. nincs.
Az Energy 5W-30 viszont egy elég általános olaj, API SL/CF és ACEA A3/B4 minősítésekkel (meg MB és VW jóváhagyással, ami most nem érdekes), nincs különösebb "szuperképessége".
Azt találtam a Grandis 2.4 motorjára, hogy a gyártó elég megengedő. Egészen pontosan azt mondja, hogy ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, vagy API SG, SH, SJ, SK, SL, SM, SN minősítésű olajat kíván a motor. Ez "mezei felhasználóul" azt jelenti, hogy bármilyen értelmes motorolajjal elmegy, ezekből ugyanis a nem speciális felhasználási területre gyártott motorolajak döntő többségénél megvan legalább egy-kettő.
No, az Energy 5W-30 pont ilyen olaj, valószínűleg ezért ajánlja a mannol.de katalógusa éppen ezt. Ettől függeltenül az API SN miatt a Formula JP is megfelel, és még számtalan másik is a palettáról.
Mitsubishi Grandis 2.4 benzines gk-hoz keresek motorolajat. Többek között nézegettem a Mannol olajokat is és a honlapotokon találtam a MANNOL Energy Formula JP 5W-30 -t amiről azt gyanítottam "mezei felhasználóként", hogy jó lesz. Aztán egy hozzászólásodban javasoltad másnak, hogy a mannol.de-n is meg lehet nézni a gépkocsikhoz javasolt olajokat. Ott nekem a Energy 5W-30 API SL/CF félszintetikust hozta fel.
A kérdésem, hogy mi a különbség, miért nem hozta fel a német oldalon a Formula JP-t? Vagy mit javasolnál?
"A gasoil extra és a special olajoknak pontosan ugyan azok az értékei, "
Köszönöm, ki is javítottam gyorsan.
"Nem is tűnik ördögtől valónak az ötlet, hogy azt válasszam bele, hiszen ezen gyártok közül kettő is használta a PSA dízeljét apró változtatásokkal."
A logikába ott csúszik hiba, hogy (anélkül, hogy most konkrétan utánanéztem volna) az ilyen esetekben a gyártó legtöbbször külön jóváhagyást ad meg ezekre a motorokra, amelyek általában a motorgyártó jóváhagyásán alapulnak. Igaz, ez főleg a DPF-es verziókra jellemző.
"Ostobaság-e csupán ezekre a számokra hagyatkozva olajat választani?"
Ezt így nem mondanám, de fontos mérlegelni, hogy egy adott autóhoz a gyártó által előírt olaj minősítései milyen tulajdonságokat vizsgálnak. Ott van a többször emlegetett és linkelt Lubrizol-eszköz, azzal együtt már érdemes sakkozgatni, ha nagyon akarsz.
Közben utánaolvasgattam én is a dolgoknak és ebben a kérdésben nyugvóponthoz értem: Mannol Elite 5w40-et fogok a kocsiba tölteni.
Kutakodás közben azonban néhány dolog megragadta a figyelmem, ezeket alább részletezem.
-prokee-: Azon a blogon a 10w40-es olajok adattáblájánál nem stimmel valami. A gasoil extra és a special olajoknak pontosan ugyan azok az értékei, amik csak részben egyeznek meg a hivatalos, német honlapon fennlévő értékekkel. Itt belinkelem mikre gondolok.
A Mannol 7508 Gasoil Extra 10W-40 motorolaj egy modern részszintetikus olaj, speciálisan a fölgázüzemű motorokhoz fejlesztve.
A motorok magas hőmérsékletű védelmére alakított adalékcsomagja egyben megakadályozza a gyűrű és a hengerpalást kopását és védi a szelepeket a[...] Bővebben!Tovább »
A Mannol 7509 Special 10W-40 motorolaj egy modern, hightech részszintetikus olaj személygépjárművek számára.
Optimális védelmet biztosít széles működési tartományban. Magas üzemi hőmérsékleten is biztosítja az alacsony kopást és a magas teljesítményt.
[...] Bővebben!Tovább »
Továbbá még azon is elgondolkodtam, hogy milyen olaj is lenne a jó választás egy gyárilag részecskeszűrő nélküli 1.6 HDI-be. Megnéztem első körben a Mannol olajakat, ahol számomra a terméktulajdonság táblázat alapján nem az OEM HDI olaj a legmegfelelőbb bele, mivel egy OEM Volvo, Ford, Opel olaj jobb tulajdonságokkal rendelkezik. Nem is tűnik ördögtől valónak az ötlet, hogy azt válasszam bele, hiszen ezen gyártok közül kettő is használta a PSA dízeljét apró változtatásokkal.
Ostobaság-e csupán ezekre a számokra hagyatkozva olajat választani? Ez csak egy szűk tartománya az olaj megfelelőségének, ennél további részletek szintén nagyon fontosak, így ezen számok ellenére is jobb a PSA-ba szánt olaj? (ezt a nézetet erősíti bennem a Total oldalán tett látogatásom is)
Egy ACEA C2-es minősítés miatt, amely részecskeszűrőre gyakorolt hatást is vizsgálja ennyivel romlik a többi paraméter? Tehát én, akinek ez a tulajdonság (részecskeszűrő védelme) nem számít, csak feleslegesen járok rosszabb képességű olajjal, azért mert csuklóból választottam egy OEM PSA olajat?