Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ginolaginola Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35033

75 e km-ert futott i30-ba (2008, 1,6 CRDI D4FB, 85kW) milyen olajat javasoltok?

-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35032
Előzmény: -prokee- (35031)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35031

Én megnéztem ezt az említett Valvoline olajat, de nem látok Opel jóváhagyást vagy minősítést. Csak ezeket:
API GL-4
Alfa Romeo
BMW
Citroën
Dacia
Fiat
Mini
Mercedes-Benz
Honda
Peugeot
Renault
Seat
Skoda
Smart
VW
Volvo

 

Opel pont nincs közötte.

Előzmény: gsis (35030)
gsis Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35030

Amíg a fórumtárs nem mond okosabbat ... Találtam egy Opel minősítéssel rendelkező olajat , legalábbis a

leírásában szerepel : VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-475w-80 néven szerepel ,csekkold le légyszíves .

Az olajcserekor az 1,6 litert ki kell mérni és  bele tenni .

Előzmény: papzi57 (35029)
papzi57 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35029

Igen, megköszönném, ha segítenél (segítenétek) választani.

Valóban, 75w80 GL-4 olajokból (is) nagy a választék, de széttúrva a guglit, már egyértelmű Opel (pláne Meriva!) ajánlottat sehogy sem találtam.

Még annyit kérdeznék, itt is van valami rafinéria a cserénél (pl.: feltölteni a betöltő nyílásig, utána kiszívni x decit, stb.)? Vagy leengedni, kimérni azt az 1.6 litert, beönteni és menni vele?

Előzmény: SLX-350 (35021)
TSR125 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 35028

Üdv!

 

Nem probléma ha E46 330d sima difibe - 75W-140 sperrbe való Castrol Limited Slipet teszek - a belevaló 75W-90 helyett. Gondolom ennek jobb a hőtűrése, tehát csak jót teszek vele úgy gondolom.

Előzmény: SLX-350 (35026)
Soma.01 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 35027

A Castrol lett végül. Sokkal jobb mint az Eneos amit leengedtem. Inkább az a kérdés, hogy meddig bírja? Mert az Eneos motor és váltó olajjal is az a tapasztalatom, hogy nem bírják sokáig. Úgy értem, hamar olyan érzésem lesz, hogy elfáradt az olaj, nem ken eléggé. Hangosabb lesz a motor és a váltó se jár már olyan simán. Remélem ez a Castrol jól fogja bírni. Szerencsére Shell üzlet van itt a környéken, ahonnan be fogom tudni szerezni az következő cseréhez. Az Eneos amúgy 45.000-ig volt benne és már elég gáz volt a váltás vele, a mostani új olajhoz képest.

A Total olaj is nagyon bejön most nekem amit a motorba tettem. Nagyon halk, csendes lett az autó motorja és azóta is nagyon halknak hallom. Total 9000 energy 0W-30 van benne.

Előzmény: 40-0832-2 (35000)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 35026

" ..... nem racionális a teljes befecskendező rendszer felújítani annyiért, mint az autó piaci értéke. ... "

 

Valóban nem, én nem is arra gondoltam hanem az autó (jó) állapotának fenntartására, megfelelő karbantartással.

Az persze egy más kérdés ha már eleve rossz állapotban kerül hozzánk egy autó.  Ebben az esetben a motorolajjal való "bűvészkedés" szvsz nagyjából annyit ér mint az idősebb hölgyeknél a púderréteg (vastagsága).

Előzmény: tabaga1 (35025)
tabaga1 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35025

Persze, csak nem racionális a teljes befecskendező rendszer felújítani annyiért, mint az autó piaci értéke.

A kérdés tehát továbbra is nyitott.

Előzmény: SLX-350 (35024)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35024

" .... idősebb autónál már nem az igazi a befecskendezés, így keveredik a motorolaj gázolajjal .... "

 

Nem tartom szükségszerűnek, az idősebb autóknál is megoldható a megfelelő karbantartás.

Előzmény: tabaga1 (35023)
tabaga1 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35023

Ez hasznos oldalnak tűnik, köszönöm!

Azért gondoltam a variálást, mert egy ilyen idősebb autónál már nem az igazi a befecskendezés, így keveredik a motorolaj gázolajjal, amelynek kártékony hatását kompenzálná egy magasabb TBN szám. Gondolom én, bár lehet rosszul.

Előzmény: -prokee- (35004)
gsis Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35022

Akkor , légyszíves egészítsd ki az eszmefuttatásodat , konkrétumokkal is , hogy segítséget kapjon a kérdező

fórumtárs !

Előzmény: SLX-350 (35021)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.28 -1 0 35021

" ... A  töltési mennyiség a váltóba 1.6 liter , és 75w-80 az előírás . ... "

 

A 75W-80-as SAE osztály az előírás egy része (szvsz a kevésbé lényeges része).

A SAE 75W-80-as olajokból létezik néhány - adalékaikban eltérő - fajta, távolról sem vagyok biztos benne hogy mindegyik megfelel a Merivához.

Előzmény: gsis (35019)
gsis Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35019

A  töltési mennyiség a váltóba 1.6 liter , és 75w-80 az előírás .

Előzmény: papzi57 (35018)
papzi57 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35018

Opel Merivámban (1.3 CDTI 2007-es) 230 ezer km után kell-e váltóban olajat cserélni?

Ha jól tudom, a gyári előírás  75w80 GL-4, de mennyiséget sehol sem találok. 

A gyári (GM Genuine) olaj nem a legolcsóbb, ebben az osztályban van olcsóbb is, drágább is. 

Az az igazság, hogy hátramenetbe kapcsolásnál mindig is reccsen(t) kicsit és a harmadikat is néha nehezebben veszi.

Esetleg meg lehetne próbálni egy 70w80-at (ha van ebben az osztályban)?

mantec Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35017

T Közeli angyal!

"... Castrol 5W-30 .."

Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4-t
- BMW LL-01 jóváhagyásra tekintettel - igen.

Előzmény: Törölt nick (35016)
''csiga Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35015

Nem bántani akarom Beke Pétert, de már szerintem járt erre EGY hsz erejéig. :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129720289&t=9014426

 

 

Vannak a mai napig tőle komolyabb hozzászólók. Voltak is, ( Tán pl  Sundt?) akik sajnos már nem írnak.

 

 

 

Beke úr próbálkozott máshol is:

 

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__5134610-milyen-olaj-az-a-z-meisterteile__oldal-6

 

Nem mondanám, hogy remekelt...

 

 

 

Az A.Z. olajokról (itt is) volt már szó:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129723445&t=9014426

 

 

 

A.Z. úrról is valami:

 

http://www.napi.hu/100_leggazdagabb/zombori_antal.549003.html

 

 

 

 

A MOL valószínűleg kinőtte már a Botond és az Arol 2T szintet, de valamiért még mindig kevesen bíznak benne, ha jó, ha nem.

Görény dolognak tartom, hogy pl NLGI 00 zsírt még Battán sem lehet venni, Szlovákiából kellett volna rendelni abba az országba, ahol gyártják.

Ha úgy vesszük a magyar le van ejtve, jó annak a sz.r is, vagy a maradék.

 

A.Z. úr  nem is akarja azt a MOL nevet felvállalni. Valamiért.... :)

 

 

A kb 1 perces netes keresés eredménye egyébként hűen tükrözi, az egy órás kutatás eredményét is.

 

 

Előzmény: -prokee- (35014)
-prokee- Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35014

Komolyan mondtam, hogy keresd Beke Pétert. Az emailcíme gyorsan kiguglizható. Amit meg lehet tudni az AZ-ról, azt ő elmondja neked.

Előzmény: Soma.01 (35012)
mantec Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35013
Soma.01 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35012

Sokat keresgéltem a márkával kapcsolatban és rengetegszer hangzik el, ill. van leírva (itt ezen a fórumon is), hogy az a titokzatos európai mértékkel nézve meghatározó olajcég a MOL. Ami persze nem rossz, de valahogy úgy érzem, hogy így hogy titkolóznak, többet ártanak mintha elmondanák, hogy a MOL csomagol nekik, de pl. spec. adalékolást kérnek, ha kérnek ilyesmit egyáltalán. Mert ha úgy nézzük, a Castrol sem olajcég, csak 1 nagy olajcég 1 márkája több közül. HA jól fogtam fel, a Mannol is keverő, csomagoló cég. Nem termel ki olajat hanem vesz alapolajat és xy (kész) adalékcsomaggal keveri be, majd palackozza.
De úgy látom visszamegyek az autószerelő műhelybe és megnézem mi van ott.

Előzmény: -prokee- (35011)
-prokee- Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35011

Keresd meg Beke Pétert az Unixnál, elmond mindent, amire kíváncsi vagy, de néhány dolgot nem konkrétan, csak körülbelül :)

Előzmény: Soma.01 (35010)
Soma.01 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35010

Az A.Z. Meisterteile márkának van saját honlapja? Olajválasztója? 
Egy autószerelőnél a falon láttam egy táblázatot autó típusok --> hozzá való motor és váltó olajok és hűtőfolyadékok. Ez a táblázat elektronikus formában is elérhető?

-prokee- Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35009

"Hűűű.... a japánok már feltalálták azt az API SK minősítést amit az API még nem?"

 

Természetesen nem, csak nem olvastam át, amit leírtam. Az API SL-ről van szó, amit (jól vagy sem, lehet vitatni), SK/SL-nek is hívnak sok helyen.

 

Itt az eredeti, amit sietve átírtam, nem copy-paste-tel szúrtam ide.

 

 

Előzmény: SLX-350 (35008)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35008

" ... ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, vagy API SG, SH, SJ, SK, SL, SM, SN minősítésű olajat kíván a motor. .... "

 

Hűűű.... a japánok már feltalálták azt az API SK minősítést amit az API még nem?

 

http://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-documents/oil-categories#tab_gasoline

 

 

Előzmény: -prokee- (35006)
J.Livingston Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35007

Köszi az infókat!

Előzmény: -prokee- (35006)
-prokee- Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35006

Kicsit nehéz ezt így utólag visszagöngyölíteni.

Az van, hogy az Energy Formula JP egy japán és távol-keleti autókra hangolt olaj, ami nagyjából azt jelenti, hogy ezekhez illő minősítései, jóváhagyásai vannak. Mivel ettől alapvetően nem lesz nagyon speciális, van neki API SN is. ACEA viszont pl. nincs.

 

Az Energy 5W-30 viszont egy elég általános olaj, API SL/CF és ACEA A3/B4 minősítésekkel (meg MB és VW jóváhagyással, ami most nem érdekes), nincs különösebb "szuperképessége".

 

Azt találtam a Grandis 2.4 motorjára, hogy a gyártó elég megengedő. Egészen pontosan azt mondja, hogy ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, vagy API SG, SH, SJ, SK, SL, SM, SN minősítésű olajat kíván a motor. Ez "mezei felhasználóul" azt jelenti, hogy bármilyen értelmes motorolajjal elmegy, ezekből ugyanis a nem speciális felhasználási területre gyártott motorolajak döntő többségénél megvan legalább egy-kettő.

 

No, az Energy 5W-30 pont ilyen olaj, valószínűleg ezért ajánlja a mannol.de katalógusa éppen ezt. Ettől függeltenül az API SN miatt a Formula JP is megfelel, és még számtalan másik is a palettáról.

Előzmény: J.Livingston (35005)
J.Livingston Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35005

Szia!

Mitsubishi Grandis 2.4 benzines gk-hoz keresek motorolajat. Többek között nézegettem a Mannol olajokat is és a honlapotokon találtam a MANNOL Energy Formula JP 5W-30 -t amiről azt gyanítottam "mezei felhasználóként", hogy jó lesz. Aztán egy hozzászólásodban javasoltad másnak, hogy a mannol.de-n is meg lehet nézni a gépkocsikhoz javasolt olajokat. Ott nekem a Energy 5W-30 API SL/CF félszintetikust hozta fel.

A kérdésem, hogy mi a különbség, miért nem hozta fel a német oldalon a Formula JP-t? Vagy mit javasolnál?

Köszi előre is!

 

Előzmény: -prokee- (35004)
-prokee- Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35004

"A gasoil extra és a special olajoknak pontosan ugyan azok az értékei, "

 

Köszönöm, ki is javítottam gyorsan.

 

"Nem is tűnik ördögtől valónak az ötlet, hogy azt válasszam bele, hiszen ezen gyártok közül kettő is használta a PSA dízeljét apró változtatásokkal."

A logikába ott csúszik hiba, hogy (anélkül, hogy most konkrétan utánanéztem volna) az ilyen esetekben a gyártó legtöbbször külön jóváhagyást ad meg ezekre a motorokra, amelyek általában a motorgyártó jóváhagyásán alapulnak. Igaz, ez főleg a DPF-es verziókra jellemző.

"Ostobaság-e csupán ezekre a számokra hagyatkozva olajat választani?"

Ezt így nem mondanám, de fontos mérlegelni, hogy egy adott autóhoz a gyártó által előírt olaj minősítései milyen tulajdonságokat vizsgálnak. Ott van a többször emlegetett és linkelt Lubrizol-eszköz, azzal együtt már érdemes sakkozgatni, ha nagyon akarsz.

 

De miért akarsz?

Előzmény: tabaga1 (35002)
Kope180 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 35003

Ok, várom a tapasztalatokat.

Előzmény: Soma.01 (34999)
tabaga1 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 35002

Közben utánaolvasgattam én is a dolgoknak és ebben a kérdésben nyugvóponthoz értem: Mannol Elite 5w40-et fogok a kocsiba tölteni.

Kutakodás közben azonban néhány dolog megragadta a figyelmem, ezeket alább részletezem.

 

-prokee-: Azon a blogon a 10w40-es olajok adattáblájánál nem stimmel valami. A gasoil extra és a special olajoknak pontosan ugyan azok az értékei, amik csak részben egyeznek meg a hivatalos, német honlapon fennlévő értékekkel. Itt belinkelem mikre gondolok.

Mannol 7508 Gasoil Extra 10W-40 motorolaj

A  Mannol 7508 Gasoil Extra 10W-40 motorolaj egy modern részszintetikus olaj, speciálisan a fölgázüzemű motorokhoz fejlesztve. A motorok magas hőmérsékletű védelmére alakított adalékcsomagja egyben megakadályozza a gyűrű és a hengerpalást kopását és védi a szelepeket a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Mannol 7509 Special 10W-40 motorolaj

A  Mannol 7509 Special 10W-40 motorolaj egy modern, hightech részszintetikus olaj személygépjárművek számára. Optimális védelmet biztosít széles működési tartományban. Magas üzemi hőmérsékleten is biztosítja az alacsony kopást és a magas teljesítményt. [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=Gasoil%20Extra%2010W-40

http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=Special%2010W-40

 

Továbbá még azon is elgondolkodtam, hogy milyen olaj is lenne a jó választás egy gyárilag részecskeszűrő nélküli 1.6 HDI-be. Megnéztem első körben a Mannol olajakat, ahol számomra a terméktulajdonság táblázat alapján nem az OEM HDI olaj a legmegfelelőbb bele, mivel egy OEM Volvo, Ford, Opel olaj jobb tulajdonságokkal rendelkezik. Nem is tűnik ördögtől valónak az ötlet, hogy azt válasszam bele, hiszen ezen gyártok közül kettő is használta a PSA dízeljét apró változtatásokkal.

Számok, ami alapján ezt gondoltam:

http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7703%20O.E.M.%205W-30

http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7707%20O.E.M.%205W-30

 

Végül a kérdéseim:

Ostobaság-e csupán ezekre a számokra hagyatkozva olajat választani? Ez csak egy szűk tartománya az olaj megfelelőségének, ennél további részletek szintén nagyon fontosak, így ezen számok ellenére is jobb a PSA-ba szánt olaj? (ezt a nézetet erősíti bennem a Total oldalán tett látogatásom is)

Egy ACEA C2-es minősítés miatt, amely részecskeszűrőre gyakorolt hatást is vizsgálja ennyivel romlik a többi paraméter? Tehát én, akinek ez a tulajdonság (részecskeszűrő védelme) nem számít, csak feleslegesen járok rosszabb képességű olajjal, azért mert csuklóból választottam egy OEM PSA olajat?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!