Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33758

" ... ezek szerint létezik olyan, hogy egy 5W-40-es olaj ásványi bázisú? .... "

 

Ahogy vesszük..... ::)))

Az 5W-40-es motorolajok alapolajainak túlnyomó része úgynevezett hidrokrakk (HC) eljárással készül, az alapolaj ebben az esetben is ásványi olaj ami a hidrokrakk eljárás eredményeképp lényegesen kevesebb rövid láncú és hosszú láncú HxCy molekulát és kevesebb telítetlen szénhidrogént tartalmaz mint a "klassszikus" ásványi olajok. Ennek eredményeképp csökken az olaj dermedéspontja, mérsékelhető a párolgási veszteség és javul az öregedésállóság.

Ha egy képzeletbeli minőségi skála nulla pontjára a "klasszikus" ásványi olajokat, 10-as pontjára pedig a fullszint (PAO bázisú) olajokat helyezzük akkor nagyon sacc/kb alapon a HC olajok nagyjából a 70-es skála értékre helyezhetőek.

Mielőtt bárkit is komoly trauma érne: egy végtelenül macerás eljárás eredményeképp a teljesen szintetikus (PAO) alapolajok is ásványi bázisú olajból készülnek.

Előzmény: lapar (33757)
lapar Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33757

ezek szerint létezik olyan, hogy egy 5W-40-es olaj ásványi bázisú?

Én eddig abban a hitben éltem, hogy az 5W-, 0W olajok mind szintetikusak.

Előzmény: mantec (33754)
lapar Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33756

Nem is komoly ez véresen, és valóban írja a manual (nem én láttam), hogy ha ilyen GL-60 olaj nem kapható önöknél, akkor használjon 10W-40-es motorolajat.

Na, most pont ez a fura nekem, hogy ez a 2 (SAE-80 vs.10W-40 motorolaj) hogyan lehet egymás helyettesítője? Úgy gondolom, jelentős viszkozitásbéli különbség van köztük. Kis teljesítményeknél még a veszteséget is növeli, nem?

Előzmény: oLayos (33753)
lapar Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33755

Sajnos németül (sem) értek. Ezt a SAE 80-at említették,de valaki azt mondta, hogy ez sokkal "hígabb", mint a 80-W90 (bár ez szvsz hülyeség)

Előzmény: oLayos (33750)
mantec Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33754

T Lacetti v. Nubira III!

 

"... szintetikus ..."

Nem.

Nem az.

Előzmény: Törölt nick (33752)
oLayos Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33753

Én nem venném ennyire véresen komolyan, mivel sokan 4 ütemű 10W-40-es motorolajjal furikáznak.

Talán nem is véletlenül.:)

 

A Data ezt írja konkrétan:

 

Getriebe

Getriebeöl SAE 80 oder unlegiertes Motorenöl SAE 40 für Sommer und Winter. In der DDR wird das ÖL GL 100 verwendet."

Előzmény: SLX-350 (33751)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33752

Szintetikus, rendben. Köszi.

Előzmény: mantec (33745)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33751

Na ez így egyre érdekesebb.... a Simson váltóknál valóban API GL-3-as követelményt találtam az MZ-nél viszont GL-4-et.

Előzmény: oLayos (33750)
oLayos Creative Commons License 2016.03.11 0 0 33750

Lapar,

 

Erről írnak konkrétan említve a GL 60-at ...

 

ADDINOL Getriebeöl GL 80 W SAE 80W

 

"Spezifikationen               

- Viskosität : SAE 80W

- Spezifikation : API GL3

- DDR Bezeichnungen : GL 100,  GL 60,  GH 60

Beschreibung

- Getriebeöl GL 80 W ist ein mild legiertes Oldtimer-Getriebeöl der Viskositätsklasse SAE 80W für Fahrzeuge älterer Bauart (z.B. Simson, MZ). Schmierung einfacher Schaltgetriebe und nicht hypoidverzahnter Achsgetriebe."

 

 

Előzmény: lapar (33748)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.10 0 0 33749

Kíváncsiságból megnéztem a Simsont is, ott még 1950-es gyártású vasakról is értekeznek de GL-60-as követelményről egy fél szó sem esik (jellemzően API GL-3-as besorolású hajtóműolajokkal találkoztam).

Előzmény: lapar (33748)
lapar Creative Commons License 2016.03.10 0 0 33748

Szia!

Igen, a 70-es évekre. A téma a Forelle csónakmotornál indult, próbáltam rákeresni, és a talált MZ-Simson fórumokon is élénk vitát generált a dolog. Furcsáltam, hogy nem lehet találni egy "egyenértéket."

Előzmény: SLX-350 (33747)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.10 0 0 33747

Szia Lapar,

 

" ... A régi Ndk-s járművekbe (MZ, Forelle) GL 60-as hajtóműolajat írnak .... "

Milyen régi járművekre gondolsz? Az 1973-től gyártott MZ TS 125-ös váltójánál követelményként  "mezei" API GL-4-es, SAE 80W-90-es hajtóműolajat találtam.

Előzmény: lapar (33746)
lapar Creative Commons License 2016.03.10 0 0 33746

Sziasztok!

Egy retro kérdés a szakabb értőknek:

A régi Ndk-s járművekbe (MZ, Forelle) GL 60-as hajtóműolajat írnak, de a barátom (gugli) sem segít, hogy ez kb. mivel lehet egyenértékű?

Ha tudja valaki, ne tartsa magában!

mantec Creative Commons License 2016.03.10 0 0 33745

T Lacetti v. Nubira III!

Az említett motorolaj hidrokrakk - API group III. - alapolajjal készül.
A csomagolás felirata HC Synthese.
Az angol nyelvű termékadatlapon még fully synthetic.
A német nyelvűn nagyteljesítményűvé szerényedik.

Előzmény: Törölt nick (33744)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 0 0 33744

Mobil Super 3000 X1 5W-40 olaj, HC és Fully változatban is létezik?

Egyáltalán van jelentősége, hogy HC vagy Fully?

Az 1 literes kiszerelésnek kell valamilyen pl. hologram matricával ellátva lenni?

mantec Creative Commons License 2016.03.09 0 0 33743

T ori71!

 

"... megfelelő ..."

Válassz a maradékból:

 

kauffer.hu

olajmarket.hu

idealo.de

bevo.mercedes-benz.com.

Előzmény: ori71 (33742)
ori71 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 33742

Sziasztok!

 

Van egy 2005-ös MB B200 CDI autóm, eddig OMV Bixxol Premium 5W40 volt benne.

Mivel megszűnt az OMV olaj, nem tudom mi lenne a megfelelő. Egyedül a Castrollal van tapasztalatom, ez nem vált be.

Szerintetek mit válasszak?

Soma.01 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33741

5W30 API: SJ  és az AutoData szerint még ACEA A1, A3 minősítést igényel a motor. 

Megkérdeztem a Toyota márkaszervizt és ők meg Toyota olajat tesznek bele, aminek API SN és ACEA C2 minősítése van "csak". Tehát simán 2,9 mPa*s körüli a HTHS szintje és közepes SAPS. Ezek szerint rosszul gondoltam eddig, hogy ennek a motornak inkább magasabb HTHS szint a jobb és az alacsony vagy közepes SAPS sem fontos, mert csak sima katalizátor van az autón (ugye benzines, 2000 óta gyártott motor)? 

Előzmény: Törölt nick (33740)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33740

Üdv!

10 000km-ig is bennhagyhatod.Amit az autó tud azt ez az olaj is tudja ha megfelel a gépkönyv szerint.

Előzmény: Soma.01 (33739)
Soma.01 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33739

A döntés egyéni lesz. De részedről ajánlást, vagy tanácsot azért adhatsz. :-) Pl. abban hogy mennyi ideig legyen benne, ez idő alatt hogy használjam az autót...

Előzmény: oLayos (33738)
oLayos Creative Commons License 2016.03.08 0 1 33738

Ez az olaj (is) a fellelhető dokumentációk alapján teljesíti azokat a gyártóművi előírásokat, amit ehhez a benzines motorhoz előírtak. Így nem kérdőjelezhetem meg ennek használhatóságát.

 

... és a többi az meg egyéni döntés kell hogy legyen.:)

Előzmény: Soma.01 (33737)
Soma.01 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33737

Amúgy az említett "MANNOL Energy Formula JP 5W-30" olaj megfelelne a Corolla TS-embe egy kis időre, amolyan átmosatásra persze új szűrővel? (4.000 Ft-ból kijönne az olaj + szűrő, aztán jöhetne a végleges olaj) Nem pörgetném ez idő alatt egyáltalán. Bár lehet 1x, 2x kellene egy kis időre, mert lehet hogy úgy más olajjáratok nyílnak meg és ott is jól jön a friss olaj. Mennyi ideig legyen benne? Hány Km vagy hány üzem óra? Én arra gondoltam, hogy addig lenne benne amíg egy teljes tanknyi benzin tart (4-500 Km). Szerintetek? Az olaj TBN-je nem olyan rossz (pláne ilyen kis időre), csak a HTHS miatt aggódok kicsit. Vagy ez a 2,9 még nem vészes ennél a motornál? Úgy tudom a márkaszervizben is az 5W30-as Toyota olaj az C2-es tehát a HTHS-e "alacsony" (2,9) és alacsony az SAPS szintje is. Ha az jó bele, akkor ez is jó lesz szerintem, pláne egy 1-2 hétre ill. 4-500 Km-re. Nem?

Előzmény: oLayos (33732)
fec73 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33736

Köszönöm szépen.

 

fec73

Előzmény: oLayos (33734)
candle Creative Commons License 2016.03.08 0 1 33735

Ha már kekeckedsz, a "...C°..." milyen mértékegység? :-)

Előzmény: mantec (33730)
oLayos Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33734

2000-es évjáratú 1,4 MPi AQW motorkódú motorral szerelt Fabiákba 5 sebességes kézi váltónál 2 liter a váltó feltöltési mennyisége. Viszkozitási előírás: API GL-4 (GL-4+)  SAE 75W-90. 

Előzmény: fec73 (33733)
fec73 Creative Commons License 2016.03.08 0 0 33733

Tiszteletem.

 

Szeretném kérdezni, hogy milyen, és mennyi váltóolaj kell egy

1,4 MPI fábiába?

Évjárat:2000. motorkód:AQW.

köszönettel.

 

fec73

 

oLayos Creative Commons License 2016.03.08 0 1 33732

" ... Ezek szerint 2,9 és 3,5 között ... "

 

Az ILSAC GF-5 határértékei alapján valahol ott ...

Előzmény: Soma.01 (33729)
oLayos Creative Commons License 2016.03.08 0 2 33731

Mantec,

 

Nevetséges vagy, de ez nem baj. Kérdésedre azért tisztelettel válaszolok: mPas 

Előzmény: mantec (33730)
mantec Creative Commons License 2016.03.08 -1 0 33730

T makktom/finlux/törölt nick/oLayos/hugoapi/oLayos!

 

"... 2,9-3,5 ... 3,5 ..."

 

Micsoda? Km, liter, C°?

 

Egyszerűbben: Mi a mértékegység?

Előzmény: oLayos (33728)
Soma.01 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 33729

Akkor egy olyan olaj amiről lentebb írtam a 33723-ban, annak mennyi lehet a HTHS-e? SAE 5W-30, API SN, ILSAC GF-5, GM dexos 1. Ezek szerint 2,9 és 3,5 között valahol?

Előzmény: oLayos (33728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!