viszont lesz aki ezt nem tenné a kocsijába, mert a Mannol nem olajcég, csak viszonteladó, csomagoló stb... :D
Ettől függetlenül az én automatámban Mannol van úgy hogy felújítás után a szerelő ezzel együtt vállalta a garanciát a váltóra...
Döntsd el te hogy spórolsz 14 ezret (10 ezer a Mannol kb, és 24 ezer mondjuk egy Ravenolból ugyanennyi) és lesz aki szerint váltófelújítást kockáztatsz, vagy teszel bele egy jobb hírű olajat...
Automata váltóba keresek olajat. Nem találtam olyan témát, ahol külön váltó olajokkal foglalkoznak. Remélem itt sincs rossz helyen.
Tehát amit keresek: "Ford Mercon V" olaj. A sima Mercon minősítés nem elég, kell a "V" is. 1998-as 4x4-es automata 4.0 V6 benzines Ford Explorer-be kellene.
Az a "gond" hogy ahogy néztem, kb. 10 liter olaj kell bele. És nem mindegy az ára, kb. 50.000 Km-ként kell cserélni állítólag. Tehát amit eddig találtam és elfogadható márkának tűnik elfogadható áron, az a "Total Fluide XLD FE" - 2.150 Ft/L áron. De jó lenne ettől olcsóbban megúszni. Mannol-t találtam még (ATF Multivehicle), de valahogy gyanús nekem. Szerintetek megvehetem 950 Ft/L áron? Gyanúsan olcsó, de ha jó én örülök neki, hogy ennyiből kijön.
2.
2002-es Fiat Punto 1.2 16V-be keresek motorolajat. Mobil Super 3000 XE 5W-30 jó lenne bele? Mivel a családban lévő többi autóba azt szánom. A Fiat könyve 40-es és 30-as olajat is megenged. ACEA A3/96, API SL/CF az ajánlás és persze a Fiat sajátja a FIAT 9.55535 - G2.
A családba lévő másik két autóhoz a Mobil olajválasztója ezt ajánlja és biztosan jó is... Ha lehet, ezt tenném a Fiatba is.
Ha kezdettől ezzel az olajjal lett etetve, akkor nem csoda, ha ennyire fogyasztja: ettől csak jobban kopik (kopott). Most már valószínűleg egy felújítás segítene rajta. Mert hogy (a klasszikusokat idézve) folyékony szerelő márpedig nem létezik.
Elnagyoltság és felelőtlenség 2014-ben egy 6,6 mgKOH/g TBN számú olajról állítani, hogy megfelel a jelenleg, vagy 2014-ben aktuális ACEA A3/B4 specifikációnak ...
Ha ennél is odaírja, hogy ACEA A3/B4 (04) akkor legalább odaírta, de ma ez akkor sem több ...
" ... Honda accord 2006 2.2 diesel,részecske szűrő nélküli motorhoz,km.állás 242000e. milyen olaj lenne a legjobb!? ... "
A SAE 5W-30-as vagy 5W-40-es ACEA C2-es vagy C3-as olajok közül válogathatsz.
" ... Eneos Sustina 5w40 Acea C3, A3/B4 olaj van benne .... "
Ez így elég érdekesen hangzik mivel az ACEA C3 és az ACEA A3/B4 minősítések kizárják egymást, olyan mintha azt mondanánk hogy egy autó fronthajtású és hátsókerék hajtású (az összkerékhajtás itt nem játszik).
Szeretnék érdeklődni,hogy Honda accord 2006 2.2 diesel,részecske szűrő nélküli motorhoz,km.állás 242000e. milyen olaj lenne a legjobb!?Jelenleg Eneos Sustina 5w40 Acea C3, A3/B4 olaj van benne.Idáig végig Shell helix 5w30 olajjal használták,de mióta Enos van benne,olyan mint ha hangosabb lenne kicsit a motor!Vagy csak placebó?
" ... nézeteltérésbe keveredtem a tekintetben, hogy szerinte az C3 olajnak B4-nek is kell lennie ...Tehát vagy c3, vagy A4, gondolom én ..... "
Az ACEA jelenlegi tesztkövetelményei kizárják hogy egy olaj egyszerre teljesítse bármelyik Cx és valamelyik Ax/By minősítést.
" ... felmerült az a kérdés is, hogy a nem részecskeszűrős motornak káros-e a C3 olaj, vagy csak kidobott pénz. ... "
Motorja válogatja.... A (mérsékelt kén-, foszfor- és olajhamu tartalmú) Cx minősítésű motorolajok elsődlegesen nem is annyira a részecskeszűrők hanem a katalizátorok "kedvéért" kerültek piacra mivel az említett összetevők a katalizátorok élettartamára is károsan hatnak.
Persze (amint azt tudjuk) az igazság a másik oldalon van: a kén és a foszfor a kopáscsökkentő adalékok túlnyomó részében egyaránt jelen van másrészt az Ax/By minősítésű motorolajok nagyobb bázisszáma (TBN) a jót tesz az öregebb, kopottabb motorok "lelkivilágának" (mivel tovább képesek semlegesíteni az olajba kerülő égéstermékeket, szennyeződéseket).
" ... Ez a kereskedői oldal akkor hibás? (mivel a flakonon más van, mint a leírásban) .... "
Sem A3, sem B4, hanem C3 ... természetesen ACEA ...
... és amúgy inkább a dízeles autók olaja lehetne, de inkább úgy írom, hogy a csökkentett hamutartalmat igénylő füstgázkezelő rendszerrel ellátott autókhoz előírás (lehet). Nem minden gyártó ragaszkodik hozzá!!
... és nem a motor részecskeszűrős, hanem a füstgázkezelő rendszere, ami természetesen a motorvezérlőn keresztül közvetve a motor szerves része. Mivel ki lehet írni, így kell értelmezni.
Van gyártó aki nem engedélyezi a C-s olajok használatát, van amelyik igen. Akár van részecskeszűrő, akár nincs.
egy olvtárssal nézeteltérésbe keveredtem a tekintetben, hogy szerinte az C3 olajnak B4-nek is kell lennie, szerintem meg az a jelölés mást takar (természetesen ACEA) Tehát vagy c3, vagy A4, gondolom én.
Az alany Kia Sportage 2.0 Crdi 2008.
Ennek kapcsán bennem felmerült az a kérdés is, hogy a nem részecskeszűrős motornak káros-e a C3 olaj, vagy csak kidobott pénz. (merthogy általában drágább valamivel)
Ez a kereskedői oldal akkor hibás? (mivel a flakonon más van, mint a leírásban)
Keress rá a "brand value" kifejezésre a Google-ban :-)
A vevők egy bizonyos százalékának megér valamennyi felárat, hogy rajta van a Ford embléma az olajon. A Nike Air Jordan sportcipőket magasabb árréssel lehetett eladni azáltal, hogy Magic Jordan a termék mögé állt.
De azon sem annyira, hogy továbbmenjek általam nem ismert webshop-ok irányába, ahol a mintabolt 3600-as árával szemben, 2100-2400-ért kínálják a Castrol Syntrans FE 75w-t (vagy feliratút).
(A Ford csomagolású anyag "mindenhol" kb azonosan 5500-6000, márkaszervizben 6600.