Az Avensiseknél épp 2009-ben volt modellváltás, a 2009-ig gyártott (3ZZ-FE) motorokhoz egész éves használatra min. API SL minősítésű SAE 5W-30-as olajok használata javasolt, a 2009-től gyártott (1ZR-FAE) motoroknál ez kiegészült az 5W-20-as és a 0W-20-as (ugyancsak min. API SL minősítésű) olajokkal.
Szvsz az 5W-30 egy 6-7 éves Toyotához egészséges választás.
E-211.320 Cdi /2008 részecske szűrő motorjába be merjem-e vállalni a Mannol (extrem) 5-40 "márkájú" olajat. Nekem teljesen ismeretlen,eddig castrolt használtam.Egyik ismerősöm hívta fel a figyelmem ,ő ezt használja és meg van vele elégedve.Kicsit utána néztem,és egész jó dolgokat lehet róla olvasni ,egy teszten még tesztgyőztes is volt.Tud valaki segíteni,örülnék neki!
Igyekszem értelmezni én is, de ha minden igaz, a magasabb ZDDP miatt jobb az oxidatív öregedési folyamatok késleltetése, de a ZDDP -t egyébként a mechanikai kopás csökkentésére a kevert súrlódási területen miatt használják 1940-es évek óta. Aztán itt kiderül, kinek hogy sikerült kiváltani egyéb adalékkal ( Mg, Ca)...
A csökkentés oka a környezetszennyezés, illetve a katalizátorok élettartam növelése.
Még nem rágtam át magam rajta, de ez a videó is a blogban szerepel:
Amit megértettem belőle, hogy hasonló olajok nagyjából hasonló kenési képességgel bírnak. Van 30 féle adalékcsomag, azt lehet variálni különféle bázisolajokba. ( vannak linkek taxis tesztre, egyéb tesztre is)
Az olaj elhasználódását gyorsítja fel, hogy felhevíti 400 C fokra. A dugattyú tűzgát, dugattyúhornyok, dugattyútető, égéstérben a hőmérséklet 400-500 C fok is lehet, és a teszt kimutatja, hogy ezen a hőmérsékletes ott az olaj mennyi kátrányt, trutyit hagy maga után. A minél kevesebb annál jobb.
A biztonsági adatlapon szereplő "lubricating oils, Hydrotreated neutral oil based" (CAS: 72623-87-1) egy "jólnevelt" hidrokrakk (vagyis félszintetikus) alapolajat takar."
Mint nem olajos szakértő mondom, hogy - szerintem - a mobil1 az egyik legjobb olaj. Hogy megérik-e a többlet árukat, itt vitatkoznék. Jó minőségű olaj, ( nem kell a legjobb) DE! sűrűbb csere. A régi 10w-40-es olajjal is elautókáztak sok százezer kilométereket, igaz ott nem volt 30 ezres csereperiódus... Viszont 7.500 km-ént cserélték.
Motoros körökben valóban a Motult dicsőitik, sokat jártam utána én is. Nekem a Repsol tökéletesen jó a Fazerbe is. Feleslegesen drágának tartom a Motult. Azzal sem fog kétszer annyit futni. Szerintem.
Még a motoros korszakom óta nagy rajongója voltam a Motul márkának, mindig is csúcs minőségű terméknek gondoltam.
Autómba (Honda Civic) is évek óta Motul X-Max 0W-40-et használok, de most picit elbizonytalanodtam, ugyanis ezért a nem kevés pénzért full szintetikus olaj lenne az elvárásom.
Nemrég azonban elolvastam az olaj biztonsági adatlapját és a következő alkotóelemeket találtam:
Sziasztok! Tudnátok nekem egy kis infóval segíteni?
Kérdésem az, hogy adott egy 2003-as 1,5-ös DCI Renault Megane. Most lett véve, és nagyon csöndes volt eddig a motorja, még meg is jegyezték.
Mivel vásárlás után ajánlott a motorolaj csere, ezt meg is tettük. Ezzel amit most beletett az autószerelő (nem tudom milyen márka/tipus volt) már más lett a hangja. Kicsit hangosabban jár, és ez elég feltűnő (érzékeny a fülem) :) .
Milyen motorolajat ajánlotok, hogy ugyan olyan csendes legyen a motorja mint eddig?