Hát, ha nem is tette tönkre, azért negyon nem az került bele, aminek kellene.
Nem is a PSA jóváhagyás hiánya okán (az inkább együttjárója a következőknek), hanem mert ez a Shell Helix Ultra ECT 5w 30 egy C3-as anyag, az előírt pedig vagy C2, vagy A5/B5 (sorrendben közepes vagy magas szulfáthamu), és mindkettő esetén 2,9-3,5 HTHS.
A C3 nagyon nem ilyen - nagyon alacsony SAPS, magas HTHS.
Egyébként általában nem egyszerű idegen helyen ilyen (5w-30, C2 vagy A5/B5) anyagot venni. Ha bemegyünk mondjuk egy TESCO-ba, vagy akár egy viszonylag jól felszerelt benzinkútra is, sok minden van, de ilyen nem szokott a polcokon lenni. (5w-30-ból inkább csak A3/B4, és/vagy C3 szokott lenni, nem tudom, miért.)
Mielőtt még magam válogattam az olajat, előtte egy autószerelő cimbitől hordtam az olajat ( együtt végeztünk anno, csak én tovább tanultam, meg egyébként is allaergiás lettem az olajra) az autókba.
Szóval nem volt olyan alkalom, hogy kétszer ugyanolyat tudtam volna hozni, ezért mindig több kellett, hogy legyen miből utántölteni. Elmondta, hogy mikor melyiket tudja olcsóbban venni, az van.
Egyszer Opel olaj került a II Golf 1.6 TD-be. Hamar le is engedtem, hangos volt tőle a motor. Baja nem lett, csak egyszerűen hangos volt tőle. Na azóta inkább drágábban veszek. Az Auchanos, MOL, OMV, Mannol meg kutyafüle tudja miket nem próbáltam már, egyiktől sem lett baja, pedig csak én mentem 140 ezret a géppel és 20 évesen vettem... Igaz évente olajcsere, vagy 7-8 ezer km-ént. ( Egyébként a MOL olajtól volt még szép hangja, de ott sokáig csattogott a hidrotőke)
1 db hidrotőke néha csattog, ami az 5W40 Mannol PD olajtól egész jól elkussolt. ( nincs kedvem szétszedni) Látod a Mannolről már nem csak jókat mondanak a környékemen, ennek ellenére nekem semmi bajom vele, igaz, a 2000 utáni gépekbe én sem teszem. Abba Mobil1, Elf, Total, most éppen Eneos megy.
Vannak jó akciói a Mannolnak, a szűrője sem engedi el az olajat. Amikor meg nagyon akciós 10W40-e van, na az tényleg jó motoröblítőnek! :)
A rendőrségi Opelek .... első hiba a felhasználás jellegét tekintve
( Borsod megye) ...második hiba....
Nem az olajjal van a gond, csak nem önkéntes Schumachereknek van kitalálva, akik hidegen is tapossák neki, meg 160-nál visszaküldik harmadikba a váltót...
Jó hogy a motor (se) bírja...nem hinném hogy az olaj hibája..mai napig van olyan Opel kocsi a családban (is) amibe GM olaj van mindig töltve , és semmi baja...
A rendőrségi Opelek ( Borsod megye) a saját olajukkal ( amit az Opel szervíz tesz bele) képesek voltak akár besülni is, de minimum állandóan töltögetni kellett beléjük az olajat.
Az egyik kapitányság karbantartójával jóban vagyok, telefonon beszélgettünk és a következőt mondta el:
A sok szervíz probléma miatt felmondták a szerződést az Opel szervízzel,kötöttek egy másik ( tán maszek, számlaképes) szerelővel. Feltehetően megyei szinten, de ő csak kapitánysági szinten tudott nyilatkozni.
Hogy melyik olaj van pontosan náluk, azt nem tudta, csak annyit, hogy Eneos full szintetikus 5W40, és Eneos részszinti 10W40. ( majd pontosítok vele)
Olajcsere tán 15 ezrenként, és így is olcsóbb, mint a 30 ezer km-s Opel szervíz.
És a poén. Megszűnt minden gondjuk, az olajat nem zabálják. Most 180-220 ezer km között vannak a kocsik. ( 5 db) A napi olajszint ellenőrzések is megszűntek, mert nem kell. Azóta ő is az otthoni Golfba, Alhambrába is azt teszi. ( PDTDI-ik)
No, nem írok többet, mert a papírból megmondók majd jól megmondják nekem is, hogy egy "mosóolaj" erre nem lehet alkalmas. :)
Hogy szar-e, azt sosem tudjuk meg..úgy mint a többiről sem.
Évek óta 5W40-es Eneost használunk a család kocsijaiban, egyedül én vagyok a kísérletező..évekkel ezelőtt 0W30-as Sustinát használtam, de amióta megjelent a 0W20, ezt öntöm a blokkba...
Még nem könyökölt ki egy dugattyú sem, nem kormoz, nem habzik, és szép, átlátszó barna 3000km után is..nem is csipegeti...8000 után cserélem.
Évek múlva kiderül..az 5W40 API SN, a 0W20 API SM...pedig ez újabb...
Nem akarom védeni az Eneost, sőt valamiért én is bizalmatlan vagyok a márkával szemben de azért az nem piskóta hogy a MotoGp-ben ott szerepel a neve a gyári Yamaha motorokon, többek közt a Valentino Rossi-én is.
Persze ez még nem jelent garanciát a minőségére csak elgondolkodtatott picit, hogy talán mégsem lehet olyan szar.
Nekem is van egy adagolós TDI Golfom, abba az 5W-40 jobban bevált.
Ha szépen indul ilyenkor télen, tehát jó a motorja akkor ezt tedd bele, hamarabb átolajozza a motort a szivattyú, melegen meg szinte ugyanúgy viselkedik, mint a 10W-40 es. A gyári 50500 előírást kevés olaj nem tudja már.
Vásárlás után három hónappal / Yaris 1.3-6 év -120 ezer km / cserélni kellett a vezérlés módosító egységet , mert totálisan tele volt olajsárral , és nem tudta ellátni funkcióját , emiatt az olajnyomás nem tudott felépülni , a sárga check lámpa folyamatosan világított .Az előző tulaj " teszkós olahasználata " rögtön hat számjegyű kiadást okozott , ami összegért nagyon sok jobb minőségű olajat vehetett volna , de ő spórolt , én meg szívtam !
1) Azt írtam, hogy a gyártói előírást be kell tartani.
2) Ilyen keveset futott motor esetében az olajsárért nemcsak maga az olaj, hanem inkább a szűrő lehet a felelős. (Illetve a használat módja. Az ovibajáró autó üzemmódot semmilyen motor/olaj nem szereti.)
Néhány évet visszaolvastam a fórumból, aztán most kezdem a legelejéről.
Sok hasznos infót kaptam, ez kétségtelen. Vannak azért "foltok" itt is, de nagy részben korrektnek tekinthető részemről a szakmaiság.
A motorolaj, ami megfoghatatlan a hétköznapi ember számára, nála minőség azt jelenti, amit a reklámokban lát. De annak a reklámnak ára van, nem kicsi! Amit a hétköznapi ember fizet ki, amikor megveszi az olajat...
Aztán a "nagyobb" fogyasztók, mint szervízek, szerelők hogyan vélekednek az olajról. Ha netán találkozol őszinte véleménnyel elmondják, hogy az általuk használt azért jó, mert jó nagy kedvezménnyel kapják. Pfffff. :) Szóval mégsem olyan drága az, csak nekünk. :)
Aztán vannak az ismeretlenebb, ki nem próbált olajok, amik nem jók, mert nem kapnak rá 30-40-50% kedvezményt. Mint pl az Eneos, Mannol...
Az Eneosról lehet találni adatlapot is, csak keresni kell. Én pl használom is többed magammal az olajat honlap nélkül. És Te?
Egyertelmu, konkretan az automata lancfeszito es a vezerlesmodosito miatt erzem szukseget, hogy ne lojjek kicsit sem melle az olajjal.
Ezeknél az alkatrészeknél az olaj minősége nem kritikus, mert ott az olaj nem elsősorban ken, hanem a szerkezetek működtetéséhez szükséges nyomást állítja elő. Akár sima étolaj is lehetne a rendszerben :-)
Persze a motor szempontjából tényleg fontos a jó olaj, és be kell tartani a gyári előírást.
Engem az olaj márkája annyiban szokott érdekelni, hogy ha van gyári ajánlás, akkor nem hülyeség azt betartani (Renault - Elf, PSA - Total, Fiat - Selenia, stb), különben inkább az számít, hogy a felhasználó bízzon a márkában.
Az egyetlen kivétel a magyar piacon ritka erőszakos (és szerintem béna) gerilla módszerekkel bevezetett Eneos márka, amivel kapcsolatban az az érzésem, hogy egy kicsit túl van értékelve.
A negatív érzéseimet itt fogalmaztam meg: az a cég, aminek nincs pár száz/ezer eurója normális kommunikációra (rettenetes honlap, elhagyatott közösségi média), annak vajon van-e pénze termékfejlesztésre?
Most megnéztem, és a másfél éves szövegben idézett eredeti linkek működnek, minden ugyanúgy van, mint korábban. Ez már önmagában egy szégyen. Kivéve, hogy a vietnámi általános iskola szponzorálásáról már nincs szó a hírekben, van helyette, hogy az ENEOS szponzorál egy amerikai baseball csapatot. Wow! Viszont a szövegből az derül ki, hogy nem ám olyan szponzori szerződésről van szó, mint az Európában szokás, hogy a csapat a mezén reklámozza a szponzort, meg a stadion hirdetőtábláin, hanem arról, hogy a hazai meccseken a kivetítőkön fut majd Eneos reklám is, illetve a csapat nyomtatott magazinjában is lesznek Eneos hirdetések. Szóval ugyanaz az ötödik vonalbeli sz@rrágás....
Én egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ez egy olyan, komolynak gondolt márka lenne, ami mögött egy erős anyacég áll.
Egyertelmu, konkretan az automata lancfeszito es a vezerlesmodosito miatt erzem szukseget, hogy ne lojjek kicsit sem melle az olajjal. Eneos 5w30 premium hyper lesz.