Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mooc01 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 33266

Sziasztok,

 

Lehet hulye a kerdes, de kerult hozzam egy flakon Eneos olaj aminek a nyakan 2015-03-22 all. Ez vajon a lejarat datuma vagy a gyartase?

BarG Creative Commons License 2015.11.28 0 0 33265

Üdv Mindenki,

BMW 8 fokozatú automatába a gyári olajon kívül van még más megfelelő gyártmány?

 

MortalWombat Creative Commons License 2015.11.28 0 0 33264

Bocsánat, most olvastam egy kicsit vissza.(Másik márkára emlékeztem.)

A lényeg a 33225-ös beírásban van.

Gondolom, sokkal több infó nincs róla.

Előzmény: MortalWombat (33263)
MortalWombat Creative Commons License 2015.11.28 0 0 33263

Köszönöm gyors válaszod.

 

Az Eurol olajban meg lehet bízni?

Előzmény: oLayos (33262)
oLayos Creative Commons License 2015.11.28 0 0 33262

T MortalWombat!

 

 SAE 75W-85, API GL-4

 

... és mellékesen egy Fiat szabány is: 9.55550 - MZ1

Előzmény: MortalWombat (33261)
MortalWombat Creative Commons License 2015.11.28 0 0 33261

Szeretnék segítséget kérni.

Lancia Phedra 2.0 i benzines, manuális váltóba az olajhoz milyen specifikáció van megadva?

Sajnos nem találok róla semmilyen infót.


MW

nézek Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33260

hogy te miket nem találsz...

sose hittem volna, hogy mandarint fogok magyarul böngészni...megint tanultam valamit...köszönöm.

(bár nem nekem szólt)

Előzmény: johannes. (33259)
johannes. Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33259

és gondolom van még egy két olaj ami jó áron, jó minőséget képvisel csak mi nem ismerjük,például ezt itthon is forgalmazza az egyik cég:

 

http://www.mapo-schmierstoffe.at/de/Motorenoele/PKW?x4910e=hkhqk6r7giigda2r2gdttm6j05

 

 

A 0w50-es olajak közül az eneos amit igazán ismernek, pedig már egy jó ideje létezik a 0w60-as is:

 

http://www.jiamose54168.com/p-01.html

 

 

 

 

 

 

Előzmény: cross_183 (33255)
cross_183 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33258

ez a mannol oldaláról van:

http://mannol.de/imgbank/Image/public/images/bilder_chemie/msds/classic10w40_ren.pdf

 

Mannol classic 10w-40 renault bevizsgálás, megkapta a jóváhagyást,  de lent az adatokból kiderül 1-2 dolog. Régebben átmazsoláztam az adatokat, most így hirtelen a cink és a TAN furcsa értéke ugrik be. A cink az brutálisan sok. Kb duplája, mint a megszokott.  Versenysportban talán jó érték  lenne, de nem itt. TAN érték nagyon magas. Tisztított, újrafeldolgozott motorolajoknál szokott ez az érték ilyen magasról indulni.

Előzmény: oLayos (33256)
oLayos Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33257

T Mathias23!

 

" ... Valvoline Maxlife 10W40 motorba és az automataváltóba ezt, Valvoline MaxLife ATF ... "

 

Nem jellemző a panasz ezekre, ha szimpatikus,  használd.:)

Előzmény: Mathias23 (33254)
oLayos Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33256

T cross_183!

 

" ... Mannol felejtős szvsz. ... "

 

Tapasztalat?

 

Esetleg pontos infók? 

... mert feltűnően sokan keresik, használják. Tény, a nagy autós átlag nem ismeri ezt a topikot.:)

Előzmény: cross_183 (33255)
cross_183 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33255

Egy biztos. Az olcsóbb márkák közül az Eurol tisztességes olajokat gyárt. Orosz olajos fórumokon többek között rengeteg eurol olajat is bevizsgáltattak, és nem volt gond velük, mindig az volt a flakonban, ami rá volt írva. Mannol felejtős szvsz.

Előzmény: johannes. (33249)
Mathias23 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33254

Szia, sziasztok.

 

Köszönöm a hsz-kat.

 

10W40-t ajánlották már többen, én erre gondoltam

 

Valvoline Maxlife 10W40 motorba és az automataváltóba ezt, Valvoline MaxLife ATF

 

Jó ez az olaj, vélemények?

 

Eneos Premium, vélemények?

Előzmény: SLX-350 (33231)
Robi53 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 33253

Biztosan nem a borostyán-szín az oka, de olajcsere után, üzemmeleg állapotban, szinte teljesen eltűnt az autómból a dízeles ketyegés - vagy a fülem romlik.

52,5 ekm-nél, az 5. olaj+olajszűrő+légszűrő cserét csináltattam (tehát általában 10-enként, most egy kicsit "túlfutottam", mert 13 ekm lett a 39,5 után).

Eddig mindig a zöld ment, 5 l-es flakonból, márkaszervizben. Most először a borostyán, másik márkaszervizben, és hordóból.

Lehet, hogy változott más is, nem csak a szín?

Vagy kezdjek gyanakodni, hogy mi volt eddig az a szép zöld anyag a flakonban? (vagy menjek a fülészetre? esetleg a pszichiátriára? - ezekre ne reagáljatok !)

Előzmény: SLX-350 (33236)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33252

Rosszul fejeztem ki magam, az igazi versenyautókba más van, de ugye így nevezik az összes motorolajakat kínáló honlapon a meleg oldalon vastag olajakat,  de most itt nem ez a lényeg....meg a kérdés sem ,-)

Előzmény: SLX-350 (33251)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33251

" ... A "verseny" olajak,na ott megint érdekes a felállás .... "

 

Mit értesz "verseny" olajok alatt?

Előzmény: johannes. (33249)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33250

Most nézem, az eredeti oldalon már sm szerepel az sl helyett:

 

http://www.eurol.com/en/37-products/649-eurol-maxence-rc-10w-60.html

johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33249

Engem igazán az zavar,hogy  van millió motorolaj, természetesen mindegyikre az van ráírva, hogy csúcsminőségű, a minősítések megfelelőek, mégis árban óriási a különbség, itt azért kellene egy kis rendet rakni, a hunoil és társairól nem is beszélve, ami persze lehet jó is.

 

A "verseny" olajak,na ott megint érdekes a felállás, tény, hogy van eltérés közöttük, de vajon az ár tükrözi, vagy csak a szép kannát fizetem meg ?

 

http://olajshop.hu/eurol-maxence-rc-10w-60-4-liter

 

http://olajshop.hu/castrol-edge-titanium-fst-10w-60-4-l

 

http://partnerauto.hu/index.php?route=product/product&path=65_74_76_81_86&product_id=609

 

http://www.olaj24.hu/T/mobil-1-peak-life-5w-50-motorolaj-4l/908

Robi53 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33248

Én a hozzászólásomban valójában erre az utóbbi (esetenként feltüntetett, más esetekben nyitva hagyott) tényre gondoltam. Csak a "saját" olajomra szűkítve, hatalmas változás követhető az A5/B5 anyagok tekintetében az ACEA 2004, '07, '08, '10 '12 szabványokat végigkövetve - ebben a viszkozitás (SAE szerint) nem is szempont.

Más, engem kevésbé érdeklő teljesítménykategóriák esetén is látok hasonlókat. Ezért nem látom "mindegy"-nek, hogy ez a jellemző egyáltalán meg van-e adva, és ha igen, mi is az.

Más kérdés, hogy könnyű a helyzetem, mert valójában nem SAE és ACEA szerint választok, hanem a Ford WSS-M2C913-d az elvárás, ez meg bizonyosan csak SAE 5w-30, ACEA A5/B5-12 lehet (A5/B5 követelményt is erősen túllicitálva).

 

Az A1/B1-et az évek szerint végig-követve, azon meg egyáltalán nem csodálkozom, hogy komoly bajok kellett, hogy legyenek a dízelekkel, amikbe akkorriban azt hiszem, wss-m2c913-b, és ezzel együtt ACEA A1/B1-08 szerinti anyag kellett. Az A1/B1-10  (és a wss-m2c913-c) már egy tök más jellemzőkkel bíró cucc, gondolom nem véletlenül.

 

 

Előzmény: SLX-350 (33247)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33247

Az persze egy más kérdés ha egy gyártó 2015-ben a 2004-es és/vagy a 2008-as ACEA tesztkövetelményeket veszi alapul..... :((((

Előzmény: mantec (33245)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33246

Az Ax/By minősítésű olajok szulfáthamu tartalma már a 2010-es ACEA követelmények szerint is legalább 0.9 súly %, a Cz minősítésű olajoknál pedig legfeljebb 0.8 súly % volt (és ez 2012-ben sem változott) így a két minősítési kategóriának (az én szerény matematikai képességeim szerint) nem lehet közös halmaza (még ha ez egyes adatlapokon másképp is szerepel).

Előzmény: mantec (33245)
mantec Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33245

T SLX-350!

 

"... alapos gyanúra ad okot ..."

 

Mol Dynamic Gold Longlife 5W-30 : ACEA A3/B4-04, C3-04,

Mol Dynamic Star PC 5W-30 : ACEA A5/B5-04, C2-08,

Mol Dynamic Prima 5W-40 : ACEA A3/B4-04, C3-08.

 

Mire is?

 

Előzmény: SLX-350 (33244)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33244

Szia Roby,

 

Bontsuk ketté (vagy inkább ne mossuk össze) a kérdést: a viszkozitási értékektől indultunk, az azok mérésére használatos ASTM eljárások pedig hosszú évek óta kőbe vannak vésve.

Teljesen más kérdés a jóváhagyások és a minősítések köre, az ACEA időnként (eddig 2 évente) valóban felülvizsgálja és esetenként módosítja az egyes minősítésekhez kapcsolódó teszteket.

Az elmúlt évben esedékes felülvizsgálat a mai napig nem történt meg így a dátum nélküli ACEA minősítések minden bizonnyal a 2012-es teszt követelményeknek felelnek meg.

Az már alapos gyanúra ad okot ha pl. egy olaj (az adatlapja szerint) rendelkezik ACEA Ax/By és Cz minősítésekkel is.

Előzmény: Robi53 (33243)
Robi53 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33243

A taglalt "belső" jellemzők nagyon mély elemzésre, összehasonlításra is alapot adhatnak.

Én ennyire mélyre nem tudok tekinteni.

De van ennek egy "külső", felsőbb szintje is.

Van gyártó, aki becsülettel megadja az anyaga minősítéséhez (egyébként elválaszthatatlanul) tartozó "év"-et is. Van, eki ezt - talán ha nem is titkolja, de -  nem annyira publikálja.

A dobozok egy jó részén egyszerűen nem szerepel teljes körűen, hogy (pl.) 5w-30 A5/B5-12, 5w-30 A5/B5-10, stb...

Néha megdöbbenéssel nézek rá webshop publikációkra, ahol éppen fellelem, hogy "yx z-08".

Állatira más cucc tud lenni "ugyanaz" -08, -10, -12 "változatában".

És akkor e mögött van sokszor az a "belső" összefüggésrendszer, ami mérési eljárásokban, és eredményekben (is) tud megtestesülni.

Szóval, a viszkozitás és teljesítményszint jelzése sem ad még egyértelmű eligazítást az anyag tényleges mibenlétére vonatkozóan, nagyon kell az a "szabvány-dátum" hozzá.

 

Jó nagy káosz van azért ebben a tekintetben a piacon.

 

 

Előzmény: SLX-350 (33241)
Cymantrene Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33242

Vagy kezdheted a vizsgálódást a minőségbiztosítási rendszerüknél és az azt auditáló szervezetnél, pont erre vannak.

És persze a piaci vetélytársak is ellenőrzik egymás termékeit.

 

Előzmény: SLX-350 (33241)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33241

Nem kell mindenhol összeesküvésre gyanakodni... :)))

A legtöbb kenőanyag adatlapjai hozzáférhetőek a neten, ha a (viszkozitás) mérés azonos ASTM szabvány szerint történt - márpedig a V40 és a V100 értékeknél ez a helyzet - akkor az értékek gond nélkül összehasonlíthatóak.

Nem gondolom hogy egyetlen kenőanyag gyártónak is bármiféle érdeke fűződne ahhoz hogy az adatlapokon fals viszkozitási értékeket adjon meg.

Ha mégis gyanakodsz akkor fordulhatsz pl. a Metric laborhoz (http://www.metric.hu/), jó pénzért bármilyen mérést elvégeznek a kedvedért.

Alapos gyanú esetén természetesen célszerű feljelentést tenned a Fogyasztóvédelemnél (http://www.nfh.hu/).

Előzmény: johannes. (33240)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33240

Itt az a gond,hogy a vásárlók nem igazán tudnak utánajárni, hogy megfelelő eljárással végezték a vizsgálatokat.

A meglévő adatok alapján is lutri az egész, nehéz megállapítani, hogy ki csal és ki nem.

Ha vw tudott, itt sem kizárt.

 

Utólagos ellenőrzéssel kik foglalkoznak az olajaknál?

Előzmény: SLX-350 (33239)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33239

" ... A viszkozitásra vonatkozó adatokat mennyire tekinthetjük pontosnak? ... "

 

Általában beszélgethetünk a viszkozitásról is.... :))

Normális esetben minden mérési adat mellett (olajoknál jellemzően ASTM számmal jelölve) illik feltüntetni a mérési eljárást is. Ha a mérés azonos ASTM  szabvány szerint történt akkor a mért adatok 1:1-ben összehasonlíthatóak.

Előzmény: johannes. (33238)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33238

TEHÁT AKKOR A FELTŰNTETETT ADATOK ALAPJÁN NEM JUTUNK PONTOS INFORMÁCIÓHOZ.

A viszkozitásra vonatkozó adatkat mennyire tekinthetjük pontosnak?

Előzmény: SLX-350 (33237)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33237

Szia Johannes,

 

Eszembe jutott a szakállas vicc:

-  Mennyi?

- Nyolc!

- Mi nyolc?

- Mi mennyi?

Egy mérési eredmény szvsz akkor értékelhető ha ismerjük a mérés körülményeit is. A lobbanáspont mérésére alapvetően két módszer - a nyílttéri és a zárttéri - ismeretes és még  ezeken belül is lehetnek eltérések a mérési körülményekben.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lobban%C3%A1spont

Előzmény: johannes. (33233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!