Nem eszei még egy kicsit sem, akkor kipróbálom az 5W40 et hidegen jobb a kenése gondolom. Mint a 10W40 nek. Viszont nyáron nagy melegbe meg gondolom inkább a 10W40 a jobb.
Ehhez a motorhoz széles skálán, a 0W-30-tól a 10W-50-ig terjed az egész éves használatra javasolt (és megfelelő jóváhagyású) olajok listája. Ha eddig 10W-40-est használtál és nem volt számottevő olajfogyasztás akkor - a télre is tekintettel - szvsz érdemes lépni egy fokot lefelé, az 5W-40-re. Az általad említett két olaj közül ehhez a motorhoz a nagyobb bázisszámú A3/B4-es olaj tűnik jobb megoldásnak.
Sziasztok! VW golf 4 1.6 16V BCB melyik olajat érdemes beleönteni? Eddig 10W-40 et kapott, és mondták hogy ez nem igazán belevaló, inkább 5W-30/ 5W-40 Egyáltalán szabad beleönteni vékonyabb olajat ha mindig 10W-40 volt benne? 130.000Km van az autóba jelenleg. Megtaláltam a könyvébe milyen az ajánlott.
Ilyen árban, de max 8-9 körül van olyan alternatíva, ami sokkal jobb, mint az ELF SXR? durván 10.000km-enként cserélem az olajat. Ha nem lényeges a különbség, akkor marad az ELF, csak most felmerült megint a topicban az olajtéma és ilyenkor mindig elbizonytalanodok, hogy mi lenne a legjobb az autónak.
" .... Ahol MB 229.1 teljesítményszint van előírva, ott alkalmazható-e az MB 229.31/229.51 teljesítményszintű olaj? ... "
Röviden: nem egészen... :(
Az MB motorokkal működő autók egy része (alapvetően a részecskeszűrő nélküli dízelek) elfogadja mindkét (229.x és 229.xy) normát, a részecskeszűrősökhöz természetesen csak 229.31 vagy 229.51-es jóváhagyású olajok használhatóak míg a benzinüzemű motorok nagy részénél kizárólag a nagyobb bázisszámú (229.1-es) 229.3-as és/vagy 229.5-ös jóváhagyású motorolajok használhatóak.
200 ezer még nem a világ vége, de cseréltesd azt a vezérlést már ki, vagy add el a vasat. Nagyobb viszkozitás nem lehet a megoldás kulcsa. A gyári szabványról már nem is szólok!
Öregebb kocsimban (17éves) csörög a lánc enyhiteni tudom sürübb olajjal a csörgést?vagy csak feleslegesen töltöm bele(tudom az ideális az lenne ha a láncot ,vezérlést kompletten cserélném)
(5W30 helyett 5W40,10W40 vagy5W50, 20W50 lenne)
vagy egyáltalán ez tévhit hogy sürübb olajat rakjak bele(véleményem szerint a kopás végett már mindegynek tartom mivel 200000km felett van a motor)
... de ennél a motornál más modellnél jelenleg a gyártó beajánlja a csökkentett SAPS tartalmú Selenia K P.E. 5W-40-es motorolajat. Ők tudják, én maradnék az alap ACEA A3 ajánlású motorolajnál jelen esetben. Nem tisztem a gyári ajánlások degradálása. Főleg, ha másoknak ajánlok.:)
Arra gondoltam, hogy a DEXOS2 a GM-LL-A/B025-ös "jogutódja", magyarul beletehető minden olyan autóba, amibe GM-es szabvány való.
A 2,0-ás benzines Phedra-ba az MB229.1 az - egyik - előírás, most Castrol Magnatec van benne.
Viszont az előző autómban volt Castrol Edge Titanium olaj, azzal nagyon meg voltam elégedve, és a következő olajcserénél ezt szeretnék beletenni - aminek 229.31/51-es a szintje - hacsak nem ellenjavallt.
Azért kérdeztem, mert ha ez a specifikáció kizárólag a részecskeszűrős CR Wankelmotorokhoz, vagy CNG-s Atkinson ciklusú benzinmotorokhoz jó, a többit meg gallyra vágja, akkor nem agyalok rajta.
Lavinánál jelenleg LEHET hogy nem kapható, (bár én ki tudtam választani a listából, és az adatlapja le is töltődött).
Két utcával arrébb lakik egy nagyon jó ismerősöm aki "üzletkötő" a Lavinánál, ha összefutok vele és nem felejtem el megkérdezem mi a helyzet a termékkel...
biztos van oka hogy nem forgalmazzák már Magyarországon (több webáruház katalógusában is szerepel "nincs készleten" felirattal), és nem biztos hogy az ára miatt...
Akkor jelenleg Magyarországon nem kapható, de ha valóban nincs ilyen termék a Mobil Super termékcsaládban, akkor sehol se. A kijelentésed általános, nem korlátozott. Beszerezhető vagy nem? Ha igen, akkor viszont van!