A 2011-től 2015-ig gyártott Ford dízelmotorokhoz a 913-D jóváhagyású olajok ajánlottak.
A Ford (a Castrol választékán belül) alapvetően a Magnatec termékcsaládra alapoz, azaz a Castrol az összes Európában szükséges Ford jóváhagyást Magnatec olajokkal valósítja meg.
Ennek (részben) ellentmondhat hogy a Castrol választékon belül az Edge olajok jelentik a prémium (jellemzően teljesen szintetikus) kategóriát. A Titanium FST (többek közt titánvegyületet is alkalmazó) technológiát jelent amivel csökkenthetőek a fémes érintkezések száma így kisebb mértékű a kopás.
Tudja valaki, hogy mi a valós különbség a Castrol Magnatec és Castrol Edge termékek között?
A háttér:
Az utóbbi időben úgy láttam, hogy a DPF-es TDCI-mbe leginkább szánt olaj a Magnatec és Magnatec Professional 5w-30 A5. És a Ford Magyarországtól is ez a javaslat jött, a Castol olajválasztó is ezt adja.
Aztán, a napokban, a fordfocus.hu oldalon egy fórumtárs felhívta a figyelmet arra, hogy már létezik egy Edge Professional 5w-30 A5, aminek ráadásul van Ford WSS-M2C913-c jóváhagyása is.
Megnéztem, létezik, és van neki. (újnak tűnő anyag, ennek ellenére nem 913-d, hanem "csak" 913-c)
(A kezelési útmutatómban még 913-c 5w-30 A5 van, ami gond nélkül "cserélhető", sőt ajánlott cserélni 913-d-re - és akkor ez pl. Magnatec (Professional) 5w-30 A5, Motul Specific 913 d, stb... . Erre bejön egy 913-c-s 5w-30 A5 Edge Titanium FST).
Mit jelent az Edge "Titanium FST" technológiája? Miben térhet el a legtöbb jellemzőben "azonos" Magnatec és Edge Professional?
Ha este hazajön a feleségem, lefényképezem neked a mi kis Renault-nk karbantartási utasítását is, ahol kifejezetten a 0710-et írják minden motorváltozatra, ami nem részecskeszűrős dízel.
Valóban aktuális (2007-től), 2005-ben még ACEA A3/B4 vagy A5/B5 minősítésű motorolajokat írtak elő ehhez a modellhez (az tény hogy az RN 0700 jóváhagyás ACEA A3/B4 vagy A5/B5 minősítésű olajokkal teljesíthető).
2005-ös 1,4-es, III-as clióhoz milyen olajat ajánlasz? ELF és elf helyett vmi más opció, mert az ELFnek elég húzós ára van. (230000Km futás - nem fogyaszt olajat)
" .. Csak syntetikus olaj jó hozzá vagy fél szintetikus is mehet, illetve ha a kettő keveredik az probléma? A syntetikusra tölthetek félszintetikust, .. "
Különböző minőségű (ásványi, félszintetikus vagy szintetikus) olajok keverékében (a keverési aránytól függetlenül) mindig a leggyengébb összetevő minősége érvényesül.
Egy 1988-as Toyota statlet 1.3(160.000km) benzines-hez keresek motorolajat....utántöltésre Eourol 10w40 turbosync syntetic olajat kaptam a szervízben ami elfogyott...
Csak syntetikus olaj jó hozzá vagy fél szintetikus is mehet, illetve ha a kettő keveredik az probléma? A syntetikusra tölthetek félszintetikust, illetve a márkák közti különbségeknek van jelentősége?
Érdeklődnék a hozzáértőktől a gyártói olaj specifikációk olajos dobozokon történő jelölése után.
Ebben a grafikonban látványosan mutatja a gyártók elvárásait pontozva a különböző előírásai szerinti motorkopás, iszapképződés, koromképződés, dugattyú gyűrűhorony és környéke tisztaság elleni védelem, katalizátorral szembeni kompatibilitás, oxidatív viszkozitás stabilitást.
Egyértelmű – számomra – pl a BMW, a PSA, a Renault, a GM Opel stb. jelölése. Egy szám egyszer fordul elő. Tiszta sor.
A VW az 505.01-et 1999-ben jóváhagyta, és 2005-ben módosította. Ok, de az olajok dobozán nincs feltüntetve, hogy melyik 505.01-et teljesítí.
A Mercedes úgyszintén. Az MB229.31 és az MB 229.51-et jóváhagyta 2009-ben, 2012-ben módosította. Az olajok dobozán nem láttam kötőjellel írt 2009-et, vagy 2012-t. Legalábbis amiket én néztem, azon nem volt.
Biztos van valami kifutási idő, a VW részéről már 10 év azért eltelt, de mégis mi az irányadó protokoll ilyenkor?
A Merci MB 229.51-e pl csak három éve van érvényben.
Aztán ott az ACEA.
Sok olajos flakonon nem tüntetik fel, hogy az melyik A3/B4 melyik év, igaz 2008 óta nem sokat változott, de a 2007 és az előttiekhez jelentős a különbség. Itt mi az irányadó?
A C3-nál is a nagyobb ugrás 2008-ban van, de pl csak picit változott 2012-ben.
nagy valószínűséggel az újabb előírásokat teljesíti, de teljesen biztos nem vagyok pl a Merci előírásának teljesítésében, bár a BMW LL-04 miatt valószínűleg az is megvan.
Vélemény erről a motorolajról: Unymal Extra 5W40-es, elméletileg magyar előállítású, és most akciósan kb. 1.200,- Ft-ért kapható literje. Egy alap Skoda Fabia 1,2-be lenne, afféle vasárnapi autó, évente kb. 2,5-3,0 km-t fut.
Eddig nem szenteltem figyelmet ennek az API Group II-III-IV-nek, de ezentúl ezt is nézni fogom.
Tessék, új fétis született. Az alapolaj besorolása.
Mondjuk az autógyárak egyre precízebben megszabják, milyen olajat kérnek az autóik. De az alapolaj besorolása tudtommal egyetlen autónál sem szerepel a gyári kívánságlistán. Alighanem ezért nem tüntetik fel a csomagoláson sem.
Konkrétan olyan VW502.00-ás olaj érdekel amelyik ACEA C3 specifikációval rendelkezik, vagy inkább olyan ami nem. Ezek nem olyanok, ezek ACEA A3/B4 előírásnak felelnek meg. Az Edge 5W-40-ből van ACEA C3 is ... én a másikat tenném.
Sziasztok! Octavia I 1.8T 150LE, 2002-es évjárat, 196.000 km. 5000 km-en megevett 1L Castrol Magnatec 10W40-es olajat. Ez soknak számít? Illetve szeretnék váltani majd 5W40 full syntetic-re. Ilyen olajfogyasztás mellett is maradjak ennél vagy valami mást javasoltok? Köszi!
Igazából az 5w-30 as család érdekelt, mert azt használok két autóban is ,de lehet akkor ott sincs különbség és az is" hidrogénezett paraffinos desztillátum"
Köszönöm, most már értem. Nagyon nem szép dolog ez így! (Eddig nem szenteltem figyelmet ennek az API Group II-III-IV-nek, de ezentúl ezt is nézni fogom.)
Abban tudnátok még segíteni, hogy (maradjunk a MOL-nál az egyszerűség kedvéért) hol találom meg ezt a besorolást? (A biztonsági adatlapon az összetételnél már látom, hogy HC-s olaj a nagy része, de API Groupot nem látok sem a biztonsági, sem a technikai lapján.)