Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oLayos Creative Commons License 2015.09.14 0 0 33025

T merays!

 

Bontatlan flakonban 5 év szavatosságot vállal a gyártó. A többi 19-re lapot húzni!

Előzmény: merays (33024)
merays Creative Commons License 2015.09.14 0 0 33024

Sziasztok! Yamaha Ty régi triál gépbe csináltam egy keveréket Castrol power 1 racing 2t full szintetikus motorolajból. Utánna kapcsoltam hogy lehet vagy 5-7 éves is az olaj, de lejárati időt nem találok rajta. Lehet ebből gond? Annyit romolhat a minőség hogy kinyírom a motort, vagy nem kell ilyen szigorúan nézni? Pár órát akarok bohóckodni a géppel, ezért nem rohantam egyből új olajért. Üdv

 

combi27 Creative Commons License 2015.09.12 0 1 33023

ENEOS-szal nem fogsz melléfogni

Előzmény: ''csiga (33022)
''csiga Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33022

Bocs,  a 4 literest néztem

 

http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=410

 

 

 

Előzmény: ''csiga (33021)
''csiga Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33021

Értem, köszönöm.

 

Most akciós  itt a közelemben az Eneos http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=409, gondoltam bevásárolok 1-2 évre valót, ha JÓ. Ezek szerint jó.

 

 

A Mobil1 olajokról tudom, hogy jók, az Eneos számomra kevésbé ismert.

 

Az Ibizába Mobil1 van, valamilyen, nem tudom milyen,  amikor vettük egyből cseréltetve lett.

Előzmény: SLX-350 (33020)
SLX-350 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33020

Szia Csipa,

 

A VW annyira pontosan "körülrajzolta" az 505 01-es jóváhagyás követelményeit (amint a többit is) hogy az ennek megfelelő olajok közt eleve nem lehet számottevő minőségbeli különbség. Szvsz az 507 00-ás (5W-30-as) olajok ebben az esetben kevésbé jó megoldást jelentenének.

Előzmény: ''csiga (33018)
mica-r Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33019

Szerintem a gyári 505.01 a lényeg. Normál chiptuningot elviseli a technika.

Előzmény: ''csiga (33018)
''csiga Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33018

Sziasztok!

 

Segítséget kérek. 

 

A családban van egy 2004-es évjáratú AMF motorkodú 1.4 PDTDI  Seat Ibiza 75-ről 100 lóerőre írva. Hamarosan lesz egy 2007-es Polo is, ami majd az 1.4 PDTDI helyett 1.9-es PDTDI  100 lovas motort kap, de az is 130-ra lesz írva.

 

Így mindjárt kettő hasonló olaj minőséget ( 505.01, részecske szűrő egyikben sincs) igénylő autónk lesz. Mivel írva van mindkettő, gondolom még inkább igényli a magas HTHS-el bíró  olajat.

 

 

 

Amiket én néztem olajok azok a következők:

 

-Eneos Premium Hyper 5W-40

 

-Mobil Super 3000 X1 5W-40 

 

-Mobil 1 ESP Formula 5W-30

 

 

Melyiket ajánlanátok, illetve ezen kívűl esetleg mit?

 

 

mica-r Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33017

Ráadásul ugyanaz a cikkszám a prémium márkánál rendelve drágább is lehet!

Előzmény: SLX-350 (33016)
SLX-350 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33016

Szia Stevie,

 

" ... Tipikus példa, hogy a karosszériás műhely és a fényező magasabb óradíjon dolgozik, mint a mechanikus vagy az elektromos szerelő. ... "

 

Ezt még valahogy meg is lehet ideologizálni, azt viszont nem értem amikor egy több márkával forgalmazó szervizben - ahol minden márkát ugyanazok az emberek javítanak ugyanazokon az állásokon, ugyanazon szerszámokkal - márkánként erősen eltérő rezsióradíjakkal számolnak.

Előzmény: stevie-13 (33011)
kspacey Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33015

Ismételten köszönöm :)

Előzmény: oLayos (33013)
kspacey Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33014

Az összes általad leírt dologra tudnék mit mondani, mindig úgy fogalmazol egy kicsit csúsztatva, picit módosítva a korábbiakon, hogy a végtelenségig lehetne folytatni, de el sem kezdem, mert nem akarok vitatkozni, látom nálad a segítő szándékot, egyszerűen maradjunk abban, hogy nem értünk egyet. Abban teljesen igazad van, hogy megkaptam a keresett választ, amit én is megemlítettem és köszönöm még egyszer ezúton is.

Az én hozzászólásom egyébként nem csak neked és főleg nem ellened szólt, elnézét, ha úgy tűnt. Rajtad kívűl mások is azzal kezdtek foglalkozni, hogy miért fáj nekem az árrés, miért veszek új autót stb.

Egyszerűen nem látom értelmét a kérdező motivációit kideríteni szándékozó, azt taglaló vagy kritizáló hozzászólásoknak, hiszen mindez csak teleszemeteli a fórumot. Ilyen szempontból nem te voltál a legrosszabb, így tényleg nem csak neked szólt és remélem nem érezted magad megbántva, mert nem volt ilyen szándékom :)

 

Előzmény: stevie-13 (33011)
oLayos Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33013

Én azért írtam a telefonszámot, hogy "megbízható" partnerboltot találj. Azért is írtam: had' ne én és itt ajánljak.

Alapkérdésedben szereplő Ineo ECS 5W-30 kapható náluk és nem földtől elrugaszkodott áron. Vedd meg és kerek lesz a világ.

 

Én még itt tartok!:)

Előzmény: kspacey (33008)
oLayos Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33012

T stevie-13!

 

Látom a vér nem válik vízzé.:)

 

A beszerzési árak, meg az "első kézből" állításokról ne nyissunk itt vitát. Sok igazságot írtál le, amik egymásra épülő következmények, de (már) nem feltétlen kitételek. Qrvul a világ ám!

 

 

Előzmény: stevie-13 (33011)
stevie-13 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 33011

Továbbra sem veszed figyelembe a hordós és a dobozos ár közötti különbséget, úgy hasonlítgatod a bolti árat meg a márkaszerviz beszerzési árát, mint ha azonos termékekről lenne szó.

 

 

A mondanivalóm lényege az eladási ár volt, végül is ez az, amivel az ügyfél találkozik. A márkaszervizek többnyire az olaj hivatalos listaárán értékesítik a terméket. Ennyi. Az más kérdés, hogy a hivatalos listaárnak nem sok köze van a netes árakhoz. (Csak a netes rendelés előtt meg mindenki be van tojva, hogy ugye nem fog hamisított terméket kapni.)

 

 

a márkaszervizek olcsón veszik az olajat, első kézből tudom, de teljesen ellent is mondana a piac minden törvényének, ha nem így lenne

 

 

Hogy ki mennyire első kézből tud valamit, arról szerintem ne nyissunk vitát :-)

 

Még egyszer: egy márkaszerviz nem feltétlenül ugyanonnan szerzi be az olajat, mint egy árgépen versenyző webshop. A márkaszerviz ügyfelei kevésbé árérzékenyek mint az, aki a neten keresi a legjobb ajánlatot. Cserében a márkaszerviz nagyobb biztonságot kap. Biztonságot az áru eredetével kapcsolatban, biztonságot a raktárkészlettel kapcsolatban, biztonságot a logisztikával kapcsolatban. És utána - ó irgalom, ne hagyj el - erre még ráteszi a saját árrését.

 

 

Ha ezt magadtól nem hiszed el, elmondtuk, hogy számos márkaszerviz korrekt árakon dolgozik.

 

 

Természetesen semmi nem kötelezi a márkaszervizt sem arra, hogy érvényesítse a 30-50 százalék árrést is tartalmazó importőri listaárat. Viszont sok szerviz meg ebbe az irányba megy.

 

 

külön kiemeltem, hogy az olajszűrőn lévő árrés még ok

 

 

Miért gondolod, hogy egy olajszűrőn kisebb az árrés, mint a kenőanyagon? Valójában nagyságrendileg ugyanannyiról van szó, csak amíg olajszűrőt nem látsz a neten olcsóbban hirdetve, olajat igen.

 

 

az olajat irreálisan drágán adni bunkóság, a rezsióradíj emelését sokkal elfogadhatóbbnak és korrektebbnek tartanám

 

 

A rezsi óradíjat azért nem lehet korlátlanul emelni, mert egyes munkaigényes műveletek ára elszállna. Tipikus példa, hogy a karosszériás műhely és a fényező magasabb óradíjon dolgozik, mint a mechanikus vagy az elektromos szerelő. Így viszont nem kell sem öreg autó, sem igazán komoly sérülés ahhoz, hogy egy balesetes autó villámgyorsan beessen a gazdasági totálkár kategóriába. Azaz nem javítható, mert a biztosító nem fizeti ki a teljes szervizköltséget). Viszonylag sok autót ismerek (köztük a feleségemét), amik enyhe karcolással is javíthatatlanok a márkaszervizben. Ahogy emeli a szerviz az óradíjat, úgy válik egyre több autó gazdasági totálkárossá...

 

 

eleve nem értem, hogy a tanácsot kérővel az átlag magyar user miért rögtön vitatkozni kezd ill. a kérdéshez szorosan nem tartozó témában miért tart oktatást neki, miért nem egyszerűbb csak simán válaszolni a kérdésre, ahogy ezt egy kolléga itt kedvesen meg is tette

 

 

Csak a történelmi hűség kedvvért: a kérdésedre ("milyen olajat?") gyorsan szakszerű választ kaptál a topik más törzstagjaitól.

 

A 32995-ös hozzászólásban ellenben te magad hoztad fel a márkaszervizek és az árképzés témáját, én már csak arra reagáltam. Arra gondoltam, ha feldobsz egy témát, akkor esetleg érdekel is annak a témának a kifejtése egy olyantól, aki egészen a közelmúltig ezzel foglalkozott (és azért mostanra sem távolodott el olyan nagyon a témától).

 

Peace.

Előzmény: kspacey (33010)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33010

Úgy nehéz vitatkozni, ha valaki nem figyel a vitapartner érveire.

Továbbra sem veszed figyelembe a hordós és a dobozos ár közötti különbséget, úgy hasonlítgatod a bolti árat meg a márkaszerviz beszerzési árát, mint ha azonos termékekről lenne szó. Ha igaz lenne is, amit írsz (egyébként nem igaz, a márkaszervizek olcsón veszik az olajat, első kézből tudom, de teljesen ellent is mondana a piac minden törvényének, ha nem így lenne), a hordós olaj árelőnye akkor is megmaradna, ugyanis 50% körül van az árkülönbség a két kiszerelés literes ára között.

Ha ezt magadtól nem hiszed el, elmondtuk, hogy számos márkaszerviz korrekt árakon dolgozik.

És a végére hagytam a legjobbat. Az volt a kezdő felvetésem, hogy az olajat irreálisan drágán adni bunkóság, a rezsióradíj emelését sokkal elfogadhatóbbnak és korrektebbnek tartanám. Ráadásul külön kiemeltem, hogy az olajszűrőn lévő árrés még ok. Erre te leírod ezt: "Adhatná olcsóbban (kisebb árréssel) az alkatrészeket, de akkor a rezsi óradíja lenne magasabb." :)))

Úgyhogy azt mondanám, amit a fórumokon gyakran javasolnak mások is. Először olvasni, aztán írni!

Azt egyébként eleve nem értem, hogy a tanácsot kérővel az átlag magyar user miért rögtön vitatkozni kezd ill. a kérdéshez szorosan nem tartozó témában miért tart oktatást neki, miért nem egyszerűbb csak simán válaszolni a kérdésre, ahogy ezt egy kolléga itt kedvesen meg is tette :)

Előzmény: stevie-13 (33009)
stevie-13 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33009

Velem senki nem fogja elhitetni, hogy a szerviz, aki közvetlenül a magyar importőrtől vásárol több száz literes hordókat, nem kapja olcsóbban, mint én a boltban a kis 4 literes műanyag kannát, ami azóta átment minimum egy nagykeren és egy kiskeren.

 

 

Pedig az autóalkatrésszel (szinte minden autóalkatrésszel) ez a helyzet.

 

Bemelegítésként kezdjünk egy olyan sima, kutyaközönséges webshoppal, ahol autógumik ára mellett ott az eredeti listaár is:

 

http://www.autogumibolt.hu/autogumi/kereses/205_55__16__Mind_teligumi.html

 

Jól látható, hogy a hivatalos listaár alatt akár 45-50 százalékkal lehet gumikat megvenni, és ebbe még az ingyen kiszállítás is belefér.

 

Hasonlóan működik ez az autóalkatrészekkel. Itt a fórumon is hemzsegnek azok a "civilek," akik simán tudnak 40% kedvezménnyel vásárolni a Bárdinál, az Unixnál, a Zsunál, vagy a többi nagykernél. Hangsúlyozom, itt civilekre gondolok, azaz nem autószerelőkre vagy más nagybani felhasználókra.

 

Az olajjal miért lenne más? A nagykerek hivatalos listaárai köszönő viszonyban sincsenek a webshopok áraival. A márkaszervizek viszont nem tudnak beszállítói szerződést kötni a webshopokkal - gyakran az anyamárka írja elő, hogy csak hivatalos forgalmazóval kereskedhetnek, mondjuk a 100% megbízhatóság miatt. Egy garanciális autóba véletlenül betöltött hamis olaj nagyon csúnyán visszaüthet, például egy garis motorcsere formájában. A márkát ért presztízsveszteséget most ne is forintosítsuk.

 

A márkaszervizes olajárak nagyjából az olajforgalmazók listaárai.

 

 

egy Macbook Pro-n 4-6% az árrés

 

 

Almát almához hasonlítunk, körtét körtéhez :-)

 

Az Apple termékeknek magas a brand értéke, mert a gyártó elképesztő összegeket költ marketingre, ellenben kisebb árrést ad, hiszen a viszonteladónak elég kiírni, hogy Apple MacBook kapható, és a más felületeken tolt reklámok miatt elkezdenek megjelenni nála a vevők. Nem mellesleg a 4-6% árrés csak akkor ilyen alacsony, ha egyesével rendelgeted a gépeket. Ha egyszerre megveszel és kifizetsz előre 100 db gépet, akkor az árrés is megnyúlik.

 

A szerviz annyiban komplexebb, hogy termékeket és szolgáltatásokat egyszerre árul. Az üzleti tervében benne van, hogy az alkatrészeken normális árrést kell elérnie. Adhatná olcsóbban (kisebb árréssel) az alkatrészeket, de akkor a rezsi óradíja lenne magasabb. Ne felejtsük el, egy márkakereskedés működtetése elképesztően tőkeigényes tud lenni. Csak a liszenszdíj havi sokszázezer forint), illetve az importőr maga is úgy lép fel, mint egy köjálba integrált apeh: nem nagyon lehet trükközni sem az adókkal, sem mondjuk a veszélyes anyag kezelésével, mert ugye "a márka imidzse"....

 

 

 

Előzmény: kspacey (33005)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33008

Valóban, de azoknál a cégeknél, amelyek állítólag hivatalos viszonteladói a TOTAL magyar képviseletének és annál az egynél, amelyet ők ajánlottak, nincs. Így ez gondolom szürkeimport lehet. Azért köszönöm, mert én nem találtam meg.

Előzmény: SLX-350 (33007)
SLX-350 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33007
Előzmény: SLX-350 (33006)
SLX-350 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33006

Úgy sejtem hogy az ennek megfelelő Total olaj nálunk is beszerezhető.

 

http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/QUARTZ_INEO_FIRST_0W30_ENG.pdf

Előzmény: kspacey (33004)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33005

Én a Volkswagen utolsó éves szervize alkalmából szintén egy márkaszervizt kerestem fel és 12000 Forint volt az olajcsere olajjal plusz a teljes éves szerviz a mobilitás garancia meghosszabbításával együtt, szóval egyetértek, lehetséges értelmes árakon dolgozni. Ehhez képest ijesztőek a gyökér Peugeot 30-40 ezres ajánlatai az első éves szervizre, ami csak olajcseréből áll. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy 108 ezres (!) ajánlatot is kaptam ugyanarra a szervizre, amit végül 12-ért oldottam meg.

Velem senki nem fogja elhitetni, hogy a szerviz, aki közvetlenül a magyar importőrtől vásárol több száz literes hordókat, nem kapja olcsóbban, mint én a boltban a kis 4 literes műanyag kannát, ami azóta átment minimum egy nagykeren és egy kiskeren.

Egyébként a te példád is jól mutatja, hogy nem az a baj, ha kicsit drágább a márkaszerviz, azt bárki lenyeli, de ne dupla meg háromszoros ára legyen az olajnak, amikor egy Macbook Pro-n 4-6% az árrés a mai világban :)

Előzmény: combi27 (33003)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33004

Nagyon köszönöm, ez végre válasz volt a kérdésemre. Sajnos itthon csak az általad említett 5W-30-as PSA 2290-es olajokat lehet kapni, de az INEO ECS ezek közül szerintem teljesen szintetikus és elég magasra is van pozícionálva, ha jól értem.

A 0W30-as, PSA 2312-es olajat, az INEO FIRST-öt itthon nem forgalmazza senki. Ezek szerint te a helyemben beszereznéd valahogy inkább ezt vagy elég jó már az INEO ECS is?

Köszi.

Előzmény: SLX-350 (33002)
combi27 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33003

a 6500 Forintos olajat 20000-ért

 

 

Pont most voltam olajcserén "márkaszervízben", és Shell Helix Ultráért (5w-30) fizettem 12900 forintot  számlásan ( 4 literért , plusz a szűrő 2300 forint)) ...Webshopban  10200 plusz posta az olaj, a szűrő boltban is ennyi....sztem tudják a szervizek közel annyiért adni az olajat mint amennyiért én is meg tudom venni...

Márkaszervíz azért zárójeles mert a SAAB-nak elvileg nincs hivatalos márkaszervize mióta megszűnt..de a régi szervizébe vittem, ahol is a tulaj még mindig ugyan az mint annó mikor márkaszervizként üzemelt , és jelenleg is kiemelten SAAB-okkal foglalkoznak.. (saabszerviz.hu)

Előzmény: stevie-13 (32996)
SLX-350 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33002

Szia Kspacey,

 

Ehhez a modellhez a PSA 2290-es (5W-30-as, jellemzően HC vagyis "félszintetikus") olajok mellett a PSA 2312-es jóváhagyású 0W-30-as (többnyire teljesen szintetikus) motorolajok is alkalmazhatóak. Ha nekem ilyen autóm lenne akkor én ez utóbbiak közül választanék.

Előzmény: kspacey (33000)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33001

Ja, és köszönöm szépen a számot.

Előzmény: oLayos (32998)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 33000

Az autó értékvesztése ellen nem tudsz tenni, ha új autót vásárolsz, ennek ez az ára. A márkaszerviz esetén sem tudsz tenni a rezsióradíj ellen, mert annak meg az az ára. Az új autó azért drágább mert új, a márkaszerviz meg azért mert ott a gyári technológia, ezeket tehát korrekt dolog megfizettetni. Ugyanazt a terméket viszont miért venném meg drágábban? Ha van alternatíva, miért ne élnék vele?

Remélem így már érted.

Azt azért még hozzáteszem, hogy az én autómnak eddig nem volt értékvesztése. Olcsóbban vettem meg újonnan (egy millióval a mostani listaára alatt), mint amennyiért most árulnak ugyanilyet egy évesen, alacsonyabb felszereltséggel a használtautón. Az előző autóm egy Volkswagen volt, azt két évesen adtam el annyiért, amennyiért vettem újonnan. Szóval akkor veszek új autót, ha valami nagyon jó egyedi ajánlatot kapok, de ez részletkérdés, a lényegen nem változtat.

 

Szóval most, hogy már mindenki mindenről kioktatott, mindenre rákérdezett, esetleg egy válasz is fog érkezni a kérdésemre? :)

Előre is nagyon köszönöm.

Előzmény: Vadkeleti (32997)
kspacey Creative Commons License 2015.09.11 0 0 32999

Ajánlottak. Egyet.

Előzmény: oLayos (32998)
oLayos Creative Commons License 2015.09.11 0 0 32998

T kspacey!

 

Hívd fel a +36-23 507535-ös telefonszámot és ajánlani fognak megbízható partner viszonteladót. Had' ne tegyem én!

Előzmény: kspacey (32993)
Vadkeleti Creative Commons License 2015.09.10 0 0 32997

Valamit csak nem értek. A márkaszervizes olaj árát sokallod ( én is sokallanám, de én 15 éves autóval járok, így nem érint a dolog), viszont a napi kb. 1000Ft-os értékvesztést meg simán benyeled.

Előzmény: kspacey (32995)
stevie-13 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 32996

a 6500 Forintos olajat 20000-ért már nem vagyok hajlandó. Ezt mondtam is nekik, javasoltam, hogy érjék be egy 50% árréssel és tudunk üzletet kötni, de hajthatatlanok voltak :) Sosem értettem ezt a hozzáállást, több értelme lenne a munkadíjon keresni, nem azon a terméken, ami a boltban is ugyanaz (és akkor arról nem beszéltünk, hogy ők hordóban veszik, én meg kis kannában, ha ugyanannyiért adnák is megérné bőven).

 

 

A helyzet az, bármilyen furcsa is, hogy a szervizek egy része nem tudja annyiért beszerezni az olajat, amennyiért te egy webes boltban.

 

Ha ragadtál már be mobilszolgáltatónál hűségszerződésbe, akkor tudod, miről beszélek.

 

Előzmény: kspacey (32995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!