A dolgot bonyolítja, hogy van W.G.T., és V.G.T. motor, és ez utóbbi lehet CPF, vagy anélküli.
Mindhez más olajat írnak. Az enyém nagy valószinüséggel V.G.T. CPF-fel szerelt, amihez ACEA C3 olajat írnak. A CPF nélkülihez API CH-4, és ACEA B4, vagy jobb.
Kérdésem,hogy az ACEA C3-nak is van-e API minősítése, és ha igen, akkor abból is kell-e a CH, vagy esetleg jó a CF is. (nem írja a manual)
Olyan kérdésem lenne,hogy:van egy Toyota Yaris,amibe eddig az utóbbi 40e km alatt 10W-40-es Total Classic olaj került.Legutóbbi cserénél ugyanolyan tipusú,de 5W-40 lett bele öntve.Indításnál néha furcsa hangot hallani egy pillanatra.Mintha szárazan járna fél-egy fordulatot.Lehet,hogy kár volt a hígabb olajra áttérni...?
Semmiképp sem mivel a te autódhoz (egyik alternatívaként) min. API SL minősítésű motorolaj használatát írták elő az Edge Turbo Diesel 5W-40 pedig API SN minősítésű,
Lancia Phedra 2,0i benzines autómban Castrol Magnatec 5W-40-es olaj van.
Megnéztem otthon az olajszintet, és rá kellett töltenem egy pár decit.
Ellenben csak Castrol Edge Titanium FST Turbo Diesel volt otthon, de az is 5W-40-es.
Tudom, hogy az Edge DEXOS-2-es besorolású, ami tudtommal jó benineshez is (ha jól tudom, akkor a GM-LL-A25 és B25-ös "jogutódja", márpedig az A25-ös a benzinest jelenti)
A kérdés az lenne, hogy károsíthatja-e a motort az Edge olaj?
Lehet volt már kérdés, vagy téma, de nem szeretnék több száz hozzászólást végigböngészni, így inkább írnék.
Van valakinek esetleg infója arról, hogy DAEWOO KALOS 1.4 . 5-ös Manuális váltóba milyen olaj kell, vagyis gyárilag mit ajánl. GL-4,? Gl-5? , viszkozitás.
" ... a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek ... "
Ezt nem egészen értem..... legjobb tudomásom szerint minden kenőanyagba a gyártás során kerülnek be az adalékok (hogy a technológiába mi hogy kerül bele és hogyan gyártják?() az persze egy más kérdés).
Egy másik topikban már írtam a Millers olajjal való tapasztalataimmal kapcsolatban.
"külföldi fórumokon olvastam, hogy a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek. Ki is próbáltam és meglepően tapasztaltam, hogy működik. Ár-érték arányban ez volt a legjobb választás. Egy Opelem van és kopogott a hidrotőke, majd olajcsere után (5w40) ez teljesen megszűnt."
Szeretném lecserélni a váltóolajat is a kocsiban, hiszen már 200e km van benne és egy kicsit akad. Van esetleg valakinek tapasztalata a Millers váltóolajokkal? A forgalmazó az úgynevezett Nano technológiás prémium váltóolajat ajánlotta, és elérhető áron is adják. Szeretem minél jobban körbejárni a kérdést ha új terméket vásárolok. A külföldi fórumokon viszont inkább a tuningolt váltókról volt szó és az ottani tapasztalatokról, hogy teljesen akadásmentes lesz a váltó, kisebb a súrlódás és ezáltal a kopás is. Valamint azt is olvastam, hogy egy nagy versenyváltó gyártó cég is csak ezt az olajat ajánlja. Nektek mi a véleményetek?