Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 32708

Szia Soma,

 

" ... Amúgy miért zárja ki egymást az A3/B3 (B4)és a C3? ... "

 

A C3 minősítésű olajok szulfáthamu tartalma legfeljebb 0.8 tömeg % lehet míg az A3/B4-es olajoknál az előírt minimum 1.0 tömeg %

Előzmény: Soma.01 (32706)
mantec Creative Commons License 2015.05.20 0 0 32707

T Soma.01!

"... egy olaj tud ..."
Mindegyik GM dexos2 jóváhagyással rendelkező motorolaj rendelkezik ACEA C3 elfogadással.

"... miért zárja ki ..."
Lásd itt.

"... A3/B3-at igénylő motorba ..."
A3/B3 követelményű motorba A3/B3 elfogadással rendelkező motorolaj való.

Előzmény: Soma.01 (32706)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 32706

De olyan is van, hogy egy olaj tud C3 és dexos2 is lenni, ami szintén jó benzinesbe is és elvileg minden régebbi Opel szabványnak is megfelel visszafelé. Tehát mellényúlhat aki nem nézi meg rendesen. Ha számít egyáltalán.

 

"Castrol Magnatec 5W-40 C3 and its intelligent molecules will protect your car’s engine during the critical warm up stage when up to 75% of engine wear occurs.

  • Uses fully synthetic technology
  • Provides protection during the critical warm-up period and beyond.
  • Bonds to metal surfaces making engine parts more resistant to wear.
  • Provides superior performance under extreme cold start up conditions.

IS CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 SUITABLE FOR MY CAR?APPROVALS & SPECIFICATIONS:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
  • BMW Longlife 04
  • GM dexos2® *
  • MB-Approval 229.31
  • Renault RN0700/RN0710
  • VW 502 00/ 505 00
  • Meets Fiat 9.55535-S2"

 

Amúgy miért zárja ki egymást az A3/B3 (B4)és a C3? A csökkentett SAPS miatt? Arról meg azt olvastam, hogy nem nagy gond ha alacsonyabb. Az a TBN lehet a "gond" szerintem, ha gond egyáltalán.

 

Akkor a C3 olaj ne menjen benzines autóba? Vagy nem a benzinesség a gond? Mert azt olvastam az ACEA honlapján, hogy mehet benzines motorba, inkább a 3 utas katalizátor és a részecskeszűrő kímélése a lényeg. De ezek nélkül készült a motor felépítésében is teljesen más és árt neki az C3 olaj? Vagy csak felesleges, mint LL olajat 10.000-ként cserélni? Az a fő kérdés, hogy A3/B3-at igénylő motorba, mehet-e C3 olaj?

 

Előzmény: stevie-13 (32704)
Hakken Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32705

Hello,

 

ebből a webshopból rendeltem motul 300v 15w50-et (4000/L): olaj-partner(pont)hu

Van vkinek infoja/tapasztalata velük? Megbízhatóak, origi terméket árulnak? 

stevie-13 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32704

Akkor ennek enyhén szólva is csúsztatás szaga van... Webshop-ok ezt simán egybemossák és úgy írják ki az weboldalukra.

 

 

Nincs itt semmi csúsztatás, csak Mantec téved.

 

Ő ebbe a mondatba kötött bele:

 

"Meets engine test performance requirements: ACEA C3, A3/B3, A3/B4"

 

A gyártói jóváhagyások esetén ez a "meets the requirements'" kifejezés valóban gyanús, és általában valóban azt jelenti, hogy az olaj gyártója szerint a terméke megfelel az autógyári előírásoknak, de valójában nem vizsgáltatja be az olajat.

 

Az ACEA-kategóriákba sorolással ugyanakkor más a helyzet. Ezt az osztályozást nem az ACEA végzi, hanem csak arra kéri a gyártókat, hogy a saját vizsgálataik alapján regisztrálják, azaz jelentsék be náluk, mire való az adott termék. ("Self certification.")

 

Ellentétben az autógyári jóváhagyásokkal, az olaj ACEA-besorolása az olajgyár dolga, az ACEA maga nem is végez hitelesítést. Éppen ezért az ACEA-t nem is kötelezi semmire, amint az az ACEA honlapjáról világosan ki is derül:

 

 

ll data was registered by the oil marketer. ACEA is not responsible for the quality of registered engine oils nor for the truth of any claims being made by any (oil) marketer. Therefor ACEA is not responsible for any complaints resulting from registered or unregistered products. The registration is volontary and serves only as an information for ACEA. ACEA does not approve engine oils as this is not an approval system.  It is not the task of ACEA to verify the truth or the correctness of any entries or the compatibility of legal requirements of any data entered. 

 

Innen:

 

http://acea.dossier-on-web.com/eor/engine-oil-registrations/menu/eor/front-page

 

Csúsztatásról tehát aligha van szó (egy Shell méretű világvállalattól nem is lenne reális, hogy az ACEA kategorizálással csúsztat), az mindenesetre tényleg érdekes, hogyan tud egy olaj egyszerre A3/B4 és C3 is lenni. 

 

 

 

Előzmény: Soma.01 (32702)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32703

Az említett olaj nem rendelkezik az ismertetett elfogadásokkal, csak a gyártó nyilatkozik arról hogy szerinte teljesíti azokat.

 

 

Kezdődik... :-(

Előzmény: mantec (32701)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32702

Akkor ennek enyhén szólva is csúsztatás szaga van... Webshop-ok ezt simán egybemossák és úgy írják ki az weboldalukra.

 

De olyat láttam már, hogy C3 és API SN. Aki meg csak azt nézi, hogy meglegyen neki a minimum API SJ, az örül, hogy talált egy jó olajat a motorba. (és az olajválasztó is hozza majd az autójához)

 

Te tudsz ajánlani megbízható minőségű 5W-30-as A3/B3-as + API SL (vagy jobb) minősítésű olajokat, (aminek a HTHS-e 3,5 feletti, TBN is magas, 10 feletti, ha ez számít)?

Mert találok én majdnem jókat, de valami miatt mindig kiesik. pl. SAPS, HTHS, viszkozitás 100 fokon túl alacsony.

Előzmény: mantec (32701)
mantec Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32701

T Soma.01!

 

Az említett olaj nem rendelkezik az ismertetett elfogadásokkal, csak a gyártó nyilatkozik arról hogy szerinte teljesíti azokat.

Előzmény: Soma.01 (32700)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32700

Na, már megint ott tartok, hogy elegem van és már azt sem tudom mit rakjak abba az autóba. 

Lehet 40-es olajat kellene nézegetni, nem 30-ast?

Amúgy lehet kizárja, nem ismerem a módszereket. De más gyártónál is láttam ilyen ajánlást. Pl. http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_Local_TDS_Georgia_Shell_Helix_Ultra_Extra_5W-30_%28ka-GE%29_TDS_v4.pdf

Előzmény: SLX-350 (32699)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32699

" ... az is C3 olaj, de ajánlják A3/B4-be is ... "

 

Zavart érzek az erőben: a C3-as valamint az A3/B4-es minősítések tesztkövetelményei egy jó ideje kizárják hogy ugyanaz az olaj mindkét minősítésnek megfeleljen.

Előzmény: Soma.01 (32697)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32698

A minősítéseket is nézd meg a könyvben, ne csak a viszkozitást! Mit ír?

De gondolom, API SJ vagy SL lesz a követelmény. Esetleg ACEA A3?

Előzmény: Levike (32696)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32697

Értem.

Akkor nem egyszerű olyan olajat találni az 5W-30-asok közt, aminek a HTHS-e 3,5 feletti, TBN is magas, 10 feletti, ACEA A3/B4 és API SL (vagy jobb) minősítésű. Mit ajánlasz? Sustina volt/van benne, de sajna nem tetszik nekem, hangosabban jár a motor vele.

Most úgy néz ki vettem egy nem teljesen jó olajat az autómba, de nem is olyan rossz. Az olajválasztó ajánlásai közt volt.

Corolla 2006-os, 1.8 TS-be, Meguin Compatible SAE 5W-30. Lehetett volna jobbat választani, úgy érzem. De azért beletehetem?
Most nézem, hogy az is C3 olaj, de ajánlják A3/B4-be is, ezért mertem megvenni (meg az olajválasztó miatt).

Előzmény: SLX-350 (32695)
Levike Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32696

Sziasztok !

 

2006 -os, 1.3 -as , 2sz-fe motoros Yarisba szerintetek milyen olaj a javasolt ?

Megvan a gépkönyv hozzá, de az több félét is ír, ami jó bele, 10w-40, 5w-30...

 

SLX-350 Creative Commons License 2015.05.19 0 1 32695

Szia Soma,

 

Az alacsony szulfáthamu tartalommal önmagában semmi gond, az alapvető különbség a TBN értékben van. Amíg a C-s olajoknál ez az érték jellemzően nem haladja meg a 8.0 mgKOH/g-ot addig egy A3/B4-es olajnál a minimum 10.0 mgKOH/g.

A korosabb motoroknál szvsz célszerűbb nagyobb TBN értékű olajat választani mivel így később merülnek ki a diszeprgens/detergens adalékok vagyis az olaj tovább képes semlegesíteni a nagyobb illesztési hézagok miatt megnövekvő mennyiségű szennyeződést.

Előzmény: Soma.01 (32693)
Polly-pudli-pötty Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32694

T mantec

 

Köszönöm, remélem az RN0710-nek megfelelő motul 6100 10w-40 jó választás volt.

Előzmény: mantec (32691)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32693

"C1

Stabil (SAE osztályon belül maradó) viszkozitású, alacsony belső súrlódású, energiatakarékos teljesítményszint kategória. Alkalmas dízel részecskecsapdával (Diesel Particulate Filter), illetve háromutas szabályozott katalizátorral szerelt motorokhoz. Biztosítja a kipufogógáz utókezelő berendezések maximális élettartamát. A motorgyártók előírásai szerint alkalmas hosszú szervizintervallumú üzemeltetéshez. A legalacsonyabb szulfáthamu, foszfor és kén tartalmú motorolaj előírás. Az alacsony szulfáthamu tartalom miatt egyes motortípusoknál nem alkalmazható.

C3

C1 kategóriával megegyező követelményrendszerű, de kén és foszfor tartalomra enyhébb előírású, átlagos üzemi viszkozitású (HTHS > 3,5 mPas) motorolaj kategória. Magas bázikusság jellemzi (TBN > 6 mgKOH/g).
Az alacsony szulfáthamu tartalom miatt egyes motortípusoknál nem alkalmazható."

 

Ezek szerint nem a TBN nem alacsony? Vagy az A3/B4-hez mérten még mindig alacsony? De mi a baj az alacsony szulfáthamu tartalommal?

Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32692

Gondolom a itt akkor a TBN lesz az, ami kártékony lehet, nem a kevesebb kén vagy foszfor.

Amúgy 2007-es Yaris-ba tenném, 1KR-FE motor. Daihatsu a motor gyártója és különféle autókba ez az ajánlás:

Peugeot 107 1KR-FE

Engine oil ACEA A3/B4 SAE 15W-40 From -15 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 10W-40 From -20 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 5W-40 From -30 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 0W-30 From -45 °C to 45 °C 

Daihatsu Sirion 1KR-FE

Engine oil API SH SAE 0W-20 All temperatures 
Engine oil API SH SAE 5W-30 All temperatures 

Toyota Aygo 1KR-FE

Engine oil API SJ SAE 5W-30 All temperatures 
Engine oil API SL SAE 5W-30 All temperatures 
(Alternative specification:) 
Engine oil API SL SAE 10W-30 All temperatures 
Engine oil API SM SAE 10W-30 All temperatures 
Engine oil API SL SAE 15W-40 All temperatures 
Engine oil API SM SAE 15W-40 All temperatures

 

Előzmény: SLX-350 (32690)
mantec Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32691

T Polly-pudli-pötty!

 

Nagy öröm számunkra, hogy 10 hónap szünet után első hozzászólásoddal eme topicot tisztelted meg!

Előzmény: Polly-pudli-pötty (32687)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.18 0 1 32690

Szia Soma,

 

" .... C3-as olajat használhatok-e olyan benzin motorban, ahol ugye nincs részecskeszűrő és A3/B4 vagy API SL minősítésű olajat ajánlanak bele? .... "

 

A C3-as olajok túlnyomó többsége  API SL (vagy attól újabb) minősítéssel is rendelkezik így amennyiben az autógyártó az API minősítést is elfogadja akkor szvsz a C3-as olaj használatának semmi akadálya.

Érdemes figyelembe venned hogy a Cx valamint az A3/B4-es olajok közt alapvetően a bázisszámban (TBN) valamint az olaj kén-, foszfor- és olajhamu tartalmában van különbség.

A régebbi tervezésű motorok jobban érzik magukat a nagyobb bázisszámú olajokkal így ott szvsz nem célszerű C3-as olajokkal "kacérkodni".

Előzmény: Soma.01 (32689)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32689

Mondjátok már meg nekem legyetek szívesek, hogy C3-as olajat használhatok-e olyan benzin motorban, ahol ugye nincs részecskeszűrő és A3/B4 vagy API SL minősítésű olajat ajánlanak bele? Pl. Castrol Edge 5W-30 vagy TOTAL INEO 504/507 5W-30 mehet-e benzines autóba? (ugye ennek a HTHS-e nem alacsony a C3 miatt) Mi baj lehet belőle? Amúgy 10.000 kilométerenként cserélem az olajat, nem long life-ozok.

masterflash Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32688

Igen erre gondoltam.

Autóba már nem raknám, de szerintem más gépekhez el lehetne használni orsóolajnak, vagy szánkenő olajnak.

Egyébként én valahol azt olvastam, hogy centrifugálják, meg a vizet és az üzemanyagmaradékot párologtatják el az újrahasznosított olajokból.

Előzmény: cross_183 (32686)
Polly-pudli-pötty Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32687

Üdv Urak!

Tudnátok abban segíteni,hogy milyen teljesítmény szintű olaj kell renault clio rs 2.0 16v 124kw 2000-es évjáratú autóba?

cross_183 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32686

Mire gondolsz? Fizikai szennyeződéseket akarod belőle kiszedni? Valamilyen 1-2 mikronos szűrőn át kell szűrni. De ugye ez édeskevés, hogy a "kémiai" tulajdonságai és az adalékolása is visszatérjen.

Előzmény: masterflash (32685)
masterflash Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32685

A fáradt motorolajat hogyan lehetne megtisztítani házilagosan?

oLayos Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32684

T Zsoca76!

 

" ... alkalmatlan ... "

 

Ha a C3-as Edge a kiválasztott, akkor igen.

Előzmény: Zsoca76 (32681)
Zsoca76 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32683

Köszönöm!

Előzmény: SLX-350 (32682)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32682

Szia Zsoca,

 

A rendelkezésemre álló információk szerint ehhez a Matrix modellhez ACEA B4-es minősítésű olajra van szükség. Kevés olyan autóról tudok amelynél a C3-as és a B4-es (vagy B3-as) olajok is használhatóak - ez egyértelműen nem tartozik közéjük.

Az olaj nagyobb mértékű elsötétedése nagy valószínűséggel a nagyobb mennyiségű gané feloldásának következménye.

Előzmény: Zsoca76 (32681)
Zsoca76 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32681

Sziasztok!

 

Egy 2004-es Hyundai Matrix 1.5 CRDi (165e km) olajválasztásával kapcsolatban kérnék véleményt tőletek.

0 km-esen került hozzám, garis szervízben 10W/40-el tolták - rendszeresen rá kellett nézni és néha töltögetni. Garis időszak után váltottam: Castrol Magnatec 5W40-re (ACEA B3-as minősítés - ok), minimális utántöltéssel (1 - 2 dl 15e km).

Utolsó ciklust Castrol Edge 5W/40-nel teljesítette (C3-as - szervízkönyv ezt a tip-t nem tartalmazza ajánlottként). Nem igényelt utántöltést a 15e km alatt, kevesebb a finom vibráció, és szerintem javult a fogyasztás is - viszont csere alkalmával jóval feketébb, kormosabb olaj távozott. (és ugyan ezt töltöttem most is...)

Kérdés, az olaj tip választás alkalmatlan és emiatt sötétebb az elhasznált olaj (amit az egyéb jellemzők - pl.: olajfogyás - nem támasztanak alá), vagy csak a jobb jellemzőkkel bíró olaj "átmosta" a motort, oldotta a korábbi lerakódásokat?

Illetve a C3 minősítés hogyan viszonyul a B3-mal, helyettesíthető?

Traubi Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32680

Köszönöm. A vw-jelzésben vagyok érintett, ezek szerint az OK! Vajon keverhetem is később? (Van bontott Extrám, de olajcseréhez az Etc-t tudnám beszerezni, ráadásul olcsóbban)

Előzmény: mantec (32679)
mantec Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32679

T Traubi!

Különbség:
Shell Helix Ultra Extra 5W-30:
ACEA A3/B4/C2/C3
Mercedes-Benz 229.31
PSA  B71 2290
Chrysler MS-11106
Fiat 9.55535-S1

Shell Helix Ultra ECT 5W-30
-

Azonosság:
BMW LL-04
MB approval 229.51
VW 504.00/507.00
Porsche C30

Előzmény: Traubi (32678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!