Kilyukadt a karterom, és ideiglenesen beragasztottuk, meg vettem bele a legolcsób olajat, ami vót a kúton (MOL asszem Dinamic 20W-50) Most hajtok bontott olajteknő után, mert az új csak aranyozott változatban elérhető (gondolom az árából).
Szerintetek mennyi km-t mehetek így károsodás nélkül? (Persze nem üveghangon)
Az alany Fiat Scudo2.0 JTD, Total Quartz volt benne 5W-40-es, de a manual szerint, ha nincs hideg, a 10W-40 is jó neki.
Alapesetben egy 10W-40-es olaj teljes mértékben megfelel, ha a következő olajcseréig nem csipegeti a motor akkor gondolkodhatsz egy 5W-40-esen is (ideális esetben ACEA A3/B4 minősítéssel).
A rendelkezésemre álló adatok szerint ehhez a hajtóműhöz API GL-4-es besorolású hajtóműolajat írnak elő. Szvsz egy SAE 80W-90-es API GL-4-es olajjal (is) kiválóan működik a szerkezet (egyfokozatú 90-esből nem sűrűn találsz 20 literesnél kisebb kiszerelést).
A robogók véglehajtásához ( vagy fordulatszám csökkentő, ki hogyan ismeri) többnyire API GL-5-ös hajtóműolajat szoktak előírni de ez nincs kőbe vésve. Nincs megadva a SAE 90 mellett valahol egy API besorolás is?
Szvsz ez itt OFF mert az nem motor hanem hajtomu olaj. Mellesleg meg robogoba teljesen mind1 szerintem. Legyen megfelelo a viszkozitasa es akkor nem lesz gond.
Tobbet teszel a motorert ha lecsereled es nem belevalot hasznalsz, mintha ugy csinalnad ahogy a nagy atlag: egyaltalan nem csereli.
Kis segitseg kellene: 2000 februari 1.3-as (meg a regi 75LE-s) Mitsubishi Coltba milyen olajat raknatok. Nem reg lett veve a benne levot ugytunik nem eszi, de igy vasarlas utan bo 2000km-rel a tuti ami fix kedveert inkabb lecserelnem.
Abból kiindulva, hogy hígabb és azért szokott +30 foknál magasabb hőmérséklet is előfordulni 5W40-es olajat használok (ez talán jobban bírja a melegebbet mint a 30-as, ha tévedek javítsatok ki)
Néhány megjegyzés:
1) ha a gyár API SL-t ír elő, akkor gond nélkül használható az SM és az SN. Az SL-hez tehát nem kell ragaszkodni.
2) viszont a gyár által megkövetelt SAE viszkozitás az szentírás, és bizony nem tanácsos tőle eltérni!
3) ha legközelebb felülbírálnád a gyári előírást, előbb írj be ide :-) Az 5W-40 és 5W-30 olajok között a legkevésbé a hőtűrés a különbség: ha belegondolsz, az üzemi hőmérséklet egy csomó kenési ponton bőven 100 fok felett lehet, ebből a szempontból teljesen mindegy a külső hőmérséklet. Az autó hűtőrendszere úgy van méretezve, hogy egy esetleges rekord meleg időjárás se fogjon ki rajta, az üzemi hőmérséklet nagyjából konstansnak tekinthető. Az 5W-30-as olajok ugyanakkor gyakran jobb minőségű bázisolajra épülnek, mint a 40-esek.
Összegezve: akkor jár az autód motorja a legjobban, ha egy 5W-30-as olajat választasz, ami lehetőleg SN vagy SM API minősítésű. A márka nagyjából mindegy: olyat válassz, amiben megbízol. Az általad korábban említett összes márka rendben van.
Abból kiindulva, hogy hígabb és azért szokott +30 foknál magasabb hőmérséklet is előfordulni 5W40-es olajat használok (ez talán jobban bírja a melegebbet mint a 30-as, ha tévedek javítsatok ki), inkább mint a 10W30-at.
A gyári GM olajat nem dicsérik túlzottan (sőt...), egyébként a márkaszervizben is a 10w40-et ajánlják bele.
A gépkönyvben nem szerepel 0w30 így legalább 5w kellene használnom bele.
Mobil Super 3000 X1 5w40 , vagy az ELF SXR 5W-40 (bár valamiért a mobil szimpatikusabb), van értelme váltani és ezzel felfelé váltanék minőségben, vagy csak kevesebb pénzem maradna?
Az olajnál a legfontosabb, hogy a gyártói követelményeknek minél jobban megfeleljen. A márka tulajdonképpen sokadlagos tényező.
Ha jobb olajat akarsz a gépedbe tölteni, akkor olyan olajat keress, aminek a benzines API besorolása minél magasabb. Jelenleg az SN a legfrissebb osztály, korábban az SM és az SL voltak. (Az S betű jelenti a benzines kategóriát, az utána álló betű pedig minél későbbi az ábécében, annál korszerűbb olajat jelöl.)
Amennyiben a gyártó engedi, érdemes a 0W olajok felé is kikacsingatni, különösen, ha főleg városban használjátok az autót, sok hidegindítással.
Ezek valóban jobb kenést jelentenek, ellentétben a márkaváltással.
Még egy megjegyzés: az ELF termékek között két nagyon hasonló specifikációjú 5W-40-es olaj is van. Az általad említett SXR sajátossága, hogy ennek van Renault jóváhagyása. A tesója, az NF (teljes neve ELF Evolution 900 NF 5W-40) többnyire érezhetően olcsóbb, és csak a Renault jóváhagyásokkal kevesebb. Mivel neked nem Renault-d van, inkább ezt érdemes keresned.
Lacetti 1,6-ba 5W40 Q8 excel formula -t használok, gondoltam cserélek olajat és meglepem mobil vagy elf olajjal.
Mobil Super 3000 X1 5w40 , vagy az ELF SXR 5W-40 (bár valamiért a mobil szimpatikusabb), van értelme váltani és ezzel felfelé váltanék minőségben, vagy csak kevesebb pénzem maradna?
Hamis olaj valóban létezik, de csak ott terítik, ahol az árumozgás nincs regisztrálva, például nem kapsz számlát. Tipikusan ilyen a Vatera, az OLX meg a többi apróhirdetéses forráson hirdetett termékek.
Ha olyan webshopból rendelsz, ahol van fizikai cím (nemcsak egy postafiók), vonalas telefon (nemcsak egy mobil) és mondjuk egy adószám, ott nemigen futhatsz bele hamisított olajba. Az Olajshop ügyfélszolgálati oldala - számomra - biztonságosnak tűnik ebből a szempontból.
Adott egy Audi A6 Avant 2.0 TDI 2008. 8. havi 4F-es részecskeszűrős autóm, amiben 270 000 km van, most állok olajcsere előtt és nem tudom melyiket tegyem bele:
Castrol Edge FST 5w30 vagy XADO 5W-30 504.00/507.00.
Eddig az elsőt használtam, mindig a neten rendeltem, semmi bajom nem volt vele eddig, de állítólag a netes olajokat hamisítják.
Így a bizodalmam elillant, viszont boltban meg nagyon drága a Castrol.
Szerintetek?
Ja Olajshopból vásárolnám őket (nem reklám).
Elég sürgős lenne, mert a jövő hétvégén Olaszba kellene kimennem, addigra mindenképpen szükséges az olajcsere.
Kis segítségre lenne szükségem! Van nekem egy 1999-es 1.5 16szelepes 88lovas Kia Sephiám (II). A motorban felső tömítés garnitúra, szelepszár szimering cserélve illetve hengerfej síkolva és kapott 16darab új szelepet. Azt szeretném kérdezni, van itthon ENEOS Premium Hyper 5w40 motorolajam, mehet az bele vagy inkább vegyek mást?