Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32649

Érdekes kérdéssel állok elő:

Kilyukadt a karterom, és ideiglenesen beragasztottuk, meg vettem bele a legolcsób olajat, ami vót a kúton (MOL asszem Dinamic 20W-50) Most hajtok bontott olajteknő után, mert az új csak aranyozott változatban elérhető (gondolom az árából).

Szerintetek mennyi km-t mehetek így károsodás nélkül? (Persze nem üveghangon)

Az alany Fiat Scudo2.0 JTD, Total Quartz volt benne 5W-40-es, de a manual szerint, ha nincs hideg, a 10W-40 is jó neki.

rvf400 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 32648

Megölted a topikot...    ;-)

Előzmény: Mooc01 (32647)
Mooc01 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 32647

Koszonom. (meg jo, h kerdeztem mert eddig 2 "szaki" is 5W-30-at mondott egy meg azonnal 15W-40-et bar utobbirol tudtam is h ugy hulyeseg ahogy van)

Előzmény: SLX-350 (32646)
SLX-350 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32646

Szia Mooc,

 

Alapesetben egy 10W-40-es olaj teljes mértékben megfelel, ha a következő olajcseréig nem csipegeti a motor akkor gondolkodhatsz egy 5W-40-esen is (ideális esetben ACEA A3/B4 minősítéssel).

Előzmény: Mooc01 (32643)
rvf400 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32645

Urak !

Yamaha XVS650 1998 jó időben, hosszú utakon használva, 10-40, vagy 20-50 a jobb választás ?

Robi53 Creative Commons License 2015.04.14 0 1 32644
Előzmény: kisp113 (32641)
Mooc01 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32643

SLX-350

 

Nekem mit ajanlanal? (32637)

SLX-350 Creative Commons License 2015.04.14 0 1 32642

Szia Kisp,

 

A rendelkezésemre álló adatok szerint ehhez a hajtóműhöz API GL-4-es besorolású hajtóműolajat írnak elő. Szvsz egy SAE 80W-90-es API GL-4-es olajjal (is) kiválóan működik a szerkezet (egyfokozatú 90-esből nem sűrűn találsz 20 literesnél kisebb kiszerelést).

Előzmény: kisp113 (32641)
kisp113 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32641

Szia,

 

Sem a használati sem a karbantartási kézikönyv nem ad meg több adatot. (legalábbis amiket én találtam)

Az alany egy karbis kymco xciting 250 2005-2006.

Előzmény: SLX-350 (32640)
SLX-350 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32640

Szia Kisp,

 

A robogók véglehajtásához ( vagy fordulatszám csökkentő, ki hogyan ismeri) többnyire API GL-5-ös hajtóműolajat szoktak előírni de ez nincs kőbe vésve. Nincs megadva a SAE 90 mellett valahol egy API besorolás is?

Előzmény: kisp113 (32638)
Mooc01 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32639

Szvsz ez itt OFF mert az nem motor hanem hajtomu olaj. Mellesleg meg robogoba teljesen mind1 szerintem. Legyen megfelelo a viszkozitasa es akkor nem lesz gond.

Tobbet teszel a motorert ha lecsereled es nem belevalot hasznalsz, mintha ugy csinalnad ahogy a nagy atlag: egyaltalan nem csereli.

Előzmény: kisp113 (32638)
kisp113 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32638

Sziasztok!

 

Robogó kihajtásába milyen beszerezhető olajat tölthetek, ha a gépkönyv annyit ír csak hogy SAE 90?

 

Köszi!

Mooc01 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 32637

Sziasztok,

 

Kis segitseg kellene: 2000 februari 1.3-as (meg a regi 75LE-s) Mitsubishi Coltba milyen olajat raknatok. Nem reg lett veve a benne levot ugytunik nem eszi, de igy vasarlas utan bo 2000km-rel a tuti ami fix kedveert inkabb lecserelnem.

 

Elore is koszonom!

faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.09 0 0 32636

Köszönöm

Előzmény: Motoroil (32635)
Motoroil Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32635

Szia!

 

Ha a Mobil szimpatikus, akkor abból ott van a super 3000 xe, ami már teljesíti az API SM et is. 

Ahogy néztem, neked 3,8L a feltöltési mennyiség. 

4L es kiszerelésben nagyságrendileg 8500Ft körül mozog az ára.

 

Olcsóbb, de szintén kiváló megoldásnak ott lehet az Eni I-Sint MS 5w30 as olaja, ami szintén API SM!

4L olyan 6500Ft.

 

A felhozatal elég nagy ebben a kategóriában, szóval lehet nézelődni.

 

Üdv!

Előzmény: faelgázosítás??? (32634)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32634

Sae 10w30

Előzmény: márne (32633)
márne Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32633

"hideg vidéken: SAE 5w30 (-30; +30)"

 

 És "meleg vidékre" mit ajánl?

Előzmény: faelgázosítás??? (32629)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32632

A szervizesek azt mondták az 5w40 teljesen rendben van és ezért 2 csereperiódus óta 5w40 van benne... 

Köszönöm, akkor mégis inkább a köv cserére megy bele az 5w30.

Előzmény: stevie-13 (32631)
stevie-13 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32631

API SL fokozat

SAE 10W30 (-20; +30)

hideg vidéken: SAE 5w30 (-30; +30)

Abból kiindulva, hogy hígabb és azért szokott +30 foknál magasabb hőmérséklet is előfordulni 5W40-es olajat használok (ez talán jobban bírja a melegebbet mint a 30-as, ha tévedek javítsatok ki)

 

 

Néhány megjegyzés:

 

1) ha a gyár API SL-t ír elő, akkor gond nélkül használható az SM és az SN. Az SL-hez tehát nem kell ragaszkodni.

 

2) viszont a gyár által megkövetelt SAE viszkozitás az szentírás, és bizony nem tanácsos tőle eltérni!

 

3) ha legközelebb felülbírálnád a gyári előírást, előbb írj be ide :-) Az 5W-40 és 5W-30 olajok között a legkevésbé a hőtűrés a különbség: ha belegondolsz, az üzemi hőmérséklet egy csomó kenési ponton bőven 100 fok felett lehet, ebből a szempontból teljesen mindegy a külső hőmérséklet. Az autó hűtőrendszere úgy van méretezve, hogy egy esetleges rekord meleg időjárás se fogjon ki rajta, az üzemi hőmérséklet nagyjából konstansnak tekinthető. Az 5W-30-as olajok ugyanakkor gyakran jobb minőségű bázisolajra épülnek, mint a 40-esek.

 

Összegezve: akkor jár az autód motorja a legjobban, ha egy 5W-30-as olajat választasz, ami lehetőleg SN vagy SM API minősítésű. A márka nagyjából mindegy: olyat válassz, amiben megbízol. Az általad korábban említett összes márka rendben van. 

Előzmény: faelgázosítás??? (32629)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32630

Esetleg 5w30 jobb kenést biztosítana mint 5w40?

Előzmény: faelgázosítás??? (32629)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32629

Az autó gépkönyve szerint:

API SL fokozat

SAE 10W30 (-20; +30)

hideg vidéken: SAE 5w30 (-30; +30)

Abból kiindulva, hogy hígabb és azért szokott +30 foknál magasabb hőmérséklet is előfordulni 5W40-es olajat használok (ez talán jobban bírja a melegebbet mint a 30-as, ha tévedek javítsatok ki), inkább mint a 10W30-at.

A gyári GM olajat nem dicsérik túlzottan (sőt...), egyébként a márkaszervizben is a 10w40-et ajánlják bele.

A gépkönyvben nem szerepel 0w30 így legalább 5w kellene használnom bele.

A leírtak alapján marad az 5w40.

Köszönöm!

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (32628)
stevie-13 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 32628

Mobil Super 3000 X1 5w40 , vagy az ELF SXR 5W-40 (bár valamiért a mobil szimpatikusabb), van értelme váltani és ezzel felfelé váltanék minőségben, vagy csak kevesebb pénzem maradna?

Az olajnál a legfontosabb, hogy a gyártói követelményeknek minél jobban megfeleljen. A márka tulajdonképpen sokadlagos tényező.

Ha jobb olajat akarsz a gépedbe tölteni, akkor olyan olajat keress, aminek a benzines API besorolása minél magasabb. Jelenleg az SN a legfrissebb osztály, korábban az SM és az SL voltak. (Az S betű jelenti a benzines kategóriát, az utána álló betű pedig minél későbbi az ábécében, annál korszerűbb olajat jelöl.)

Amennyiben a gyártó engedi, érdemes a 0W olajok felé is kikacsingatni, különösen, ha főleg városban használjátok az autót, sok hidegindítással.

Ezek valóban jobb kenést jelentenek, ellentétben a márkaváltással.

Még egy megjegyzés: az ELF termékek között két nagyon hasonló specifikációjú 5W-40-es olaj is van. Az általad említett SXR sajátossága, hogy ennek van Renault jóváhagyása. A tesója, az NF (teljes neve ELF Evolution 900 NF 5W-40) többnyire érezhetően olcsóbb, és csak a Renault jóváhagyásokkal kevesebb. Mivel neked nem Renault-d van, inkább ezt érdemes keresned.

Előzmény: faelgázosítás??? (32627)
faelgázosítás??? Creative Commons License 2015.04.01 0 0 32627

Sziasztok!

 

(Remélem jó helyre írom a hsz-t.)

Lacetti 1,6-ba 5W40 Q8 excel formula -t használok, gondoltam cserélek olajat és meglepem mobil vagy elf olajjal.

Mobil Super 3000 X1 5w40 , vagy az ELF SXR 5W-40 (bár valamiért a mobil szimpatikusabb), van értelme váltani és ezzel felfelé váltanék minőségben, vagy csak kevesebb pénzem maradna?

 

Köszi!

 

József Hege Creative Commons License 2015.03.29 0 0 32626

Ok, köszi megértettem.

 

A két olajról mit gondolsz? Érdemes ennyi km-nél váltani másikra, vagy maradjon a Castrol?

Előzmény: stevie-13 (32625)
stevie-13 Creative Commons License 2015.03.29 0 0 32625

állítólag a netes olajokat hamisítják.

 

 

Hogy ezt valaki egyszer hogy kitalálta...

 

Hamis olaj valóban létezik, de csak ott terítik, ahol az árumozgás nincs regisztrálva, például nem kapsz számlát. Tipikusan ilyen a Vatera, az OLX meg a többi apróhirdetéses forráson hirdetett termékek.

 

Ha olyan webshopból rendelsz, ahol van fizikai cím (nemcsak egy postafiók), vonalas telefon (nemcsak egy mobil) és mondjuk egy adószám, ott nemigen futhatsz bele hamisított olajba. Az Olajshop ügyfélszolgálati oldala - számomra - biztonságosnak tűnik ebből a szempontból.

 

A hamisított olajokról bővebben értekeztem itt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128594831&t=9014426

Előzmény: József Hege (32624)
József Hege Creative Commons License 2015.03.29 0 0 32624

Sziasztok!

 

Adott egy Audi A6 Avant 2.0 TDI 2008. 8. havi 4F-es részecskeszűrős autóm, amiben 270 000 km van, most állok olajcsere előtt és nem tudom melyiket tegyem bele:

Castrol Edge FST 5w30 vagy XADO 5W-30 504.00/507.00.

Eddig az elsőt használtam, mindig a neten rendeltem, semmi bajom nem volt vele eddig, de állítólag a netes olajokat hamisítják.

Így a bizodalmam elillant, viszont boltban meg nagyon drága a Castrol.

 

Szerintetek?

Ja Olajshopból vásárolnám őket (nem reklám).

Elég sürgős lenne, mert a jövő hétvégén Olaszba kellene kimennem, addigra mindenképpen szükséges az olajcsere.

 

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

zOltàán Creative Commons License 2015.03.29 0 0 32623

Köszönöm!

Előzmény: gsis (32622)
gsis Creative Commons License 2015.03.29 0 1 32622

Az eredeti gyári előírás szerint 10w-40 A-3 / B-4 minősítésű olajat igényel az autó , így a " magasabb tudású "

olajat is elfogadja .

Előzmény: zOltàán (32621)
zOltàán Creative Commons License 2015.03.29 0 0 32621

Üdvözletem!

Kis segítségre lenne szükségem! Van nekem egy 1999-es 1.5 16szelepes 88lovas Kia Sephiám (II). A motorban felső tömítés garnitúra, szelepszár szimering cserélve illetve hengerfej síkolva és kapott 16darab új szelepet. Azt szeretném kérdezni, van itthon ENEOS Premium Hyper 5w40 motorolajam, mehet az bele vagy inkább vegyek mást?

Előre is köszönöm a segítséget!

Angolo Creative Commons License 2015.03.25 0 0 32620

Szia!

 

Végül Eni I-sint 5w40 es került a Tigrába! :)

 

Üdv!

Előzmény: stevie-13 (32608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!