1./ egr: nem sebességfüggő, nem csökken a turbónyomás. Ha ismernéd a rendszer működését, akkor nem jönnél egy olyan baromsággal, hogy 'ha egy nyomás alatt levő rendszerben kinyitnak egy szelepet,ott csökken a nyomás'. Hallottál már pl. emap-ról?
2./ Robi53-at is félrevezeted, mert nem az egr működését érezte, mint ahogy ő ezt meg is állapította. Inkább regenerálás az.
3./ A fix olajcsereintervallumú autókban nem mindig van olajszenzor.
4./ Nem jelzi ki az olajszenzoros autó, ha felhígul az olaj (legalábbis nem mind, az biztos). Ha ismernéd az olajszenzor működését, meg az ecu ezzel kapcsolatos működését, akkor nem írtál volna ilyet.
5./ DPF lámpa sincs minden autóban, viszont képzeld, találkoztam már olyan autóval, amiben volt, de dpf meg nem.
6./ utolsónak írom (de csak mert nincs kedvem tovább szemezgetni az aranyköpéseidet): 'Nem jut motorolaj a szűrőbe'. :D :D Te csak számítógépes szimulációban láttál autót?!? Szerinted nem jut motorolaj a kipufogóba? Nem kell azzal a hülyeséggel jönnöd, hogy mitől is mennek tönkre a dpf-ek, mert az koránt sem biztos, hogy úgy van, ahogy mondod, de azt meg biztos nem bizonyítod be, hogy a motorolaj nem árt a dpf-nek.
Ezek után eléggé visszás egy ilyen megjegyzés: "(Regeneráció: Nem "jelzi" semmi.Ennyi a topiktárs hatalmas szakértelméről!)"
Arroganciáról: olvasd vissza csaracs 32374-es hozzászólását. Nem hozzád szólt, kicsit iróniával kérdezte, amit kérdezett, de inkább 'kétségbeesést' éreztem benne, meg tanácstalanságot. Annak tudtam be, hogy ő nem ért annyira hozzá, mint amennyit az itt lévőkről gyanít. Erre a 32377-es minősíthetetlen hozzászólást intézted hozzá. Pirossal, helyenként ordítva (?) oktatsz ki vele egyszerre többeket.
Szóval valami önvizsgálatot kéne tartanod. Ha eredménytelenül zárul, akkor csak sajnálni tudlak. Mindenki hibázhat, ezzel nincs is gond. De amit művelsz, az túlzás. Szállj le a magas lóról, mindenki jobban jár.
Gyanítom, hogy oLayos topictársnál már tiltva vagy, mert túl higgadtan reagál a hülyeségeidre.
Ezzel befejeztem. Ha a fröcsögésen kívül van más mondanivalód is, akkor megkereshetsz.
Üres vagdalózás,mint máskor!Lehet tíltani aki nem tetszik,senkit sem kényszerítenek az írásaim olvasására.Megkérlek kerülj el,igaz a hosszú évek alatt,nem először kérem!Nekem nem kell bizonyítanod,a csoportnak bizonyíthatod az állításaim ellenkezőjét.Végeztem a személyeddel.......
Igen, eddigi olvasmányaim alapján EGR ügyben valami nagyon hasonlót, határértékekben is ilyesmit képzeltem el. Köszönöm.
Az a - feltehetően - regeneráció is valóban az lehetett, és talán a használati körülmények, mód, üzemanyag, olaj, stb. okán, nem is indokolt ilyeneket sokszor/sűrűn észrevennem.
A topic témájához illeszkedően is:
Azt már eldöntöttem (akár indokolt, akár nem), hogy OMV Maxx gázolaj marad kizárólagosan, mellette, 10-enként lesz olaj-és szűrőcsere is.
Február elején bekövetkezik a 20 e-s szerviz.
Még ingadozom kicsit, de erős valószínűséggel kérni fogom a gázolajszűrő cseréjét is.
Ami inkább foglalkoztat, hogy melyik olajat kérjem/válasszam:
- Magnatec 5w-30 A5 , esetleg Magnatec Prof. 5w-30 A5,
- Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30,
- Motul Specific 913d ?
(mindegyik formálisan is wss-m2c913-d-s, amiről hajlamos vagyok elhinni, hogy legújabb/legmodernebbként a legjobb választ adja az üzemanyag bio összetevőkre is)
(legegyszerűbb persze a Ford Formula lenne, de valahogy úgy azonosítottam, hogy az még csak a 913-c, elég nagy kavarodás van a web-en abban a kérdésben is, hogy A1 vagy A5, ezért vettem ki a körből).
Olvastam nekem megbízható hozzászólást Mobil választás indoklásával, érvet Motul általában vett jóságáról, Castrol maximális megfelelőségéről. Valahogy nem tudtam végül képbe kerülni Magnatec vs. Magnatec Prof. tekintetben, de elfogadom mindkettő maximális megfelelőségét (különösen, ha tényleg ugyanaz).
Nem az a baj, hogy tévedsz, hanem az, hogy mindent úgy kezelsz, mintha Te lennél az Isten, más meg hülye. Az utolsó 50 hozzászólásban több tévedésed van, amire rávilágítottak, de oda se neki, nehogy tanulj belőle! ;)
A Mazda a dízelmotor új generációját alkotta meg, a Skyactiv-D az Euro 6-os normát SCR vagy NSC nitrogénoxid katalizátor és kisnyomású kipufogógáz visszavezetés nélkül teljesíti. A 14:1 kompresszióviszonyú motor égésfolyamat irányítása optimalizált, kétfokozatú feltöltéssel és csökkentett súrlódási veszteséggel növelték a hatásfokot, fogyasztását 15-20%-kal mérsékelték.
Maradj a tuningnál,vagy tényekkel cáfoljál!Nagyon nem tetszik a hosszú évek óta tartó ocsmánykodásod,főleg amikor szakmai téren sem tudtatok segíteni.Alapvető tény,ha egy nyomás alatt levő rendszerben kinyitnak egy szelepet,ott csökken a nyomás.Bármekkora hülyeségeket leírtál más topikokban,én sosem trollkodtam,pedig bőven lett volna mit.Maradjunk a tényeknél,a vagdalózások helyett.Becsméreltem valakit?Kit?
Érdekes stílusod van. Mindenkit leoltasz, becsmérelsz. Csak azt nem tudom mire fel, mert amennyi hülyeséget összehordtál már itt, az alapján inkább kérj elnézést most már majdnem mindenkitől!
Nagy baj lenne, ha egy jó EGR szelep működését ennyire észrevennéd. Mivel folyamatosan teszi a dolgát az ECU felügyelete alatt így ez része a motor normális működésének. Mint említettem, ha jó!
Működik az indítás után pár másodperccel általában 10-20% nyitással - levegőhőmérséklet függvénye is - majd normál átlagos motorterhelésnél 5-30%-os nyitási értékeket variál a kapott utasítás alapján.
Padlózásnál lezár, csakúgy mint teljes gázelvételnél.
Ritkán 80%-os nyitás is előfordul, de én még jól működő EGR-nél nem láttam nagyobb értéket. Ez határozott, de nem padlógázas gyosításnál olvasható/látható.
Ezeket élőadat kiolvasással lehet látni és akkor nézzük, ha valamilyen EGR problémára gyanakszunk.Sajnos városi használatnál találkoztam már 20 ezret futott TDCi-vel, amelyiknél szorult már és nem zárt kellően. Ő indtási problémával került hozzám. Ha nem lenne ez a szelep, sok bosszúságtól mentesülnének az autósok, de van.
... és nem sebességfüggő, inkább terhelés és fordulatszám játszi szerepet.
Ezzel itt a Milyen motorolajat használsz? topikban én nem foglalkozom többet, ennek is van saját topikja, csakúgy mint a részecskeszűrőknek.
...az említett körforgalmas szituáció egy rövid filterregenerálás volt inkább. Akkor jellemző inkább amit leírtál.
Ha ez így van, akkor nekem max. 1x volt olyan, ami regenerációnak is gondolható.
(biztos észrevette a jó OMV anyaggal teli tankot - ha így volt, egyéb feltételek fennállását, tán még jó kedvemet és ráérő időmet is, és úgy gondolta, ez a legmegfelelőbb pillanat ....).
Egyébként a pályán a 2200 körüli fordulat akár közel is lehetett az általad mondott sebességhez.
És akkor miért csak 2x eddigi élete során? Biztos, hogy észreveszem a seggemmel, ahányszor ezt eljátssza.
OFF:Nem!Sebességfüggő,kb 120km/h-ig dolgozik,az ECU vezérli.Visszavezeti a szemetet a szívócsőbe,amikor nyitott,akkor csökken a turbónyomás,a befecskendezés,stb.Tudomásom szerint,már jönnek az EGR nélküli dízelek.
Én elhiszem, hogy van olyan Ford is, amiben van. Az enyém nem ilyen.
Az enyémben az elektronikus menetstabilizálót is a BC-n keresztül, "szoftveresen" lehet ki-bekapcsolni, másikakban van egy kivezetett nyomógomb a középkonzolon. Ebből még nem mondanám, hogy egyikben vagy másikban nincs valamilyen funkció, és ennek oka a cost-cutting.
Olajra utaló lámpa, azt hiszem, van, de nem megyek ki ismét megnézni. Viszont, meg lennék lepve, ha baj esetén nem küldene valami szöveges üzenetet is.
Én ezt lényegtelennek érzem, és nem is mutat rá, hogy amiben van ilyen regeneráció-visszajelző közvetlen ledes megoldás, az mikor kezd jelezni (mindjárt, amikor "először" nekiáll, vagy csak amikor már többször megpróbálta és nem sikerült befejeznie, vagy csak egyszerűen, rendre nem állnak elő a szükséges üzemi körülmények - üzemmeleg motor, rövid távú előzmények alapján feltételezhető folyamatos egyenletes futás, elégséges üzemanyag, ....., ....., - és már nagyon kellene)
(olajjal kapcsolatos visszjelző lámpa azért nem érdekelt, mert minden hosszabb útra való indulás előtt - és van ilyenem bőven - a pálcával nézem meg (akár hiszed, akár nem, meg is szagolom, és megtapogatom/morzsolgatom kicsit), menet közben meg, ha baj lenne, majd csak felismerem valahogy 35 év és 1,5 km autózás után.)
Azt hiszem, én sem vagyok "különösen" veszélyeztetve a kokszosodás által.
Havi 3,5-4 ekm körül megyek, döntő többségében autópályán, kisebb mértékben országúton, és szerintem a város az egésznek max. 10-20 %-a.
Talán ezzel is összefüggésben, max. 3 alkalommal volt olyan, amiről azt gondolhatom, hogy tán éppen valami regeneráció, vagy csak valami ehhez közeli ellenőrzés zajlott.
Biztosan emlékszem, hogy az első 2 ilyen alkalom még bőven az első 10-es olajcsere előtt volt, mindkétszer már legalább 40-50 km óta folyamatosan az autópályán, 2200 körüli fordulatnál. Jelenség: nagyon rövid, pillanatnyi "rántás", ami egy gyengébb motorral szerelt autón pl a klíma bekapcsolása pillanatában is előidézhető lenne. De semmi folytatás, gyengélkedés, vagy bármi. Se lámpa, se üzenet, se működésbeli/teljesítménybeli változás. Ebben az időszakban felváltva próbálgattam MOL-Shell-Lukoil normál és prémium gázolajakat, hogy melyik volt mikor, meg nem mondom (ha fővesztés terhe mellett kellene, kimutatásaimból előkereshetném, de nem akarom).
A harmadik alkalomról már írtam (Tesco parkolós eset). Biztosan az olajcsere utáni szakaszban volt, és az csak egy halovány feltételezésem, hogy talán már először lehetett benne az OMV Maxx (vagy nem, de ezt már fővesztés terhe mellett sem tudnám behatárolni). Jelenség: körforgalom előtt beállva a sorba, a motor szokatlan (mély) hangjára lettem figyelmes, ezzel kb egyidőben vettem észre (mert éppen abban a kijelzés állapotban votl) a BC-n a szokásos 0,3-0,4 l/h fogyasztás helyett a 0,5-0,6 közötti ingadozást, és ha már arra nézegettem, a fordulatszámmérőn a megszokotthoz (tudom, hogy 780) képesti emelkedést (de még 1000 alatt). Se lámpa, se üzenet, se bármi egyéb. Nyomtam pár km-t a megszokottnál magasabb fordulattal, és fogalmam sincs, mikor mit csinált, mikor fejezett be bármit. Félreállás, fordulat, fogyasztás és hang a megszokottnak megfelelő, irány vissza. (a motor közel üzemmeleg lehetett már induláskor is, mert rövid ideig voltam csak ott)
Nem emlékszem arra, hogy az OMV Maxx-ra való átállás (ez kb 14 ekm-nél volt, és most közel 18-nál van) óta bármit láttam-éreztem volna, de azért tudni kell, hogy pl múlt hét közepén 3 nap alatt mentem 1200 km-t, szinte végig autópályán-országúton, e hét közepén is mentem egy 800 km-es napot, a 2 között meg tokkal-vonóval 140 km-t, hajnalban és késő este, városban ugyan, de főútvonalon, sárgán villogó lámpáknál, jóformán egyedül az úton.
T Robi53!Nem régi autók képei,az lenne a természetes,ha minden autóban lenne.Az itthoni autókból rengeteg minden hiányzik,gyárilag olcsósítják őket.A topiktárs szerint van ilyen lámpa a Fordokban,nem kételkedem az állításában.Az olajcserét kérő lámpának is kell lennie,ami az olajszínt megemelkedésekor,vagy az olaj felhigulásakor kéri az olajcserét!
Kimentem, megnéztem a computer TEST módban a Led TEST funkcióban.
Nekem nincs a palettán se, egyáltalán ilyen visszajelzőm (van olyan is, ami funkció nincs is benne a konfigurációban sem: pl "abroncsnyomás" figyelmeztető visszajelző).
Ez a funkció minden létező visszajelző lámpát megmutat (bekötöttségtől függetlenül), és ha (pl. színnel) eltérő (pl. szintű) dolgokat akar jelezni, ezeket az opcionális lehetőségeket is megmutogatja.
És a kézikönyvem sem modja, hogy kellene legyen ilyen lámpám.
Szerintem ez nekem szöveges üzenetként, engine visszajelzővel, később esetleg DTC-vel (hibakód) jöhet.
Egyikkel sem találkoztam még.
Nagyon nem akarom elérni egyiket sem, jobb nekem, ha "fű alatt" szépen megcsinálja, esetleg a "jel"-ek értelmezésével már az első fázisban általam segítve is (ilyenről már írtam). Rosszabb esetben, nem a jelek alapján segítve, hanem mert modjuk küldött egy szöveges üzenetet (ez már "jelzés"), hogy "regenerálok, ne állíts le, ha lehet, haladjunk 2000 feletti fordulattal, nyomjad szépen a gázt".
A csatolt képek (sokkal ?) régebbi autó(k) műszerfala(i).
Hát, amiket én tudtam, vagy észre is vettem, leírtam. A ventillátort valahol én a "többlet elektromos fogyasztó bekapcsolása" kategóriába soroltam (lehet, hogy tévesen, mert az már következmény), lehet, van még más is ilyen.
Az alapjárat megemelkedéshez kapcsolhatóan, elfelejtettem leírni, hogy persze "jelzi" azzal is, hogy - nyilvánvalóan minden üzemállapotban, a többlet befecskendezések miatt - megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, ami "jel"-nek is csak akkor tekinthető, ha az a BC-n éppen ki van jelezve.
És akkor a motor hangjának megváltozása is kérdés, hogy minek is a következménye, mert biztosan ez is csak az.
Szóval csinál egy csomó dolgot a háttérben, anélkül, hogy frusztrálni akarna vele.
De én mindezt inkább "jel"-nek gondoltam tekinteni, mint "jelzés"-nek. Úgy éreztem, a "jelzés" akkortól van, amikor a rendszer már "mondja" is nekem ezt, ez pedig, azt hiszem, több sikertelen/megszakadt "fű alatti" próbálkozás után jön csak el - addig valószínűleg nem érzi fontosnak a zaklatásomat, ha úgyis mazsola vagyok, nem veszem észre, és nem segítek önként is. De ekkor, gondolom, még semmi baj, semmi "kényszer", semmi várhatóan káros visszahatás. (Észrevettem, segítettem, figyeltem, és nagyon rövid időn/távon belül már nem volt mit akkor, amikor egyetlen alkalommal ez városban - szerencsémre pont a városszéli Tesco parkolóból kihajtva - zajlott. Nem befelé, hanem kifelé indultam, mentem pár km-t 2000-2200 rpm körül, és ennyi, de ezt sem biztos, hogy kellett volna. Megcsinálja alapjáraton, álló helyben is, ha kap lehetőséget).
Szóval, én a "jelzi" valami alatt azt gondoltam, amikor jön üzenet a computeren, világít a sárga lámpa, és ezt értelmezni is tudom a kézikönyvben leírtaknak megfelelően. Vagy, ha ezek után is folyamatosan undok vagyok vele, és ezek után sem hagyom, más üzenet jön, meg más lámpa, és a végén esetleg tiltások és újabb üzenetek, legvégül a szerviz. Az " undok módon nem hagyom" meg ebben az esetben az, hogy minden könyörgés ellenére, módszeresen leállítom a motort.
Nem "jelzi" semmi.Ennyi a topiktárs hatalmas szakértelméről!)Az új gázolajat még nem ismerem hosszútávon,de nekem minden mentes,a kokszosodás problémájától.Gázolajszűrőt ne cserélj,ha a prémiumot tankolod.Konkrétan az érdekel,hogy az új gázolajjal milyen sürűn indul a regenerálás?Ilyenkor kapja a motorolaj az elégetlen üzemanyagot.A tapasztaltok alapján,a FAME mentes prémium gázolajat tankolóknál,megszüntek a problémák,nem kell kényszerítve olajat cserélni(Itthon kizárólag az OMV-é jó!!).Az ilyen gondok is megszünnek!:
"Minden esetre a csökkentett SAPS tartalmú olajokkal hamarabb gond van a felhígulás miatt. Alapból kisebb a közömbösítő adalékolásuk is. Pedig ezek a detergens/diszpergens adalékok feladata a motorolajba került szilárd szemcsék összetapadásának a megakadályozása, a folyamat lassítása és nem utolsó sorban a keletkezett savak közömbösítése. Na most ha ebből kevesebb van, akkor hamarabb elfogy a hatékonyság."
Na, valahol itt van az, ami az én fejemben is motoszkál, meg bizonyos elemeiben, más megfogalmazásban, de már olvasgattam róla.
És ez egybecseng azzal is, hogy Ford-osok azt írták, inkább "jó nagy" DPF-et akasztottak a rendszerre, mint igyekezzenek erre specializált olajjal, ezzel-azzal megvédeni a megvédhetetlent.
De felismerhető - megemelkedik az alapjárat, megváltozik a motor hangja és még autópálya tempónál is érezhető egy pillanatnyi rántás (egyesek és a kézikönyv szerint fémes szag is érezhető, és állítólag bekapcsolnak többlet elektromos fogyasztók - én ezeket nem vettem észre). (a "rántás" és egyéb nehezen értelmezhető furcsaságok 15-20 ekm után állítólag elmúlnak, ez inkább új-kori anomália, és valóban, az első 2 után már én sem vettem észre 3.-at).
Ilyenkor nem célszerű leállítani, viszont célszerű magasabb fordulattal/terheléssel/sebességgel tovább üzemeltetni. Ha nem tudja befejezni, vezérlő megjegyzi, utólag állítólag kiolvasható még owner/user szinten is a board computerből, részletesebben meg OBD-vel. Sok/több befejezetlenség után már jelzi, jön a sárga "engine" lámpa, gondolom message BC-n, ilyenkor "kötelező" a terhelés/pörgetés, és megcsinálja. Gondolom, ha nem hagyják neki, egy idő után jön a piros lámpa, vészüzem, service üzenet. Állítólag, megfelelő eszköz birtokában, lehet szoftveresen kényszeríteni regenerációt.
Karbantartás, üzemanyag:
Igen. Fontos az üzemanyag is. Abban is igazad van, hogy kiemelten fontos. De azért más is:
- 10 e-es olaj-és szűrőcsere után nem sokkal, áttértem kizárólagosan OMV Maxx Motion gázolajra.
- 20 e-sen a kötelezőkön felül, gázolajszűrőt is cseréltetek (egyébként 60-nál kötelező), és ezt max. 20-anként folytatom.
- 30-tól kezdődően, minden 10-es (20-nál lenne kötelező) olajcserénél légszűrőt is fogok cseréltetni (10-nél ezt elmulasztottam, 20-ra rövidesen viszem és ekkor kötelező is, és onnan akkor minden 10-es alkalommal)
- 60-nál feltételezek egy EGR, légtömegmérő, nyomásszabályozó, meg a fene tudja milyen szelepek tisztogatását - minden, ami nem jár igazán jelentős megbontással, de hibakereséskor szokásos kockázati pontokként azonosítják. + izzítók vizsgálódás nélküli cseréje
- és persze nagyon fontos maga az olaj: ezért kutakodom, melyik (a jelen állás szerint csakis ford 913-d certif. 5w-30 A5) legyen a szívem csücske
Kb ezeket mondják/írják annak érdekében, hogy esetleg akár 300-at is elketyegjen jelentősebb hiba, javítás, drága dolog cseréje nélkül, és működési zavarok (egyenetlen járás, nagy nyomaték-lyuk, stb) esetleg ne rángassák szét a kéttömegű lendkereket se ez előtt (ehhez azért nagyon megfontolt vezetéstechnika, és használati mód - sok pálya és országút, kevés város - is kell)
Aztán azért innen már egyre nagyobb valószínűséggel mégis jönnek a "dolgok", melyek között a DPF csak egy (ami egyébként képes nagyon károsan visszahatni az egész előtte lévő rendszerre, annak majdnam minden elemére.
Némely gyártó közli a foszfor % arányát (Mobil), de a kéntartalmat nem fogják csak úgy publikálni. Az olaj egyik fontos adalékanyaga kenés és olajfilm erősség miatt. Ezek gyártóművi titkok!
Van is nekik gondjuk, mert a környezetvédelem és a technika védelme nem ugyanazt követeli meg.:(
... de ez az ő dolguk.
Minden esetre a csökkentett SAPS tartalmú olajokkal hamarabb gond van a felhígulás miatt. Alapból kisebb a közömbösítő adalékolásuk is. Pedig ezek a detergens/diszpergens adalékok feladata a motorolajba került szilárd szemcsék összetapadásának a megakadályozása, a folyamat lassítása és nem utolsó sorban a keletkezett savak közömbösítése. Na most ha ebből kevesebb van, akkor hamarabb elfogy a hatékonyság.
Lehet, hogy minket/engem lenéznek az olajokkal elméletben foglalkozók - tisztelet a kivételnek -, de hidd' el mi is megpróbáljuk és keressük felhasználásra a legjobb kenőanyagot a gyártók előírásainak megfelelően. Akik meg nem, azok más oldalról közelítik meg a javítást/szervizelést.
T oLayos!Nem kérdeztelek,nem kértem a véleményed.Eddig a pontig,nem tudok off témáról,valószínűleg az üzleti érdeked sérti,ha kevesebb olajcserét végeznek,MERT AZT IS KIJELZI AZ ECU,amennyiben felhigul a motorolaj,kéri az olajcserét.Ez a garancia ideje alatt is a tulajdonosokat terhelő költség(törvénytelenül!).Remélem a mai nap már kielégítetted a kötekedő hajlamod,ezért további szép estét kivánok!
A Ford is leállt az adalékolással - olyan oka volt, amit majd GG ... le fog írni - és felülbírálta a 109 lovas 1,6 TDCi motorral szerelt autóiknál a gyárilag 120 ezer kilométernél elvárt részecskeszűrő cserét. Erről megküldték az aktuális szervizrendelkezés. ( 2013 .... Ford Fleet Service News )Pontos hónapot is majd GG ... közli, Ő képbe van.
Többször tölthető 60 ezrenként az adaléktartály és ha nem tudja 15% alá tisztítani a porzsákot, akkor kell cserélni. Nem kötelező senkinek, de az már káros a motorra is, meg többletfogyasztás is lesz.
... de ez téged nem érint, ezért is nem kerül szóba.
Keresik a megoldást ahogy olvasom a részünkre is megküldött anyagban, de neked még a jelenlegi ajánlás szerint kell az olajcserét elvégezned. Ezek a legújabb kerámia fal-flow szűrők jóval több regenerálódást bírnak. Magasabb hőtűrő képességük, de nem hiszem, hogy ennyire érdekelne!
Meg lassan átmennék a topik címe alapján OFF-ba.
... és írd meg GG ... nek, hogy jelzi a regenerálást.:)
Nem, ez az 1.6 TDCI (115 LE, 270 Nm), amit a 2011-től gyártott Focus III-ba raknak, már nem az a változat. Gondozás-és ellenőrzés mentes, üzemanyag befecskendezéssel regenerál. Gondolom, megfelelő eszközzel mérhető az eltömődöttség állapota, feltételezem, tisztítgatják is savazással vagy kiégetéssel, de a vége persze a csere. A Ford műszaki szolgálata - amikor az olajválasztás, esetlegesen C2 használatának lehetősége miatt faggattam őket - nagyon igyekezett megnyugtatni, hogy vannak ilyen DPF-es autók optimális esetben akár 300 ekm-t kiszolgáló részecskeszűrővel, persze megfelelő - üzemanyag, olaj, szűrők, stb - karbantartás, és optimálisat közelítő használati körülmények között (a DPF méretezésével indokolták megnyugtatásomat)
És fontos: Ők is "eltiltottak" C-s olaj használatától, nem csak Castrol szakértője nem javasolta.