Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32395

Regeneráció:

Nem "jelzi" semmi.

De felismerhető - megemelkedik az alapjárat, megváltozik a motor hangja és még autópálya tempónál is érezhető egy pillanatnyi rántás (egyesek és a kézikönyv szerint fémes szag is érezhető, és állítólag bekapcsolnak többlet elektromos fogyasztók - én ezeket nem vettem észre). (a "rántás" és egyéb nehezen értelmezhető furcsaságok 15-20 ekm után állítólag elmúlnak, ez inkább új-kori anomália, és valóban, az első 2 után már én sem vettem észre 3.-at).

Ilyenkor nem célszerű leállítani, viszont célszerű magasabb fordulattal/terheléssel/sebességgel tovább üzemeltetni. Ha nem tudja befejezni, vezérlő megjegyzi, utólag állítólag kiolvasható még owner/user szinten is a board computerből, részletesebben meg OBD-vel. Sok/több befejezetlenség után már jelzi, jön a sárga "engine" lámpa, gondolom message BC-n, ilyenkor "kötelező" a terhelés/pörgetés, és megcsinálja. Gondolom, ha nem hagyják neki, egy idő után jön a piros lámpa, vészüzem, service üzenet. Állítólag, megfelelő eszköz birtokában, lehet szoftveresen kényszeríteni regenerációt.

 

Karbantartás, üzemanyag:

Igen. Fontos az üzemanyag is. Abban is igazad van, hogy kiemelten fontos. De azért más is:

- 10 e-es olaj-és szűrőcsere után nem sokkal, áttértem kizárólagosan OMV Maxx Motion gázolajra.

- 20 e-sen a kötelezőkön felül, gázolajszűrőt is cseréltetek (egyébként 60-nál kötelező), és ezt max. 20-anként folytatom.

- 30-tól kezdődően, minden 10-es  (20-nál lenne kötelező) olajcserénél légszűrőt is fogok cseréltetni (10-nél ezt elmulasztottam, 20-ra rövidesen viszem és ekkor kötelező is, és onnan akkor minden 10-es alkalommal)

- 60-nál feltételezek egy EGR, légtömegmérő, nyomásszabályozó, meg a fene tudja milyen szelepek tisztogatását - minden, ami nem jár igazán jelentős megbontással, de hibakereséskor szokásos kockázati pontokként azonosítják. + izzítók vizsgálódás nélküli cseréje

- és persze nagyon fontos maga az olaj: ezért kutakodom, melyik (a jelen állás szerint csakis ford 913-d certif. 5w-30 A5) legyen a szívem csücske

 

Kb ezeket mondják/írják annak érdekében, hogy esetleg akár 300-at is elketyegjen jelentősebb hiba, javítás, drága dolog cseréje nélkül, és működési zavarok (egyenetlen járás, nagy nyomaték-lyuk, stb) esetleg ne rángassák szét a kéttömegű lendkereket se ez előtt (ehhez azért nagyon megfontolt vezetéstechnika, és használati mód - sok pálya és országút, kevés város - is kell)

 

Aztán azért innen már egyre nagyobb valószínűséggel mégis jönnek a "dolgok", melyek között a DPF csak egy (ami egyébként képes nagyon károsan visszahatni az egész előtte lévő rendszerre, annak majdnam minden elemére.

Előzmény: Törölt nick (32391)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32394

T Robi53!

 

Némely gyártó közli a foszfor % arányát (Mobil), de a kéntartalmat nem fogják csak úgy publikálni. Az olaj egyik fontos adalékanyaga kenés és olajfilm erősség miatt. Ezek gyártóművi titkok!

 

Van is nekik gondjuk, mert a környezetvédelem és a technika védelme nem ugyanazt követeli meg.:(

... de ez az ő dolguk.

Minden esetre a csökkentett SAPS tartalmú olajokkal hamarabb gond van a felhígulás miatt. Alapból kisebb a közömbösítő adalékolásuk is. Pedig ezek a detergens/diszpergens adalékok feladata a motorolajba került szilárd szemcsék összetapadásának a megakadályozása, a folyamat lassítása és nem utolsó sorban a keletkezett savak közömbösítése. Na most ha ebből kevesebb van, akkor hamarabb elfogy a hatékonyság.

 

Lehet, hogy minket/engem lenéznek az olajokkal elméletben foglalkozók - tisztelet a kivételnek -, de hidd' el mi is megpróbáljuk és keressük felhasználásra a legjobb kenőanyagot a gyártók előírásainak megfelelően. Akik meg nem, azok más oldalról közelítik meg a javítást/szervizelést.

Előzmény: Robi53 (32388)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32393

T oLayos!Nem kérdeztelek,nem kértem a véleményed.Eddig a pontig,nem tudok off témáról,valószínűleg az üzleti érdeked sérti,ha kevesebb olajcserét végeznek,MERT AZT IS KIJELZI AZ ECU,amennyiben felhigul a motorolaj,kéri az olajcserét.Ez a garancia ideje alatt is a tulajdonosokat terhelő költség(törvénytelenül!).Remélem a mai nap már kielégítetted a kötekedő hajlamod,ezért további szép estét kivánok!

Előzmény: oLayos (32392)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32392

T Robi53!

 

A Ford is leállt az adalékolással - olyan oka volt, amit majd GG ... le fog írni - és felülbírálta a 109 lovas 1,6 TDCi motorral szerelt autóiknál a gyárilag 120 ezer kilométernél elvárt részecskeszűrő cserét. Erről megküldték az aktuális szervizrendelkezés. ( 2013 .... Ford Fleet Service News )Pontos hónapot is majd GG ... közli, Ő képbe van.

Többször tölthető 60 ezrenként az adaléktartály és ha nem tudja 15% alá tisztítani a porzsákot, akkor kell cserélni. Nem kötelező senkinek, de az már káros a motorra is, meg többletfogyasztás is lesz. 

... de ez téged nem érint, ezért is nem kerül szóba.

 

Keresik a megoldást ahogy olvasom a részünkre is megküldött anyagban, de neked még a jelenlegi ajánlás szerint kell az olajcserét elvégezned. Ezek a legújabb kerámia fal-flow szűrők jóval több regenerálódást bírnak. Magasabb hőtűrő képességük, de nem hiszem, hogy ennyire érdekelne!

Meg lassan átmennék a topik címe alapján OFF-ba.

 

... és írd meg GG ... nek, hogy jelzi a regenerálást.:)

Előzmény: Robi53 (32390)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32391

T Robi53!Akkor csak a kiváló üzemanyag segít.Az égetést,jelzi valamilyen lámpa?

Előzmény: Robi53 (32390)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32390

Nem, ez az 1.6 TDCI (115 LE, 270 Nm), amit a 2011-től gyártott Focus III-ba raknak, már nem az a változat. Gondozás-és ellenőrzés mentes, üzemanyag befecskendezéssel regenerál. Gondolom, megfelelő eszközzel mérhető az eltömődöttség állapota, feltételezem, tisztítgatják is savazással vagy kiégetéssel, de a vége persze a csere. A Ford műszaki szolgálata - amikor az olajválasztás, esetlegesen C2 használatának lehetősége miatt faggattam őket - nagyon igyekezett megnyugtatni, hogy vannak ilyen DPF-es autók optimális esetben akár 300 ekm-t kiszolgáló részecskeszűrővel, persze megfelelő - üzemanyag, olaj, szűrők, stb - karbantartás, és optimálisat közelítő használati körülmények között (a DPF méretezésével indokolták megnyugtatásomat)

És fontos: Ők is "eltiltottak" C-s olaj használatától, nem csak Castrol szakértője nem javasolta.

Előzmény: Törölt nick (32386)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32389
Előzmény: Törölt nick (32387)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32388

Kicsit összekevertem a kérdés-feltevés szövegezését, bocsánat.

Igen, C2-re leírásodból látom, és valójában A5/B5-re kérdeztem rá, a C2-vel való összehasonlíthatóságot keresve.

Írtad C2-re a szulfáthamu, kén és foszfor maximális tömegszázaléko(ka)t (ami maximum-értékeket összeadva, meghaladja a C2-re - mid-SAPS - megadott együttes maximális értéket (0,8 %), de miért is kellene pont ezeket, pont egyszerűen, és pont max-értékkel összeadni - ez már messze meghaladja képességeimet).

 

Az A5/B5 esetében meg csak azt tudom, hogy

- a high-SAPS besorolás okán, a SAPS bizonyosan 0,8 feletti

- az ACEA A5/B5-ben nem (sem) találtam külön SA-P-S értékhatárokat

- és a gyártók adatlapjain meg csak "szulfáthamu" (SA) tömegszázalék szerepel (Mobil 0,8 %, Motul 1,09 %, Castrol 1,2 %, az A5 5w-30-asok esetében

     - Ezeknél nem látok foszfor és kén (a SAPS-ból a P és az S) tömegszázalék adatot - nem mintha én megtaláltam volna korábban ezt akár a C2 anyagokra vonatkozóan is, leírásodból azonosítottam az ACEA értékeket, gyártói termék-adatlapokon külön nem látok ilyet.

 

Szóval, arra gondoltam, hogy érdemes lenne esetleg nem csak a "szulfáthamu", hanem a kén és foszfor tömegszázalék értékeket is megismernem (az egyes termékekre is), hátha módosít azon a következtetésemen, hogy a "legjobb" a Mobil lehet, mert legalacsonyabb a szulfáthamu érték - és mi van, ha kén és foszforban ez nem áll? Pedig, hát, pont a kén, az biztosan savasít. A foszforról meg lövésem sincs. Talán az meg pont lúgosít?

Előzmény: oLayos (32384)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32387

Szia!

Én itt sem találom az A5/B5 kén és foszfor adatait. Vagy rosszul keresem?

Előzmény: Törölt nick (32385)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32386

Most olvasom,:hogy karbamidos az autód,és 120000 km-nél kötelező a részecskeszűrő cseréje(?).

Előzmény: Robi53 (32383)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32385
Előzmény: Robi53 (32383)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32384

T Robi53!

 

" ... meg tudnátok mondani az A5/B5 kén és foszfort? ... "

 

Nekem nincs ilyen adat a birtokomban, ahhoz jutok hozzá amit hozzáférhetővé tesznek. Az kivonat megjegyzéseit pedig tudomásul veszem.

 

Az utolsó mondatodnál a ACEA C2-re szerintem található adat. Ha nem arra gondolsz amit az előzőekben írtunk, akkor pontosíts ha még fontos.

Előzmény: Robi53 (32383)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32383

Esetleg meg tudnátok mondani az A5/B5 kén és foszfort?

Én az ACEA szinteket bemutató táblázatokban és grafikonokon high-SAPS-ként,  0,8 % fölöttire azonosítottam, de most kicsit megzavarodtam (az olajgyártók, pl a Castrol, Mobil, Motul adadtlapjain a szulfáthamut látom, ami ennek ezek szerint csak a SA része. Kíváncsi lennék, hogy másik két értékben mit mond ACEA pl C2-re, A5-re

Előzmény: mantec (32382)
mantec Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32382

T oLayos!

 

"... ≤ 0.3 ..."

Igen.

Köszönöm.

Előzmény: oLayos (32381)
oLayos Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32381

T mantec!

 

"... Az ACEA-12 C2 követelmény rendszerében a 

kén tartalom <=0,2, ... "

 

Nem!

 

Csakúgy mint a C3-nál ≤ 0.3 ...

 

 

 

Előzmény: mantec (32379)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32380

Kedves Mantec,

Igazad van, pontosítok: szulfáthamu (SA), és nem SAPS.

Véletlenül vagy szándékosan, de az ACEA speckó évet sokan nem tüntetik fel (nem csak a terméken nem, hanem az adatlapon sem), bár úgy láttam, hogy a változások pont ezt a paramétert nem befolyásolták.

 

Továbbra is elgondolkodtatna, ha egy olyan olajat tudnék levenni a polcról, ahol mondjuk (év feltüntetése nélkül, vagy azzal) azt írják, hogy ez C2 és A5/B5. Pedig néztem ilyen adatlapot is. És valahogy úgy azonosítottam, hogy a kettő közötti eltérés egyik fontos jellemzője pont a SAPS (meg, bizonyosan az adalékolás/kivonás/technológia, ami ezt okozza, meg annak egyéb következményei).

 

(C2 és A3/B4 kérdésbe bele sem néztem, mert külön-külön sem éreztem érintettnek magamat)

Előzmény: mantec (32379)
mantec Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32379

T Robi53!

"... elvben C2 SAP-a 0,5-0,8 % ..."
Az ACEA-12 C2 követelmény rendszerében a
kén tartalom <=0,2,
foszfor tartalom <= 0,09,
szulfát hamu tartalom <=0,8.
 
"... nekem ellentmondónak tűnő ..."
Az említett olajok korábbi követelményt teljesítenek.

Előzmény: Robi53 (32378)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32378

Én mindenképpen a gyári ajánlásnak mindenben megfelelő olajat használnám, legyen az C-s, A/B-s, vagy bármi. Viszkozitásban sem térnék el, bár nagyon sok szakértői vélemény olvasható, hogy pl. 5w helyett nagyon nem baj egy 0w-s (viszont, esetleges 40-es ajánlás helyett 30-as több megfontolást igényel, és esetleges 30-as ajánlással szemben 40-est használni meg méginkább - inkább hibát kell javíttatni, ha oka van a kérdésnek (pl olajfogyás).

Az már más kérdés, hogy megfontolás esetén, pl. létezik-e az adott teljesítménykategóriában 5w helyett 0w. Ha nem, nekem már be is fejeződne itt a dolog.

 

Bármelyik nagyobb gyártó honlapján, az olajválasztó funkcióban, ki tudod keresni az autód (motor típus, esetleg motorkód, évjárat, stb.) alapján az általa ajánlott - és minősítéssel rendelkező !! - olajat. (én ezt megtettem a Te autódra a GG.... által linkelt page-en is, megnéztem külön DPF-esre és nem-DPF-esre is (van eltérés).

 

Fentiek alapján, én pl lezártam magamban a kérdést, a gyári ajánlásnak megfelelő 5w-30 A5 olajat használom, ezen belül olyan gyártótól való választásra szűkítve, akinek az adott cucca rendelkezik a formális Ford WSS-M2C913-d jóváhagással. És innen gondolkodhatok még egy kicsit, hogy akkor ez a Castrol Magnatec 5w-30 A5 legyen, vagy a Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30, mely utóbbinak a SAPS-a 0,8 %, 2/3-a a Castrolénak (de mindkettő jóváhagyott xxxx913-d-s olaj !)

 

Engem a garancia is erősen befolyásol, túl a laikus jószándékon.

 

A Te autódhoz vannak bőven C-s olajok. De érdekes módon, a DPF nélküli változathoz is hoznak már ilyet.

 

Korábbi hozzászólásom alapján többen megróttak, hogy miféle hülyeséget beszélek, amikor felemlegetek Neked még A3/B4 minősítésű anyagokat is. Utánanéztem, mert egyrészt csak példaként írtam a lehetséges minősítéseket, másrészt elég nagy átfedésre emlékeztem.

Megerősítem, tömegével vannak olyan olajak, amire a gyártó együttesen mondja ki a különböző (sok esetben nekem ellentmondónak tűnő) besorolásokat - C2+A3/B4; C2+A5/B5. Éppen tegnap az OMV-nél tankolva, csak azért is megnéztem az olaj-polcot. Találtam 5w-30 C2+A3/B4 olajat. Máshol meg C2+A5/B5 adatlapokkal találkozom, miközben elvben C2 SAP-a 0,5-0,8 %, A5/B5-é 0,8 % feletti. Akkor erre varrja gombot.

Előzmény: csaracs (32374)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32377

T csaracs!Vannak akik okoskodnak,mindenhez hozzászólnak.Nem írtam olyat,hogy ne a gyárilag ajánlott olaj legyen használva,sőt pont azt írtam,hogy azt használjátok!A VOLVO,a Ford,más olajat ajánl,ami nem DPF barát(sokak szerint!),erre írtam véleményt,okoskodva,mivel ismerem az okát,amit kifejtettem!Egyetlen ajánlásomban sem írtam,hogy ne a gyárilag ajánlott olajat használjatok!!A Trollnak mindegy mit írok,ő alapból okos.

Előzmény: csaracs (32374)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32376

T oLayos!A gondolkozásod,ismét logikátlan?Millió számra mentek tönkre a motorolajok,a részecskeszűrők miatt.A motorolaj miatt tönkrement részecskeszűrőnek,viszont híre sincs!Rengeteg motor is tönkrement,kivétel nélkül a normál FAME-s gázolajat tankolóknak voltak,vannak gondjaik.A Castrolos topiktársat régóta tiltottam!Ajánlom a figyelmebe a mérlegelés használatát,kizárólag a tények alapján,HASONLÓAN,MINT AHOGY LEÍRTAM,MENNYI gázolajjal találkozik a részecskeszűrő,és mennyi motorolajjal.Az utóbbi időben is többször belinkeltem az OMV,és a a Neste kutatási eredményeit.Az OMV HVO üzemét,a Neste találmányai,és közreműködése alapján építették.Rengeteg irodalma van az olaj témáknak,napi 30 perc olvasás, közepesen elég a tudás szinten tartásához.  Szerintem az egyszerű kérdés roppant logikátlan,mivel szerinted korrekt,nyugodtan leírhatod a szakmai véleményed!Szeretettel várjuk a számokkal,esetekkel alátámasztott írásod!

Előzmény: oLayos (32373)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32375

Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell  eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..) 

 

 

A gyári olajat kell használni.

 

Túl sok a topikban az okoskodás.

 

Előzmény: csaracs (32374)
csaracs Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32374

Sziasztok!

Olvasom folyamatosan a fórumot.  Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell  eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..) 

Üdv!

oLayos Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32373

T SLX-350!

 

Szia!

 

Megint egy korrekt, egyszerű kérdés és GG ...  hallgat.:)

Előzmény: SLX-350 (32372)
SLX-350 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32372

Szia GG,

 

" ... A 2T-t öntők motorja sem ment tönkre,sőt a részecskeszűrők is tiszták. ... "

 

Vizsgáltál, szedtél már szét ilyen részecskeszűrőket?

Előzmény: Törölt nick (32362)
oLayos Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32371

T GG590227!

 

GG ... én föladtam. Most sem az előző postra válaszoltál.

... pedig nem kérdeztem komplikáltat!

Előzmény: Törölt nick (32370)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32370

T oLayos!Adott 6 liter motorolaj,amit 30000 km múlva kell cserélni.Számoljunk erre a távra 2000 liter üzemanyagot,ami terheli a DPF(FAP) szűrőt.Mennyi motorolaj fogy el közben??Gondolom a Volvo,a Ford mérnökei ezt veszik figyelembe,nem pedig a vevők átvágását.

Előzmény: oLayos (32369)
oLayos Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32369

T GG590227!

 

Ezt írtad: " ...  Miért jutna?Láttál már motorolajtól eldugult,tönkrement részecskeszűrőt??A 2T-t öntők motorja sem ment tönkre,sőt a részecskeszűrők is tiszták.A nagy világcégek kutatói hülyék??Mit olvastok,ÖKM-et?A Ford,meg a Volvo,saját magát szívatná??.. " (32362)

 

... és erre kérdeztem: ..." ... hol írtam én ezt, ...?..." (32363)

 

Mi ebben a logikátlan, értelmetlen. Csak egy kérdés!

Előzmény: Törölt nick (32368)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32368

ToLayos!A kérdésed értelmetlen,logikátlan!Ezért nem válaszolok rá......

Előzmény: oLayos (32366)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32367

T Robi53!A tudatlanságot,nem neked írtam!A DPF-ről meg rengeteg írás van itt az indexen,kivétel nélkül a motorolaj felhigulása a BIODÍZEL-től,ami nem párolog el,károsítja a motorolajat.A HVO komponens nem okoz károsodást. Ez viszont érdekelne,mert én sem vagyok vegyész:http://www.dieseldirect.at/files/460300_AT_Sicherheitsdatenblatt.pdf   

Alkane, C12-26-verzweigt
und linear
649-242-00-4
90622-53-0
292-454-3

Előzmény: Robi53 (32365)
oLayos Creative Commons License 2015.01.20 0 0 32366

T GG590227!

 

GG ... csak a kérdésemre válaszolnál, mert pontosan azt nem tetted. A lelkivilágom lényegtelen!!

Előzmény: Törölt nick (32364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!