Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 32236

CG-ig minden "megszűnt".

(Nekem A5/B5 5w-30 van előírva, ezek mindenféle leírás szerint, minden gyártónál CF-esek, nem létezők API szerint, persze, H-I-J-k "felülről kompatibilisek".)

Mi van a gázolaj kéntartalmával? Nekem fogalmam sincs, milyen kéntartalmú gázolajat tankolok (0,5 %, H-I előírás szerint? 0,05 %, J előírás szerint?).

 

Előzmény: stevie-13 (32233)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32235

Egyébként ti ha észre veszítek,hogy fogyott az olajból mindig töltötök bele? Mármint úgy értem, hogy cserénél feltöltöd, a nívópálca közel max jelzésig aztán pár ezer km-rel később megnézed és látod hogy csökkent de még nincs közel a minimum szinthez (mondjuk a kettő között van félúton), akkor nem fontos rátölteni, vagy azért illik? 

 

 

Az én cégem flottákat menedzsel, és amíg egy autóban nincs a minimum alatt az olajszint, addig nem foglalkozunk vele :-)

 

A saját autóim annyiban mások, hogy mind a kettőnél marad olajcsere után pár deci olaj, mert ugye olajat venni kis tételben csak literes kiszerelésben lehet. A két autónk közül az egyik (Renault 1.2 TCE) új kora óta finoman rágcsálja az olajat, ezért a 20 ezres periódus kétharmadánál be szoktam tölteni a kannában maradó 4-5 decit, ezzel a nívópálca max vonásáig kerül az olajszint. (Az olajtöltet hivatalosan 4.6 liter.)

 

A másik autónk (Volvo D5) nem fogyaszt olajat, de azért ő is kap frissítést a maradék olajból a periódus kétharmadánál. Olyan 2-3 decit lehet beletölteni anélkül, hogy az olajszint túlcsordulna a max jelzésen. (Olajtöltet 6.5 liter.)

 

Ennek műszaki értelemben nincs nagy jelentősége, inkább az motivál, hogy a megmaradék friss olaj ne a szelektív hulladékgyűjtőben végezze. Persze a friss olaj pár grammnyi friss adaléka a motorban lévő olajtöltetet is "fiatalítja," de ennek nem tulajdonítanék nagy jelentőséget :-)

 

Előzmény: pic16f887 (32234)
pic16f887 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32234

Egyébként ti ha észre veszítek,hogy fogyott az olajból mindig töltötök bele? 
Mármint úgy értem, hogy cserénél feltöltöd, a nívópálca közel max jelzésig aztán pár ezer km-rel később megnézed és látod hogy csökkent de még nincs közel a minimum szinthez (mondjuk a kettő között van félúton), akkor nem fontos rátölteni, vagy azért illik? 

stevie-13 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32233

Az API követelményrendszer benzin és diesel motorokra vonatkozik.

 

 

A benzineseké az S, a dízeleké a C.

 

http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/8-api-motorolaj-szabvanyok

Előzmény: mantec (32231)
pic16f887 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32232

Köszi a választ és egyben a megerősítést, én is ezzel az olajjal szemezek. 

Előzmény: Motoroil (32230)
mantec Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32231

T stevie-13!

"... Az S+még egy betű kombináció ... a benzinmotorokra vonatkozik ..."
Butaság.
Az API követelményrendszer benzin és diesel motorokra vonatkozik.

Előzmény: stevie-13 (32228)
Motoroil Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32230

Szia

 

Pár éve volt egy Galaxym, amiben ugyan ez a motor volt, szintén afn es volt.

Ugyan nem volt benne fél millió, de 350 000 korul járt a mutató. Ebből majdnem kétszázat a családunk tett bele. 

Mindenféle marketing duma nélkül, én a Castrol Magnatec Diesel 10w40 et tettem bele.

Ezzel igazából csak arra akarok utalni, hogy egy jó 10w40es tokéletes választás hozzá, legyen az akármelyik nagyobb márka.

 

Üdv

Előzmény: pic16f887 (32229)
pic16f887 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32229

Köszönöm szépen ezt a kifejtős és segítő választ! Igazán rendes vagy! :)

Szóval akkor ami jobb márkának minősül (castrol, shell, mobil, q8, total számomra ezek a nevek a legismertebbek) és megfelel a vw505.00-nak akkor nagyon nem lőhetek mellé.
Most, hogy elolvastam viszkozitásról szóló hozzászólásod picit ebben bizonytalanodtam el. Akkor inkább gondolkodjak egy 5w30 vagy 5w40-es olajba mint egy 10wX-esbe a hamarabb felépülő kenés miatt? Üzemmeleg állapotban egy 5w40-es olaj már kellő vastagságú olajfilmet hoz létre figyelembe véve, hogy elég sokat futott az motor, 470ezer km? 

Tudom ezek kicsit távgyógyítás jellegű kérdések.
 


Előzmény: stevie-13 (32228)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32228

Milyen márkájú olajat ajánlotok hozzá?

 

 

Nincs túlzott jelentősége. Olyan márkát válassz, amiben megbízol, amiről már hallottál.

 

 

Ha jól tudom 505.00 minősítésnek kell hogy megfeleljen, jól tudom?

 

 

Igen, jól tudod. Olyan olajat válassz, aminek a flakonján fel van tüntetve a VW505.00 minősítés. Az nem baj, ha más minősítése is van az olajnak.

 

 

 

Illetve van valami API minősítés , ott mire kell oda figyelni?

 

 

Tulajdonképpen semmire: ami tudja a VW505.00-t, az mind mehet.

 

Az API-minősítés annyiban segíthet, hogy minél újabb minősítése van az olajnak, annál korszerűbb. Az S+még egy betű kombináció (pl. SN, SM, SL, stb) a benzinmotorokra vonatkozik, de abból a szempontból releváns, hogy minél hátrébb van az abécében az S utáni betű, annál korszerűbb az olaj. Jelenleg az SN teljesítményszint a legfrissebb specifikáció. De amikor a motorodat tervezték, még az SL szint sem létezett, tehát eleve jobb olajat kapsz csak az autódba, mint amihez annak idején a mérnökök tervezték.

 

 

Városban ritkán megyek vele. Úgy tervezem hogy 9000-10erenként cserélném majd az olajat, ez évi 3 alkalom. Kb 10 ezer forint körül szeretnék(tudok) áldozni egy kanna olajra (4-5 liter) .

 

 

Ezekhez a motorokhoz a gyártó 15e km vagy egy év csereperiódust írt elő. Ez elég konzervatív metódus, sok értelme nincs rövidebbre fogni, különösen akkor nem, ha az autó keveset jár városban. A városi használat, illetve a gyakori nagy terhelés (versenyzés, vontatás, sok és komoly emelkedő, stb) jelentik a legnagyobb kihívást a kenőanyag számára. Ha tisztességes olajat használsz, és főleg országúton, autópályán használod az autót, akkor nyugodt szívvel tartsd magad a 15 ezres periódushoz.

 

A túl sűrű olajcsere feleslegesen terheli a környezetet.

 

Az olaj mellett figyelj oda a szűrőre is, a legjobb a gyári szűrő, de más márkás terméket is használhatsz. Kerüld a noname török és kínai cuccokat, bármilyen olcsók is. (Az 1.9 TDI motorokhoz rengeteg szemét minőségű alkatrész létezik a piacon.)

 


Azzal se vagyok tisztába, hogy 0w40, 5w40 vagy 10w40 legyen... ugye az első szám a hidegoldali viszkozitás, ha túl nagy akkor nehéz a szivattyúzás , hideg indításnál később ér el bizonyos helyeket az olaj, viszont ha túl kicsi akkor meg az öreg szakik azt mondták hogy nem jó mert gyorsan lefolyik a sokat futott kopottas motorban, viszont hamar megindul a kenés. Meg aztán ott van ugye a turbó is, annak se mindegy mikor mit kap.

 

 

A viszkozitás kérdéséről a 32214-es hozzászólásban írtam. Alapvetően mindig érdemes a legalacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat választani. A melegoldali viszkozitás nehéz ügy, pláne egy sokat futott motornál.

 

Amit még tudni kell: a 0W olajok mindegyike és az 5W olajok túlnyomó része igen jó minőségű alapolajokra épül. A 10W olajok alapolaja az esetek nagy részében sokkal gyengébb minőségű. Azaz egy 10W olaj nemcsak a hidegen szivattyúzhatóságában gyengébb egy 5W vagy 0W olajnál, hanem egy sor más tulajdonságában is, ami azonban nincs nagy betűkkel felírva a csomagolására.

 

(Itt most direkt kerültem a szintetikus, félszintetikus, rész-szintetikus, illetve szintetikus technológia szavakat/kifejezéseket, valamint az alapolajok csoportokba sorolását, ebben a kérdésben majd Mantec fórumtárs oszt igazságot.)

 

 

Plusz még ugye ott van a hamis olaj, attól is félek.

 

 

Olyan helyen vásárolj, ahol rendes magyar áfás számlát kapsz, és biztonságban vagy. A hamis olajok fő terítési útvonala a Vatera, OLX, Jófogás és a többi anonim hirdetési portál, illetve olyan minimál webshopok, ahol a "Kapcsolat" oldalon nincs fizikai postacím, csak egy mobil telefonszám és egy generikus email.

 

Előzmény: pic16f887 (32227)
pic16f887 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32227

Sziasztok!

 

Rengetek kérdésem van, előre bocsánat. :$ Válaszokra lehetőleg nem reklám szöveget szeretnék, hanem aki kicsit ért hozzá az tegyen helyre. 

Hamarosan olajcsere előtt állok és nagyon tanácstalan vagyok, hogy milyen olajat válasszak, zöldfülű is vagyok.

(család autóiba évek óta én cserélem az olajat, szűrőt meg egyéb ilyen viszonylag könnyebb szerelési dolgokat, de igazából soha nem figyeltem meg hogy milyen az ideális olaj, most kicsit utána olvastam de még jobban belekeveredtem, boldog tudatlanság...) 

 

Ölembe pottyant egy 98-as audi a4 1.9 tdi motorral (afn motorkód, NEM PD). Közel fél millió km-t mutat a számlálója. Neki lenne szüksége olajcserére. Szeretnék a számára megfelelő olajat venni. 


Milyen márkájú olajat ajánlotok hozzá? Ha jól tudom 505.00 minősítésnek kell hogy megfeleljen, jól tudom? Illetve van valami API minősítés , ott mire kell oda figyelni? Városban ritkán megyek vele. Úgy tervezem hogy 9000-10erenként cserélném majd az olajat, ez évi 3 alkalom. Kb 10 ezer forint körül szeretnék(tudok) áldozni egy kanna olajra (4-5 liter) .
Azzal se vagyok tisztába, hogy 0w40, 5w40 vagy 10w40 legyen... ugye az első szám a hidegoldali viszkozitás, ha túl nagy akkor nehéz a szivattyúzás , hideg indításnál később ér el bizonyos helyeket az olaj, viszont ha túl kicsi akkor meg az öreg szakik azt mondták hogy nem jó mert gyorsan lefolyik a sokat futott kopottas motorban, viszont hamar megindul a kenés. Meg aztán ott van ugye a turbó is, annak se mindegy mikor mit kap. Plusz még ugye ott van a hamis olaj, attól is félek.

Másik kérdés, hideg indítás ... Hogy ajánlott a hideg motorral bánni? Eddig mindig úgy csináltam hogy beindítom várok vele kb 1 percet alapjáraton aztán üresbe adok neki egy kicsi gázt, kb 1200-as fordulatig csak 5-10 másodpercig. Amikor elindulok akkor egy gyors egyes,picit hosszabb, kettes aztán forgalomtól függően 3.-ban 4.-ben 5.-ben próbálom 1800 körül tartani a fordulatot . Azt mondták az sok, túl pörgetem, viszont ha meg kisfordulattal megyek az sem tesz jót a motornak. Jó ahogy csinálom? Vagy hogy kellene? 


Tudtok ajánlani akkor pár olaj márkát, annak pontos típusát, adatait amik megfelelnek a fentebb említett autónak? Tudom nagyon túl bonyolítom, de nem akarom elkaszálni rossz olajjal. Köszön hogy végig olvastad! :)

Mooc01 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32226

Uhhh...Osszecsereltem a kettot, de a lenyeget ertem.

 

Ujbol koszonom!

Előzmény: stevie-13 (32224)
Motoroil Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32225

Szia

 

A Mobil előtt a gyári Ford Formula F et kapta, ami BP termék, csakúgy mint a Castrol.

Valamikor még ennek is megtaláltam az adatlapját és azon a saps tartalmat, de most nem sikerült előbogarásznom. Emlékeim szerint valahol 1.1 korul volt.

Fizikailag érezhető külonbséget szerintem olajcserével nem lehet produkálni. 

Maga a gyári olaj is kiváló minőségű full szintetikus, szóval attól sem kell félni.

 

A Mobilán sem kell félni a garancia miatt, mivel a gyártó kimondottan ajánlja a garanciális időszakban való használatát. Vannak márkaszervizek, akik ezt ontik a Fordokba. :] Főként a Castrolt és a gyárit használják, de pl pesten a petrányi az Shellt használ.

 

Üdv

Előzmény: Robi53 (32222)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32224

Ha a gyari eloiras API SM akkor egy API SL specifikacioval rendelkezo olaj felesleges penzkidobas vagy a motornak ez a javara valik?

 

 

Az SM az újabb specifikáció, annak magasabbak a követelményei.

 

Alapvetően érdemes a frissebb specifikációjú olajokat előnyben részesíteni. Jelenleg az SN a legmagasabb teljesítményszint.

Előzmény: Mooc01 (32223)
Mooc01 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32223

Meg egy kerdest elfelejtettem megkerdezni... ez nemis annyire Prius specifikus vontakozik nagy alltalansosagban barmely autora:

Ha a gyari eloiras API SM akkor egy API SL specifikacioval rendelkezo olaj felesleges penzkidobas vagy a motornak ez a javara valik? 

Robi53 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 32222

Szia,

Használtad az autót más oljajjal Mobil előtt?

Mivel? Van tapasztalatod eltérést illetően?

Én most a Magnatec Professional 5w-30 A5-öt kértem bele, de kb. két hónap múlva esedékes a 20.000-es szerviz, vele az olaj-és szűrőcserék.

Vonzódjam a Mobil-hoz?

Garanciális probléma bizonyosan nem lehet, hisz van "igazolás", hogy megfelelő.

Előzmény: Motoroil (32220)
Mooc01 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32221

Koszonom a kimerito valaszt. En/mi azt hittuk a viszkozitasnak ennel lenyegesen nagyobb szerepe van.

Sok dolog kerult most a helyere.

 

oLayos neked is koszonom!

Előzmény: stevie-13 (32214)
Motoroil Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32220

Szia

 

Itt nagyjából arról van szó, hogy ezekhez a motorokhoz csak hozzácsaptak egy DPF szűrőt, nem pedig alapjaiban úgy lettek tervezve, hogy azzal fogják majd párosítani. 

A magasabb saps érték kedvez a motornak és mivel jóval drágább alkatrész a dpf nél, így inkább ennek a védelmét helyezték előtérbe a Fordnál. Gondolom a gyártóművi előírásnak a 0,8 as saps tartalom is eleget tesz, külonben nem kapta volna meg sem a gulf sem a mobil a jóváhagyást. Abban meg nem kételkedem, hogy a Castrol is tudna ilyen paraméterekkel rendelkező olajat előállítani, de mivel ők a Ford hivatalos első beszállítói, így lehet, hogy valami kozos fejlesztgetés és tesztelések sorozata után direkt optimalizálták így az osszetevőket.

Előzmény: Robi53 (32219)
Robi53 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32219

Szia, Motoroil

Igen, ez a Mobil lehet a legjobb választás.

Véletlenül sem akarok olyan képet mutatni, mintha kicsit is értenék hozzá. Olvasgatok, ismerkedem a problémával (mint ahogy általában egy TDCI autó szükségleteivel, és a lehetőségeimmel e téren)

Valahogy nagyon belefutottam ebbe a motor vs. DPF, illetve olajminőség vs. ajánlások kérdésbe.

Még mindig kicsit értetlenkedem:

- Ajánl a Ford egy olajat ehhez az autóhoz, ami magas SAPS-os (mint minden, egyébként magas minőségi követelményeknek megfelelő A5/B5 olaj)

- Ennek az ajánlásnak van egy spéci gyári szűkítő specifikációja, a xxxxxx-913-d/c

- Az olajszabványnak, és az azt szűkítő gyártói specifikációnak megfelelően, az ajánlott Castrol olaj (biztosan jó minden szempontból, talán kivéve a DPF-et, és persze) high-SAPS.

- És akkor vannak olyan olajak (pl a jó nevű Mobil és Gulf), amik az adott szabványon belül, a szűkítő gyártói specifikációnak is - igazoltan - megfelelő anyagot gyártanak, ami meg inkább mid-SAPS, és inkább hajaz a C-2-re, mint az A5/B5-re (mert a 0,8 % SAPS-os anyag az ilyen, és másban nem is tér el a C2 az A5/B5-től.

 

Akkor meg minek ez a gyártói szűkítés? És akkor mégis jó a motorba az alacsony(abb) SAPS-os olaj? Mert hát csak kiadták valami alapon a Mobilnak meg a Gulfnak a Ford xxxxx913-d certificat-ot, nem?

Esetleg a Castrol nem tud ilyen príma cuccot gyárta(t)ni?

Vagy csak most jut el oda? (mert az új xxxx950-A-s olaja már neki is 0,78 % SAPS, csak arról meg nem tudni, hogy Ford mihez kínálja/kéri (mint ahogy azt sem, hogy akkor az A5/B5, vagy C2? C3?), és pl hogy megengedi-e ezekbe a korábbi TDCI-kbe, vagy csak most, az új 1.5 TDCI-kkel "éri utol" az összes többi motorgyártót.

 

Előzmény: Motoroil (32218)
Motoroil Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32218

Szia Robi

 

Gondolom visszaolvastál és láttad, sokat beszélgettünk már a TDCI-DPF-Olaj trióról.

Nekem s-maxom van 2.0 TDCI motorral és DPF-fel.

Kb másfél évvel ezelőtt kezdtem úgymond kutatómunkába, hogy megtaláljam a legmegfelelőbb olajat.

Az általad említett Mobil olaj jott ki nekem akkor. Természetesen ezt is tettem bele egy évvel ezelőtt. 

Sokat nem kell gondolkodnom, hogy a kovetkező olajcserénél mit is tegyek bele megint.

Amit még találtam olajat anno a keresés során, szintén 0.8 as szulfáthamú tartalommal az a Gulf Formula FS 5w30 as olaja.

 

 

http://gulf.hu/kenoanyagok/160-gulf-formula-fs-5w-30

 

Üdv

 

Előzmény: Robi53 (32204)
oLayos Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32217

T Mooc01!

 

Én nem látok akkor a durvulást odaát. Vélemények ütköztetése folyik csupán.

 

Azt válasszátok ketté, hogy a Prus II és a Prius III motorja egészen más konstrukció. Nem csak a térfogat miatt!!

... és stevie-13 is jól írta: itt már a fogyasztáscsökkentés és a minél "zöldebb" autó/motor kisajtolása a cél.

Ezek a konstrukciók akár 10W-30-as olajjal is károsodás nélkül üzemelnének, de a gyártó akkor nem érné el a kitűzött célt.

A régebbi 1,5-ös motorokba én az 5W-30-as, az újabb 1,8-as erőforrásokba pedig 0W-20-as olajat javasolnám.

Az 1,8-as motorok üzemi hőmérsékletét ügyes megoldásokkal alapból alacsonyabb hőfokon tudják tartani, még forszírozott üzemeltetés mellett is.Ez más topikra tartozna. A  0W-50 számomra értelmetlennek tűnik.

Előzmény: Mooc01 (32212)
oLayos Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32216

T mantec!

 

Te is tudod, meg talán én is miért is van igazság abban amit állítasz, de azért nagy kekec vagy!

 

Ha tudnálak most letámadnálak, de az idézett mondat valóban  lehetőséget adott neked az élvezkedésre.

... de csak ennyi!

Előzmény: mantec (32215)
mantec Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32215

T stavie-13!

 

"... Tudni kell, hogy a motorok kopásának nagy része hidegüzemben keletkezik ..."

 

Ez már ott is butaság volt, ahol olvastad.

Előzmény: stevie-13 (32214)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32214

"Odaat" kicsit eldurvultak a dolgok igy a valoban hozzaertoktol varnnank allasfoglalast.

 

 

Az állásfoglalás egyértelmű: ha az olaj megfelel a gyári specifikációnak, akkor használható.

 

A viszkozitás egy erősen túlértékelt paraméter, feltehetően azért, mert azt írják a legnagyobb számokkal az olajos flakonra. Az olajok között más tekintetben ma már sokkal nagyobb különbségek lehetnek.

 

Pusztán a viszkozitást vizsgálva a 0W-20 olaj az 5W-30-as olajnál hideg motorban jobban véd, mert alacsony hőmérsékleten jobb a szivattyúzhatósága, gyorsabban felépül a kenés. Tudni kell, hogy a motorok kopásának nagy része hidegüzemben keletkezik, pár kilométer hideg motorral, nem tökéletes kenéssel jobban koptatja a motort, mint sok száz kilométer optimális hőmérsékleten. A kisebb W-előtti szám minden esetben csak előnnyel jár.

 

A melegoldali viszkozitás nem a külső hőmérséklettől függ, hiszen tök mindegy, hogy kint kellemes 25 fok van, vagy perzselő 45 fokos kánikula, a motor üzemi hőmérséklete mindenképpen sokkal magasabb, a dugattyú körül akár 250-300 fokos hőterhelés is kialakulhat. A melegoldali viszkozitási értéket üzemi hőmérsékleten mérik, és nagyon leegyszerűsítve arról van szó, milyen vastag és erős filmréteget képez az olaj a fémfelületek között. Itt már nem egyértelmű, melyik szám a "jobb," hiszen a vastagabb olajfilm, a biztosabb kenés fontos dolog ugyan, de a magasabb viszkozitás indexű olaj ugyanakkor növeli a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Nem véletlen, hogy a fogyasztásra és környezetbarátságra kihegyezett Prius gyári olaja a 0W-20-as.

 

Összefoglalva: hideg motornál a 0W-20-as olaj védi jobban a motort. Üzemmeleg motornál az 5W-30-as, ugyanakkor ennél az olajnál egy minimális energia veszteséggel is kell számolnunk.

 

Van itt azonban még két apróság. Az egyik, hogy 0W-20-as olajat tényleg csak nagyon jó minőségű alapolajból lehet gyártani, így előfordulhat az, hogy a viszonylag "alacsony" melegoldali viszkozitás ellenére az olaj HTHS paramétere igen jó, azaz az általa képzett olajfilm magas hőmérsékleten és nagy nyíróhatás közben is stabil marad. A másik, hogy a Priusban a benzinmotor a fokozatmentes váltó miatt csak egy nagyon szűk fordulatszámban dolgozik, ráadásul, amikor komoly terhelés érné (pl. gyorsítás), akkor a villany hajtás besegít. Ebből én arra következtetek, hogy a motoron belül viszonylag kicsi az esélye extrém magas hőmérsékletek kialakulásának, így a 20-as olaj pont jó lehet.

 

Figyelmeztetés: amit a 0W-20 olajokról szép dolgokat leírtam, az csak olyan autóra vonatkozik, amelyhez a gyár kifejezetten megengedi a használatát.

 

 

Előzmény: Mooc01 (32212)
candle Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32213

Ok, én a lefelé kompatibilitásra reagáltam.

 

Nem mellesleg, azt nem tudom, h ott mikor érkeztek a psa dízelek. Azt sem tartom kizártnak, h ez az oka.

Előzmény: oLayos (32211)
Mooc01 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32212

Kedves hozzaertok:

 

"Odaat" kicsit eldurvultak a dolgok igy a valoban hozzaertoktol varnnank allasfoglalast.

 

Adott egy Toyota Prius (3. gen.) amibe gyarilag 0W-20-as olajata toltenek (API: SM/SL, ILSAC: GF-4)

Tobb kerdes is foglalkoztat bennunket:

 

1) A szervizekben arra hivatkoznak, h a fenti olaj draga es ezert (vagy mas hatso szandek vegett) sokszor 5W-30-as olajat toltenek bele. (a specifikacionak termeszetesen megfelel)

Lehet-e ebbol adododan hosszutavon barmifele gond? (attol most tekintsunk el, h kicsit vastagabb az olaj es elkepzelheto, h 0,01literrel tobbet fog enni... bar tudunk olyanrol akinek ez szamit :D )

 

2) Mostansag kerult kepbe az EGR szelepek elko(k)szolodasa. Ronthate-e vagy felgyorsithatja-e ezen folyamat kialakulasat ha a gyari helyett a fenti 5W-30-as olaj kerul az autoba hosszu tavon?

 

3) A viszkozitast illetoen: a magyarorszagi viszonyokat figyelembe veve (telen -20, nyaron +40fok) varosi autokent hasznalva (esetleg taxi uzemben) a kanukulaban elofordulhat-e, h a csak 20-as melegoldali olaj keves lesz?

 

+1 Egy megfelelo allapotu keveset futott autonal egy esetlegesen 0W-40-es vagy netalantan 0W-50-es olaj hasznalatabol milyen gondok/problemak adodhatnak? (csak elvi szinten)

 

 

Valaszotokat es segitsegeteket elore is koszonom/koszonjuk!

 

A Priusosok.

oLayos Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32211

T candle!

 

Igazából a kérdés az volt, miért is nem terjedt el a részecskeszűrős Fordokhoz a  Ford WSS-M2C934-A vs. B  DPF szűrős autókhoz életrehívott szabvány? 

Előzmény: candle (32210)
candle Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32210

Lefelé kompatibilitásra reagáltam azzal, hogy a forba érkező psa dízelekbe először a c-t, majd a megjelenő d-t ajánlották, tehát az lefelé kompatibilis.

 

Ha ez volt a kérdés. :-)

Előzmény: oLayos (32209)
oLayos Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32209

T candle!

 

Valahogy nem áll össze, de bennem a hiba. Kicsit bővebben ...?:)

Előzmény: candle (32207)
candle Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32208

Lehet,  én értem félre a gondolatodat, de amiről itt beszélnek az urak, azok új motorok, amiről pedig te linkeltél, az egy régebbi beszélgetés, ahol még a xxx-b jóváhagyású olajról regélnek egy előző generációs dpf-fel. A mai motorokban már a xxx-d olaj az ajánlott és máshogyan megy a dpf regen is.

 

Dpf-ek sűrű - pláne garanciális - cseréjéről nem tudok.

Előzmény: Robi53 (32203)
candle Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32207

"Ilyen jellegű kitétele pl. a Ford WSS-M2C934-A vagy B olajszabványnál találni?"

 

Annyiban igen, h eredetileg a xxx-c előírt olajjal jöttek a psa dízelek és a xxxx-d megjelenése óta pedig azt ajánlják.

Előzmény: oLayos (32202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!