Taxizni kezdek és egy 1.6 CR TDI Octaviat (125e km) veszek hozzá. A kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok bele (a legmegfelelőbbet - akár márkát is - az ára nem számít, hisz ebből fogok megélni) és milyen időközönként cseréljem? Nem szeretnék longlife bohóckodást.
A VW-konszern autóinál vagy rugalmas az olajcsere periódus, vagy fix. Gyári állapotban rugalmas periódus van beállítva. Ilyenkor különböző jeladók értékei alapján a vezérlés maga dönti el, mikor kell olajat cserélni. Ennek időtartama maximum 30e km vagy két év.
Fix olajcsere periódus esetén 15e km vagy 1 év az olajcsere periódusa. Ezt a kijelző csak akkor írja ki, ha előzőleg erre átprogramozták a kompjútert.
Ha az autó DPF-fel szerelt, ami igen valószínű, akkor olyan olajat kell keresned, amin fel van tüntetve a VW 507.00 jóváhagyás. Nem nehéz ilyet találni.
278 ezret futott elsőgazdis autó, megvétel után 2000km -rel olajcsere erre az olajra, mint utóbb kiderült, nagy hiba volt. A legutolsó vezértengely bütyök nekifogott kopni, jobb híján az olaj miatt. Ha eddig nem, miért pont most? Miért pont ezalatt az 1800km alatt?
Miért gondolod azt, hogy nem az előző 278e km alatt kopott el? Olajcsere előtt megbontottad a motort?
Na urak, nem jártam erre egy ideje, pár hete kérdeztem a manol tdi volkswagen vw505.01-es minősítéses olajat, azóta van egy sztorim. 278 ezret futott elsőgazdis autó, megvétel után 2000km -rel olajcsere erre az olajra, mint utóbb kiderült, nagy hiba volt. A legutolsó vezértengely bütyök nekifogott kopni, jobb híján az olaj miatt. Ha eddig nem, miért pont most? Miért pont ezalatt az 1800km alatt? a youtube-on "tdi camshaft failure" szavakat beírva hallható a hiba, fényképeim vannak, kopott a bütyök, már itt az új vezértengely, hidrotőkék, csavarok, castrol olaj, 120 ezresbe fáj a móka, és a butaságom. Ugyanis, mint kiderült, ezt az olajat csak az sct hungary nevű cég forgalmazza, az sct.de németországi anyacég nem, az ő weboldalukon nincs fent ez a termék. Tehát a mi szarfos dízeleinkbe jó, de odakint nincsenek tizenéves dízelek, amibe önteni lehetne. Természetesen a cég weboldalán nincs fent ennek a terméknek a biztonságtechnikai adatlapja (a többi olajé, sziszaré fent van), az augusztus elején és végén is elküldött leveleimre nem válaszolnak. Na erről, és a cégről is ennyit. Leengedem az olajat és elrakom, maradt még fél liter, azt is elrakom, videozom a kiszerelést, aztán látjuk, milyen reklámot csinálok nekik.
Taxizni kezdek és egy 1.6 CR TDI Octaviat (125e km) veszek hozzá. A kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok bele (a legmegfelelőbbet - akár márkát is - az ára nem számít, hisz ebből fogok megélni) és milyen időközönként cseréljem? Nem szeretnék longlife bohóckodást. Előre is kösz
Hasonló a helyzet a 150 oC-on mérhető HTHS viszkozitással: az ACEA A3/B4 és az A5/B5 minősítésű SAE 5W-30-as motorolajok HTHS viszkozitása ugyancsak nagyjából 20 %-os eltérést mutat.
Azt nem mondanám egyáltalán, hogy eléggé alulmarad. Alig van különbség. Viszont azt is figyelni kell, hogy a Ti FST szinte a legmagasabb 100°C-os viszkozitási tartományban van a 30-as osztályban (12.3). Magyarul ez egy "vastag" 30-as olaj, legalábbis 100°C-on. Az meg hogy mi alapján döntik el, hogy 0W vagy 5W, azt majd valaki megmondja. :) Valószínűleg a viszkozitási index-et is figyelembe kell venni.
A Ti FST gondolom a határon lehet a 0W és 5W között, és a 0W-nek sorolták be.
Szeretném, hogy aki birtokában van a szakmai háttértudásnak oszlasson el pár kételyt ezzel a témával kapcsolatban.
1. Lehetséges az, hogy osztálytól, bázisolajtól és adalékolástól függetlenül minden gyártmányra azonos függvény szerint alakul a viszkozitás-hőmérséklet függvény és csak a két illesztési pont kell hozzá? Akkor minek osztályozgatunk?
2. Én is játszottam a kalkulátorral. Begépeltem egy 0w-30 sztárolajat és 3 különböző 5w-30 adatait. (castrol a castrolmintabolt oldaláról, többi a adat szani-oil és a lavina weboldaláról származik)
Eléggé alulmarad a 0w a teljes tartományon! Erre mi logikus a magyarázat?
Pusztán egy szösszenet erejéig: a motor- és hajtóműolajok SAE besorolása távolról sem tartalmazza az összes viszkozitással kapcsolatos információt, csupán némi támpontot nyújt a kiválasztáshoz.
A motorolajok adatlapjainak egy része a hidegen való szivattyúzhatóságot jelző ún. CCS viszkozitási értéket is tartalmazza amelyet a 0W-s olajoknál -35 oC-on, az 5W-s olajoknál -30 oC-on a 10W-s olajoknál pedig -25 oC-on mérnek.
Egy ACEA A3/B4 és egy A5/B5 minősítésű SAE 5W-30-as motorolaj CCS értékei között akár 20 %-os eltérés is lehet.
Hasonló a helyzet a 150 oC-on mérhető HTHS viszkozitással: az ACEA A3/B4 és az A5/B5 minősítésű SAE 5W-30-as motorolajok HTHS viszkozitása ugyancsak nagyjából 20 %-os eltérést mutat.
Akkor most már ellenőrizni is tudod eme mondatok igazságát?
"Az emberek sokszor azzal hozakodnak elő, hogy mivel a kezelési kézikönyv 10w-40-es olaj használatát írja elő, így soha nem gondolnának 0w-40 olaj használatára.Ismét elmondjuk: Mindkét olaj, tehát a 10w-40 és a 0w-40 is azonos vastagságú, normál működési hőmérsékleten (motor).
Te idézted mint fétist.
... amúgy meg márkák között előfordul, de nem általánosítható.
" ... motorolajok adatlapján általában a 100C- és 40C-on mért kinematikai viszkozitás szerepel ... "
Mivel a motorolaj gyártók ebben állapodtak meg és ezek az adatok a publikusak, így itt mint felhasználóknak szóló fórumon csak a gyártók által megadott hivatalos adatokból gazdálkodhatunk.
... de ez persze nem jelenti, hogy ne lenne lehetőség ennél alacsonyabb hőmérsékletnél egy-egy motorolaj kinematikai viszkozitásának kiszámítására. Létező program van erre!
Amikor én 40°C-on mért értékeket írtam be, tettem azért, mert az mindenki számára hozzáférhetők az adatok az technikai lapokon. Számításokkal had' ne borzoljam egy átlag felhasználó idegeit. Az autósok 80-85 %-a nem agyalgat ilyen részleteken.
... és azt nem állítottam, hogy -10°C-nál ne a 0W-s, magasabb viszkozitásindexű olaj lenne "hígfolyósabb". Ez már 10°C- nál bekövetkezik.
Nyugodtan megadhatnák -50-120C-ig a görbét és mindenki döntse el, hogy melyik tartományt nézi. Ahogy elektronikában is pl. szépen ott vannak a görbeseregek még a 20Ft-os alkatrészek adatlapjain is.
Továbbá miért nem adnak meg a kenőanyaggyártók a 40C helyett pl. -5C-on mért viszkozitást, hiszen a téli időszakban ez egy általános hidegindítási hőmérséklet. Engem speciel nem érdekel a 40C-on mért viszkozitás, viszont annál inkább a -5C-on és a 100C-on mért.
Addig eljutottam, hogy azt írod, "egyszerűen valótlanságot állítottál."
Mindezt egy olyan hozzászólásomra linkelve (31 866), ahol azt írtam, hogy a kérdezőnek 2006-os Mazda 6 autója van, 2.0 literes benzinmotorral.
Ha valamit rosszul olvastam, javíts ki.
Ez a hozzászólásom arra vonatkozott, amit SLX írt (31 865): a legújabb Mazda motorok 0W-20 olajra vannak kitalálva. SLX ezt azért írta, mert elfelejtette, hogy én is pont innen indultam az egész thread legelején (31 836):
"Érdemes megnézni, egyáltalán elfogadja-e a Mazda a 30-as melegoldali viszkozitású olajat. Feltehetően igen, azok a Mazda motorok, amiket ismerek, 0W-20-ra is specifikálva vannak, de jobb meggyőződni róla."
Miután a kérdező utánanézett, és bemásolta a gyári ajánlásokat az autójához (31 839), így folytattam:
"Mivel az autódhoz a gyár nem specifikál 0W-s olajat, csak 5W-set, ezért én SEMMIKÉPPEN NEM HASZNÁLNÉK 0W-s olajat. A legfontosabb mindig a gyári előírás betartása. Hidd el, nem véletlen, hogy nem említenek 0W-s olajokat. A 0W-s olajok már ezer éve léteztek 2006-ban is, nyilván nem a feledékenység miatt maradtak ki a listából."
" ... volt, aki beírta, hogy ez nincs feltétlenül így, nézzek utána. ... "
Nem gondolom, hogy ezt sértően tettem volna, de ugye gyarló emberként mindenki magát fényezi.
" ... Oké, de ha az 5W-30-as hidegben - szerinted is -- kevésbé folyékony, mint egy 0W-40-es, akkor a melegoldali viszkozitás hatását az olaj hidegoldali viszkozitására már túl is tárgyaltuk :-) ... "
Ugye erre reagáltam?
Akkor itt egy kicsit nézz körül. A New Life 0W-40 40°C-on 75cSt, az ESP Formula 5W-30 pedig 72,8 cSt.
Azért általában jogos amit írtál, de reagálásom annak szólt, hogy ez azért nem általános tény.