Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oLayos Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31853

T stevie-13!

 

" ...  ha az 5W-30-as hidegben - szerinted is -- kevésbé folyékony, mint egy 0W-40-es,  ... "

 

Nézz Te is utána! Nem árt!

Előzmény: stevie-13 (31847)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31852

Na, de valami érthetőt is meséljek, ha már idetévedtem. 

Szerintem olyan nincs, hogy multigrade, azaz ne legyen sűrű, mert télen megdermed és az olajszivattyú nem tudja felszívni, meg legyen sűrű, hogy felmelegedve ne veszítse el a kenési képességét. Ez ellentmondás. Az, hogy egy SAE 5W3o-as olaj teljesíti a SAE előírásokat a viszkozitással kapcsolatban, az tutti biztos, mert ezt könnyű ellenőrizni.

Valószínüleg a SAE előírásai permiszív jellegűek és ezért készítettek a nagy autógyártók saját szabványt az  olajokhoz.

Mindig ez a második kódózás a mérvadó. Olyan olajat kell tőlteni a motorba, amit a gyártó előírt.

Szóval arra a kérdésre a felelet, hogy OW3o vagy 5W3o a jobb, az, hogy naht norm.   

SAE 15W3o nincs VW5o7.oo-be és nem is lesz. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31851

Most az a kérdés, hogy mit várunk el egy multigrade olajtól?

Mert meleg motornál és nagy terhelésnél a dugattyú teteje eléri a 3oo fokot is, az olaj hígúl, de a vékony rétegei (film) nem szabad  elnyíródjanak, mert ha igen, akkor fizikailag megszűnik a kenés. Hidegben meg csak annyiról van szó, hogy az olajnak maradjon meg annyi viszkozitása, hogy vészelje át valahogy a motor a bemelegedési üzemet károsodás nélkűl (jó dolog télen egy garázs). Amiután az olaj felmelegedett, a hideg oldalnak nincs már szerepe, de a melegnek igen (azaz olyan olaj kell télen is, aminek jó a meleg oldala pl. 3o-as indexű, mert folyamatos terhelésnél - pl. hegymenet- hidegben is jól felmelegedik az olaj ).

Én nagyon csodálkoztam, amikor megjelentek a multigrade olajak a piacon (nálunk a 9o évek elején), mert pont azt tanították, hogy ilyen nem létezik: télen SAE 2oW-s kell, nyáron SAE 4o-es.         

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31850

A dinamikus viszkozitásnál ha az érték alacsony az olaj híg.

Előzmény: Törölt nick (31849)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31849

 

Két viszkozitási paramétert mérnek, 1oo fokon a kinematikait mm2/s -ban (régebben stokes)- ez a folyadékban keltett örvényszerű zavarok öncsillapodásának gyorsaságát jellemzi. Ha ez az erték alacsony, akkor az olaj sűrű. Nincs köze a mértékegységben mért számnak a melegoldali viszkozitáshoz.

 

15o fokon a dinamikus viszkozitást is mérik Pa/s, itt a folyadék felületeinek surlódási ellenállásáról van szó (egy golyós viszkométerrel mérik). Magass din.viszkozítás nagyobb súrlódási ellenállást jelent.

A lényeg az, hogy a hőmérséklet növekedésével a viszkozitás exponenciálisan csökken. 

mantec Creative Commons License 2014.09.05 0 0 31848

T stevie-13!

 

Komfort kódot (QG0, QG1,QG2) már megint elfelejtetted.

Pedig a múltkor is hogy örültünk, hogy annyi év alatt végre sikerült megszerezni az a VAG csoport olajkövetelmény ismertetésének képességét!

 

Először felkészülés, azután észosztás!

Előzmény: stevie-13 (31774)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31847

Természetesen a 0W-40-es. De én nem is az 5W30-ast és a 0W-40-est hoztam példának, hanem a 0W-30-ast és a 0W-40-est.

 

 

Oké, de ha az 5W-30-as hidegben - szerinted is -- kevésbé folyékony, mint egy 0W-40-es, akkor a melegoldali viszkozitás hatását az olaj hidegoldali viszkozitására már túl is tárgyaltuk :-)

 

Semmi, de semmi biztosíték nincs arra, hogy egy 0W-30-as olaj hidegben folyékonyabb lesz, mint egy 0W-40-es. Előfordulhat, de előfordulhat a fordítottja is.

 

 

Akkor visszakérdezek. Szerinted a Mobil 1 0W-30 és 0W-40-es olajok közül melyiknek a nagyobb a hideg oldali viszkozitása?

 

 

Ez megint nem a "szerintem" kategória. A konkrét olajok részletes adatlapjai előtúrhatóak a netről, és akkor pontosan meg lehet mondani. Amúgy "szerintem" ha van is különbség, az elhanyagolható.

 

 

Ezt nem is értem. Akkor mi a fenét jelent a 30-as és a 40-es szám, ha nem az üzemi hőmérsékleten az olaj viszkozitását??? Minél nagyobb ez a szám, annál nagyobb a viszkozitása. Ebben valaki más is mondjon véleményt, mert ha nem így van, akkor azt hiszem nem tudok semmit.

 

 

Valóban félreérthetően fogalmaztam.

 

Fontos megérteni, hogy az a 30-as meg 40-es szám nem valami mértékegység, hanem egy-egy viszkozitási osztály megnevezése.  A mm2/s mértékegységben megadott értékeket vetik össze a kategóriák tól-ig határaival, és ez alapján határozzák meg a viszkozitási osztályt, amit leegyszerűsítve mondjuk "0W-40" jelzéssel kommunikálnak.

 

Az olajokat kerek 100 fokon vizsgálják, és a mért eredmények alapján kategorizálják őket. Kerek 100 fokon mindig az alacsonyabb m.o. viszkozitási osztályba tartozó olaj lesz a folyékonyabb.

 

Ugyanakkor, mint olyan sok mérés, ez is csak egy modell, ugyanis a motorolaj hőmérséklete ritkán pont 100 fok, a valóságban egy viszonylag széles sávban mozoghat, nagyjából 85 és 120 fok között, függően a terheléstől és a motor konstrukciójától.

 

Valahol találtam egy érdekes mérés sorozatot, ahol olajok viszkozitását sokféle hőmérsékleten megvizsgálták és egy grafikonon ábrázolták. Sajnos most nem találom. Az viszont egyértelmű volt, hogy a különböző olajoknak különböző a viszkozitási jelleggörbéje a hőmérséklet változásától függően.

 

 

Csupán azért mert az az idióta kézikönyv nem írja? Ez a kézikönyv sem szentírás.

 

 

Sejtésem sincs, a konkrét motorhoz miért nem ajánlják a 0W-s olajokat, de nem is akarok ezen gondolkozni. Az olajválasztás első számú szabálya, hogy a gyári előírásból indulunk ki.

 

Még egyszer mondom: a gyári mérnökcsapatot nem érdemes hülyének nézni :-)

 

Előzmény: Sepu81 (31845)
oLayos Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31846

T Sepu81!

 

" ... hidegben melyik lesz folyékonyabb, egy 5W-30 vagy egy 0W-40?

Természetesen a 0W-40-es. ... "

 

Erre ne vegyél mérget, mert van ellenpélda.

Előzmény: Sepu81 (31845)
Sepu81 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31845

Hát nagyon sokban eltér a véleményünk, és kíváncsi vagyok, hogy mások is a te véleményedet osztják vajon? Ha igen, akkor nekem rosszak az eddigi információim.

 

De az teljesen hibás következtetés, hogy az alacsonyabb melegoldali viszkozitás alacsonyabb hidegoldali viszkozitással jár. De igen, természetesen azonos hideg oldali viszkozitás mellett.

 

Mit szólsz az elterjedt 5W-30-as olajokhoz? Vajon hidegben melyik lesz folyékonyabb, egy 5W-30 vagy egy 0W-40? Természetesen a 0W-40-es. De én nem is az 5W30-ast és a 0W-40-est hoztam példának, hanem a 0W-30-ast és a 0W-40-est.

 

Akkor visszakérdezek. Szerinted a Mobil 1 0W-30 és 0W-40-es olajok közül melyiknek a nagyobb a hideg oldali viszkozitása?

 

ugye egyáltalán nem biztos, hogy a 0W-30-as olajnak kisebb a melegoldali viszkozitása, mint a a 0W-40-esnek  Ezt nem is értem. Akkor mi a fenét jelent a 30-as és a 40-es szám, ha nem az üzemi hőmérsékleten az olaj viszkozitását??? Minél nagyobb ez a szám, annál nagyobb a viszkozitása. Ebben valaki más is mondjon véleményt, mert ha nem így van, akkor azt hiszem nem tudok semmit.

 

Mivel az autódhoz a gyár nem specifikál 0W-s olajat, csak 5W-set, ezért én SEMMIKÉPPEN NEM HASZNÁLNÉK 0W-s olajat. Csupán azért mert az az idióta kézikönyv nem írja? Ez a kézikönyv sem szentírás. Pl a következő oldalon az van, hogy az olajfogyasztás ok, és belefér, ha 1000 km-enként 0,8 liter olajat fogyaszt. Na be is ba....na.

 

Teljesen egyetértek azzal, hogy az üzemanyag fogyasztást várhatóan elhanyagolható mértékben befolyásolja az alacsonyabb viszkozitás. Majd meglátjuk.

Előzmény: stevie-13 (31841)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31844

Kicsoda? Mikor?

 

 

Én és a nagyapám :-)

 

Különböző olajok gyári adatlapjai alapján.

 

A Renault-s kérdéssel hogy állsz? Van már valami konkrétum?

Előzmény: mantec (31843)
mantec Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31843

T stevie-13!

 

"... utánajártunk ..."

Kicsoda? Mikor?

 

"... kiderült ..."

Kinek?

Előzmény: stevie-13 (31841)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31842

Ajánljatok olyan beszerzési forrást, ahonnan tuti nem hamis az olaj! Nekem így elsőre az, hogy adjon számlát, vagy legyen rajta hologramos matrica, nem meggyőző.

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128594831&t=9014426

 

Előzmény: Sepu81 (31840)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31841

mert a 0W-30-as meleg oldali viszkozitású olajnak a hideg oldali viszkozitása is kisebb, mint a 0W-40-nek, és véleményem szerint a motorkopása nagy része a hidegindítás általi kopásból adódik

 

 

A kopás nagy része valóban hideg üzemben következik be, eddig oké. De az teljesen hibás következtetés, hogy az alacsonyabb melegoldali viszkozitás alacsonyabb hidegoldali viszkozitással jár. Mit szólsz az elterjedt 5W-30-as olajokhoz? Vajon hidegben melyik lesz folyékonyabb, egy 5W-30 vagy egy 0W-40?

 

Korábban a topikban utánajártunk, is kiderült, hogy a korszerű motorolajok üzemi hőmérsékleten pluszmínusz pár százalékon belül vannak a viszkozitás szempontjából.

 

 

mert a kisebb viszkozitású "vékonyabb" olaj remélhetőleg több helyre és hamarabb eljut

 

 

Ez igaz, de ugye egyáltalán nem biztos, hogy a 0W-30-as olajnak kisebb a melegoldali viszkozitása, mint a a 0W-40-esnek.

 

Mivel az autódhoz a gyár nem specifikál 0W-s olajat, csak 5W-set, ezért én SEMMIKÉPPEN NEM HASZNÁLNÉK 0W-s olajat.

 

A legfontosabb mindig a gyári előírás betartása. Hidd el, nem véletlen, hogy nem említenek 0W-s olajokat. A 0W-s olajok már ezer éve léteztek 2006-ban is, nyilván nem a feledékenység miatt maradtak ki a listából.

 

Tudunk olyan esetekről, amikor az elvileg "jobb" olajat a gyártó nem engedi használni. Ilyen a Renault egyes dCi motorjainak tiltása a 40-nél alacsonyabb meleg oldali viszkozitású olajoktól, de a legfrissebb, legkifinomultabb Audi motorokhoz is a VW504.00/507.00 az előírás, amit 0W-s olajok nem teljesítenek.

 

Hidd el, a gyári mérnököknél nem érdemes okosabbnak lenni :-)

 

 

a kisebb belső súrlódás miatt várható fogyasztáscsökkenés

 

 

Autózás közben a fogyasztásra az autó tömege (városban) és légellenállása (nagy sebességénél) van a legdrámaibb hatással. Másodsorban egyéb paraméterek, motorkonstrukció, lökettérfogat, gumik gördülési ellenállása, stb. A motor belső surlódásából eredő veszteségeket egy 30-as olaj nem csökkenti észlelhető mértékben jobban, mint egy 40-es, még akkor sem, ha mondjuk ("feltéve, de meg nem engedve") valóban valamivel alacsonyabb is lenne az üzemi hőmérsékleten mért viszkozitása.

 

Az olajgyártók brosúráiban hivatkoznak 2% fogyasztáscsökkentésre egy vacakabb és egy csúcsteljesítményű olaj között. Vegyük észre ugyanakkor, hogy a 2% az nagyjából a mérési hibahatár, és szerintem ez nem is véletlenül van így megadva :-)

 

 

 

Előzmény: Sepu81 (31838)
Sepu81 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31840

Ja, még egy dolog. Ajánljatok olyan beszerzési forrást, ahonnan tuti nem hamis az olaj! Nekem így elsőre az, hogy adjon számlát, vagy legyen rajta hologramos matrica, nem meggyőző. (Az jut eszembe gyerekkoromból, hogy eredeti a sportmárka, ha ott van kicsiben az R betű :)  ).

Sepu81 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31839

Az ajánlott olaj elé tág:

API SL, ACEA A3/A5,  5W-20 v. 5W-30 v. 5W40

Na most az ajánlott 5W-30 helyett 0W-30 használata csak előnyös lehet.

 

Valamint egy jónak mondott mazda márkaszerviz is azt mondta, hogy 0W-30 as olajokat használnak (csak ők Castrolt).

Előzmény: stevie-13 (31836)
Sepu81 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31838

Szerintem nem rosszabb a a 30-as meleg oldali viszkozitás, mint a 40-es.

3 ok miatt akarok váltani:

1, mert a 0W-30-as meleg oldali viszkozitású olajnak a hideg oldali viszkozitása is kisebb, mint a 0W-40-nek, és véleményem szerint a motorkopása nagy része a hidegindítás általi kopásból adódik

2, mert a kisebb viszkozitású "vékonyabb" olaj remélhetőleg több helyre és hamarabb eljut

3, a kisebb belső súrlódás miatt várható fogyasztáscsökkenés

 

Természetesen ezek összefüggenek.

 

Eddig még konkrétan senki nem tudta elmondani, hogy miért lehet ez a váltás rossz, és mi szól ellene.

Előzmény: gsis (31837)
gsis Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31837

Az egyik legjobb olajról miért akarsz váltani másra ? Szerintem nincs indok a cserére már a paraméterei miatt se !

Előzmény: Sepu81 (31835)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31836

Eddig mindig 0W-40-es Mobil 1 olaj volt benne. Én most úgy gondolom, hogy 0W-30-ra váltok, mert egy másik fórumon egy szakértő ezt ajánlotta, és én sem találok ellenérvet. Valaki tud-e esetleg a váltás ellen érvet, vagy van van-e jobb megoldás.

 

 

A melegoldali viszkozitás jelentősége erősen túlértékelt :-)

 

A lényeg, hogy az olaj megfeleljen a gyári előírásnak. Mazdák esetében ez valamelyik API szabvány szokott lenni. Nézz utána, milyen minősítésű olajat vár el a motor, és ennek a minősítésnek a megléte legyen az első számú szempont.

 

Érdemes megnézni, egyáltalán elfogadja-e a Mazda a 30-as melegoldali viszkozitású olajat. Feltehetően igen, azok a Mazda motorok, amiket ismerek, 0W-20-ra is specifikálva vannak, de jobb meggyőződni róla. Egyes Renault motorokba például kifejezetten tiltják a 40-nél alacsonyabb m.o. viszkozitású olajok használatát.

 

Amúgy a 0W-30 és a 0W-40 olajok tipikusan ugyanolyan csúcsminőségű bázisolajra épülnek, ilyen szempontból aligha van közöttük különbség.

 

Viszont a maximalisták számára ebben a minőségi kategóriában előkerül a dilemma, hogy ha az API-jóváhagyás és a viszkozitás stimmel is, a választékot tovább bontva ACEA A1, A5, A3, esetleg C3 legyen-e az olaj...

 

Nehéz az élet :-)

 

 

Előzmény: Sepu81 (31835)
Sepu81 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 31835

Sziasztok 2006.08-as 2 l-es benzines mazda 6-omba a legjobb olajat szeretném. Eddig mindig 0W-40-es Mobil 1 olaj volt benne. Én most úgy gondolom, hogy 0W-30-ra váltok, mert egy másik fórumon egy szakértő ezt ajánlotta, és én sem találok ellenérvet. Valaki tud-e esetleg a váltás ellen érvet, vagy van van-e jobb megoldás.

oLayos Creative Commons License 2014.09.03 0 0 31834

T gun111!

 

A gyártó cég ezt az olajat ajánlja 30000 km/24 hó csereintervallum melletti használatra.

Első feltöltésű olaja is ez.

Előzmény: gun111 (31833)
gun111 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 31833
Sziasztok!

Benzines Peugeot 407 3.0 V6-ot nyugodtan hasznalhatom 2evig Total Ineo First 0W-30 olajjal? KB 28e kíméletes km lesz benne addigra.

Köszönöm!
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 31832

És a Motor-Life -ról van valami véleményetek?

 

 

Az általam ismert autóknál a kezelési utasítás külön és világosan kiemeli, hogy sem az üzemanyagba, sem a kenőanyagba semmilyen adalékot nem szabad tenni. Adott esetben ez a garancia elvesztését is okozhatja.

 

 

Előzmény: AlmeraTino (31831)
AlmeraTino Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31831

És a Motor-Life -ról van valami véleményetek? 1 ismerősöm használta a kocsija új korától kb 170e km-ig.

Ami engem zavar, hogy a kereső csak magyar találatokat hoz, mintha nem külföldről importálnák, pedig a videóban az mondta a srác, hogy Ő az importőre.

Szóval jó a mai motoroknak szerintetek?

Előzmény: villam001 (31830)
villam001 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31830

Röviden: szvsz hülyeség, bővebben itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9145314 

Előzmény: Boti777 (31827)
gsis Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31829

Motorolaj.lap.hu--- 3000ft körüli árakon találsz !

Előzmény: kobun01 (31828)
kobun01 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31828

Nagyon köszönöm!

Már csak annyi, hogy valami biztos beszerzési forrás a New Life-hoz?

Vagy olyan helyek, amiket tuti kerülni kell?

Előzmény: SLX-350 (31826)
Boti777 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31827

Üdv!

Mi a véleményetek a Spuri nevű adalékról?

Használt már valaki ilyet?

SLX-350 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31826

Szia Kobun,

 

Én akkor kezdenék el vakaródzni az olcsóbb vagy drágább olaj dilemmán ha mondjuk egy traktorban kellene lecserélnem 100-200 litert. A 2.8 liter minősége szvsz nem lehet kérdés.

Előzmény: kobun01 (31825)
kobun01 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31825

Szia,

 

Gondoltam, hogy hülyén fogalmaztam.

Szóval az lenne a kérdésem, hogy nem lenne célszerűbb valami sűrűbb olajat választani, ha már ilyen kevés olaj kell a gépkocsiba?

Vagy erre is ugyanaz a válasz, hogy a minőség nem függ össze a mennyiséggel, és tökéletesen elég a 0W40 ennyi mennyiségben is?

Előzmény: SLX-350 (31824)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 31824

Nem értem..... ebben az esetben hogy függ össze a mennyiség a minőséggel?

Előzmény: kobun01 (31823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!