Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

candle Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31592

Egy teljesen off kérdés. A gyári toyota olaj miért nem jó?

Előzmény: KAT670 (31591)
KAT670 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31591

A mostani gyári olaj Api Sn, c2 a1/a5, b1/b5

Rábukkantam a Mannol O.E.M.5w30 toyota , lexus olajára nagyon kedvező áron az importőr oldalán.

Vajon megérhet egy próbát, vagy csak "elcseszem"vele a motort?

Előzmény: oLayos (31589)
candle Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31590

"261 ezer km és még működik"

 

Utóbbi pár évben elég sok toyotával kerültem kapcsolatba és nekem úgy tűnik, a 260 egy toyota-nak nem lényeges táv. Ugyanakkor az 1l/10ekm nekem soknak tűnik.

Előzmény: oLayos (31589)
oLayos Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31589

T KAT670!

 

A Toyota ennek gépnek a gyártásakor sehol nem írta, hogy ehhez a modellhez a C2-es olajat javasolná. Az 5W-30 ehhez a 2-es szériához valóban ajánlott, de az ajánlásnál az ACEA -t nem említik. 

... viszont az ACEA Cx-nél ott a megjegyzés: nem minden motorhoz használható. 

 

Persze ezzel nem akarom állítani, hogy a C-s olajok megölik a vasat. 261 ezer km és még működik. Az 1 liter tízezrenként meg komolytalannak is nevezhető.

 

Azért én egy API SL, vagy újabb és ACEA A1/B1, A5/B5  5W-30-as olajat javasolnék. Találni Toyota név alatt is ilyen!

Előzmény: KAT670 (31588)
KAT670 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31588

Adott egy 2006-os Prius 2-es 261e km-rel.Az autó tökéletesen teszi a dolgát de tízezrenként kér kb 1 liter olajat.Az autó mo.-i végig 15e -ént márkaszervízben  vezetett szervízkönyves.Az említett nem kevés km alatt 2 kivételtől eltekintve gyári Toyota 5w30-as olajat kapott.

Azon tűnődtem, hogy érdemes lehet e ennyi futott km-rel nyáron valami "vastagabb olajra "váltani ami szintén tudja az alapból nem túl bonyolult specifikációt(Api sj, sl Ilsac gf 3 vagy jobb).Egy hozzáértőtől hallottam , hogy ő biztos nem használna ennyi km-nél C2-es olajat, mert az üzemanyag takarékosságot inkább feláldozná a biztosabb kenés (C3) oltárán.

Mit javasoltok?

stevie-13 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31587

Volkswagen jóváhagyások.

 

 

Tudom fejből, köszi :-)

 

Problémád van? Nem tudod, mi az az AFN motorkód?

Előzmény: mantec (31586)
mantec Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31586

T stevie-13

 

"... VW 505.00 ..."

 

Volkswagen jóváhagyások.

Előzmény: stevie-13 (31584)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31585

Köszönöm!

Előzmény: stevie-13 (31584)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31584

1.9 TDi AFN

 

 

Ehhez a motorhoz a VW 505.00 szabványnak megfelelő olajra van szükség. Olyan olajok közül válogass, amiken fel van tüntetve ez a jóváhagyás. Szerencsére sok ilyen olaj van, ez egy igen elterjedt kategória. (A belinkelt Mannolnak valóban nincs ilyen jóváhagyása.)

Előzmény: csak a TDi (31583)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31583

Igaz! 1.9 TDi AFN

Előzmény: stevie-13 (31582)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31582

Véleményed szerint is egy f.s olaj amit beleraktam? Ha igen mire cseréljem ki?

 

 

Először tisztázzuk, milyen motorról beszélünk.

Előzmény: csak a TDi (31580)
oLayos Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31581

T csak a TDi!

 

Nem ismerem a gyártó céget, de az adatlapján szereplő szabványoknak valószínű megfelel. 

 

Előzmény: csak a TDi (31580)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31580

Köszi! Véleményed szerint is egy f.s olaj amit beleraktam? Ha igen mire cseréljem ki?

Előzmény: oLayos (31579)
oLayos Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31579

T csak a TDi!

 

Akkor talán megúsztad!

 

Előzmény: csak a TDi (31578)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31578

Szia! Igen a víz többször jelzett a műszerfalon, a mutató fent a piros mező előtt egy picivel. Ahogy bejelzett félreálltam visszahűlt mentem tovább. A vizpumpa nem keringtetett igen. 

Most ki lett cserélve a vízpumpa, minden ok nem melegszik. Víz és olaj is rendben, mármint a szintek.

Előzmény: oLayos (31576)
oLayos Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31577

T mantec!

" ... Miért mész 800 km-t elromlott vízpumpával? ... "

 

... és ez egy fontos felvetés!

Előzmény: mantec (31574)
oLayos Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31576

T csak a TDi!

" ... tönkrement a vízpumpám ... "

 

meg

" ... a víz meg az égben ... "

 

ezek pontosan mit takarnak. Ha a vized beforrt, akkor a vízköpeny lelevegősödött, a víz nem keringett. Nehéz, de elképzelem, hogy ezt a tömítések károsodás nélkül kibírták.

 

Ha az olaj valóban 120°C -nál volt, attól még nem károsodik. Húzott TD-knél általában ennyi a normál üzemi hőmérséklete. Még a normálisabb 10W-40-es olajok is bírták. Persze nem nyújtott csereintervallum mellett, és még nem is 15 ezrenként lettek lecserélve.

Előzmény: csak a TDi (31571)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31575

Erre volt pénzem mondjuk. Nem tudtam kicseréltetni a vízpumpát,m ég így is olcsóbban jöttem ki mint trélerrel.  Jövő hónapban ha kérdezek kímélj meg a választól köszi!

Előzmény: mantec (31574)
mantec Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31574

T csak a TDi!

 

"... a kérdés ..."

Nem.

A kérdés az, hogy mi a f... raksz olyan olajat a motorba ami nem való bele.

Miért egy csomagoló cég termékét?

Miért mész 800 km-t elromlott vízpumpával?

Utána miért csodálkozol?

Jövő hónapban mi lesz a kérdés?

Előzmény: csak a TDi (31573)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31573

Köszi a választ mantec! Az lehet hogy nem való, de eszméletlen terhelést kibírt ez az olaj. A kérdés továbbra is az hogy megéghet egy olaj ha folyamatos magas hőfokon üzemel? Cseréljem le vagy ráér?

Ez az olaj konrétan : http://www.sct-hungary.hu/termekkatalogus/katalog557.pdf

Előzmény: mantec (31572)
mantec Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31572

T csak a TDI!

 

Az említett motorolaj semmilyen VAG követelményt nem teljesít. Ezért VAG motorba nem való.

 

Előzmény: csak a TDi (31571)
csak a TDi Creative Commons License 2014.07.17 0 0 31571

Sziasztok! Véleményetekre lennék kíváncsi. Nyaralás alatt tönkrement a vízpumpám, több mint 800 km mentem az autóval úgy hogy 120-122 fokos volt az olajhőmérséklet, a víz meg az égben. Amire kíváncsi lennék az hogy cseréljem le az olajat, kb 3000 km van benne eddig. Megéghetett az olaj? az olaj egyébként Mannol 5w50 szintetikus olaj.

enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31570

Ebbol is volt 1.4es 100 pacis de En ezt ( 75le ) valasztottam mert a keretbe anno az ( 100le ) nem fert bele.:))

Előzmény: stevie-13 (31568)
enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31569

Koszi a segitsegeket.:)

 

 

 

Nem off miatt irtam a dolgokat hanem, hogy elmondjam miert "szorozok" annyit az olajon....

Amit irtam azt nem En talaltam ki.....

 

 

De koszi megegyszer a helpet.:)

 

Előzmény: oLayos (31567)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31568

Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....

 

 

A helyzet az, hogy az autód motorja ősöreg tervezés (1998-as modellévű IV-es Golfban már volt), igen egyszerű konstrukciójú szívó benzinmotor, meglehetősen konzervatív teljesítményleadással (kortárs francia 1.4-es motorok 90-100 lóerősek voltak).

 

A gyári előírás kifejezetten laza, az 502.00 nem valami trükkös szabvány.

 

Tehát ha a motor egy 502.00-as, 5W40-es Castrolt kap, akkor teljesen rendben van minden.

 

Viszont ha a maximumot keresed, akkor válassz 0W-30-as olajat - ezek biztosan a legnemesebb alapolajból készülnek, és hidegindítás után ezekkel épül fel leghamarabb a kenés. Ami a márkát illeti, valóban szimpátia, bizalom kérdése a választás. A Seat maga a Repsol olajokat ajánlja, de a Repsolnak nincsen 0W-30-as olaja, ami tudná az 502.00-t. Viszont az Aralnak és a Castrolnak van (és talán másoknak is).

 

 

 

 

Előzmény: enterprise (31566)
oLayos Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31567

T enterprise!

 

A dugattyúkon nem szoktak védőréteget létrehozni, hanem a hengerfalon. A VW a porszórást alkalmazza, de első kísérlet a 3 hengeres 1,4 FSI-nél volt. Kezdeti bakik velejárójával együtt.

 

... de ne OFF-oljuk a topikot.

 

" ...  ahany forum annyi fele velemeny ... "

 

Ez természetes. Ahány ember annyi vélemény.

Itt igyekszem a hivatalos álláspontnak megfelelően írogatni, de persze nekem is van saját bejáratott magánvéleményem.

... viszont itt nem megyek szembe a forgalommal!

Előzmény: enterprise (31566)
enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31566

Szia!

 

Ertem En, hogy ott a w502 stb az olajokon de ahany forum annyi fele velemeny...

Na igy igazodjon ki az ember....

 

Mivel egyszer mar kellett a dugattyukat cserelni ezert a legjobb olajat szeretnem beletolteni. ( tavaly lettek cserelve ) ( sok ilyen 1.4 75le alap golf motornak kopog a dugattyu x ido elteltevel.... Markaszervizben sem sokkal okosabbak, hogy miert... ( rendessen volt szervizelve stb... )  ( allitolag van vmi vedoreteg ezeken a dugokon es az lekopik akkor kezdodik a kopogas... ezt mondtak legalabbis, de a vw nem ismeri el tipus hibanak pedig nem keves van ilyen. szerviz allitasa szerint  )  

 

Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....

Előzmény: oLayos (31565)
oLayos Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31565

T enterprise!

 

" ... bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is ... "

 

Sztív erre már ugyan megadta a választ, de látom - évek óta - labilis döntéshozó vagy. Ha a kételkedés szikrája mégis ott van, akkor a lelki békéd érdekében tegyél bele EDGE 5W-40 A3/B3 olajat. Már ha a Castrol mellett döntesz, ami amúgy a többi hasonlóval megfelel az autód motorjába.

(szimpátia és befolyásolhatóság kérdése csupán)

Előzmény: enterprise (31562)
enterprise Creative Commons License 2014.07.16 0 0 31564

Oks koszi.

Marka az mindegy?

Castrol, mobil, stb nincs kulonbseg kozottuk?  ( szimpatia dont? )

Előzmény: stevie-13 (31563)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 31563

ez alapjan bar lehet rosszul ertelmezem akkor a c3-as nemigazan valo az autoba?

"   C" kategória: részecskeszűrő kompatibilis személygépkocsi/könnyű haszongépjármű motorolajok    "

bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is....

 

 

Az autódba minden olaj megfelel, amin szerepel a VW502.00 minősítés, függetlenül az ACEA, API, ILSAC besorolástól.

Előzmény: enterprise (31562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!