Utóbbi pár évben elég sok toyotával kerültem kapcsolatba és nekem úgy tűnik, a 260 egy toyota-nak nem lényeges táv. Ugyanakkor az 1l/10ekm nekem soknak tűnik.
A Toyota ennek gépnek a gyártásakor sehol nem írta, hogy ehhez a modellhez a C2-es olajat javasolná. Az 5W-30 ehhez a 2-es szériához valóban ajánlott, de az ajánlásnál az ACEA -t nem említik.
... viszont az ACEA Cx-nél ott a megjegyzés: nem minden motorhoz használható.
Persze ezzel nem akarom állítani, hogy a C-s olajok megölik a vasat. 261 ezer km és még működik. Az 1 liter tízezrenként meg komolytalannak is nevezhető.
Azért én egy API SL, vagy újabb és ACEA A1/B1, A5/B5 5W-30-as olajat javasolnék. Találni Toyota név alatt is ilyen!
Adott egy 2006-os Prius 2-es 261e km-rel.Az autó tökéletesen teszi a dolgát de tízezrenként kér kb 1 liter olajat.Az autó mo.-i végig 15e -ént márkaszervízben vezetett szervízkönyves.Az említett nem kevés km alatt 2 kivételtől eltekintve gyári Toyota 5w30-as olajat kapott.
Azon tűnődtem, hogy érdemes lehet e ennyi futott km-rel nyáron valami "vastagabb olajra "váltani ami szintén tudja az alapból nem túl bonyolult specifikációt(Api sj, sl Ilsac gf 3 vagy jobb).Egy hozzáértőtől hallottam , hogy ő biztos nem használna ennyi km-nél C2-es olajat, mert az üzemanyag takarékosságot inkább feláldozná a biztosabb kenés (C3) oltárán.
Ehhez a motorhoz a VW 505.00 szabványnak megfelelő olajra van szükség. Olyan olajok közül válogass, amiken fel van tüntetve ez a jóváhagyás. Szerencsére sok ilyen olaj van, ez egy igen elterjedt kategória. (A belinkelt Mannolnak valóban nincs ilyen jóváhagyása.)
Szia! Igen a víz többször jelzett a műszerfalon, a mutató fent a piros mező előtt egy picivel. Ahogy bejelzett félreálltam visszahűlt mentem tovább. A vizpumpa nem keringtetett igen.
Most ki lett cserélve a vízpumpa, minden ok nem melegszik. Víz és olaj is rendben, mármint a szintek.
ezek pontosan mit takarnak. Ha a vized beforrt, akkor a vízköpeny lelevegősödött, a víz nem keringett. Nehéz, de elképzelem, hogy ezt a tömítések károsodás nélkül kibírták.
Ha az olaj valóban 120°C -nál volt, attól még nem károsodik. Húzott TD-knél általában ennyi a normál üzemi hőmérséklete. Még a normálisabb 10W-40-es olajok is bírták. Persze nem nyújtott csereintervallum mellett, és még nem is 15 ezrenként lettek lecserélve.
Erre volt pénzem mondjuk. Nem tudtam kicseréltetni a vízpumpát,m ég így is olcsóbban jöttem ki mint trélerrel. Jövő hónapban ha kérdezek kímélj meg a választól köszi!
Köszi a választ mantec! Az lehet hogy nem való, de eszméletlen terhelést kibírt ez az olaj. A kérdés továbbra is az hogy megéghet egy olaj ha folyamatos magas hőfokon üzemel? Cseréljem le vagy ráér?
Sziasztok! Véleményetekre lennék kíváncsi. Nyaralás alatt tönkrement a vízpumpám, több mint 800 km mentem az autóval úgy hogy 120-122 fokos volt az olajhőmérséklet, a víz meg az égben. Amire kíváncsi lennék az hogy cseréljem le az olajat, kb 3000 km van benne eddig. Megéghetett az olaj? az olaj egyébként Mannol 5w50 szintetikus olaj.
Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....
A helyzet az, hogy az autód motorja ősöreg tervezés (1998-as modellévű IV-es Golfban már volt), igen egyszerű konstrukciójú szívó benzinmotor, meglehetősen konzervatív teljesítményleadással (kortárs francia 1.4-es motorok 90-100 lóerősek voltak).
A gyári előírás kifejezetten laza, az 502.00 nem valami trükkös szabvány.
Tehát ha a motor egy 502.00-as, 5W40-es Castrolt kap, akkor teljesen rendben van minden.
Viszont ha a maximumot keresed, akkor válassz 0W-30-as olajat - ezek biztosan a legnemesebb alapolajból készülnek, és hidegindítás után ezekkel épül fel leghamarabb a kenés. Ami a márkát illeti, valóban szimpátia, bizalom kérdése a választás. A Seat maga a Repsol olajokat ajánlja, de a Repsolnak nincsen 0W-30-as olaja, ami tudná az 502.00-t. Viszont az Aralnak és a Castrolnak van (és talán másoknak is).
A dugattyúkon nem szoktak védőréteget létrehozni, hanem a hengerfalon. A VW a porszórást alkalmazza, de első kísérlet a 3 hengeres 1,4 FSI-nél volt. Kezdeti bakik velejárójával együtt.
... de ne OFF-oljuk a topikot.
" ... ahany forum annyi fele velemeny ... "
Ez természetes. Ahány ember annyi vélemény.
Itt igyekszem a hivatalos álláspontnak megfelelően írogatni, de persze nekem is van saját bejáratott magánvéleményem.
Ertem En, hogy ott a w502 stb az olajokon de ahany forum annyi fele velemeny...
Na igy igazodjon ki az ember....
Mivel egyszer mar kellett a dugattyukat cserelni ezert a legjobb olajat szeretnem beletolteni. ( tavaly lettek cserelve ) ( sok ilyen 1.4 75le alap golf motornak kopog a dugattyu x ido elteltevel.... Markaszervizben sem sokkal okosabbak, hogy miert... ( rendessen volt szervizelve stb... ) ( allitolag van vmi vedoreteg ezeken a dugokon es az lekopik akkor kezdodik a kopogas... ezt mondtak legalabbis, de a vw nem ismeri el tipus hibanak pedig nem keves van ilyen. szerviz allitasa szerint )
Meg hat ahogy olvasom mindig valtoznak az olajok mindig van vmilyen ujitas vmelyiknel....
" ... bar a c3-as 5w40es olajnal is ott van a VW 502 00/505 00 ugy ahogy a a3/b3 , a3/b4 es 5w40 esnel is ... "
Sztív erre már ugyan megadta a választ, de látom - évek óta - labilis döntéshozó vagy. Ha a kételkedés szikrája mégis ott van, akkor a lelki békéd érdekében tegyél bele EDGE 5W-40 A3/B3 olajat. Már ha a Castrol mellett döntesz, ami amúgy a többi hasonlóval megfelel az autód motorjába.