folyamatosan koptatjuk ki a "régi" Edge-et, és vezetjük be az "új", Titanium FST sorozatot. Az Edge Professional A5 0W-30 és az Edge Turbo Diesel 5W-40 már csak az új verzióban van, mindjárt le is frissítem a termékinfókat.
(Lassan olyan hosszúak lesznek ezek a termékmegnevezések, mint a kínai cuccokon. Nagy Sárga Öblöshangú Sárkány Sárgás Repedezett Lábujjkörmén Megcsillanó Ezüstös Holdfény)
Ne tévesszen meg hogy a Bárdi honlapján nem frissítették a képeket. A korábban kitárgyalt termékek már több hónapja csak titán tartalmú adalékkal vannak gyártásban és forgalomban így a Bárdi Autónak sem tudunk mást szállítani.
" ... a magyar kenőolaj kiskereskedelemben nem vásárolhatók meg. ... "
Rossz helyen keresed. Persze tény hogy a Castrol termékeit csak olyan alig ismert forgalmazóknál találod meg mint pl. a Bárdi Autó, az Unix Autó és a Lavina Kft.
Valóban, így felsorolásod még ki kell egészítenem olyan apróságokkal mint az Edge 0W-40, a 10W-60 és az 5W-40 A3/B4 (nem említve a szinte teljes Edge Professional sorozatot).
A BP csoport termékei közül valóban csak a Castrol Edge tartalmaz titán tartalmú adalékot (akár nevetsz rajta akár nem). A választás joga természetesen a tiéd.
A Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 (Termékkód: 463878) és a Bp Visco 5000 5W-40 (Termékkód: 402772), Aral HighTronic 5W-40 (Termékkód: 467316) műszaki adatlapján feltűntetetett, mért értékek nem egyeznek meg. Ezért megalapozottan állítható, hogy nem csak a csomagolásban térnek el.
A Castrol Edge 5W-40 olaját milyen néven kapom meg Aral vagy BP kannában? Közeleg az olajcsere, de nincs kedvem kifizetni a "Titanium" adalék (ha-ha) felárát.
Nekem azt jelenti, hogy nincs benne ásványi jellegű olaj.. :) illetve hogy rá van írva, betűvel, hogy fully synthetic..
Igazából a motorodhoz való kenőanyag előírása meglehetősen laza, szinte egy teszkós étolaj is teljesíti :-)
Én értem azt, hogy a lehető legjobbat akarod adni az autódnak, de nem egyszerű tanácsot adni.
Elvileg ugye a gyári ajánlás meglehetősen nyitva hagyja a kapukat, de a való világ olajai meglehetősen sokfélék. Az API megkövetelt előírásait sokféle fully synthetic olaj teljesíti, de például a C-s olajok eleve dízelmotorokhoz vannak fejlesztve (Mantec-kel szívesen elvitatkozgatok a témáról, ha óhajtja), az A5/B5 vagy A1/B1 olajok pedig szintén speciális termékek, ezeknél is fennáll, hogy ne töltögessük őket össze-vissza mindenféle autóba, csak olyanba, aminek a motorja kifejezetten erre van tervezve.
A gyári specifikáció szerint ezek az olajok használhatóak az autódba, hiszen az ACEA jóváhagyásokat nem jelölték meg a követelmények között. Szerintem ennek tényleg az az oka, hogy ez a motor annyira egyszerű, hogy nem különösebben kényes a kenőanyagra. (Régi fejlesztésű, nem túlhúzott, szívó benzinmotor, amit egy alacsony saját tömegű autóba szerelnek, meglehetősen konzervatív olajcsere-periódussal.)
Én a helyedben körbekérdeznék a suzukis szaktopikban, ha pedig onnan nem érkezik megbízhatónak tűnő válasz, lelevelezném a Suzuki-val. Egy hasonló kenőolajos kérdéssel én nemrég a Porsche Hungáriához fordultam, és egy napon belül korrekt választ kaptam a cég műszaki szakértőjétől.
4000 km-rel ezelőtt vettem, akkor rögtön csináltattam olajcserét, akkor tették bele az 5W30-at.
Lámpácska múlt héten kezdett villogni egyszer-egyszer, meg is néztem az olajszintet, ennek megfelelően. Ennek ellenére nem számítottam ilyen mértékű fogyásra.
A szerelőd pontosan így gondolkodott... a vezető néha rápillant a felvillanó sárga lámpára-(hamár nem nézi a nívópálcát)-és pusztán kiváncsiságból megnézi miért villog? Eme kiváncsiság meghozza gyümölcsét, és a motor legnagyobb örömére utánpótlást kap 5W30-ból.
Kicsit komolyabban... nyugodtan töltögesd fogyás mértékében az 5w30-at, amit eddig is tettél bele.
Autószerelők szokták mondani, mikor valaki vastagabb olajat tölt a kopott motorba, hogy folyékony motorszerelő nincs. A legjobb megoldás a generál.Ami persze nem kevés pénz)
Szóval próbáld meg azt a variációt, hogy hetente nézed az olajszintet, és utántöltesz(5w30). A fogyás mértéke (majdnem)pontos mutatója a kopottság mértékének)
most nem akarok marhanagy bölcsességet hinteni, de minden öregszik és kopik is.. valamennyi autós-motoros nagy bánatára.
A rendelkezésemre álló információk szerint a Ford WSS-M2C913-D jóváhagyást a Ford kizárólag egyes dízelmotorokhoz írja elő, a benzinüzemű Ford motoroknál a WSS-M2C913-C és/vagy (az EcoBoost motoroknál) a WSS-M2C948-B van érvényben.