A Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 (Termékkód: 463878) és a Bp Visco 5000 5W-40 (Termékkód: 402772), Aral HighTronic 5W-40 (Termékkód: 467316) műszaki adatlapján feltűntetetett, mért értékek nem egyeznek meg. Ezért megalapozottan állítható, hogy nem csak a csomagolásban térnek el.
A Castrol Edge 5W-40 olaját milyen néven kapom meg Aral vagy BP kannában? Közeleg az olajcsere, de nincs kedvem kifizetni a "Titanium" adalék (ha-ha) felárát.
Nekem azt jelenti, hogy nincs benne ásványi jellegű olaj.. :) illetve hogy rá van írva, betűvel, hogy fully synthetic..
Igazából a motorodhoz való kenőanyag előírása meglehetősen laza, szinte egy teszkós étolaj is teljesíti :-)
Én értem azt, hogy a lehető legjobbat akarod adni az autódnak, de nem egyszerű tanácsot adni.
Elvileg ugye a gyári ajánlás meglehetősen nyitva hagyja a kapukat, de a való világ olajai meglehetősen sokfélék. Az API megkövetelt előírásait sokféle fully synthetic olaj teljesíti, de például a C-s olajok eleve dízelmotorokhoz vannak fejlesztve (Mantec-kel szívesen elvitatkozgatok a témáról, ha óhajtja), az A5/B5 vagy A1/B1 olajok pedig szintén speciális termékek, ezeknél is fennáll, hogy ne töltögessük őket össze-vissza mindenféle autóba, csak olyanba, aminek a motorja kifejezetten erre van tervezve.
A gyári specifikáció szerint ezek az olajok használhatóak az autódba, hiszen az ACEA jóváhagyásokat nem jelölték meg a követelmények között. Szerintem ennek tényleg az az oka, hogy ez a motor annyira egyszerű, hogy nem különösebben kényes a kenőanyagra. (Régi fejlesztésű, nem túlhúzott, szívó benzinmotor, amit egy alacsony saját tömegű autóba szerelnek, meglehetősen konzervatív olajcsere-periódussal.)
Én a helyedben körbekérdeznék a suzukis szaktopikban, ha pedig onnan nem érkezik megbízhatónak tűnő válasz, lelevelezném a Suzuki-val. Egy hasonló kenőolajos kérdéssel én nemrég a Porsche Hungáriához fordultam, és egy napon belül korrekt választ kaptam a cég műszaki szakértőjétől.
4000 km-rel ezelőtt vettem, akkor rögtön csináltattam olajcserét, akkor tették bele az 5W30-at.
Lámpácska múlt héten kezdett villogni egyszer-egyszer, meg is néztem az olajszintet, ennek megfelelően. Ennek ellenére nem számítottam ilyen mértékű fogyásra.
A szerelőd pontosan így gondolkodott... a vezető néha rápillant a felvillanó sárga lámpára-(hamár nem nézi a nívópálcát)-és pusztán kiváncsiságból megnézi miért villog? Eme kiváncsiság meghozza gyümölcsét, és a motor legnagyobb örömére utánpótlást kap 5W30-ból.
Kicsit komolyabban... nyugodtan töltögesd fogyás mértékében az 5w30-at, amit eddig is tettél bele.
Autószerelők szokták mondani, mikor valaki vastagabb olajat tölt a kopott motorba, hogy folyékony motorszerelő nincs. A legjobb megoldás a generál.Ami persze nem kevés pénz)
Szóval próbáld meg azt a variációt, hogy hetente nézed az olajszintet, és utántöltesz(5w30). A fogyás mértéke (majdnem)pontos mutatója a kopottság mértékének)
most nem akarok marhanagy bölcsességet hinteni, de minden öregszik és kopik is.. valamennyi autós-motoros nagy bánatára.
A rendelkezésemre álló információk szerint a Ford WSS-M2C913-D jóváhagyást a Ford kizárólag egyes dízelmotorokhoz írja elő, a benzinüzemű Ford motoroknál a WSS-M2C913-C és/vagy (az EcoBoost motoroknál) a WSS-M2C948-B van érvényben.
10W40-est tettek most bele, nem 10W10-est. S akkor mit kéne? Ha az 5W30-ast 4000 km-en elfogyasztotta? 3 szaki 3 teljesen eltérő állásponton van. Ennek azért nem örülök...
Ja, múlt héten kezdett néha fel-felvillanni az olajlámpa. Fel nem merült bennem, hogy komolyabb mennyiség hiányozhat belőle. Hát most már nagyon fogok figyelni...
Ne menj neki a szerelődnek, jót akart. Igazából néha rá kellene nézni a nívópálcára, főleg, ha kanyarban felvillan az olajlámpa. Benzinkút, és két lityit beküldesz.
Kopott a motorod(na nem vészes) ezért jobban oda kell figyelni. A sűrűbb olaj nem az igazi megoldás, de évekig elhúzhatod a felújítást.
Szóval békével menj a szerelődhöz, inkább hetente nézd a pálcát. A gépkönyvi olajjal nincs baj, csak -mint látod-azt már bizony csipegeti.
Most cseréltettem a Toyota Prius 2- ben olajat.1.5 benzin hybrid.
A gépkönyv csak azt hozza, hogy Api Sl, Sj vagy Ilsac besorolás.
Én Statoil Lazerway C2 5w30-at vettem az olajválasztó is ezt hozza hozzá, bár ahogy itt feszegetitek az alacsony hamutartalmat, nem tudom jót tettem e vele vagy csináljak még egy olajcserét olyan olajra ami semmiféle ACEA besorolást nem tarttalmaz.
Olyan olaj viszont ami csak API- tud az szinte csak az Eneos!???????
Segítsetek nekem, itt vagyok magam mellett. 2001-es 1,6 benzines Ford Focus. 4000km-rel ezelőtt olajcsere, gépkönyv szerint beletették az 5W30-as olajat. Múlt héten már fel-felvillant az olajlámpa, de hát nem kapkodtam, hisz nemrég volt olajcsere. Tegnap este zember megnézi, hát tiszta marad a nívópálca... Deka olaj nem volt benne. Legközelebbi szerelő azt mondja, nem szabad 13 éves autóba már ezt az előírt olajat beletölteni, "megette" a 4000 km-en, csak reménykedhetek, hogy nem tett kárt semmiben. Most öntött bele 10W40-et, nézzük egy hónapig hetente az olajszintet.
Most menjek neki a szerelőmnek, hogy rosszat tett bele és lehet tönkretette a kocsit vagy... Vagy igazából fogalmam sincs, mert semmit a világon nem értek hozzá.
Igen, én is úgy vélem, azonban a C3 minősítésnél fel is van tüntetve - mint ahogyan ezt itt már nagyon jól mondták - hogy nem jó minden motorba. Na most ugye a Suzuki erről nem mond semmit.. :)
Tehát jó-e az alacsonyabb hamutartalmú nekem. A minősítés (elvileg) a három utas katalizátort mondja hozzá..
Én meg szeretek nagyon alapos lenni ilyenben, mint sem gond legyen belőle.. :)
Az 5W-30-as Edge-nek valóban nincs semmilyen API minősítése. Magánvéleményem: az ACEA C3 minősítésű olajok nekifutás nélkül teljesítik az API SL minősítéshez támasztott követelményeket.
Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.
A katalizátornak akár jó is lehet (bár a részecskeszűrő és a katalizátor teljesen más elven működnek), de az biztos, hogy az alacsony SAPS tartalmú olajak nem használhatók minden motorba. (Az ACEA saját oldala külön fel is hívja a figyelmet, hogy ez az osztály nem alkalmas minden motorhoz.)