Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2014.06.24 0 0 31472

Egy 4 lityis kannánál az árkülönbség 1-2 ezer Ft. Most ezen akar spórolni? A különbség talán kifut egy fél kört a kocsmában...:-)

Előzmény: mantec (31471)
mantec Creative Commons License 2014.06.24 0 0 31471

T Mostr!

A Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 (Termékkód: 463878) és a
Bp Visco 5000 5W-40 (Termékkód: 402772),
Aral HighTronic 5W-40 (Termékkód: 467316)
műszaki adatlapján feltűntetetett, mért értékek nem egyeznek meg.
Ezért megalapozottan állítható, hogy nem csak a csomagolásban térnek el.

Előzmény: Törölt nick (31470)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 31470

Szakértő Urak!

 

A Castrol Edge 5W-40 olaját milyen néven kapom meg Aral vagy BP kannában? Közeleg az olajcsere, de nincs kedvem kifizetni a "Titanium" adalék (ha-ha) felárát.

nézek Creative Commons License 2014.06.18 0 0 31469

:-)

Előzmény: Törölt nick (31465)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31468

T dethfan!

 

"... hc szintetikus ..."

Az mit jelent?

Előzmény: dethfan (31467)
dethfan Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31467

szia lalamper

 

a gyártó nem ír elő kötelezően 5w30-as teljesen szintetikus olajat.

 

egy 5w40-es api sn minősítésű hc szintetikus olaj bőségesen túlteljesíti a gyártói előírást.(a pénztárcádat is kíméli)

 

legfeljebb nem 600k után kell felujítani a motort hanem 580k után.Nem mindegy ? addigra a bódé már rég lerohadt róla.

 

az ACEA A-B-C minősítésen kár agyalnod,nincs jelentősége a te szempontodból.

Előzmény: Lalamper (31456)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31466

Nekem azt jelenti, hogy nincs benne ásványi jellegű olaj.. :) illetve hogy rá van írva, betűvel, hogy fully synthetic..

 

 

Igazából a motorodhoz való kenőanyag előírása meglehetősen laza, szinte egy teszkós étolaj is teljesíti :-)

 

Én értem azt, hogy a lehető legjobbat akarod adni az autódnak, de nem egyszerű tanácsot adni.

 

Elvileg ugye a gyári ajánlás meglehetősen nyitva hagyja a kapukat, de a való világ olajai meglehetősen sokfélék. Az API megkövetelt előírásait sokféle fully synthetic olaj teljesíti, de például a C-s olajok eleve dízelmotorokhoz vannak fejlesztve (Mantec-kel szívesen elvitatkozgatok a témáról, ha óhajtja), az A5/B5 vagy A1/B1 olajok pedig szintén speciális termékek, ezeknél is fennáll, hogy ne töltögessük őket össze-vissza mindenféle autóba, csak olyanba, aminek a motorja kifejezetten erre van tervezve. 

 

A gyári specifikáció szerint ezek az olajok használhatóak az autódba, hiszen az ACEA jóváhagyásokat nem jelölték meg a követelmények között. Szerintem ennek tényleg az az oka, hogy ez a motor annyira egyszerű, hogy nem különösebben kényes a kenőanyagra. (Régi fejlesztésű, nem túlhúzott, szívó benzinmotor, amit egy alacsony saját tömegű autóba szerelnek, meglehetősen konzervatív olajcsere-periódussal.)

 

Én a helyedben körbekérdeznék a suzukis szaktopikban, ha pedig onnan nem érkezik megbízhatónak tűnő válasz, lelevelezném a Suzuki-val. Egy hasonló kenőolajos kérdéssel én nemrég a Porsche Hungáriához fordultam, és egy napon belül korrekt választ kaptam a cég műszaki szakértőjétől.

Előzmény: Lalamper (31456)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31465

4000 km-rel ezelőtt vettem, akkor rögtön csináltattam olajcserét, akkor tették bele az 5W30-at.

Lámpácska múlt héten kezdett villogni egyszer-egyszer, meg is néztem az olajszintet, ennek megfelelően. Ennek ellenére nem számítottam ilyen mértékű fogyásra.

 

Nézem, töltöm...:)

Előzmény: nézek (31464)
nézek Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31464

A szerelőd pontosan így gondolkodott...    a vezető néha rápillant a felvillanó sárga lámpára-(hamár nem nézi a nívópálcát)-és pusztán kiváncsiságból megnézi miért villog? Eme kiváncsiság meghozza gyümölcsét, és a motor legnagyobb örömére utánpótlást kap 5W30-ból.

 

Kicsit komolyabban... nyugodtan töltögesd fogyás mértékében az 5w30-at, amit eddig is tettél bele.

Autószerelők szokták mondani, mikor valaki vastagabb olajat tölt a kopott motorba, hogy folyékony motorszerelő nincs. A legjobb megoldás a generál.Ami persze nem kevés pénz)

 

Szóval próbáld meg azt a variációt, hogy hetente nézed az olajszintet, és utántöltesz(5w30). A fogyás mértéke (majdnem)pontos mutatója a kopottság mértékének)

 

most nem akarok marhanagy bölcsességet hinteni, de minden öregszik és kopik is..  valamennyi autós-motoros nagy bánatára.

 

 

Előzmény: Törölt nick (31452)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31463

1,6 zetec motor van benne.

Előzmény: SLX-350 (31461)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31462

T SLX-350!

 

Igen.

Egyes motoroknál kötelező, míg a korábbi követelményt használóknál (WSS-M2C913-A/B/C) lehetőség egy korszerűbb motorolajra.

Ez a követelmény is visszafelé kompatibilis.

 

A rendelkezésre álló információk szerint.

Előzmény: SLX-350 (31461)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31461

Szia mantec,

 

" ... Aktuális előírás Ford WSS-M2C913-D. ... "

 

A rendelkezésemre álló információk szerint a Ford WSS-M2C913-D jóváhagyást a Ford kizárólag egyes dízelmotorokhoz írja elő, a benzinüzemű Ford motoroknál a WSS-M2C913-C és/vagy (az EcoBoost motoroknál) a WSS-M2C948-B van érvényben.

Előzmény: mantec (31459)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31460

Köszönöm!

Előzmény: mantec (31459)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31459

T Eperke1009!

 

Nem való bele 10W-40-s olaj.

A gyártáskori gyártóművi előírás Ford WSS-M2C913-A.

Aktuális előírás Ford WSS-M2C913-D.

Használható még ()-B, ()-C.

 

A teljesség igénye nélkül:

Aral High Tronic F 5W-30,

Castrol Magnatec A5 5W-30,

Mobil 3000 X1 Formula FE 5W-30,

Omv bixxol special Fo 5W-30,

Q8 Formula Techno Fe 5W-30,

Total Quartz Future 9000 5W-30,

Shell Helix AX7 HF 5W-30.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (31457)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31458

T Lalamper!

 

Amin az általad ismertetett marketing kifejezés szerepel, az is ásványi olajból készül.

Előzmény: Lalamper (31456)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31457

10W40-est tettek most bele, nem 10W10-est. S akkor mit kéne? Ha az 5W30-ast 4000 km-en elfogyasztotta? 3 szaki 3 teljesen eltérő állásponton van. Ennek azért nem örülök...

Előzmény: mantec (31455)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31456

Szia mantec,

 

Nekem azt jelenti, hogy nincs benne ásványi jellegű olaj.. :) illetve hogy rá van írva, betűvel, hogy fully synthetic..

Előzmény: mantec (31454)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31455

T Eperke1009!

 

Nem való bele 10W-10-s motorolaj.

 

Előzmény: Törölt nick (31448)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31454

T Lalamper!

 

Neked mit jelent a TELJEN SZINTETIKUS szó?

 

Előzmény: Lalamper (31453)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31453

Gyerekek!

 

Summa summarum, a kérdés, hogy akkor milyen TELJESEN SZINTETIKUS 5W-30-as motorolajat tegyek a Suzukiba?

 

Köszi!!! :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31452

Ja, múlt héten kezdett néha fel-felvillanni az olajlámpa. Fel nem merült bennem, hogy komolyabb mennyiség hiányozhat belőle. Hát most már nagyon fogok figyelni...

Előzmény: nézek (31450)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31451

Kopott, kopott, de 4000km-en elfogy az összes olaj belőle, az csipegetés??? Ez így rendben van?

Előzmény: nézek (31450)
nézek Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31450

Ne menj neki a szerelődnek, jót akart. Igazából néha rá kellene nézni a nívópálcára, főleg, ha kanyarban felvillan az olajlámpa. Benzinkút, és két lityit beküldesz.

Kopott a motorod(na nem vészes) ezért jobban oda kell figyelni. A sűrűbb olaj nem az igazi megoldás, de évekig elhúzhatod a felújítást.

Szóval békével menj a szerelődhöz, inkább hetente nézd a pálcát. A gépkönyvi olajjal nincs baj, csak -mint látod-azt már bizony csipegeti.

 

 

Előzmény: Törölt nick (31448)
KAT670 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31449

Beszállhatok ebbe a"SAPS"-os eszmecserébe?

Most cseréltettem a Toyota Prius 2- ben olajat.1.5  benzin hybrid.

A gépkönyv csak  azt hozza, hogy Api Sl, Sj vagy Ilsac besorolás.

Én Statoil Lazerway C2 5w30-at vettem az olajválasztó is ezt hozza hozzá, bár ahogy itt feszegetitek az alacsony hamutartalmat, nem tudom jót tettem e vele vagy csináljak még egy olajcserét olyan olajra ami semmiféle ACEA besorolást nem tarttalmaz.

Olyan olaj viszont ami csak API- tud az szinte csak az Eneos!???????

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31448

Sziasztok!

Segítsetek nekem, itt vagyok magam mellett. 2001-es 1,6 benzines Ford Focus. 4000km-rel ezelőtt olajcsere, gépkönyv szerint beletették az 5W30-as olajat. Múlt héten már fel-felvillant az olajlámpa, de hát nem kapkodtam, hisz nemrég volt olajcsere. Tegnap este zember megnézi, hát tiszta marad a nívópálca... Deka olaj nem volt benne. Legközelebbi szerelő azt mondja, nem szabad 13 éves autóba már ezt az előírt olajat beletölteni, "megette" a 4000 km-en, csak reménykedhetek, hogy nem tett kárt semmiben. Most öntött bele 10W40-et, nézzük egy hónapig hetente az olajszintet.

Most menjek neki a szerelőmnek, hogy rosszat tett bele és lehet tönkretette a kocsit vagy... Vagy igazából fogalmam sincs, mert semmit a világon nem értek hozzá.

Köszönöm ha válaszoltok!

Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31447

Szia,

 

Igen, én is úgy vélem, azonban a C3 minősítésnél fel is van tüntetve - mint ahogyan ezt itt már nagyon jól mondták - hogy nem jó minden motorba. Na most ugye a Suzuki erről nem mond semmit.. :)

Tehát jó-e az alacsonyabb hamutartalmú nekem. A minősítés (elvileg) a három utas katalizátort mondja hozzá..

 

Én meg szeretek nagyon alapos lenni ilyenben, mint sem gond legyen belőle.. :)

 

Még valaki vélemény?

Előzmény: SLX-350 (31446)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31446

Szia Lalamper,

 

Az 5W-30-as Edge-nek valóban nincs semmilyen API minősítése. Magánvéleményem: az ACEA C3 minősítésű olajok nekifutás nélkül teljesítik az API SL minősítéshez támasztott követelményeket.

Előzmény: Lalamper (31443)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31445

Így van, igazad van, nem mindegyikhez jó.. a kérdés már csak az, hogy vajon a kis Suzihoz jó-e..?

Előzmény: stevie-13 (31444)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31444

Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.

 

 

A katalizátornak akár jó is lehet (bár a részecskeszűrő és a katalizátor teljesen más elven működnek), de az biztos, hogy az alacsony SAPS tartalmú olajak nem használhatók minden motorba. (Az ACEA saját oldala külön fel is hívja a figyelmet, hogy ez az osztály nem alkalmas minden motorhoz.)

 

http://www.acea.be/publications/article/acea-oil-sequences-2012

 

 

Előzmény: Lalamper (31437)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31443

Szia SLX-350,

 

Amikor megnyitod a linket, akkor át kell váltani az 5W-30-ra, mert alapból a 0W-30-at mutatja.. ott már nincs ott az API SN.. :)

Előzmény: SLX-350 (31440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!