A rendelkezésemre álló információk szerint a Ford WSS-M2C913-D jóváhagyást a Ford kizárólag egyes dízelmotorokhoz írja elő, a benzinüzemű Ford motoroknál a WSS-M2C913-C és/vagy (az EcoBoost motoroknál) a WSS-M2C948-B van érvényben.
10W40-est tettek most bele, nem 10W10-est. S akkor mit kéne? Ha az 5W30-ast 4000 km-en elfogyasztotta? 3 szaki 3 teljesen eltérő állásponton van. Ennek azért nem örülök...
Ja, múlt héten kezdett néha fel-felvillanni az olajlámpa. Fel nem merült bennem, hogy komolyabb mennyiség hiányozhat belőle. Hát most már nagyon fogok figyelni...
Ne menj neki a szerelődnek, jót akart. Igazából néha rá kellene nézni a nívópálcára, főleg, ha kanyarban felvillan az olajlámpa. Benzinkút, és két lityit beküldesz.
Kopott a motorod(na nem vészes) ezért jobban oda kell figyelni. A sűrűbb olaj nem az igazi megoldás, de évekig elhúzhatod a felújítást.
Szóval békével menj a szerelődhöz, inkább hetente nézd a pálcát. A gépkönyvi olajjal nincs baj, csak -mint látod-azt már bizony csipegeti.
Most cseréltettem a Toyota Prius 2- ben olajat.1.5 benzin hybrid.
A gépkönyv csak azt hozza, hogy Api Sl, Sj vagy Ilsac besorolás.
Én Statoil Lazerway C2 5w30-at vettem az olajválasztó is ezt hozza hozzá, bár ahogy itt feszegetitek az alacsony hamutartalmat, nem tudom jót tettem e vele vagy csináljak még egy olajcserét olyan olajra ami semmiféle ACEA besorolást nem tarttalmaz.
Olyan olaj viszont ami csak API- tud az szinte csak az Eneos!???????
Segítsetek nekem, itt vagyok magam mellett. 2001-es 1,6 benzines Ford Focus. 4000km-rel ezelőtt olajcsere, gépkönyv szerint beletették az 5W30-as olajat. Múlt héten már fel-felvillant az olajlámpa, de hát nem kapkodtam, hisz nemrég volt olajcsere. Tegnap este zember megnézi, hát tiszta marad a nívópálca... Deka olaj nem volt benne. Legközelebbi szerelő azt mondja, nem szabad 13 éves autóba már ezt az előírt olajat beletölteni, "megette" a 4000 km-en, csak reménykedhetek, hogy nem tett kárt semmiben. Most öntött bele 10W40-et, nézzük egy hónapig hetente az olajszintet.
Most menjek neki a szerelőmnek, hogy rosszat tett bele és lehet tönkretette a kocsit vagy... Vagy igazából fogalmam sincs, mert semmit a világon nem értek hozzá.
Igen, én is úgy vélem, azonban a C3 minősítésnél fel is van tüntetve - mint ahogyan ezt itt már nagyon jól mondták - hogy nem jó minden motorba. Na most ugye a Suzuki erről nem mond semmit.. :)
Tehát jó-e az alacsonyabb hamutartalmú nekem. A minősítés (elvileg) a három utas katalizátort mondja hozzá..
Én meg szeretek nagyon alapos lenni ilyenben, mint sem gond legyen belőle.. :)
Az 5W-30-as Edge-nek valóban nincs semmilyen API minősítése. Magánvéleményem: az ACEA C3 minősítésű olajok nekifutás nélkül teljesítik az API SL minősítéshez támasztott követelményeket.
Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.
A katalizátornak akár jó is lehet (bár a részecskeszűrő és a katalizátor teljesen más elven működnek), de az biztos, hogy az alacsony SAPS tartalmú olajak nem használhatók minden motorba. (Az ACEA saját oldala külön fel is hívja a figyelmet, hogy ez az osztály nem alkalmas minden motorhoz.)
A C3 az ACEA kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelt benzin (Otto) és dízel (Diesel) motorok katalizátor kompatibilis olajainak követelménye. Sorrend nélkül. A kapcsolat a két tagmondat között "és".
És meg tudsz nevezni egyetlen olyan benzinmotort, amit kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelnek?
Köszönöm a válaszotokat, de kicsit még tovább vitatkoznék, illetve kérdeznék.
Igazad van, miszerint a gépkönyv is API SL, illetve jobb olajat említ. Én most mindenképpen szeretném kipróbálni a Castrolt, de abból csak a teljes szintetikusat, ezért szemezgetem az Edge-el és nem a Magnatecel, mivel utóbbi csak félszintetikus.
Tudom, tudom, hogy a suzuki nem annyira kényes az olajra, de mindenképpen jobbat szeretnék bele tenni. Más kocsival tapasztalatom (VW polo, 260e km, csak Mobil1 5W-40 full synt volt benne 10 éven át, a motorja patika), holott abba sem volt indokolt az 5W-40..
Na tehát, 5W-30, full szintetikusnak kell lennie és ha jól látom a Castrol jelenlegi kínálatát, akkor itt csak az Edge márka jöhet szóba.
Sajnos a legtöbb olajnál ACEA van feltüntetve, így az API szabvány kérdéses marad. Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.
Továbbra is kérdés, hogy az alábbi olaj megfelelő-e lenne bele:
Azonban az ACEA szabvány szerint a C1/C2/C3/C4 széria kifejezetten EURO 4-es vagy újabb, katalizátoros motorokhoz készült, mivel abban alacsonyabb az SAPS tartalom, jobb a katalizátor élettartamára nézve.
A C-s olajok elsősorban a dízelmotorok részecskeszűrőjét kímélik.
Az 1.3-as benzines Suzukihoz felesleges ilyet használni. Ha a most használt Shell olaj bevált és megfelel (a meglehetősen laza) gyártói előírásoknak, akkor használd tovább nyugodtan.