Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hatospista Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31380

Üdvözlöm a fórumozókat! Meg tudná valaki mondani,hogy 2002-es évj. 2,5 tdi  102Le  Transporter T4, be milyen jóváhagyású ill tipusú,minőségű motorolajat illene tennem? Sajnos a szervizkönyvének ez a része hiányzik,és az interneten sehol nem találok rá infót. Esetleg tudna valaki infót?? előre is köszönöm.

oLayos Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31379

T mopar89!

 

Ha már ismered ezeket a motorokat, akkor ismered a problémáit is.:( 

 

Megnéztem én is az autodat-át, de nálam QG1( már WIV rendszerrel )  komfortkódú motort csak 2000 őszétől hoz. Elvileg beleférne gun111 VW motorja is, már ha nem QG0/2 -es. Az, hogy én nem találkoztam 2000-es gyártású VW 1,4 16V-s 75 lovas (QG1) Góffal, az lehet az én ismereteim beszűkülése is.

Gyakorlatilag ugyanis a QG0/2-es mociknál még nincs flex. intervallum. 

 

Való igaz, van említés 1999 évtől a kitolt szerviz lehetőségre, de ugye azért komfortkódra is kitérnek.

 

Azt nem állíthatom, hogy ezeknek az AHW motorkódú motoroknak ártana egy long life olajjal a kinyújtott csereintervallum( én mellőzném ), de ha nincs felügyeleti rendszerrel ellátva, akkor itt nem fogok eltérni a gyártó kitételétől.

Előzmény: mopar89 (31378)
mopar89 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31378

A gyártó is ezt írja, ill most megnéztem az autodata-ban is. 1999-től van a szóban forgó típusnál "Longlife service"  30000km/24hónap. Az általad említett rendszer is létezik a neve WIV. A gyakorlatban úgy működik, hogy ez a rendszer figyeli az üzemeltetési körülményeket, pl számolja a hidegindításokat  stb.. ha mondjuk ebből túl sok van a rövidtávú városi használat miatt akkor nem várja meg a 30.000-et hanem már hamarabb követeli az olajcserét mondjuk 20000-nél.

Előzmény: mantec (31372)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31377

"akkor még ÁFOR volt a menő, de hogy milyen a minősége? egyáltalán van-e, foggalmunk nem volt."

Az ÁFOR időkben 2 x 2 féle olaj volt kapható a kutaknál, eltekintve a kétütemű motorkerékpár  olajtól. Természetesen  volt külön olajféleség az Otto és a Diesel motorok részére, valamint a téli és a nyári olaj. Természetesen a téli olaj volt a hígabb, hogy az önindító könnyebben át tudja a motort forgatni. Az ÁFOR végnapjai felé megjelent a Botond olajhoz a "Finish" nevű adalék is, amellyel a kivénhedt és már rettentően  kikopott, füstölgő motorokkal  lehetett csodát művelni. A motor nem füstölt (annyira  :-)  a kezelés után.

:-)))

Az olajguruk; mantec, SLX - 350, stb. majd kiegészítik az ÁFOR idők olajait, én ennyire emlékszem!

:-)

Előzmény: nézek (31373)
cross_183 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31376

Ha nem terül el teljesen a középső sötét rész, akkor elvileg nem képes lebegtetni a koszt az olaj. Tehát az a rossz olaj. :)

Előzmény: nézek (31373)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31375

"Ez a német hivatalos oldal, 30 ezer kilométert (egyes dízelmotoroknál 50 ezret) vagy 2 évet írnak:"

 

Segítség!

Méghogy 50 000 km!

:-)

 

Előzmény: stevie-13 (31374)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31374

Mégegyszer: Az újabb VAG autókban "max" sincs. Előbb felkészülés, azután észosztás!

 

 

 

Én egyelőre úgy látom, hogy van max:

 

http://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/regimes

 

"This Flexible regime has been made possible due to the development of new Volkswagen engines with the latest technically advanced longlife oil. These engines use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy reliable and confident motoring for up to a maximum of 18,000* miles or 24 months (whichever occurs first)."

 

Ez a VW hivatalos brit oldala, és itt 18 ezer mérföldet vagy 24 hónapot írnak az olajcsere maximumára.

 

http://www.volkswagen.de/de/markenwelt/verantwortung/praxis/wartung_und_pflege/oelwechsel/gold.html

 

Ez a német hivatalos oldal, 30 ezer kilométert (egyes dízelmotoroknál 50 ezret) vagy 2 évet írna:

 

"Seit Juli 1999 gelten für bestimmte Fahrzeuge von Volkswagen verlängerte Wartungsintervalle (WIV). Diese sind nur mit entsprechenden vollsynthetischen LongLife-Motorölen möglich. Je nach Motor- und Modellvariante sind Wartungs- und damit Ölwechselintervalle von bis zu 30.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei Benzinmotoren und bis zu 50.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei bestimmten Dieselmotoren möglich."

 

A magyar vw.hu oldalon a téma nem kerül elő.

 

Én azt gondolom, szorgalmasan megcsináltam a házi feladatomat.

 

Ha neked más, frissebb vagy hitelesebb információid vannak, kérlek, oszd meg.

 

Előzmény: mantec (31364)
nézek Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31373

Vagy negyven éve egy sokat látott szaki megmutatta,  hogy' lehet házilag megtudni, nagyjából milyen a motorban szenvedő olaj...van-e még némi kenőhatása/képessége...

 

előkapott egy sima fehér papírt, kb itatós minőségűt, (sima fehér szalvéta is jó), majd a nívópálcát kihúzva, arról egy cseppet, -vagy amennyi sikerült- rácseppentett a papírra.

-no fiam, amíg elszívunk egy staubot, és legurul a sörikénk, a'közben az olaj szétterül a papíron...ha az egész olajkör matt fekete, akkor csere, ha a fekete közép körül még van némi sárga olajszín, akkor mehetsz pár kilcsit..

akkor még ÁFOR volt a menő, de hogy milyen a minősége? egyáltalán van-e, foggalmunk nem volt.

 

 

 

(.olyan szép történet, hogy már magam is elhiszem.   jólvanna, megyek a gyógyszeremért)

mantec Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31372

T mopar89!

 

"... mindenhol ..."

És mit ír elő a gépjármű gyártója?

Előzmény: mopar89 (31371)
mopar89 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31371

Nekem is ilyen típusú autóm van, tudtommal igenis alternatíva a 30 ezres ciklus 504.00-ás olajjal, bár én határozottan nem javaslom. Jól ismerem a motortípust és típushibáit, volt már a kezemben minden procikája, ennek fényében még a 15 ezret is meggondolnám, főleg 10w40-es olajokkal amiket általában beletesznek mondván az mindenbe jó.

 

Gyakorlatilag mindenhol 15 ezres normál/30 ezres hosszított ciklus írnak pl.:

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (31359)
vanabeehdi Creative Commons License 2014.05.30 0 0 31370

Sziaztok, 

 

hátha valakinek van hasonló tapasztalata. Adott egy Corsa, X12XE motorral. Az interneten talált infóük szerint a gyári olaja a GM DEXOS2 5W30. Meg is volt az olajcsere, azóta viszont a motor leállításakor becsörögnek egy pillanatra a hidrotőkék.

 

Azaz, amikor elfordítom a gyujtáskulcsot és nincs már gyújtás, de a motor még fordul egy néhányat a tehetetlenség miatt és ekkor valószínűleg már az olajszivattyú sem szállít akkora olajmennyiséget. Szóval ebben a gyujtásnélküli rövid de még forgó üzemmódban csörögnek a hidrotőkék. 

 

Valakinek van hasonló tapasztalata? Hagyjam benne az olajat, vagy cseréljem le? Milyen olajat tegyek bele?

runner 125 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31369

Köszi, végül az Eneos Sustina 5W-40-re esett a választás.

 

 

Előzmény: SLX-350 (31347)
cross_183 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31368

Nagyon egyszer a dolog. 15e környékén küldessz egy olajmintát "wear check" vizsgálatra a mol-hoz, vagy ha találsz olcsóbbat, akkor oda. Tizenezer ft-ért megmondják, van-e tartalék az olajban. Ha van, akkor ki lehet nyújtani a cserét.  Következő cserénél ugyanazt a márkájú motorolajat kell használni, mint amit bevizsgáltak, így biztosabb lehetsz benne, hogy bírni fogja az olaj. Persze közel azonos üzemi feltételek esetén fog ez csak működni, és a jármű műszaki állapotában sem szabad, hogy komoly változás lépjen fel.  

Előzmény: gun111 (31365)
szirt Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31367

Én a CAXC motoros 1.4TSI Leonom esetében (gyári fix 15 ezer/1 év) 15-16 havonta 7-8 ezer km futás után cseréltem a VW 504.00-s olajat.

Igen, nem a gyári ajánlásnak megfelelően.

Megjegyzés, hogy ugyanez a CAXC motor mondjuk egy Superb-ben gyárilag 'rugalmas'...

 

De nem jöttem ide jóváhagyásért, mert minek. :)

Előzmény: gun111 (31365)
szirt Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31366

Aki akarja, érti mit írsz.

Szerintem nem ördögtől való...

Tedd így, ha így gondolod, de itt jóváhagyást erre ne várj. :)

Előzmény: gun111 (31365)
gun111 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31365

De jó kis lavinát indítottam el, végre! :-)))))

 

Nem okoskodni szeretnék, csak tényleg érdekelnek bizonyos dolgok, ezért engedjetek meg egy gyors eszmefuttatást, aztán szeretnék kérni mindenkit, hogy írja meg, hogy hol hibázik az okfejtésem: 

 

A 15e km-es csereperiódus úgy lett megállapítva, hogy ha pályán 160-nal megyek 5000-es fordulatszám mellett, vagy városozom folyamatosan (hideg motorral, sokat indítózom, stb.), akkor is bírnia kell az olajnak, igaz? Az én esetemben pont a fordítottja "játszik", minimális terhelés, optimális használati feltételek (minimális hidegüzem, relatíve kevés indítás). CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ezért gondoltam arra, hogy kissé kitolnám a periódust, ismervén pl az E46-os bömi "olajvizsgáló" funkcióját, ami a használati feltételek függvényében határozza meg az olajcsere esedékességét. HA lenne a Golfban is ilyen figyelő, akkor SZVSZ ahogyan én használom még nem jelezne 15e km után...

 

Köszi előre is, ha valaki válaszol! :-)

mantec Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31364

T stevie-13!

 

Mégegyszer:

Az újabb VAG autókban "max" sincs.

 

Előbb felkészülés, azután észosztás!

 

Előzmény: stevie-13 (31363)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31363

Előbb felkészülés, azután észosztás!

 

 

Előbb elolvassuk az ominózus hozzászólást, nem hagyjuk, hogy elkerülje a figyelmünket a "max" szó jelenléte a mondatban, majd újraértékeljük a helyzetet.

 

 

 

Előzmény: mantec (31362)
mantec Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31362

T stevie-13!

 

Előbb felkészülés, azután észosztás!

Előzmény: stevie-13 (31361)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31361

Az előírt olajkövetelmény szükséges, de nem elégséges feltétele a feladat megoldásának.

Az újabb VAG termékeknél nincs sem futásteljesítmény, sem idő korlát. A fedcomp jelzi az olajcsere eljövetelét.

 

 

Nézzük már egymást felnőttnek és/vagy olvassuk el figyelmesen, amit a másik írt.

Előzmény: mantec (31360)
mantec Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31360

T stevie-13!

 

Az előírt olajkövetelmény szükséges, de nem elégséges feltétele a feladat megoldásának.

Az újabb VAG termékeknél nincs sem futásteljesítmény, sem idő korlát.

A fedcomp jelzi az olajcsere eljövetelét.

Előzmény: stevie-13 (31359)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 31359

Az AHW motorkódú motorokhoz a 30 000 nem is alternatíva.

Tudjuk. A kérdező is egyértelműen "az újabb autókat" említette, és a válaszomban én sem véletlenül idéztem be az eredeti mondatot.

Előzmény: oLayos (31358)
oLayos Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31358

T stevie- 13!

 

 

" ...   VW-nél a max 30 ezerhez ... "

 

Az AHW motorkódú motorokhoz a 30 000 nem is alternatíva. Egyértelműen 15 000 km vagy 1 év. Tudod! Amelyik előbb teljesül.

 

 

Előzmény: stevie-13 (31357)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31357

Csak azert gondoltam a "kitolasra", mert az ujabb autoknal mar akar 30e km is lehet a csereperiodus ugyanilyen olajjal.

 

 

A VW-nél a max 30 ezerhez a VW504.00 vagy 507.00 szabvány kell, az általad említett Total olaj ezt nem tudja.

 

 

Előzmény: gun111 (31355)
mantec Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31356

T gun111!

 

"... miert nem art ..."

Mert így tervezték.

Előzmény: gun111 (31355)
gun111 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31355
Koszonom a valaszokat mindegyikotoknek. Csak azert gondoltam a "kitolasra", mert az ujabb autoknal mar akar 30e km is lehet a csereperiodus ugyanilyen olajjal. Akkor az miert nem art annak a motornak? :-) mind1, meggyoztetek a csere aktualitasarol.

Udv!
Előzmény: SLX-350 (31351)
hun005 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31354

Azt nem vitatom hogy ilyen nem fordulhat elő,de te ezt írtad szó szerint

"De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos)"

Na hát ez így ebben a formában nem igaz!

Persze én is meg tudok ölni egy motort 5 perc alatt ha arról van szó.

Nekem végülis skodában van ez az 1.4 16v motor de akkor ezentúl várom hogy mikor fog megállni:)

Ebben még csak 160ezer van de csinálok egy olajnyomáspróbát és garantálom neked hogy egy új értékével fog megfelelni.

Előzmény: bambi942 (31353)
bambi942 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31353

Na jaa!!!Akkor te biztosan jobban tudod????De ne legyél biztos benne,hogy jók azok a motorok.Akkor vajon miért állnak meg a motorok olajnyomás problémával????csapágyasan,vagy bemaródva a vezérműtengelyek????

Előzmény: hun005 (31352)
hun005 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31352

 

Miért a tiedben is elkopott?

Mennyit mentél vele 1 millió km-t?

Ekkora marhaságot,semmi baj nincs azokkal a motorokkal!

Előzmény: bambi942 (31349)
SLX-350 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 31351

Szia Gun,

 

" ... gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ... "

 

Persze hogy el lehet térni, amint a vasig kopott fékbetéttel és a tükörradiál gumival is autózhatsz még egy kicsit de egyik sem tesz jót az autónak (sem).

Előzmény: gun111 (31348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!