Üdvözlöm a fórumozókat! Meg tudná valaki mondani,hogy 2002-es évj. 2,5 tdi 102Le Transporter T4, be milyen jóváhagyású ill tipusú,minőségű motorolajat illene tennem? Sajnos a szervizkönyvének ez a része hiányzik,és az interneten sehol nem találok rá infót. Esetleg tudna valaki infót?? előre is köszönöm.
Ha már ismered ezeket a motorokat, akkor ismered a problémáit is.:(
Megnéztem én is az autodat-át, de nálam QG1( már WIV rendszerrel ) komfortkódú motort csak 2000 őszétől hoz. Elvileg beleférne gun111 VW motorja is, már ha nem QG0/2 -es. Az, hogy én nem találkoztam 2000-es gyártású VW 1,4 16V-s 75 lovas (QG1) Góffal, az lehet az én ismereteim beszűkülése is.
Gyakorlatilag ugyanis a QG0/2-es mociknál még nincs flex. intervallum.
Való igaz, van említés 1999 évtől a kitolt szerviz lehetőségre, de ugye azért komfortkódra is kitérnek.
Azt nem állíthatom, hogy ezeknek az AHW motorkódú motoroknak ártana egy long life olajjal a kinyújtott csereintervallum( én mellőzném ), de ha nincs felügyeleti rendszerrel ellátva, akkor itt nem fogok eltérni a gyártó kitételétől.
A gyártó is ezt írja, ill most megnéztem az autodata-ban is. 1999-től van a szóban forgó típusnál "Longlife service" 30000km/24hónap. Az általad említett rendszer is létezik a neve WIV. A gyakorlatban úgy működik, hogy ez a rendszer figyeli az üzemeltetési körülményeket, pl számolja a hidegindításokat stb.. ha mondjuk ebből túl sok van a rövidtávú városi használat miatt akkor nem várja meg a 30.000-et hanem már hamarabb követeli az olajcserét mondjuk 20000-nél.
"akkor még ÁFOR volt a menő, de hogy milyen a minősége? egyáltalán van-e, foggalmunk nem volt."
Az ÁFOR időkben 2 x 2 féle olaj volt kapható a kutaknál, eltekintve a kétütemű motorkerékpár olajtól. Természetesen volt külön olajféleség az Otto és a Diesel motorok részére, valamint a téli és a nyári olaj. Természetesen a téli olaj volt a hígabb, hogy az önindító könnyebben át tudja a motort forgatni. Az ÁFOR végnapjai felé megjelent a Botond olajhoz a "Finish" nevű adalék is, amellyel a kivénhedt és már rettentően kikopott, füstölgő motorokkal lehetett csodát művelni. A motor nem füstölt (annyira :-) a kezelés után.
:-)))
Az olajguruk; mantec, SLX - 350, stb. majd kiegészítik az ÁFOR idők olajait, én ennyire emlékszem!
"This Flexible regime has been made possible due to the development of new Volkswagen engines with the latest technically advanced longlife oil. These engines use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy reliable and confident motoring for up to a maximum of 18,000* miles or 24 months (whichever occurs first)."
Ez a VW hivatalos brit oldala, és itt 18 ezer mérföldet vagy 24 hónapot írnak az olajcsere maximumára.
Ez a német hivatalos oldal, 30 ezer kilométert (egyes dízelmotoroknál 50 ezret) vagy 2 évet írna:
"Seit Juli 1999 gelten für bestimmte Fahrzeuge von Volkswagen verlängerte Wartungsintervalle (WIV). Diese sind nur mit entsprechenden vollsynthetischen LongLife-Motorölen möglich. Je nach Motor- und Modellvariante sind Wartungs- und damit Ölwechselintervalle von bis zu 30.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei Benzinmotoren und bis zu 50.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei bestimmten Dieselmotoren möglich."
Vagy negyven éve egy sokat látott szaki megmutatta, hogy' lehet házilag megtudni, nagyjából milyen a motorban szenvedő olaj...van-e még némi kenőhatása/képessége...
előkapott egy sima fehér papírt, kb itatós minőségűt, (sima fehér szalvéta is jó), majd a nívópálcát kihúzva, arról egy cseppet, -vagy amennyi sikerült- rácseppentett a papírra.
-no fiam, amíg elszívunk egy staubot, és legurul a sörikénk, a'közben az olaj szétterül a papíron...ha az egész olajkör matt fekete, akkor csere, ha a fekete közép körül még van némi sárga olajszín, akkor mehetsz pár kilcsit..
akkor még ÁFOR volt a menő, de hogy milyen a minősége? egyáltalán van-e, foggalmunk nem volt.
(.olyan szép történet, hogy már magam is elhiszem. jólvanna, megyek a gyógyszeremért)
Nekem is ilyen típusú autóm van, tudtommal igenis alternatíva a 30 ezres ciklus 504.00-ás olajjal, bár én határozottan nem javaslom. Jól ismerem a motortípust és típushibáit, volt már a kezemben minden procikája, ennek fényében még a 15 ezret is meggondolnám, főleg 10w40-es olajokkal amiket általában beletesznek mondván az mindenbe jó.
Gyakorlatilag mindenhol 15 ezres normál/30 ezres hosszított ciklus írnak pl.:
hátha valakinek van hasonló tapasztalata. Adott egy Corsa, X12XE motorral. Az interneten talált infóük szerint a gyári olaja a GM DEXOS2 5W30. Meg is volt az olajcsere, azóta viszont a motor leállításakor becsörögnek egy pillanatra a hidrotőkék.
Azaz, amikor elfordítom a gyujtáskulcsot és nincs már gyújtás, de a motor még fordul egy néhányat a tehetetlenség miatt és ekkor valószínűleg már az olajszivattyú sem szállít akkora olajmennyiséget. Szóval ebben a gyujtásnélküli rövid de még forgó üzemmódban csörögnek a hidrotőkék.
Valakinek van hasonló tapasztalata? Hagyjam benne az olajat, vagy cseréljem le? Milyen olajat tegyek bele?
Nagyon egyszer a dolog. 15e környékén küldessz egy olajmintát "wear check" vizsgálatra a mol-hoz, vagy ha találsz olcsóbbat, akkor oda. Tizenezer ft-ért megmondják, van-e tartalék az olajban. Ha van, akkor ki lehet nyújtani a cserét. Következő cserénél ugyanazt a márkájú motorolajat kell használni, mint amit bevizsgáltak, így biztosabb lehetsz benne, hogy bírni fogja az olaj. Persze közel azonos üzemi feltételek esetén fog ez csak működni, és a jármű műszaki állapotában sem szabad, hogy komoly változás lépjen fel.
Nem okoskodni szeretnék, csak tényleg érdekelnek bizonyos dolgok, ezért engedjetek meg egy gyors eszmefuttatást, aztán szeretnék kérni mindenkit, hogy írja meg, hogy hol hibázik az okfejtésem:
A 15e km-es csereperiódus úgy lett megállapítva, hogy ha pályán 160-nal megyek 5000-es fordulatszám mellett, vagy városozom folyamatosan (hideg motorral, sokat indítózom, stb.), akkor is bírnia kell az olajnak, igaz? Az én esetemben pont a fordítottja "játszik", minimális terhelés, optimális használati feltételek (minimális hidegüzem, relatíve kevés indítás). CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ezért gondoltam arra, hogy kissé kitolnám a periódust, ismervén pl az E46-os bömi "olajvizsgáló" funkcióját, ami a használati feltételek függvényében határozza meg az olajcsere esedékességét. HA lenne a Golfban is ilyen figyelő, akkor SZVSZ ahogyan én használom még nem jelezne 15e km után...
Előbb elolvassuk az ominózus hozzászólást, nem hagyjuk, hogy elkerülje a figyelmünket a "max" szó jelenléte a mondatban, majd újraértékeljük a helyzetet.
Koszonom a valaszokat mindegyikotoknek. Csak azert gondoltam a "kitolasra", mert az ujabb autoknal mar akar 30e km is lehet a csereperiodus ugyanilyen olajjal. Akkor az miert nem art annak a motornak? :-) mind1, meggyoztetek a csere aktualitasarol.
Azt nem vitatom hogy ilyen nem fordulhat elő,de te ezt írtad szó szerint
"De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos)"
Na hát ez így ebben a formában nem igaz!
Persze én is meg tudok ölni egy motort 5 perc alatt ha arról van szó.
Nekem végülis skodában van ez az 1.4 16v motor de akkor ezentúl várom hogy mikor fog megállni:)
Ebben még csak 160ezer van de csinálok egy olajnyomáspróbát és garantálom neked hogy egy új értékével fog megfelelni.
Na jaa!!!Akkor te biztosan jobban tudod????De ne legyél biztos benne,hogy jók azok a motorok.Akkor vajon miért állnak meg a motorok olajnyomás problémával????csapágyasan,vagy bemaródva a vezérműtengelyek????
" ... gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ... "
Persze hogy el lehet térni, amint a vasig kopott fékbetéttel és a tükörradiál gumival is autózhatsz még egy kicsit de egyik sem tesz jót az autónak (sem).