"This Flexible regime has been made possible due to the development of new Volkswagen engines with the latest technically advanced longlife oil. These engines use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy reliable and confident motoring for up to a maximum of 18,000* miles or 24 months (whichever occurs first)."
Ez a VW hivatalos brit oldala, és itt 18 ezer mérföldet vagy 24 hónapot írnak az olajcsere maximumára.
Ez a német hivatalos oldal, 30 ezer kilométert (egyes dízelmotoroknál 50 ezret) vagy 2 évet írna:
"Seit Juli 1999 gelten für bestimmte Fahrzeuge von Volkswagen verlängerte Wartungsintervalle (WIV). Diese sind nur mit entsprechenden vollsynthetischen LongLife-Motorölen möglich. Je nach Motor- und Modellvariante sind Wartungs- und damit Ölwechselintervalle von bis zu 30.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei Benzinmotoren und bis zu 50.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei bestimmten Dieselmotoren möglich."
Vagy negyven éve egy sokat látott szaki megmutatta, hogy' lehet házilag megtudni, nagyjából milyen a motorban szenvedő olaj...van-e még némi kenőhatása/képessége...
előkapott egy sima fehér papírt, kb itatós minőségűt, (sima fehér szalvéta is jó), majd a nívópálcát kihúzva, arról egy cseppet, -vagy amennyi sikerült- rácseppentett a papírra.
-no fiam, amíg elszívunk egy staubot, és legurul a sörikénk, a'közben az olaj szétterül a papíron...ha az egész olajkör matt fekete, akkor csere, ha a fekete közép körül még van némi sárga olajszín, akkor mehetsz pár kilcsit..
akkor még ÁFOR volt a menő, de hogy milyen a minősége? egyáltalán van-e, foggalmunk nem volt.
(.olyan szép történet, hogy már magam is elhiszem. jólvanna, megyek a gyógyszeremért)
Nekem is ilyen típusú autóm van, tudtommal igenis alternatíva a 30 ezres ciklus 504.00-ás olajjal, bár én határozottan nem javaslom. Jól ismerem a motortípust és típushibáit, volt már a kezemben minden procikája, ennek fényében még a 15 ezret is meggondolnám, főleg 10w40-es olajokkal amiket általában beletesznek mondván az mindenbe jó.
Gyakorlatilag mindenhol 15 ezres normál/30 ezres hosszított ciklus írnak pl.:
hátha valakinek van hasonló tapasztalata. Adott egy Corsa, X12XE motorral. Az interneten talált infóük szerint a gyári olaja a GM DEXOS2 5W30. Meg is volt az olajcsere, azóta viszont a motor leállításakor becsörögnek egy pillanatra a hidrotőkék.
Azaz, amikor elfordítom a gyujtáskulcsot és nincs már gyújtás, de a motor még fordul egy néhányat a tehetetlenség miatt és ekkor valószínűleg már az olajszivattyú sem szállít akkora olajmennyiséget. Szóval ebben a gyujtásnélküli rövid de még forgó üzemmódban csörögnek a hidrotőkék.
Valakinek van hasonló tapasztalata? Hagyjam benne az olajat, vagy cseréljem le? Milyen olajat tegyek bele?
Nagyon egyszer a dolog. 15e környékén küldessz egy olajmintát "wear check" vizsgálatra a mol-hoz, vagy ha találsz olcsóbbat, akkor oda. Tizenezer ft-ért megmondják, van-e tartalék az olajban. Ha van, akkor ki lehet nyújtani a cserét. Következő cserénél ugyanazt a márkájú motorolajat kell használni, mint amit bevizsgáltak, így biztosabb lehetsz benne, hogy bírni fogja az olaj. Persze közel azonos üzemi feltételek esetén fog ez csak működni, és a jármű műszaki állapotában sem szabad, hogy komoly változás lépjen fel.
Nem okoskodni szeretnék, csak tényleg érdekelnek bizonyos dolgok, ezért engedjetek meg egy gyors eszmefuttatást, aztán szeretnék kérni mindenkit, hogy írja meg, hogy hol hibázik az okfejtésem:
A 15e km-es csereperiódus úgy lett megállapítva, hogy ha pályán 160-nal megyek 5000-es fordulatszám mellett, vagy városozom folyamatosan (hideg motorral, sokat indítózom, stb.), akkor is bírnia kell az olajnak, igaz? Az én esetemben pont a fordítottja "játszik", minimális terhelés, optimális használati feltételek (minimális hidegüzem, relatíve kevés indítás). CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ezért gondoltam arra, hogy kissé kitolnám a periódust, ismervén pl az E46-os bömi "olajvizsgáló" funkcióját, ami a használati feltételek függvényében határozza meg az olajcsere esedékességét. HA lenne a Golfban is ilyen figyelő, akkor SZVSZ ahogyan én használom még nem jelezne 15e km után...
Előbb elolvassuk az ominózus hozzászólást, nem hagyjuk, hogy elkerülje a figyelmünket a "max" szó jelenléte a mondatban, majd újraértékeljük a helyzetet.
Koszonom a valaszokat mindegyikotoknek. Csak azert gondoltam a "kitolasra", mert az ujabb autoknal mar akar 30e km is lehet a csereperiodus ugyanilyen olajjal. Akkor az miert nem art annak a motornak? :-) mind1, meggyoztetek a csere aktualitasarol.
Azt nem vitatom hogy ilyen nem fordulhat elő,de te ezt írtad szó szerint
"De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos)"
Na hát ez így ebben a formában nem igaz!
Persze én is meg tudok ölni egy motort 5 perc alatt ha arról van szó.
Nekem végülis skodában van ez az 1.4 16v motor de akkor ezentúl várom hogy mikor fog megállni:)
Ebben még csak 160ezer van de csinálok egy olajnyomáspróbát és garantálom neked hogy egy új értékével fog megfelelni.
Na jaa!!!Akkor te biztosan jobban tudod????De ne legyél biztos benne,hogy jók azok a motorok.Akkor vajon miért állnak meg a motorok olajnyomás problémával????csapágyasan,vagy bemaródva a vezérműtengelyek????
" ... gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ... "
Persze hogy el lehet térni, amint a vasig kopott fékbetéttel és a tükörradiál gumival is autózhatsz még egy kicsit de egyik sem tesz jót az autónak (sem).
A 15000 km futásnak,és az 1 éves időszaknak nem igen van köze egymáshoz!!!!EZ FONTOS!!!
De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos) inkább cseréld 15000km ént az olajat.Ne kockáztass a 20000.-km-el???De ez csak 1 jó tanács.Te döntöd el,hogy mikor cserélsz olajat!!!??
Adott egy 2000-es évjáratú VW Golf 1.4 16V (AHW motorkód). Általában napi 2-3x van beindítva, 180 km-t megy naponta (2x90km) jellemzően 2500-as fordulaton, kis terheléssel. Ilyen esetben az ideális, gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ki lehet tolni? (így is 1 éven belül marad, nem is az összeg, hanem inkább a környezet megterhelése (fáradt olaj) miatt kérdezem.)
Total Quartz 9000 5W-40 van benne, 10e km alatt kb 6 deci fogy belőle. (Természetesen havonta utántöltöm a max jelzésig)
Persze hogy az esetek túlnyomó többségében a fullszint (PAO bázisú) motorolaj a legjobb de ennél a motornál (15 ezres cserecklussal) szvsz bármelyik HC olaj is hibátlan megoldást jelent.