Írtad hogy "lehet"nem ez a probléma, de valami szól-e még a MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 mellett?
Általában az alacsony hidegoldali viszkozitású motorolajok mellett két érv szól:
- hidegindítás után gyorsabban felépül a kenés - ez még a nyári 30 fokra is igaz, mert még itt is jelentős lehet egy 0W-s olaj előnye
- minél alacsonyabb a hidegoldali viszkozitása egyy olajnak, annál komolyabb alapolajra épül. Ezeknek az adalékolása egyrészt sokoldalúbb, másrészt precízebb lehet, de a kenőanyag sok alapvető tulajdonsáságért is a bázisolaj felel. Nagy általánosságban elmondható, hogy a 0W-s olajok"jobbak" mint a gyengébb (de legalábbis kevésbé korszerű) bázisolajokra építő 5W-40-es olajok.
Ugyanakkor, ha az említett konkrét autónak nincs gyári jóváhagyása az autódhoz, akkor mégsem ajánlott használni.
Jelenleg a G 5W30-as változata van a kocsimban, különösebb negatív hatását eddig még nem tapasztaltam.
A kenőanyagok "negatív hatásai" (ha vannak), nem a betöltés utáni hetekben jelentkeznek, hanem több olajcsere-ciklus után - viszont akkor nagyon tudnak fájni.
A Mazda azon gyártók közé tartozik, akik elég lazák a kenőanyagkövetelmény-meghatározásánál, ezért - szerintem - neked mindenképp egy olyan márkát kellett volna választanod, amiben megbízol.
A kérdésed a már betöltött olaj minőségéről semmiképp nem sugallja azt, hogy minden bizalmad a gyártóé. De akkor miért épp ezt választottad? Ez a kérdés különösen annak alapján merül fel, hogy korábban heteken át kérdezgettél a topikban, és nem nagyon emlékszem, hogy bárki határozottan ezt a márkát ajánlotta volna....
Nincs sorrend. Fogalma sincs mantec-nek a minőségi sorrendről. Önkényes alapon nem is lehet minőségi sorrendet felállítani. Ha konkrét adatokkal alá tudja támasztani a listáját, akkor elfogadom.
Látom a felsorolásban a Gulf olajok egyik típusát. Van már esetleg véleményed, tapasztalatod a márkával? Jelenleg a G 5W30-as változata van a kocsimban, különösebb negatív hatását eddig még nem tapasztaltam.
Kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére is, magáról a márkáról.
Valóban a logika ezt mondja,de az is igaz hogy könnyebben vissza engedi az olajat.Sok helyen olvasta pro-kontra hogy ennél a motornál nincs a szűrőházban visszafolyás gátló szelep,és ezért van a késői lámpa kialvás.
Írtad hogy "lehet"nem ez a probléma, de valami szól-e még a MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 mellett?
" ... A másik pedig hogy az Opel 1,7 diesel-je indításkor sok esetben 6-8 mp-ig nem alszik ki a olajnyomás lámpája. Ezzel a vékonyabb olajjal nem hosszabbodna meg ez a néhány mp.?... "
Lehet hogy épp rövidülne.... Egy kisebb viszkozitási értékű olaj indításkor gyorsabban képes átolajozni a motort, vagyis elérni a kenési helyekre.
Leírnád néhány szóval hogy mivel lenne jobb ez az olaj? Annyit még leírnék hogy nekem 3-3,5 havonta kell olajat cserélnem /15ezer/ sokat megyek naponta. A másik pedig hogy az Opel 1,7 diesel-je indításkor sok esetben 6-8 mp-ig nem alszik ki a olajnyomás lámpája. Ezzel a vékonyabb olajjal nem hosszabbodna meg ez a néhány mp.? Ebben az esetben is ezt használnád? Nem sajnálom a pénzt rá de nem akarok pénzt kidobni ha nem jobb annyival amennyivel drágább.
" .. 12 hónap az olajcsere ideje.Rengeteg márka levette a 24 hónapos kötelező cserét,12 hónapra,ami független a megtett kilométertől .... "
Pontatlanul fogalmazol (vagy idézel). Az európai gyártók egy része rugalmas szervizciklust alkalmaz, vagyis különböző állapotjelzők (pl. a motorolaj víztartalma, viszkozitása, stb.), esetenként az elfogyasztott üzemanyag mennyisége alapján állapítják meg a szerviz esedékességét ami időben és kilométer futásban is meglehetősen szórhat.
Pár helyen megbicsaklott a gondolatmeneted, én legalábbis ellentmondásokat látok egy hozzászólásodon belül is.
"T Cymantrene!A topik témája a motorolaj!Kérdezz felelek!"
Konkrétan az olajok szulfáthamu-tartalmáról volt szó, hogy az mégis micsoda, és jó-e az.
....
"Állandóan leírják,hogy a gyári jóváhagyás a mérvadó.Választani a jóváhagyott termékekből lehet!"
Ezzel egyetértek, ki kéne tenni a topic fejlécébe, vagy 10 hozzászólásonként automatikusan elküldeni.
"Amennyiben a kémia a fő téma,kell csinálnod egy másik topikot,mert az itt érdeklödőket kizárólag a megvásárolható termékek érdeklik és az ővék a döntés,hogy a pénztárcától függően melyik gyártó,milyen árkategóriájú olaját veszik meg. "
És ezen közben oldalakon át a szulfáthamuról volt szó...
"Még mindig nem nézted végig az írásaimat.A magyarok minek cikkeznek??Kiknek?Rengeteg az olaj témájú újság,kizárólag a szakmabelieket érdekli,csakúgy,mint a konferenciák."
A magyarok Neked cikkeznek és mindenki másnak, aki szeret magyarul (is) olvasni és szeretne a dédunokáival is magyarul beszélni. Már rég rájöttünk, hogy ha a tudományos és a szakmai nyelv nem magyar, akkor egy-két-három generáció alatt kikophat a használatból. Ezért alapítottuk a Magyar Tudományos Akadémiát is. A szaknyelv magyarítása sikeres is,. pl az alapolaj-lúgszám páros is kevésbé megtévesztő, mint a base oil-base number páros.
"Megveszik az alapolajokat,hozzá az adalékcsomagokat,és kevernek."
Százhalombattán és Almásfüzítőn is Patyomkin-gyárak állnak?
"Egyetlen magyar vegyészt sem néztem le,egyszerűen itthon nem lehet semmit feltalálni,eladni,államérdekből."
Hínye, akkor én miért kapom a fizetésem? És ennyi külhoni magáncég lenne a magyar állam ügynöke? És miért kérnek technológiát-terméket-dokumentációt is, miért nem elég a számlát küldenünk?
Komolyra fordítva a szót, egyszerűen butaságot írsz. Csak a vegyiparban is rengeteg cég kutat-fejleszt, mi is megélünk a finomkémiából.
"A legújabb fejlesztéseket is belinkeltem,de kinek,minek?Amit nem gyártanak,ami nem elérhető,azt minek reklámozzuk.A legtöbb reklám meg hazugság,a vevők beetetése.Egyetlen szót sem írsz a 15 évet bíró olajról,vagy a szintetikus olajokról."
A 15 évet kibíró olajat használd, számolj be a tapasztalatokról. Én majd 15 év múlva.
"Gondolod,hogy a gyártók foglalkoznak a problémákkal??Ők sosem hibásak,mindig a vevő a hibás.Az egyszerű felhasználó meg ne akarjon tudni semmit!A szakmaiságról meg senki se papoljon,mert a médiában mindenki utasításra ír,aki ellenkezik azt lejáratják,kicsinálják.)"
Ez már annyira zavaros, hogy szerintem Te sem érted.
Ha ennyi "genyaság" nem fér bele, akkor már régen rossz. Nekem semmi bajom GG-vel, de a stílusa hagy némi kívánnivalót. Olvasgasd hozzászólásait, a mire adott válaszait és úgy minősíts.
Részben nem mindig egyértelmű amit ír, csapong, stb ...
Most már nem térek ki a tegnapi ellentmondásos hozzászólásaira.
Ezt azért morzsolgasd kicsit! Érdekes és félrevezető ezen állításod, de mint tudjuk, mindenki más rossz ismeretek birtokosa.
Ez azért genyaság, mert szerintem mi pontosan értettük, mire gondol GG - a "függetlenül a megtett kilométertől" kitétel arra vonatkozik a 2 éves csereperiódus tematikájában, hogy max 2 évente akkor is le kell cserélni az olajat, ha az autó még nem futotta le azt a kilométert, aminél kötelező az olajcsere.
Ezt a gyárak úgy szokták kommunikálni, hogy "2 év vagy 30 ezer kilométer, amelyik előbb bekövetkezik," ami szerencsésebb, egyértelműbb megfogalmazás, de GG-nek ezen a mondatán lovagolni egyszerűen nem fair.
GG-nek javára írható, hogy valóban nagyon érdekes és releváns - bár eltérő hitelességű - linkeket tesz be, illetve itteni munkásságának kétségtelen vívmánya, hogy két olyan törzs topiktag is lelepleződött, akik olyanokat bírnak leírni, hogyaszongya
"[a]z elkészült polialfa olefin oligomer olajokban már nincs kettős kötés. Egyrészt ha volna, akkor gyantásodna az olaj, másrészt amikor polimerizálták, akkor azokon a monomer molekulánként egy kettőskötésből lett a lánc kialakítva",
ami egyrészt gyönyörű, még ha én speciel egy mukkor sem értek belőle, másrészt ezerszer érdekesebb, mint a tipikus "van egy 10 éves Opel Astrám, milyen olaj kell bele és hány liter" kérdés...