Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31031
Előzmény: oLayos (31029)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31030

Itt vannak feketén fehéren a típuskönyvében... ezek szerint nem túl válogatós fékolaj tekintetében. :D

Előzmény: stevie-13 (31023)
oLayos Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31029

T mantec!

 

Akkor tőled kérdezem: a  magyar Suzuki az első feltöltést ebből az olajból végzi?:-o)

... mert amúgy igazad van, az az olaj ez az olaj.

 

Főleg viszkozitásra gondolok most elsősorban, mivel GG... ezt írta.

Előzmény: mantec (31025)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31028

T mantec!Ami érdekes,használatban van a 0W5-ös viszkozítású olaj.

Előzmény: mantec (31025)
nézek Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31027

ENEOS Sustinában  van SN minőség is..(vagy csak az)..

Előzmény: mantec (31025)
nézek Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31026
mantec Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31025

T oLayos!

 

Lánykori nevén:

Eneos Premium Ultra 0W-20.

Előzmény: Törölt nick (31020)
emendemsss Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31024

Szia 

 

EBC BF004.

 

Azt hiszem ez eléggé prémium és az egyik legjobb.

Előzmény: Törölt nick (31022)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31023

Az alábbi követelményekhez melyik fékolajat ajánlanátok? SAE J1703 vagy FMVSS116 DOT-3 [...] 2006-os Mazda 6 1.8TE-be.

 

 

 

Biztos valami tévedés lesz.

 

Honnan vetted ezeket a kódokat? Ezek nem 10 évesek, hanem 40 ....

Előzmény: Törölt nick (31022)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 31022

Sziasztok!

 

Az alábbi követelményekhez melyik fékolajat ajánlanátok?

SAE J1703 vagy FMVSS116 DOT-3

Főleg az érdekelne, hogy ezeket a legalább 10 éves követelményeket melyik mai modernebb fékolajjal lehetne teljesíteni? Gondolom elég sok ilyen lesz... :)

Valami prémium minőségű alternatíva érdekelne, 2006-os Mazda 6 1.8TE-be.

 

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31021

Szerencsétlen kuncsaftjaid!A tankolásoknál megfizetik a tudatlanságot.

Előzmény: oLayos (31017)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31020
Előzmény: oLayos (31018)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31019

Még nem is éltem mikor a híres autógyártók már ki tudja hányadik szériát dobták piacra,tehát úgy vélem kell lenni tapasztalatnak, már csak azért is mert az OTTO motor OTTO motor maradt,a benzin meg benzin. Tehát nem kozmikus sugárhajtóműre kellett átálni, hogy az újabb fejlesztésekre hivatkozzunk a jelentkező hibák miatt, egyszerűen csak tökéletesíteni kellett...volna.

 

 

Az 1977-ig gyártott Volga GAZ-M24 2445 köbcentis, soros 4 hengeres motorja 95 lóerős volt.

 

A Volvo 2001-ben ugyanennyi köbcentiből 265 lóerőt hozott ki (S60R AWD). Sorozatgyártásban, akkoriban már megfelelve mindenféle környezetvédelmi szabványoknak. (Az is soros, négyhengeres konstrukció.)

 

A feleségem 2009-es gyártású Renault Modusa 1149 köbcentis és 102 lóerős (1.2 TCE).

 

Előzmény: johannes. (31015)
oLayos Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31018

T GG590227!

 

" ... Új Suzukik 0W20 olajat kapnak ... "

 

Urban legend!

Előzmény: Törölt nick (30997)
oLayos Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31017

T johannes.!

 

" ... összeállt 2000-ben a Renault-al és úgy néz megmutatták nekik hogy kell átbaszni a jónépet. ... "

 

Nem mutattak azok semmit, nagy részével nincs is jellemző motorprobléma. Van nekem is ügyfelem, 290 ezer körül van most a 2007-es Almerájában, munkába járás Enying-Budapest viszonylatban és a kezdet óta én szervizelem. Garancia alatt sem kapott mást, mint 10W-40 viszkozitású olajat. Most is!

... és köszöni "még" jól van. Nem zörög, kopó/fogyó cuccok cserélve. Kicsit eldeformálódott már ez az olajmizéria. 

 

Meg van Corollásom is, 2003-as a vas, évi 40 ezret fut Mo. és Svájc között, 400 ezret már túl lépte és még nem akarja eladni. Pedig ez már angliai példány!

... és abba is ez az olaj megy rendszeresen. Márkát szándékosan nem írok.

Előzmény: johannes. (31015)
oLayos Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31016

T stevie- 13!

 

" ... Egy biztos: a gyengébb minőségű olajnak nincs gyógyító hatása. ... "

 

Ha viszont a 10w-40-es olaj a magasabb minőségű, vagy az a gyártó ajánlása az európai márkaszervizek felé minden benzineshez ( Nissan ) , akkor?

 

... és a legújabb benzinesekhez is ezt a viszkozitást ajánlja.

 

http://www.nissan-point.sk/fs69/lubricant-recommendation-2011.pdf

 

 

Előzmény: stevie-13 (31007)
johannes. Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31015

 "miért érné meg a gyárnak?"

 


Te, nem tudom,fogalmam sincs miért éri meg szart gyártani de gyártják, elég nagy mennyiségben.

Hány példát hozzak?...

 

Szüleimnek szintén I-es Almerája van,410 ezernél kellett az első alkatrészt cserélni,egy darab termosztátot,az olajat nem eszi,még lánccsere sem volt már lassan 450 fele közeleg.

A II Almerákból van néhány amelyik eszi az olajat, azt olvasom,hogy 150-nél  láncot kell cserélni és nem olyan megbízható mint a régi,....miért?....csak tippelek:összeállt 2000-ben a Renault-al és úgy néz megmutatták nekik hogy kell átbaszni a jónépet.

 

Haveromnak 92-es Corollája,szintén 0 komolyabb probléma,ott azért a kora miatt vízpumpa,generátor már kellett,szintén rengeteg km van benne és megbízható, az újakra több a panasz,miért?

 

Szomszéd francia autója: panaszkodik hogy a stab rudat 3 havonta cserélni kell mert műanyag a gömfej a végén...vicc.

 

 

Még nem is éltem mikor a híres autógyártók már ki tudja hányadik szériát dobták piacra,tehát úgy vélem kell lenni tapasztalatnak, már csak azért is mert az OTTO motor OTTO motor maradt,a benzin meg benzin. Tehát nem kozmikus sugárhajtóműre kellett átálni, hogy az újabb fejlesztésekre hivatkozzunk a jelentkező hibák miatt, egyszerűen csak tökéletesíteni kellett...volna.

 

Akkor most két lehetőséget látok: 

 

1-Az új suhanc mérnök gyerekek csak papiron láttak autót,olajos a kezük még sosem volt és ebből kifolyólag tök hülyék az autógyártáshoz,tervezéshez.

 

2-Az élettartam tervező mérnök sok munkával és tesztekkel megtervezi, mi,hol, és mikor romoljon el.

 

Ha van 3. lehetőség szívesen elolvasom.

 

Persze ezzel nem akartam általánosítani, remélem a jövőben is lesznek megbízható autók de a jelek nem túl bíztatóak.

Előzmény: stevie-13 (31012)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31014

Köszönöm a segítséget! :)

 

Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."

 

Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.

 

Sajnos nem az első szerelőtől hallom ezt, hogy ha egy kicsit is nem odaillő hangja van a motornak, akkor vastagabb olajat bele. :( Sajnos az előző német tulajt is ezzel etethették, már az utóbbi 3 évben ebbe az autóba is 10W40-et használt. Most cseréltem vissza 5W30-ra.

 

Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.

 

Inkább csak halk csettegésnek mondanám...nem komoly és lehet hogy nem is érdemes foglalkozni vele. Mivel nem volt korábban japán autóm, nem tudok mihez viszonyítani, hogy ez a hang most mennyire rendellenes. Csak alapjáraton hallani és már kisebb gázadásra is elhallgat. A befecskendezőket, mint tippet a szerelő is említette.

 

A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted  magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)

 

Ezt eddig szerencsére be is tartottam... igyekeztem csak nagyobb webshopokból rendelni. :)

Előzmény: stevie-13 (31008)
Soma.01 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31013

30993-ra valaki?

 

Az eddig olvasottak szerint, kopottabb több 100.000 Km-t ment motorba sem kell más olaj, mint amikor 20.000 volt benne.

 

Csak akkor kell más viszkozitás, ha nincs meg az olajnyomás és a gyár is megengedi pl. eleinte 30-as, később 40-es olaj vagy 50-es ha belefér az ajánlásba?

 

Az olajválasztók mégis sokszor megjegyzik, hogy 100.000 Km felett más olaj ajánlott. Miért? Fel akarják gyorsítani a motorom kopását?

 

A másik szlogen amit "imádok" hogy azért kell vastagabb olaj, mert már eszi az autó a vékonyabbat. :-( 

stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31012

A gyártói jóváírással egyetértek de vajon megállja e a helyét 2-3 száz ezer km felett is ?

 

 

Minden bizonnyal.

 

 

Egyébként meg amíg olyan világban élünk ahol van olyan szakma,hogy élettartam tervező mérnök, addig mindenki meg van vezetve.

 

 

Nincs ilyen szakma. Olyan van, hogy "mérnök," esetleg ezen belül "gépészmérnök," "közlekedésmérnök," "villamosmérnök," stb.

 

Az más kérdés, hogy a mérnökök tudnak élettartamot is tervezni. Az egy paraméter, ami meglehetősen jól kézben tartható. Alapvetően igaz az a tétel, hogy sok és drága anyag = hosszabb élettartam. De ez egyrészt súlyproblémát okoz, másrészt mit ér egy olyan tönkretehetetlen szerkezet, ami annyira drága, hogy nem tudod megvenni?

 

Kevés terület van, ahol érdemes (azaz anyagilag megéri) direkt gyorsan elfáradó termékeket gyártani. Egy tévés topikban írták, hogy az  XY tévék direkt úgy vannak tervezve, hogy két év után javíthatatlanul tönkremenjenek. Oké, de ez  miért érné meg a gyárnak? Van egy ilyen XY tévém, elromlik, nem lehet megjavítani, veszek egy új tévét - de egy biztos: NEM az adott XY márkájú lesz, hanem bármi más. Adott esetben beírom egy  ilyen fórumba is a keserű tapasztalatomat, és akkor más sem fog ilyen márkájú tévét venni.

 

Hát így :-)

 

Előzmény: johannes. (31004)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31011

Véleményem az olaj témáról,a Castrol márkáról.Az olaj egy bizalmi termék,amiről a vásárló feltételezi,hogy a jóváhagyásnak megfelelő minőséget kap.Nem feltétlen kell kotyvasztani hamis olajat,hanem elég az olcsó,hitvány minőségűt átcsomagolni drágább minőségre utaló dobozba!Az egyetlen megoldás a jövedéki zárjegy lenne,amit szigorúan ellenőrzés alá kell vonni.Én a Castrol márkát használom hosszú évek óta!A dobozokban hagyok maradék olajat,a flakonokat,kannákat is sokáig megőrzöm,és kizárólag névre szóló számlára vásárolok.Olajcserék,kizárólag a felügyeletem mellett történhetnek.

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31010

T M6Freak!Sajnos nem tudok segíteni,fogalmam sincs a Mazdákba való olajakról,a jóváhagyásáról.A viszkozítási index,csak egy szám,ami szerint nem biztos,hogy megfelel az olaj a gyártói követelményeknek.Vannak a topikban szakértői válaszadók,fognak segíteni.

Előzmény: Törölt nick (31005)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31009

Ez egy messze túldimenzionált probléma. Egy párszor már levezettem. Olajat hamisítani igen költséges hobbi

 

 

Előkerestem:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128594831&t=9014426

Előzmény: stevie-13 (31008)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31008

Egy Mazda szerelőnek mutattam, egyelőre nem tudott sokat mondani, max annyit hogy ellenőrizzük a szelephézagokat egy következő alkalommal. Ezen kívül a 10W40-es olajat javasolta, aminek viszont nem örülök. :(

 

 

Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."

 

Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.

 

 

Jól gondolom, hogy ha ezentúl 5W40-es olajat használnék, akkor megmaradna az 5W előnye a könnyű hidegindítás, de melegen egy kicsit sűrűbb lenne és ezzel esetleg megszűnhet a csettegés?

 

 

Nem gondolod jól. Üzemi hőmérsékleten nem lesz számottevő különbség a két olaj között, sőt, adott esetben akár az is előfordulhat, hogy a 40-es olaj a "vékonyabb."

 

Ha valami zörög, elsősorban azt kell meghatározni, mi az. Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.

 

Egy biztos: a gyengébb minőségű olajnak nincs gyógyító hatása. Ha valóban valamilyen rendellenességről van szó, egy olajcserétől nem fog megjavulni, ebben biztos lehetsz :-(

 

 

Az olaj gyártók, forgalmazók oldalán található motorolaj keresők mennyire megbízhatóak?

 

 

Én még nem találkoztam tökéletessel.

 

 

Sok helyen pl itt is lehet olvasni, hogy a Castrol termékeit hamisítják, vagy ha nem is, akkor gyengébb minőségű. Mivel ugyanúgy BP konszernről van szó, az Aral termékeit esetleg nem fenyegeti ez a hamisítási cirkusz?

 

 

Ez egy messze túldimenzionált probléma. Egy párszor már levezettem. Olajat hamisítani igen költséges hobbi, egy flakon hamisított olajon alig keletkezik haszon (az előállítása nincs ingyen, ugyanakkor csak nagyon nyomott áron, és bonyolult logisztikával lehet forgalomba hozni), mindeközben komoly a lebukás veszélye. Ezért az igazi kemény fiúk továbbra is maradnak a drognál, a fegyvereknél és a lányoknál.

 

A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted  magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)

 

Előzmény: stevie-13 (31007)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31007

Egy Mazda szerelőnek mutattam, egyelőre nem tudott sokat mondani, max annyit hogy ellenőrizzük a szelephézagokat egy következő alkalommal. Ezen kívül a 10W40-es olajat javasolta, aminek viszont nem örülök. :(

 

Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."

 

Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.

 

Jól gondolom, hogy ha ezentúl 5W40-es olajat használnék, akkor megmaradna az 5W előnye a könnyű hidegindítás, de melegen egy kicsit sűrűbb lenne és ezzel esetleg megszűnhet a csettegés?

 

Nem gondolod jól. Üzemi hőmérsékleten nem lesz számottevő különbség a két olaj között, sőt, adott esetben akár az is előfordulhat, hogy a 40-es olaj a "vékonyabb."

 

Ha valami zörög, elsősorban azt kell meghatározni, mi az. Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.

 

Egy biztos: a gyengébb minőségű olajnak nincs gyógyító hatása. Ha valóban valamilyen rendellenességről van szó, egy olajcserétől nem fog megjavulni, ebben biztos lehetsz :-(

 

Az olaj gyártók, forgalmazók oldalán található motorolaj keresők mennyire megbízhatóak?

 

Én még nem találkoztam tökéletessel.

 

 

Sok helyen pl itt is lehet olvasni, hogy a Castrol termékeit hamisítják, vagy ha nem is, akkor gyengébb minőségű. Mivel ugyanúgy BP konszernről van szó, az Aral termékeit esetleg nem fenyegeti ez a hamisítási cirkusz?

 

 

Ez egy messze túldimenzionált probléma. Egy párszor már levezettem. Olajat hamisítani igen költséges hobbi, egy flakon hamisított olajon alig keletkezik haszon (az előállítása nincs ingyen, ugyanakkor csak nagyon nyomott áron, és bonyolult logisztikával lehet forgalomba hozni), mindeközben komoly a lebukás veszélye. Ezért az igazi kemény fiúk továbbra is maradnak a drognál, a fegyvereknél és a lányoknál.

 

A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted  magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)

 

Előzmény: Törölt nick (30992)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31006

mindenesetre az olajszakikból elegem van

 

 

Valamiért mégis idejöttél tanácsért :-)

 

 

.............."mindenbe 5w40 meg 0w40 kell" ,ez egy marhaság,ebbe viszont biztos vagyok.

 

 

Az 5W meg 0W index önmagában nem minősíti az olajat, nem csak ezért ajánlják a szakértők, hanem azért, mert alacsony hidegoldali viszkozitású olajat csak nagyon jó minőségű alapolajból lehet előállítani, tehát ez a paraméter -- áttételesen -- a magas műszaki minőségű olajra utal. A minőségi alapolaj önmagában is rendelkezik egy csomó kedvező tulajdonsággal, de lényeges tulajdonsága az is, hogy többféle lés nagyobb mennyiségű adalékot tudnak felvenni, illetve az adalékolás "pontosabb" lehet (bármit is jelentsen ez).

 

A szakértők amúgy kivétel nélkül a motor gyártója által meghatározott követelmények teljesítését hangsúlyozzák, így például nem ajánlanak a legtöbb korszrű VW/Audi motorba 0W-s olajat, mert ezeknek az előírása az a VW504.00 vagy 507.00 jelű szabvány, ami csak 5W olajokat enged meg. Ugyanígy, bizonyos évjáratú Renault-dízelekbe sem ajánlanak elvileg "jobb minőségű" 5W-30 vagy 0W-30 olajokat, mert a gyár csak a 40-es melegoldali viszkozitási indexet engedélyezi, és ezt nem szokás felülbírálni.

 

 

Előzmény: johannes. (30994)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31005

30992-ben ahogy írtam az autóm gyárilag előírt követelményei a viszkozitásban 10W40 és 5W30... ebbe még belefér szerinted az Aral olajkeresője által ajánlott 5W40 High Tronic?

Előzmény: Törölt nick (30997)
johannes. Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31004

Tudsz olvasni?...Elismerem,hogy autófüggő,az új Bmw-be biztos nem jó a 15w40 .Arról beszélek,hogy nem szabad általánosítani,vagyunk még pár száz ezren akik máshogy vélekednek. A gyártói jóváírással egyetértek de vajon megállja e a helyét 2-3 száz ezer km felett is ? Egyébként meg amíg olyan világban élünk ahol van olyan szakma,hogy élettartam tervező mérnök, addig mindenki meg van vezetve.

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31003

Shell GTL.

Előzmény: johannes. (30996)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.12 0 0 31002

A képen gázolaj látható!

Előzmény: Törölt nick (30999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!