"... PSA B71 2296 ..." Mi történt? 2009-ben bevezetett olaj követelmények egy 2001-ben készült autóra? Visszafelé kompatibilitás? Mi történt? Továbbképzés volt a Castrol Hungária Kft-nél?
A Peugeot ehhez a 307-es modellhez a PSA B71 2296 (SAE 0W-30, 5W-30) és a B71 2290 (5W-30) jóváhagyású olajok mellett az ACEA A3/B4-es és az ACEA C2-es olajok használatát is elfogadja.
A futásteljesítmény nem csekély, de ezzel együtt elsődlegesen egy ACEA A3/B4-es SAE 5W-30-as olajat javasolok. Ha a motor nagyobb mértékben csipegeti az olajat akkor az A3/B4-es 10W-40-es olajok közül célszerű választani.
Normál esetben milyen olajat ajánlanátok ehhez a típushoz főleg rövid távú, kisvárosi, helyközi használat mellett? Jónak számít a gyári Mazda, esetleg Eneos? Az olajat 10 ezrenként tervezem cserélni.
A sok hidegindítás meglehetős kihívást jelent a kenőanyagnak.
Az olaj márkája kevéssé fontos, de a hidegoldali viszkozitása (a "W" előtti szám) legyen minél kisebb, lehetőleg 0.
Szerintem nincs itt sorrend, a végén csak véleményezik az olajokat. Kopás szempontjából nincs szignifikáns különbség egyik olaj között sem 10e km-ig.
Tovább kellett volna tesztelni szerintem, akkor már kibukott volna 1-2 olaj főleg a tbn miatt. A mid saps olajoknak alacsony a tbn-je ahogy látom. Hmm-hmm.
A motul 8100 meg hogy lehet api sm 1100ppm foszforral, azt nem tudom.
Nemrég sikerült vásárolnom egy 2006-os 1.8 benzines Mazda 6-ost. Németországból hoztuk be 104.000km-el, ami talán hihető is, az állapotát, hangját, ellenőrizhető papír alapú és elektronikus szervizkönyvét, 1. tulajos múltját tekintve.
Végig márkaszervizbe hordták és épp ezért fura, hogy a legutóbbi 100ezres karbantartásnál 10W40-es olajat kapott a gyári 5W30 helyett? Van valami ötletetek, hogy mi lehet az oka? Kint már ilyen soknak számít a 100ezer km?
Normál esetben milyen olajat ajánlanátok ehhez a típushoz főleg rövid távú, kisvárosi, helyközi használat mellett? Jónak számít a gyári Mazda, esetleg Eneos? Az olajat 10 ezrenként tervezem cserélni.
Ezt a fórumot én is nézegettem már, kár hogy csak a google fordítóval lehet valamennyire megérteni. A VOA részlegnél érdekes adatok vannak. Meglepő vagy nem, amit elolvastam olaj analízist - legyen az a legismertebb, vagy totál ismeretlen olaj cég - mind megfelelt az előírásoknak. Ilyen lotos, pennasol, orlen stb ezek is rendben vannak.
Oroszoknál vannak érdekes oldalak, csak nehéz megtalálni. Pl egy rakat olajteszt:
Tisztelt mopar89!A google böngészéjőben van fordító,ha akarod használod.Én itt nem ajánlok olajat!(A VW a Castrolt választotta.)Itt minden infot megtalálsz:http://www.oil-club.ru/forum/
De ha jól nézem itt a Castrol kapott nulla pontot ár/teljesítmény arányban összességében pedig 72 pont a 100-ból .A mannol pedig 18 pont a 20-ból ár/teljesítmény esetén, összességében pedig 84 pont a 100 ból. Kicsit zavaros nekem a teszt, bár nagyban közrejátszhat ebben, hogy egy szót sem tudok németül :)
"Jót" szeretnék mindenképp, ez az elsődleges szempont, de lényeges az ár is. Például használtam korábban szintén kedvező áru Meguint, talán az most is jobb lenne mint a Mannol? ( jelen esetben Meguin COMPATIBLE 5w-30 jöhetne szóba)
Több webshopban is szemezek a rendkívül olcsó Mannol olajakkal, konkrétan a VW 504.00/507.00 minősítéssel bíró "tesztgyőztes"-ként beharangozott Mannol Energy Combi LL 5w-30-al. Valóban ilyen jó lehet ez ilyen áron, kicsit szkeptikus vagyok...? (2000 évj Golf IV 1.4 16v APE)
Peugeot 307-be milyen motorolajat ajánlasz? A kocsi 2001-es, 170 000 kilométert futott, 1,6-os 110 lovas benzines, olajat nem kell utánatölteni két olajcsere között. A motorkódot sajnos nem tudom.
"... 2001-től ..." A számomra elérhető információk szerint a GM (Opel) a 2000-s modellévtől (1999. szeptember) a Z-vel kezdődő motorkódoktól vezette be a GM-LL-A-025, GM-LL-B-05 előírást. Amibe a 10W-40-s olaj már nem volt benne.
Korábban sem volt kötelező eme viszkozitási osztály, csak lehetőség az 5W-30 mellett.
"... twinport ..." Eme motorokat 2003. szeptembertől gyártották. A 10W-40-s molaj nem való bele.
Azért egy 40-es olaj viszkozitás szempontjából egyértelműen nagy előnnyel indul egy 30-ashoz képest, mivel elég sok km-nek kell eltelnie ahhoz, hogy lenyíródjon 30-asra, kivéve ha nem valami hitvány alapolaj+VI módosító van benne. Továbbá az 5w30-as is nyíródik a használattal, akármilyen jó alapanyagokból készül. Szóval szerintem egy 10w-40-es nem valószínű, hogy egy 5w-30-as alá megy viszkozitásban. Persze előfordulhat, hogyha egy "vastag" pl 12.3cSt 30-as és egy "vékony" 12.7cSt 40-es olajat mérnénk össze.
Elfelejtettem válaszolni az adalékokkal kapcsolatos kérdésedre. Ezeknek csak akkor látom jogosultságát ha a motor valóban jelentős mértékben elszennyeződött de ebben az esetben is szvsz a szétszerelés és az ily módon végzett alapos tisztítás sokkal eredményesebb mint bármilyen adalék.
Az más kérdés hogy egy 120 ezer km-t futott (és végig megfelelő minőségű olajjal, az előírt időközönként szervizelt) motorban szvsz ilyen kritikus mértékű szennyeződésnek normálisan nem szabad előfordulnia.
Ha csak a papíron szereplő információkból indulunk ki akkor valahol a szerelőnek is igaza van hisz ehhez a modellhez az Opel a gyártás idejében (1998-tól 2001-ig) még ACEA A3 majd (2001-től 2004-ig) A3+B3 minősítésű motorolajok használatát írta elő amibe a 10W-40-es olajok is beleférnek.
A kérdés másik oldala hogy ez a motor (is) megérdemli - még ha meg is ette már kenyere javát - hogy a minimum követelménytől jobb minőségű olajat használj hozzá ami lehet épp az általad is említett gyári GM 5W-30-as (vagy bármely más Dexos2 jóváhagyású) motorolaj.
Az olajfogyasztás (mértéke) valóban érzékeny kérdés. Benne van a pakliban hogy a kevésbé viszkózus (elterjedten: hígabb) 5W-30-asból többet fogyaszt a motor mint a 10W-40-esből de ez sem törvényszerű: az 5W-30-as olajok jellemzően jobb minőségű alapolajból készülnek mint a 10W-40-esek, ennek egyik folyományaként jobb a nyírási stabilitásuk így a motor is később kezdi el "csipegetni" azokat (persze a nagyon kopott motor más kategória, annak az olajfogyasztását még a "legsűrűbb"olaj sem képes számottevően mérsékelni).
a 30 ezer km-es szervizciklushoz szvsz a Dexos2 jóváhagyású 5W-30-as olaj az egyetlen ésszerű alternatíva.