Kerestem olajakat csak kiváncsi lettem vna, h a szakik mit ajánlanak. Melyik olaj gyártó a legmegbízhatóbb..melyiket miért. :) Találtam pár márkát,de még nem tudtam eldönteni,h melyiket vegyem..
Találtam olcsóbbat is,mint pl. a meguin,de a szabványt tudja...és rákeresgettem, elvileg német gyártó..lehet jó is..meg totalt is találtam, az sem drága..csak kíváncsi lettem vna, h miket mondanak, de hát..nem sikerült. Egy próbát megért.
Magad is tudod, milyen gyári jóváhagyásnak kell az olajnak megfelelnie. Ez egyébként egy elég szigorú előírás, ami olaj ezt tudja, az eleve nem lehet rossz.
A szóba jöhető olajok közül kiválsztod a neked szimpatikus márkát, amelyikben a legjobban bízol, vagy amit a legegyszerűbben/legnagyobb kedvezménnyel tudsz megvenni, és kész :-)
Azért ha megfigyeled, vagy elhanyagolt motoroknál, vagy komolyabb, húzott motoroknál találkozunk ezzel a jelenséggel. Az elhanyagolt motorokról most ne agyaljunk, ott elég kézenfekvő.
Húzott motorok - mint a saját 1,4 tsi-m a maga 150 lovával - esetében olajcserénél előírnám az olajhűtő külső takarítását is. Olyan helyen van, hogy a dzsuva már 20 ezernél is katasztrófális volt. Rossz olajhűtés, magasabb hőterhelés és elindul a folyamat. Összeomlik a legjobban adalékolt olaj is, kritikusra zuhan a forráspont, egyenes út a gyantásodás, kátrányosodás.
Mivel van olajmenedzsment, így visszaolvasható hányszor is került 150°C fölé a kenőanyag ...
Persze ez csak egy a sok tényező közül. Az üzemanyag felgyülemlése az olajban szintén rontja a forráspontot. A benzin ugyan elpárolog, de a kémiai reakció eredménye marad!
stb,...
Szándékosan nem a motorolajról írtam, mint egyedüli okát a jelenségnek.
Nem értem a kérdésed,már többször volt a bérgyártásról szó.Vannak a neten képek is,van nyilatkozat is.:Bérgyártás: megesik ez nevesebb cégekkel is. A hordók a fényezőkemencéből egyenesen a töltősorra mennnek. http://totalcar.hu/galeria/totalcar/kozelet/2012/10/12/mol_olajgyar/6
Tudomásom szerint több márkás olaj készül a MOL-nál,de nem azt írtam,hogy ezekkel van gond!Nagy különbség.Kizárólag tudni szeretném az olajiszap keletkezésének az okát.Erre senkitől sem kaptam választ,viszont több tönkrement motor került a látóképembe.
Én nem írtam,hogy MOL eredetű más márkájú olaj érintett,konkrétan Mol gyártású olajról írtam,amit Ukrajnában forgalmaztak.Színte minden márkás olaj érintett,de folyamatosan eltüntetik az infokat 404.A magyarázatok zavarosak.Holnap dobok fel egy képet egy itthon vásárolt olajról,ami iszaposodást csinált.
Én nem vagyok tájékozott a Mol gyártási titkaiban.Nem kizárólag egy márkánál fordult elő a probléma,hanem a nagy gyártók termékeiben is.Kizárólag a MOTUL volt részt vállalni a baj kutatásában.Nekem az nem tetszik,hogy ráfogják a hamisításra a gyártási hibát az olajgyártók.
Az régen is volt. Fárad az olaj és kátrányosodik, gyantásodik.
A mostani túlkomplimált motoroknál ezek a hiper-super új fejlesztésű csodaolajok úgy látszik annyit bírnak, mint 40 éve lévő kontsrukcióknál az M-SE ...
Nagyon szabadosan tudok fogalmazni ezzel az olajsár képződéssel kapcsolatban.A lényege,hogy a márkás olajoknál fordul elő,ahol a hidrokrakkolás során adalékot alkalmaznak.Ebből az adalékból maradhat az olajban olyan mikropor,ami később a motorban a hő hatására katalízis folyamatot indít el az olajban,aminek teljes iszapképződés a vége,ami a képeken látható.
A KÉPEK kizárólag eredeti olajat használók autóiról készültek,pár-ezer km alatt megy tönkre az olaj.A HC gyártásánál van valami hiba a gyártási folyamatban,a katlizátor(adalék?) cseréje előtt?,vagy után.A pontos fordítást nem kaptam meg,csak szabatosan értem a problémát.
T oLayos!A valós problémával nem foglalkoztatok,pedig belinkeltem ide az orosz cikket.A MOL is érdekelt,sőt szerintem sok olajmárka készül a MOL-nál.Mindenki hallgat?