váltóolaj, differenciálmű illetve szervóólajcserét mikor, milyen futásteljesítménynél érdemes megejteni. Vagy felesleges invesztíció és majd, ha vmilyen hiba előáll, akkor alkatrészcserével orvosolni a problémát. Annyi fórumot átolvastam már ez ügyben, de eltérő vélemények vannak, illetve ha jól tudom a márkaszervíz sem javasolja a cserét mivel ezek élettartam olajak.
A rendelkezésemre álló információk szerint ezt a modellt 2008-ban már nem gyártották részecskeszűrő nélkül (az utolsó részecskeszűrő nélküli 80 kW-os 1.6 HDi valamikor 2005-ben gördült le a gyártósorról) így a Te autódhoz valóban ACEA C2 minősítésű vagy PSA B71 2290 jóváhagyású motorolajra van szükség (ez egyébként a PSA szerint a részecskeszűrő nélküli modellekhez is alkalmazható).
Adott egy citroen c4 2008as reszecskeszuro nelkuli 1.6 hdi 80kw. A total ajanlo szerint az ineo ecs 5W30 C2 kell neki, de a castrol es fuchs olajvalaszto szerint nem feltetlen fontos a C2. Lehet valami hatranya ha beleteszem a gyari ajanlas szerinti C2 besorolasu olajat? Van a total quartz energy ami nem C2es es olcsobb is. A lenyeg hogy a legjobb keruljon a gepbe!
Koszi:
Petya
szerintem már nem ártana 10w40 -re váltani ennek ellenére....szerintetek?
Szerintünk ártana. Az olajfogyás és a hidegoldali viszkozitás között nincs egyenes összefüggés (üzemi hőmérsékleten a 40-es olajok között gyakorlatilag nincs viszkozitáskülönbség, és természetesen ezen a hőmérsékleten sokkal cseppfolyósabbak az olajok, mint hidegen. Viszont annak csak előnye van, ha egy olaj hidegen csepfolyósabb (gyorsabb felépül a kenés).
A másik: az 5W olajok gyakran magasabb minőségű bázisolajból készülnek, emiatt a legtöbb tulajdonságuk kedvezőbb lehet, nemcsak a hidegoldali viszkozitás.
Nissan Almera 1999,435 ezer km,Motorolaj 5w40 de egy grammot nem eszik belőle,szerintem már nem ártana 10w40 -re váltani ennek ellenére....szerintetek?
Adott egy 2004-es opel combo 1,7di isuzu ami 340e Km keresztül szervizkönyv szerint / 10w40 olajat kapott 30e km-enként/ olajfogyasztás nincs az autó hibátlan. Érdemes ilyenkor a gyárilag előirt 5w30-ra váltani?
A benzinnel való felhígulás mindenképp rontja az olaj kenési képességét. Átmeneti megoldásként egy kellően terhelt (pl. autópálya) szakasz beiktatása, végleges megoldásként pedig valóban a gyakoribb olajcsere nyújthat megoldást.
Benzinszagú a motorolaj, gondolom a gyakori városi használattól. Ez azt is jelenti, hogy higult az olaj. Kérdésem, hogy ez a benzinnel való keveredés a kenőképességet mennyiben rontja? Mi lehet az ellenszere? Gyakoribb olajcsere pl. 10.000 km-ként?
Szerintem itt már minden olajjal kapcsolatos kérdés alaposan ki lett vesézve.... DDD
Az autók mechanikus hajtóművei szinte kivétel nélkül élettartam feltöltéssel kerülnek le a gyártószalagról vagyis (elvileg) nem szükséges bennük olajat cserélni. Az egy más kérdés hogy melyik gyár milyen élettartamra tervezi az autóit, de vélhetően nem annyira amint mi azokat Magyarországon használjuk.
Egy dologban szvsz megegyezhetünk: egyetlen hajtóműnek sem árt ha úgy 200 ezer km tájékán kicseréljük benne az olajat.
" ... Biztos, hogy minden motorhoz automatikusan ajánlod? ... "
Szó sincs róla, de a kérdésben szereplő Lacetti esetében ez így van. Ha egy autóhoz pl. ACEA A3/B4 minősítésű vagy egy adott gyári jóváhagyásnak megfelelő olaj használatát írják elő akkor nyilván más a heylzet.