Adott egy 2004-es opel combo 1,7di isuzu ami 340e Km keresztül szervizkönyv szerint / 10w40 olajat kapott 30e km-enként/ olajfogyasztás nincs az autó hibátlan. Érdemes ilyenkor a gyárilag előirt 5w30-ra váltani?
A benzinnel való felhígulás mindenképp rontja az olaj kenési képességét. Átmeneti megoldásként egy kellően terhelt (pl. autópálya) szakasz beiktatása, végleges megoldásként pedig valóban a gyakoribb olajcsere nyújthat megoldást.
Benzinszagú a motorolaj, gondolom a gyakori városi használattól. Ez azt is jelenti, hogy higult az olaj. Kérdésem, hogy ez a benzinnel való keveredés a kenőképességet mennyiben rontja? Mi lehet az ellenszere? Gyakoribb olajcsere pl. 10.000 km-ként?
Szerintem itt már minden olajjal kapcsolatos kérdés alaposan ki lett vesézve.... DDD
Az autók mechanikus hajtóművei szinte kivétel nélkül élettartam feltöltéssel kerülnek le a gyártószalagról vagyis (elvileg) nem szükséges bennük olajat cserélni. Az egy más kérdés hogy melyik gyár milyen élettartamra tervezi az autóit, de vélhetően nem annyira amint mi azokat Magyarországon használjuk.
Egy dologban szvsz megegyezhetünk: egyetlen hajtóműnek sem árt ha úgy 200 ezer km tájékán kicseréljük benne az olajat.
" ... Biztos, hogy minden motorhoz automatikusan ajánlod? ... "
Szó sincs róla, de a kérdésben szereplő Lacetti esetében ez így van. Ha egy autóhoz pl. ACEA A3/B4 minősítésű vagy egy adott gyári jóváhagyásnak megfelelő olaj használatát írják elő akkor nyilván más a heylzet.
Off:Addig jó,amig nincs kapcsolatod velük!(Csaló bűnöző csapat,amit színtén sikerült írásban ügyvédileg iktatni.)Ténylegesen csak példaként akartam beírni,mivel az úrnak a márkaszervíz ajánlott hülyeséget.
Valakik megpróbálják visszaszerezni a hírnevüket a total(gáz)car segítségével. Nem írtam a kérdésre semmit,az írásra reagáltam,hogy elhisszük az állítást.Mellékelt példaként írtam a Fiat MO-s esetem,amiről tényleges bíróságon iktattott ügyvédi papirom van,amit egyáltalán nem tartok viccesnek.A trolltól származó infokat nem látom,nem is akarom látni.(Neked is elég kellemetlenséget okoztak a hülye cikkeikkel?)
T oLayos!Nekem ügyvédi papirom van róla,hogy nem tudják!Nem viccből írtam,és a műszaki vezetők szakmaitlanságáról is bőven van információm.(A trollokat letíltottam.)
Szerintem tudják, de most egy Lacettiről volt szó és nem említette Olle Peter a Fiat Magyarországot még csak érintőlegesen sem. Itt legalább is nem.:o)
Az érdekelne, hogy 2.0 16V JTD Scudóba (PSA motor) az alábbiak közül melyik a megfelelőbb:
Elf Evolution SXR 5W-40 (erről érdekes módon csak annyit írnak, hogy Renault motorokba való)
Elf Excelleium NF 5W-40
Total Qartz 9000 5W-40
Esetleg más javaslatot is szívesen fogadok ebben a 7-8 ezres árkatégóriában. (5l)
A fenti olajok ugyanannak a konszernnek a termékei. Valószínűleg nincs túl nagy különbség köztük. (Azt nem merem írni, hogy ugyanaz az olaj háromféle flakonban, mert az adatlapjukon vannak eltérő paraméterek.)
Közülük mindenképpen a Total-t választanám. Nincs nagy jelentősége, de a PSA a Total márkát ajánlja. Nyilván nagy adag kereskedelmi/marketing megfontolás van a háttérben, de azt legalábbis reális feltételezni, hogy a PSA motorokat végigtesztelték a Total olajokkal.
Természetesen a Total konkrét olaja csak akkor felel meg az autóhoz, amennyiben az összes gyártóművi specifikációt teljesíti!