Nem hozza!Gyártóspecifikusságot hoz,és a gyártóhoz irányít!Aki azt állítja,hogy van helyettesítő olaj,az hazudik!Ezért nem kaptál választ senkitől,mert itt kógens a gyártói jóváírás.
Nem keresztelték át,nem is hozza a Castrol!Márkaspecifikus olajat ír hozzá,ami az érzésem szerint a Volvonál megvásárolható,méregdrágán.A Volvo más olaj használata esetén semilyen garanciát nem vállal.A részecskeszűrő kiégetése folyadékos,vagy utánégetős?
Itt nem az A5-B5 a lényeg,hanem a márkaspecifikus olaj.Az Edge nem jó!Új normák lettek,és szétszedték őket.Nagy különbség már nincs a sima,és a L.S olajak közt.Az üzemanyaggal itt nem foglalkoznak,de az autógyártók,és a motorgyártók igen.10% bio tartalommal kell számolni,amiknek a nagy része olajkárosító.Az USA-ban kevesebb a bio,illetve publikálják,ezért hosszabb a mérföld futás,mint a km. BLUE POWER
Nutzen Sie die Vorteile von unserem Premium Diesel:
§ blue power ist zu 100% reiner Diesel, frei von Mikroorganismen, Biostoffen, Tier- und Frittier-Fetten
§ unbegrenzte Lagerfähigkeit im Tank von Landmaschinen, Mähdreschern, Notstrom-Aggregaten, Feuerwehrfahrzeugen, ...)
§ keine Verstopfung der Dieselleitung und der Diesel-Filter
§ keine überflüssigen Reparaturen mehr
§ 100% Motorleistung durch 100 % reinen Diesel
Schutz der Umwelt und der Palmpflanzen-Plantagen in Brasilien und Malaysia
Oké, ez eddig is stimmelt: ugyan a csereperiódusok nagyon nem hasonlítanak, az én autómhoz 20e km, ami nem pontosan egyenlő a 18.000 mérfölddel (az kb 28e km), de ugyanezeket az olajokat ajánlják a gépkönyvben is. Nekem ott a matrica is a motortérben, miszerint A5/B5 kell bele, és 0W-30, meg figyel egy Castrol embléma is, nehogy mellényúljon az ember :-) de ezzel együtt fura, hogy részecskeszűrős motorhoz nem valami C-s cuccot ajánlanak.
Most már sejtem, hogy ez az A5/B5 olaj lesz megrendelve, de azért egy műszaki magyarázat továbbra is érdekelne.
(Mondjuk az is furcsa, hogy az A-osztály specifikációját is jelölik, amikor ugye az benzines motorokhoz tartozik, de oké, rendben, végülis az olajos flakonon is ilyen Ax/By formátumban van a felirat.)
Én a hülyeséget nagyon nem díjazom!Leírtam,hogy kik az észosztók,a Castrol,Mobil,Amsoil stb cégek szakemberei.Bármi gondod van vedd fel velük a kapcsolatot,és válaszolni fognak.
Az nem az én bajom,hogy nem tudod elolvasni az idegennyelvű szöveget.A Volvonál a fagyi visszanyal,mert kizárólag Pao alapú olajokat írnak elő.Ennyit a pitéről.
Semmi gond!Az olajgyártók igyekeznek a gyári előírásokhoz igazodni,de a tulajdonosok gondatlansága ellSemmi gond.Kénytelen vagyok a világ legnagyobb olajfórumaira hagyatkozni,ahol a fő olajgyártók nyilatkozatai alapján tudom a véleményem leírni.A CAS számok tekintetében viszont kizárólag a saját kutatásaimra hagyatkozomen nem tudnak tenni,a turbó még a leállításra is érzékeny!
" ... Nagyon téves, miszerint egy mai, modern olaj automatikusan alkalmazható akár egy tíz, tizenöt évvel ezelőtt beépített motorba. Sajnos sok szerkezeti egység kárát is látja ennek. Ez vonatkozik a túl "vékony" olajok ajánlására is.... "
Persze, de az eredeti kérdés kizárólag a (cink) adalékolásra vonatkozott. A kenőanyag "erőssége" szvsz meglehetősen összetett kérdés amit a SAE besorolás önmagában csak kis részben határoz meg.
Természetesen itt a hidegüzemi nagy terhelésen fellépő kopásra értelmezik.A kopásért a hidegindítás,valamint a hidegüzemi közlekedés a felelős.Idézet:
Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik.Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk. Az autógyártók az előírt olajok vastagságát (mint tudjuk viszkozítását) a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg. Ez az átlaghőmérséklet pedig éppen a víz forráspontjának hőmérséklete, azaz 100 Celsius fok. Versenypályán a motorolaj hőmérséklete akár 150 C-ra is felmehet. Le kell szögeznünk, hogy az utcai közlekedés és versenypálya egymástól határozottan különböző használati körülmény, ebből kifolyólagkülönböző motorolajat igényel! Minden ezután következő mondat a közúti közlekedésre érvényes, a versenyek világáról majd később. A megállapítások nem a hajszálpontos számszaki adatokról szólnak majd, hanem az érthetőséghez bőven elég átlagadatokkal dolgozunk.
Rögtön egy újabb tény megállapításával folytatjuk: a külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos. Régi gépkocsi használati utasítások gyakran különböző olajat javasoltak nyárra, illetve a téli időszakra. Ez most is szükséges a léghűtéses erőforrások esetében, de érvényét veszti a zárt (nyomás) vízhűtési rendszerrel tervezett motorokat tekintve. Ezekben az erőforrásokban a hűtővíz az év minden szakában 100C fokos hőmérsékleten van tartva, bemelegedett állapotban. Ebből kifolyólag a motorolaj hőmérséklete is 100C fok körül alakul. Ez alapján viszonylag egyszerű a legmegfelelőbb viszkozitású motorolaj kiválasztása. (Még egyszer megjegyezzük, a versenypálya más!)
Kizárólag a PAO tartalom véd a hidegüzem,és az alacsony fordulaton való terheléskor fellépő kopás ellen.Az alacsony fordulatszám a nyomaték függvénye,már nem ritka az 1200-as fordulaton létrejövő maximális forgatónyomaték.A lóerő másoglagos,a végsebességet határozza meg.A versenyolajak mások mint az utcai autók által használtak.A felfűtés sem egyszerű,mert lehet egy 80 C°-os hőmérsékletű motorban is 60-80 C°-alalacsonyabb hőmérsékletű a motorolaj,amiknek a hőfokuk majd terhelésre kiegyenlitődik.Én azért kiváncsi lennék a Ferrari milyen olajat használ. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1990677 A tudásom sok témában hiányos,szívesen fogadom az építő infokat.
Bocs! azelőbbi postomban részben erre reagáltam, de felületesen. Itt ugye nem ritka a 15 ezer rpm, sőt feletti fordulat sem. Ezeknél az alapjárat sem 750-850 rpm. Ez a lényeg, meg a hiper emeltszintű olajellátó rendszer. Köze sincs az utcai autókhoz, ahol az userek már 1200 rpm közelében csutkára nyomják a pedált. Nesze neked olajfilm!
Ha figyelmed felhívhatom, pontosan a nem hidrotőkés motorokról, megoldásokról írtam.
Az olajfogyasztás sem volt elsődleges írásaimban. Utolsó mondatod ezek fényében természetes.
Bár inkább úgy fogalmaztam volna: hidrotőke csattogást a vastag, korszerűtlen olajok (is) okozhatják.
Az F1 motorokban valóban egyfokozatú olajat használnak - végre kedves téma - de azt tudni kell, ezeket indítás előtt üzemmeleg állapotra felfűtik és gyakorlatilag nincs hidegüzem!
A Forma 1-es autók motorjai 15000-res vagy még ennél is magasabb fordulatszámot érnek el. Ezekben az autókban egyfokozatú 5 vagy 10-es jelzésű motorolajat használnak(!!!) .
"régi motoroknál a hidegüzemben nagyok lehetnek az illesztési hézagok,ez a fő gond az olajfogyasztás szempontjából"
Egy vezérműtengely emelőbütyök és a himba közötti hézag miatt nem nő az olajfogyasztás. Egy gyárilag megállapított 0.20 mm hézag hidegen már kéri a megfelelő vastagságot is. Ez a hézag a melegedéskor csökken, de nem az olajnyomás felépülésekor, mint egy hidrotőkés konstrukciónál. Persze ez egy más terület!
Nincs adatlap,szigorú szabványok vannak!Az természetes,hogy összeérnek az értékek.Ami a lényeg,hogy 100C°-on van megadva a folyékonyság,itt a folyékonyság a felső értéktől függ.Maga a tribológia állandó változásokon megy keresztül az utóbbi években.A Mazdás leírást kell elolvasni!A régi motoroknál a hidegüzemben nagyok lehetnek az illesztési hézagok,ez a fő gond az olajfogyasztás szempontjából.A motoroknál is vannak különbségek,hasonlóan az ólmozott benzint igénylő szelepekről, az ólommentest biró szelepekig,vannak motorok amik igénylik a magas cinktartalmú motorolajat,vannak amik alacsony cinktartalmú olajokra terveztek,illetve gyártottak.Sok motor alacsony hőterhelésű,ők igénylik a könnyűfutó alacsony viszkozitású olajakat.