Nem egészen úgy működnek az olajjal kapcsolatos viszkozítási értékek,ahogy sokan gondolják.Nincs újdonság,már régen is voltak sima 5W,10W olajok. A 0W5 is már valóság.http://www.bakerprecision.com/neo/0w5.htm
Üzemanyagfogyasztás szempontjából az 5W-40-es és a "normál" 5W-30-as olajok közt talán még kisebb is a különbség mint a "normál" (vagyis ACEA A3/B4-es) 5W-30-as és az kimondottan erre "kihegyezett" (ACEA A1/B1 vagy A5/B5) 5W-30-as olajok közt, vagyis ebből a szempontból egyértelműen ez utóbbi kategőriával érhető el a legkedvezőbb eredmény.
Persze itt még csak az adott típushoz ajánlott kereteken belül gondolkodtunk, egyébként szóba jöhetnek a 0W-20-as és nem túl sokára a (nem elírás!) 0W-16-os olajok is.
Visszaolvastam, megtaláltam egy hasonló Almerához ajánlott típusokat, az enyém még Almera I N16 (90 lovas), ez mennyiben árnyalja a képet ill. az elmúlt másfél év alapján javasolnál-e mást ill. jó volt-e a régebbi olaj a Mobil Super 3000 X1 5W-40
A rendelkezésemre álló infók szerint ezekhez a modellekhez SAE 5W-30-as olajok is használhatóak, ha üzemanyagtakarákos megoldást keresel akkor érdemes ezek közöl választani, ebben a kategóriában már szinte minegyik olaj rendelkezik az előírt API minősítéssel.
Szívesen!A Groupe III+ olajakat közel egyenértékűnek tartják a Grupe IV PAO olajakkal,csak olcsóbban előállíthatóak.http://www.dp-automotive.hu/dpa_motorolaj_2.html Ha a III. csoportba tartozó alapolajt a gyártás során nagymértékű finomításnak, hidrokrakkolásnak, izomerizációnak vetették alá (az így előállított alapolajt a III. csoporton belül szokás III+ jelöléssel kiemelni), akkor szintetikus technológiával előállított motorolajként is forgalomba kerülhet.
A Mobil mindent leír,minden kérdésre válaszolnak.Nem véletlenül adalékolnak gazdagon kopáscsökkentő adalékokat. Itt az egyik biblia:http://www.bobistheoilguy.com/
Teljesen jól írod. Látom sok mindent azonosan látunk.
" lényeggel nem foglalkoznak,hogy rengeteg régi motor igényli a cink kopáscsökkentő adalékot,aminek a használatát lecsökkentette az EU,a katalizátorok miatt "
Semmi baj!Írnak a hamis olajokról,sok motor tönkre ment.A lényeggel nem foglalkoznak,hogy rengeteg régi motor igényli a cink kopáscsökkentő adalékot,aminek a használatát lecsökkentette az EU,a katalizátorok miatt.Ennek a hiánya miatt megy tönkre rengeteg motor,és turbó.A régi motorok igénylik a magasabb mennyiségű cink adalékot,az újaknál nem annyira lényeges,viszont a komoly olajgyártók a csúcsolajokban használnak molibdén,és bórt is. A Mobil részletesen foglalkozik a problémával,az USA-ban árulnak külön ZZDP adalékot.A foszfor csökkentéséről már nem írok.http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Zinc_Collection.aspx
Végig a Dexos 2-ről volt szó.Az új LS olajak jobban adalékoltak,kb 20% adalékokat tartalmaznak.A két Mobil 1-nél a NL az olcsóbb,és csúcskategóriás olaj.6,60€/liter+20,5-25€ postaköltség 25 literig, Németországból rendelve.Az Opel,meg a GM két tészta,más az USA autópark,meg más az EU-s,a Mobil meg USA cég.
A két Mobil1 különböző,a NL nem részecskeszűrős olaj,az ESP az részecskeszűrős.A Mobil1 PAO alapú,a 3000-es GroupeIII alapú.Molibdén,és bór adalékot mindhárom tartalmaz!
Köszönöm a választ!A CDI motoroknál más a tapasztalatom,1-2 liter/10000 km,haszonjárművekben.Az olajszínt nagyon fontos,mert a Merci elspórolta az olajnyomás jelzését.Kizárólag színtjelzőt alkalmaznak.