Nekem nincs panaszom erre az olajra, ezért nem is gondolok váltásra. Biztos van sok ilyen minőségű más márkánál is, de nem keresgélek. Az autó meg eddig jól viselkedik.
A seatclub fórumon olvastam erről a motorolajos fórumról és regisztráltam. Megnéztem a Shelles dobozt és azon szerepel a vw 502 00, meg az 505 00 is. Megkerestem a bolt lapján is és ott is.
Érdekes ez az olajvitátok. Nekem a Seat León 1,6 már átlépte a 210 ezret, 9 éves és a motortérben talált matrica alapján Repsollal volt gyárilag feltöltve. Második olajcsere óta Shell 10w-40 van beletöltve. Utolsó három cserénél Helix H7 10w-40-et kapott. Nem csattog, nem zabálja az olajat, olajsár nem jellemző. 10-12 ezrenként olajcsere, általában évente két alkalommal, tavasszal és ősszel. Pár esetben ment 15 ezer közelébe, akkor többet futott. Mennyire megefelelő azt nem tudom, de a motor szépen dolgozik.
Azt kérdezném meg tőled hogy a Repsol az milyen olaj?Én úgy tudom hogy régebben a Seatokat ezzel az olajjal dobták a piacra,most hogy milyennel azt nem tudom. Hallottam azt is motorosoktól hogy a motorkerékpárokba nagyon jó.
Off.Azt nem állítom,hogy minden WV rossz.Nekem mindegy ki mit mond,mert az WAG autókból élnek a szerelők.A WAG vezérlési gondos,és hengerfej repedéses.Láncot még sosem cseréltettem,nem ismerem az olajfogyasztás gondját,nincs melegedés,nincs dobfék,szerelőt ritkán látok,-25C°-ban is elsőre,azonnal elindul a motor.
Jó gyártó "prémium" árakkal. De a kolléga már leírta, nem márka a követelmény, hanem gyártóművi előírás. Elsősorban. Másodsorban, számomra megnyugtató, ha olyan gyártó terméke lötyög a motoromban, ami stabil, állandó minőséget produkál, és megfelelően tájékoztat a termékük összetételéről. A kis gyártóknál nem vagyok benne biztos, hogy ezek maradéktalanul teljesülnek. Az olaj sötét színe, mondhatni természetes, egy jó tulajdonsága az jó olajokank, hogy magában tartják a keletkezett, és feloldott szennyeződéseket, nem hagyja hogy kiváljanak a motor alkatrészeire. Olyan nincs, hogy ugyanúgy jöjjön ki, mint ahogy bement, max ha nem volt használva az autó. Az is normális jelenség, hogy néha sötétetebben, néha világosabban jön le az olaj a periódus végén, adott motornál, ugyanazal az olajjal. Nem mindig egyformák a hajtási körülmények.
A Golfom, mióta nálam van, ugyanazt kapta (5w40 Edge) 15 ezrenként cserélve. Olajfogyasztása minimális, mondhatnám nincs, de olyan nem létezik. Meg vagyok győződve, ha mondjuk ugyanezt Mobillal csinálom, ugyanez lenne az eredmény. Nyugodtan kijelenthetem, hogy erős túlzás az olaj által tönkretett motor, és a centis olajsár. Durva olajsár akkor keletkezik, ha rendszeresen nem cserélik időben az olajat. De az meg ugye nem az olaj hibája.
Nekem volt egy rakat VW-em,szívtam velük rendesen.Nagyon korán kezdtem a VW márkával,és minden pénzem elvitte,mert a legszemetebb márka.Szíjas motort nem veszek.Leírtam,ha a henger tükrös,akkor teljesen mindegy milyen olajat kap.Felesleges beruházni drága olajra.Értelmesnek érzem a választ,több okból is.
A Motul nagy része átverés,de neked nem olaj kell,hanem egy motor.A VW egy betegség,a motort ki kell dobni,és egy jó bontott motort venni.A Castrol jó olaj,csak nem itthon kell megvenni.A másik gond vele,hogy igen jól tisztítja a motort,és a szemét olajok után lerakodó mocskot feloldja,és ez olajzási gondokhoz vezethet.Ha a hónolást nem látni a hengerben,akkor menthetetlen a motor.(Aralt használunk sokan.)
Kb 2 eve kopogott a dugo a az automban. Most lett kicsereltetve hetvegen lett kesz.
Igaz nem volt tokeletes a motor de: tavaly elott castrol lett beleteve es 1 ev utan korom fekete lett az olaj es eleg szepen fogyott is.
Tavaly tettem bele Midlandot ( avanza 5w40 ) ezt is ette de kevesebbet mint a castrolbol es 1 ev utan sotetbarna volt az olaj nem koromfekete. Mondom nem volt tokeletes a motor de ezek szerint van kulonbseg.
Nem vedem a Midlandot nem vagyok szerelo sem, En ezt lattam a sajat automon.
Most a 4 dugo cserenel a szerelo azt hiszem omw vagy castrol tett bele, de ezt szeretnem kb 3-4000 km utan lecserelni.
Nalam ennyi a tortenet a legjobb olajat szeretnem belerakni nem tisztem egyik olaj/gyarto mellett sem kiallni. Csupan erdeklodom...
Azért, a korrektség szellemében, ha Te beemelted oda, az itteni párbeszédet a Midlandes kollégának, hogy olvassa, amit itt "összehordtunk", beemelem ide az ottani párbeszédet.
Miért szedte szét? Nem szedett ő szét semmit, van egy elmélete, amit erőltet. Olyat nem szdett szét, amiben az általa ajánlott volt?
1.4 16V Golf IV-emben 170.000 km van, eddig még csak Castrolt (Semmi elfogultság, ezt tudom jó áron beszerezni) kapott, semmi baja a motornak. Ugyan ez a motor egy Seatban mitől lenne rossz vele?
Gyárilag Castrol vagy Shell olajokkal töltik fel, a gyári Vapsoil olajat a Shell gyártja. A Seatok Repsolt kapnak tudomásom szerint.
Ha szereted költeni a pénzed, de megnyugtat a tudat, vehetsz bele mondjuk Motult. Semmivel nem lesz jobb véleményem szerint.
A követelmény nem márkanév, hanem a gyártóművi előírást teljesítő motorolaj. Az említett márkák VW 505 01-t teljesítő motorolajai: Castrol Edge Diesel 5W-40, Total Quartz Ineo Mc3 5W-40.