Egy dolgot nem ertek. Az M13A motor 2001ben mar letezett. Az akkori teljesitmeny osztaly SJ (feltetelezem). Akkor miert tegyunk bele egy SN osztalyu olajat?
A minőséget az API jelöli, a folyósságot a SAE... általában az 5W30 az lehet félszint, vagy fullszint, de a 0W az csak szintetikus..a többi ásványi. Minden olaj jó, csak van jobb is.
szerintem a szintetikus a legjobb..
A gyári töltés Japánban ENEOS 0W20 API SN. Itt már ENEOS 5W 40, 5W30 a legegyszerűbb API SN minőségben.
A sajátomba ENEOS SUSTINA 5W40-et töltök majd, most5W30 van SN.
A 0W20 az az exportblokkokba kerül, az első olajcseréig.
hogy már nem a régi minőség, hogy sok a " nem eredeti".
félreértés ne essék, nincs bajom a Castrollal, csak egyre kevesebben ajánlják.
De eddig nem volt vele bajom, így nem bánnám ha megcáfolnátok.
továbblépek.
ha Castrol és pénztárcám engedi, akkor melyik? 2.0 TDI 170le, 16v. nem cr.
kb 10-13 ezrenként cserélném.
2.0 TDIbe aktuális lenne az olajcserém. eddig castrolt használtam, de manapság sok rosszat hallani.
Milyen olajat javasolnátok? általában 10-13 ezrenként cserélem.
Fuchs olajról mi a vélemény? Nem nagyobb hallottam róla még, valaki ajánlotta.
Nem annyira .... a 2011-től gyártott modellekhez csak a Dexos2 jóváhagyású motorolajok használhatóak, a korábbi gyártású benzinüzemű modellekhez pedig a GM-LL-A-025 jóváhagyású motorolajok használatát írták elő.
Nissan VQ35DE 3,5l-es motorba (Murano, Maxima, Vel Satis stb.) milyen jó ár/érték arányú olajat javasoltok? Legutóbb ELF Excellium NF 5w40 olajat töltöttem bele, de ehhez a motorhoz láttam más javaslatot is (nem 5W40-eset, és gyárilag javasolt más márkát az Egyesült Államokban), illetve erről az ELF-ről olvastam terheléses, és labor teszteket, és elbizonytalanodtam.
Ha már olajcsere, akkor szeretnék jó minőségű olajat, megfizethető áraon (1.500-2.000Ft/l) bele tölteni.
A Valvoline Durablend olajat néztem például, de nem vagyok a viszkozitásban sem biztos.