Bármelyiket. Ha jól néztem az első 501.01 a második 502.00-t teljesít, tehát fix csereintervallummal alkalmas. Szvsz ezen az árszinten már 5W olajakból is lehetne válogatni.
SLX-350VW Bora 1.6 SR 8V 1999-es autóhoz a következő kettő olaj közül választhatom bármelyiket?1. Mobil Super 2000 X1 10W-40 5l2. Motul 6100 Synergie+ 10W- 40 5lTe/Ti melyiket ajánlanátok?Esetleg más fajta olaj?Köszönöm!
Tudtommal az általam említett gyári olaj is piros, de valahol olvastam ˝kutatás˝´ közben, hogy bár piros, véletlenül se tegyük automata váltóba, mert nem ATF! Igaz ennek az információnak az én esetemben semmi jelentősége, hiszen gyári előírt olajat teszek kézi váltóba...
Köszi a gyors reakciót! Egyébként nem kevertél meg :-) A 75W-85-öt is megtaláltam a neten kutakodva, de már annyira zavaros volt a sok ellentmondó adat, hogy ezt már be sem írtam ide az előbb...
Néhány perce megrendeltem hozzá a gyárit, azzal nem hibázhatok nagyot...
Csak hogy jól megkeverjelek: a rendelkezésemre álló infók szerint az eredeti GM 1940182 jóváhagyású hajtóműolaj SAE 75W-85 viszkozitási osztályú... )))
Egyébként nem gondolom hogy egy API GL-4-es teljesen szintetikus SAE 75W-80-as vagy 75W-90-es hajtóműolaj használata miatt a váltóban vagy a kocsi bármely egyéb alkotórészében a legkisebb károsodás is keletkezne.
Adott a kocsi, 2007-es Opel Zafira B OPC 2.0 (177kw).
Olajcserét tervezek a 6 sebességes kéziváltóban. Tudtommal, az előírás szerint belevaló váltóolaj gyári cikkszáma GM 1940182 (API GL4). Rákerestem a neten, egyes oldalakon ez a 75W80-as, más oldalakon pedig a 75W90-es olajak között szerepel. Hab a tortán, hogy az olaj dobozán erre vonatkozóan semmiféle információ sincs, csak különböző GM és Opel cikkszámok…
Angliai VXR (OPC kinti megfelelője) fórumokon egyesek esküsznek a 75W90-es szintetikus váltó olajokra, de mi van akkor, ha ebbe tényleg szerencsésebb a gyári (vagy azzal megegyező) 75W80. Mások azt írták, hogy csak a gyárit és semmi egyebet… Ártok neki, ha 75W90-est teszek bele???
Bár tudom, hogy botor agyszülemény lehet csak ami fejembe megfogant, de motoszkál. Miért is pont EZT a linket választottad, amikor azt írtad, - hogy pontos próbáljak lenni - ismét idézlek: „semmilyen vw gyártóművi jóváhagyása nincs. Ezért vw autóba nem való.”:-O
Az általad linkelt doksi szerint az adott olajnak van VW 502 00 / 505 00 minősítése, így remélhetőleg én sem választottam olyan rosszul. A Castrol Edge FST 0W-40 valóban nem VW barát, ellentétben a Castrol Edge FST A3/B4 0W-40-nel.
Tegnap autósboltban mutatta ismerős miről lehet felismerni a hamisított Castrolt:
a legegyszerűbb így látatlanba ha a szintjelzőt megnézzük oldalt és az átlátszó rész ha leér, túlér teljesen az alja alá akkor az nem eredeti :) Továbbá a kupaknál egy perem szögletes, de így látatlanba nehéz elmagyaráznom. A szöveg is más a hamis dobozon, talán a betű mérete is más. Továbbá az új szállítás már hologrammal elátott olaj lesz, ezt reklámozzák is a pultnál nagy táblákon.
Nem tudom mennyire igazak, csak gondoltam közzéteszem eme információt :) Az információ egy nagy, vezető autóalkatrész disztribútortól jött, nem sarki autósboltból :)
"... tönkretettem ..." Senki sem vizsgálja, hogy a gyártóművi előírással nem rendelkező motorolajok milyen, és mennyi kárt (szervizköltség növekedés, élettartam csökkenés) tesznek az autókban.
Mondjuk úgy, felesleges, elkerülhető kockázatot vállaltál fel.
Mostanság nézelődöm én is a témában, neten is és boltokban is. Van akkora szórás árban és minőségben, eszméletlen . Persze mindenki annyiért adja amennyiért akarja de néhány kútnál és boltban igazán elvannak szállva az árak. Shell-Lukoil-Mol-sima kút - autósbolt , Tesco , ennyi helyen voltam tegnap és ma és vizslattam a minőséget , márkát és árakat. Még én sem döntöttem . Az egyik legkedvezőbb ár 1850ft mol dynamic essence 5-40 egy sima kútnál, ellenpélda egy közeli autósboltban Castrol Edge 5-40 10000ft /1L itt az olajszűrő is dupla mint máshol.(na ide többet nem megyek :) )