Sziasztok!Skoda fábia 2000 es kiadás Atz motor kodú 1.4 Mpi milyen olaj jó bele?100000km van benne nem eszi az olajat.Jelenleg Ömw Bixxol extra van benne 10w-40 .Egyhamar nem lessz másik autom ugyhogy megakarom adni ami kell a skodrinak:)Elöre is köszönöm a válaszokat!Üdv csecsen
1998-as Opel Vectra B 1.6 16V (X16XEL)-be (benzin/LPG üzemű) eddig 10w40es Castrol Magnatec, illetve mióta magam cserélem 5w40-es Eneos olajat használtam. Mivel már egy ideje azért elég rendesen kell utántöltögetni az olajat, lábfüggően 2-3000 km-en fogyaszt el 1 litert, (Ecotec motor lévén hajlamos is erre, illetve a km számláló is már bőven túl van 300.000 km-en) szerintetek érdemes lenne esetleg kipróbálni egy kicsit sűrűbb 5w50es motorolajat? (Pl.: Mobil 1 5w-50 Peak Life)
Ennél a modellnél valójában nem is név szerint a Castrol TQF-re hanem egy Ford ESP-M2C-33G jóváhagyású ATF-re van szükség. A Castrol TQF Magyarországon (hivatalosan) nincs forgalomban.
A Total ATF 33 nevű termék rendelkezik ezzel a jóváhagyással, az más kérdés hogy ők forgalmazzák-e.
Megint kérdezni jövök, konkrétan olyat hogy létezik-e még vagy mivel lehet helyettesíteni a Castrol TQF olajat, egy Borg Warner autómata váltóhoz kellene, és ez a előírt olaja, éppen egy régi Volvo 140-et pakolok össze, ahhoz kellene. Köszi!
Hivatalosan (és szvsz) a 10W-40-es motorolajok egy évnél hosszabb idejű használatra - a kilométer teljesítménytől függetlenül - ennél a modellnél nem igazán alkalmasak.
A 2000-től bevezetett Longlife (kiterjesztett, majd rugalmas) szervizciklussal üzemelő (QG1 kódú) motorokban VW 504 00 jóváhagyású 5W-30-as olajjal ez a "mutatvány" minden további nélkül megvalósítható.
Adott egy 2000-es évjáratú VW Golf 1.4 16V. Mivel második autónak használják, ezért csak évi 6000 km-t megy, ezt 2X10km formájában országúton, maximum 3000-es fordulaton, kis terheléssel. Általában nem hül le nagyon a motor a két inditás között... Ilyen esetben az ideális 1 éves olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 1,5-max 2 évig? 10W-40 félszintetikus Valvoline van benne.
Nem az árakból (hanem mint eddig mindahányszor) az adott modellhez a gyár által engedélyezett olaj minőségekből indultam ki, azokat soroltam fel. Úgy észleltem hogy mindeddig te is ezt a gyakorlatot követted - vagy rosszul figyeltem volna?
"... használhatóak. " A castrolmintabolt.hu árakon számolva, ha a kiterjesztett szervizciklus 20 ekm-nél, illetve 16 hónapnál hosszabb, akkor olcsóbb is - és mindenképp korszerűbb - a VW 507 00 használata.
2006-ban többféle 3.0 TDI motorváltozat is gyártásban volt, ezek közül a 155 kW/211 LE teljesítményű BNG motorkódú valamint a 165 kW/225 LE teljesítményű BMK motorkódú változatokhoz 15 ezer km-es szervizciklus esetén a VW 505 00 jóváhagyású motorolajok is használhatóak.